iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Någon som har tips hur man ska kunna använda itunes till två olika telefoner?

Jag och min sambo har en var sin telefon. Dock har vi inte samma program, kontakter, ringsignaler etc vilket i princip omöjliggör synkning mot datorn. Jag skulle vilja att itunes fanns med två olika inloggningar med olika data för var och en av användarna.

Någon som har tips emot detta?

Det är ju det man har olika användare (i OS:et) till. Alla applikationer brukar spara sitt data under användarens hemmakatalog så om ni har varsitt konto i Windows (?) så borde ni också få varsin iTunes-instans.

MC Doktorn

Guest
Vad för inställningr måste man göra för att få det att fungera i fejsboken och dessutom Messenger funkar inte heller.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon som har tips hur man ska kunna använda itunes till två olika telefoner?

Jag och min sambo har en var sin telefon. Dock har vi inte samma program, kontakter, ringsignaler etc vilket i princip omöjliggör synkning mot datorn. Jag skulle vilja att itunes fanns med två olika inloggningar med olika data för var och en av användarna.

Någon som har tips emot detta?

Som många redan är inne på så kör med olika användare på datorn.
Men sen pekar ni ut samma ituneskatalog i bådas itunes, på det viset så behöver ni inte köpa samma app två ggr utan har en köpt den så gäller den för den andre också. Detta kräver dock att ni använder samma ituneskonto för att shoppa apps också.
Så gör jag o frun.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Att bara synka kommer nog inte hjälpa, utan högerklicka på iPhone i iTunes och välj Säkerhetskopiera (och på den nya luren väljer du Återskapa från säkerhetskopia).

btw,... antar att man måste JB'a den innan man återställer från Itunes då?

EDIT: nevermind, jag löste det.

Noteras kan att, och om jag läste rätt på nätet så verkar de lite nyare 3GS inte bli helt perfekte med JB. Dvs, man kan inte starta om telefonen utan att den fastnar i recoverymode och då tvingas man köra en ny JB på den, iaf med Blackra1n. Så blev det på min nya iaf, lite störande men tackolov inte så ofta man måste boota om hela telefonen, räcker ju oftast att starta om springboard. Med en sladd, en dator och Blackra1n så är man på banan igen utan att något förlorats etc.
Vidare noterar jag att 3GS kickar den vanliga 3G'ns ass när det gäller processorhastighet etc. :arsele

Nu börjar det likna något. Spotify och GPS tex, igång samtidigt är ju bara ett måste. Någon som vill tjöpa en 3G, 8 gig ? :D

Last edited:

sportbike

Guest
Varför får jag inte igång Spotify i min 3Gs?
Nytt abbonemang hos Telia där Spotify premium ingår.
Det enda jag fått från Telia är en länk att klicka på och då kommer jag till deras hemsida för aktivering, där ska jag ange mitt mobilnummer och klicka på "fortsätt"
Det enda som händer är att jag får beskedet att Spoify premium redan är aktiverat på mitt mobilnummer.
Ringt Telia fyra gånger för att få en kod där jag på mitt Spotifykonto kan uppgradera från "free" till just "premium".
Dom har ingen kod att ge mig.
Appen i telefonen är installerad som sig bör.
Hilfe, bitte !!!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det enda jag fått från Telia är en länk att klicka på och då kommer jag till deras hemsida för aktivering, där ska jag ange mitt mobilnummer och klicka på "fortsätt"
Det enda som händer är att jag får beskedet att Spoify premium redan är aktiverat på mitt mobilnummer.
Ringt Telia fyra gånger för att få en kod där jag på mitt Spotifykonto kan uppgradera från "free" till just "premium".
Hilfe, bitte !!!

Har du provat att installera om appen i telefonen?
Ibland blir det fel även när man gör rätt.

Telia borde annars fixa biffen tycker man. Nya "grejjer" är ju dock inte personalen så vass på uppenbarligen.

sportbike

Guest
Har du provat att installera om appen i telefonen?
Ibland blir det fel även när man gör rätt.

Telia borde annars fixa biffen tycker man. Nya "grejjer" är ju dock inte personalen så vass på uppenbarligen.

Nej, jag frågade speciellt om det men det skulle inte behövas, men jag ska testa.
Det jobbiga med deras kundsupport är att man får prata med en ny människa varenda gång, och börja om från början.
Ingen har hittills låtit speciellt informerad.

Nix, att omistallera appen hjälpte inte.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hilfe, bitte !!!

Tjejen tog en ny iphone och fick spotifypremium på köpet. Har för mig att vi bara gick in på telias "mina sidor" och klickade oss fram till spotifyaktivering eller liknande...

sportbike

Guest
Tjejen tog en ny iphone och fick spotifypremium på köpet. Har för mig att vi bara gick in på telias "mina sidor" och klickade oss fram till spotifyaktivering eller liknande...

Det är där det fastnar liksom, man kan välja att köpa Premium med kreditkort eller "Premium Code".
Inte fan har jag fått nån sån kod, och ingen på Telia verkar veta heller.
Fick rådet att ringa Spotify, men dit hittar jag inget nummer heller.
Piss!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Det är där det fastnar liksom, man kan välja att köpa Premium med kreditkort eller "Premium Code".
Inte fan har jag fått nån sån kod, och ingen på Telia verkar veta heller.
Fick rådet att ringa Spotify, men dit hittar jag inget nummer heller.
Piss!

Har du ett spotifykonto redan ?

sportbike

Guest
Ok, har för mig att man på telias "mina sidor" kunde välja spotify och sen nytt konto eller aktivera befintligt.. faan minns inte riktigt vet att vi fick hålla på och leta en stund iallafall, har du varit inne på "mina sidor" på telia ?

Japp, på länken jag fick via sms står det att jag ska logga in på mina sidor och ändra kontot under fliken "mina nöjen".
Hittar ingen sån flik :mad:

sportbike

Guest
Äntligen.
Fick efter åtta samtal prata med en människa som hade koll.
Det var tydligen jättesvårt.
-"Skicka ett sms med texten "spotify" till 4466"
Klart :)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Är jag för lat om jag frågar om det går föra över nokia kontakter till en 3GS på ett "enkelt" sätt istället för att mata in för hand eller skicka över "sms" ?

Små jobbigt att leta igenom 52sidor för att hitta detta svar.

//

3 timmars lycklig ägare

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Är jag för lat om jag frågar om det går föra över nokia kontakter till en 3GS på ett "enkelt" sätt istället för att mata in för hand eller skicka över "sms" ?

Små jobbigt att leta igenom 52sidor för att hitta detta svar.

//

3 timmars lycklig ägare

Hehe, näe inte alls faktiskt. Själv har jag 700 kontakter så jag funderade inte ens över alternativet att plicka och plocka för hand.

Synka med windows adressbok med Nokia PC-suite, sen kan man synka igen med Apple iTunes.

Last edited:

Nicotin

Guest
spotify spel listor.

Skaffade premium och har skapat en massa spel listor på datorns spotify för det blir ju lite enklare än att sitta på phöönen och göra detta men jag får inte upp spel listorna i luren...ngr idéer hur fen man får över dom ??

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Skype vs Jailbreak = no no

Skypes's senaste uppdatering via appstore ser om du har JB'at eller ej och funkar tydligen inte på en JB'ad iPhone.

Skype version: 1.3.0.207

Någon som känner till en lösning?
Använder inte Skype sååå ofta men gillar inte att bli utelåst :huvet

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...