iPhone-tråden

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
hur kollar man detta ?

Finns tydligen 3sätt.
Ena är o veta ungf när man köpte den.
Andra är o gå in dfu mode o få fram all info om luren.
Tredje ska vara o kolla serienr, tror det var de 3sist siffrorna som stod för år och v.

Men folk som haft senare veckor på sina lurar har haft gamla romen, så det verkar vara lite siså typ från v37-45 typ. Men numera har alla nya bootromen.

Nicotin

Guest
Min lur är köpt för bara 4-5v sen.
Så jag räknar med att jag har senaste bootrom.

Men om jag väljer att jailbreka min lur så jag kan köra cydia tex..kommer detta att påverka mina garantier då ?

För om jag använder mig av cydia,blacksnow och ngt händer med luren så försvinner ju cydia i alla fall vid ombootning och det lär väl inte lurverkstaden kunna se el ?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

Men om jag väljer att jailbreka min lur så jag kan köra cydia tex..kommer detta att påverka mina garantier då ?

För om jag använder mig av cydia,blacksnow och ngt händer med luren så försvinner ju cydia i alla fall vid ombootning och det lär väl inte lurverkstaden kunna se el ?

Nu har jag inte jailbreakat min lur, men det ska väl bara vara att göra en återställning till factory defaults i iTunes så är luren som den var när du packade upp den ur kartongen?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Moment 22!

Köpte min lur igår. Lade in Blackra1n, cydia och när jag ska lägga in programmet (app OS 3.1.2 nåt) som gör att man kan lägga in program från TPB via iTunes vill progget efter installation göra en reboot. Då är ju bara problemet att jag tappar allt igen. Efter en reboot så blir ju telefonen knas :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Funderar själv på hur det där fungerar. Folk säger att garantierna upphör att gälla om man jailbreakar sin telefon. Själv är jag rätt övertygad om att Apple kan se om det varit det eller ej. Finns antagligen loggat någonstans även om man återställer telefonen. Av den anledningen funderar jag på hur pass stabil en jailbreakad telefon är. Går den att uppdatera via Itunes och Apple utan att det får konsekvenser etc. Det sista jag vill ha är en kraschad Iphone som jag måste lämna vidare för att få den återställt via Apple om nu inga garantier gäller.

Min telefon är en 3G 8Gig som jag eventuellt funderar på att jailbreaka. Bryr mig inte särskilt mycket om garantierna upphör att gälla, men vill som sagt lita på att telefonen är stabil.

En uppdatering misslyckades för mig via Itunes och jag tvingades återställa min Iphone och installera om allt igen. Tyvärr var inte uppdateringen klar vilket gjorde att jag förlorade en del information. Är det någon annan som upplevt att deras Iphone har varit väldigt seg i menyer samt när man t ex vill skriva SMS (en slags fördröjning där texten släpar)?

Har nu haft min Iphone i ett par månader. Överlag är jag rätt nöjd med telefonen i och med att den är så pass mångsidig och relativt lätt att använda. Det sämsta med telefonen tycker jag är batteritiden. Den är under all kritik.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Funderar själv på hur det där fungerar. Folk säger att garantierna upphör att gälla om man jailbreakar sin telefon. Själv är jag rätt övertygad om att Apple kan se om det varit det eller ej. Finns antagligen loggat någonstans även om man återställer telefonen. Av den anledningen funderar jag på hur pass stabil en jailbreakad telefon är. Går den att uppdatera via Itunes och Apple utan att det får konsekvenser etc. Det sista jag vill ha är en kraschad Iphone som jag måste lämna vidare för att få den återställt via Apple om nu inga garantier gäller.

Min telefon är en 3G 8Gig som jag eventuellt funderar på att jailbreaka. Bryr mig inte särskilt mycket om garantierna upphör att gälla, men vill som sagt lita på att telefonen är stabil.

En uppdatering misslyckades för mig via Itunes och jag tvingades återställa min Iphone och installera om allt igen. Tyvärr var inte uppdateringen klar vilket gjorde att jag förlorade en del information. Är det någon annan som upplevt att deras Iphone har varit väldigt seg i menyer samt när man t ex vill skriva SMS (en slags fördröjning där texten släpar)?

Har nu haft min Iphone i ett par månader. Överlag är jag rätt nöjd med telefonen i och med att den är så pass mångsidig och relativt lätt att använda. Det sämsta med telefonen tycker jag är batteritiden. Den är under all kritik.

En total återställning återställer just precis allting. Så händer nått, gör man en återställning sen lämnar man in luren. De som haft problem är dem som haft tex en home el on/off knapp som gått sönder o då inte kan göra en total återställning.

Och ja den går att uppdatera via itunes, men om du då har en jailbreakad lur försvinner jailbreaken och får då göra om det, om det går för den Fw´n.

Jag har haft min lur Jbád sen dag 1. Haft ett missöde o de var att jag råkade uppdatera till fw 3,12 och på den tiden fanns det inga JB.
Men sen blackra1n kom har ja varit på andra sidan igen, och fortfarande inga problem.

Tror segheten i din lur gäller över lag för 2/3g lurarna tyvärr. Många som klagat på hackande vid surfning och som du säger vid tex smsande.

Moment 22!

Köpte min lur igår. Lade in Blackra1n, cydia och när jag ska lägga in programmet (app OS 3.1.2 nåt) som gör att man kan lägga in program från TPB via iTunes vill progget efter installation göra en reboot. Då är ju bara problemet att jag tappar allt igen. Efter en reboot så blir ju telefonen knas :va

Enkelt!
Sladden från luren in i datorn, starta om luren.
När itunes loggan/kablen kommer upp startar antagligen itunes. Stäng itunes o kör blackra1in igen. Och du förlorar ingenting.

Det e ju det enda problemet med en thethred iphone, man måste ha tillgång till dator, sladd och blackra1n om telen dör el behöver startas om..

Det kan ju vara en äldre lur ändå. Bara att kolla serienr, och vill man vara riktigt säker in i dfu o sen kollar du i under enhetshanteraren/usb och där får du exakt vilken bootrom du har.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Att Apple motarbetar jailbreaking har ju inte med jailbreaket i sig att göra utan att det mer eller mindre innebär att folk slutar betala för applikationer på App Store. En av framgångarna med iPhone är att det finns pengar att tjäna för utvecklarna och de som jailbreakar gör det ofta för att sluta betala så skulle det bli alltför utbrett så kan det påverka hela iPhonens framtid om de inte hittar på nya framgångsrecept.

Dock så lär de skita högaktningsfullt i om just din telefon är jailbreakad vid service. Standard är ju ändå att blåsa den till det senaste. Har du ett hårdvarufel, t ex ett knappfel, så har det inte ens med firmware att göra.

Är du orolig och har funktion innan service kan du ju alltid återställa den själv via iTunes men jag skulle inte vara orolig över att lämna in en jailbreakad telefon. Det är ju inte så att det är Steve Jobs själv som kommer att granska den. Det är bara någon totalt ointresserad tekniker som blåser telefonen direkt och skrattar åt dig när du inte har någon backup på dina kontakter. :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Finns det någon bra lista med (JB)apps?
Tycker det är lite bökigt att leta i telefonen.

Fick du rätt på Jb´n föresten?

Jo, fast jag har inte vågat lägga in sin XXX igen. Har inte kvar länken så det bekymret är ju ur världen än så länge. Vill dock prova igen. För nu har jag en dator som fungerar. Det hade jag inte innan. Då var det RÄTT nervöst. Trodde jag hade pajjat luren. Då hade jag inte ens haft den i 3 timmar :gnissla

KTM620, orkar du ge mig dom igen? (Här försvinner dom ju inte :gnissla)

Ska ge bort gamla luren till farsan imorrn så jag borde ju få ordning på grejjerna så mkt som möjligt idag.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tips för er som vill mms:a med Tele2

Settings>>General>>Network>>Cellular Data Network:

Cellular data
APN: internet.tele2.se
Username:
Password:

MMS
APN: internet.tele2.se
Username:
Password:
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS Proxy: 130.244.202.030:8080
MMS Max Message Size:
MMS UA Prof URL:

Fungerar utmärkt för mig!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Måste ha blivit nåt fel någonstans :va

Igår jailbreakade jag min tfn. Idag köpte jag TowerMadness för hela 22 kr.

Var är alla (gratis) TowerDefense spel när man som bäst behöver dom :gnissla

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Måste ha blivit nåt fel någonstans :va

Igår jailbreakade jag min tfn. Idag köpte jag TowerMadness för hela 22 kr.

Var är alla (gratis) TowerDefense spel när man som bäst behöver dom :gnissla

måste bara kolla, du vet väl om att bara för du jailbreakat så kan du inte handla gratis genom appstore appen :D?

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Har haft ajfån nu ett tag och har aldrig tänkt på detta men börjar bli lite smått frustrerad på följande:
Tänkte jag skulle lägga över kamerabilderna från luren till datorn; hur gör man det? I itunes hittar jag bara synkronisering dator -> lur, inte tvärtom. Detta bör ju vara en smal sak, men jag antar att jag missar något.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
måste bara kolla, du vet väl om att bara för du jailbreakat så kan du inte handla gratis genom appstore appen :D?

:skrämd

:lol
Det borde dock finnas en pirat appstore, där allt som kostar finns gratis. Nu verkar det med som om att cydia "bara" kompletterar. Inte så lätt att hitta bra apps där heller tycker jag.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har haft ajfån nu ett tag och har aldrig tänkt på detta men börjar bli lite smått frustrerad på följande:
Tänkte jag skulle lägga över kamerabilderna från luren till datorn; hur gör man det? I itunes hittar jag bara synkronisering dator -> lur, inte tvärtom. Detta bör ju vara en smal sak, men jag antar att jag missar något.

På en Mac så startas iPhoto varje gång man ansluter iPhonen, då kan man kolla på alla bilderna direkt och med ett klick importera alla nya bilder.

Det borde dock finnas en pirat appstore, där allt som kostar finns gratis.

Det gör ju det, installera Installous så hittar du i stort sett allt där, bara någon enstaka sak jag inte hittat där. Dock är det inte precis lika elegant som AppStore. :rolleyes:

Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
På en Mac så startas iPhoto varje gång man ansluter iPhonen, då kan man kolla på alla bilderna direkt och med ett klick importera alla nya bilder.
Ah, ytterligare en anledning till att man bör skaffa äppledator alltså. Hursom, jag sitter alltså med windowsburk, det bör ju gå att få över bilderna med en sådan också tycker man? Men man använder alltså inte itunes med mac heller för att flytta bilder från telefon till dator?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

jag kör i vista o när jag pluggar in fånen i sladden till datorn autostartas den där funktionen där man får alternativet om man vill spela upp något eller öppna den som en folder o titta i den välj detta och klicka dig innåt, där har du alla bilderna lätt o smidigt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning