iPhone-tråden

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Tydligen vet inte all personal på 3 butiken Burlöv Center vad en reservation är *MAD*
en annan personal än den jag snackade i telefon sålde den innan jag kom in *grr*

det verkar lösa sig till på onsdag iaf i en annan butik.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Tydligen vet inte all personal på 3 butiken Burlöv Center vad en reservation är *MAD*
en annan personal än den jag snackade i telefon sålde den innan jag kom in *grr*

det verkar lösa sig till på onsdag iaf i en annan butik.

blir lätt så när deras personal jobbar på provision, är inte den som lovat bort en telefon där så säljer de andra den till hugade spekulanter :huvet

kräv kompensation :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
fäjsbook

vad tusan håller fejsbook-appen på med?

Måste logga in varje gång och den muppar sig lite alltsomoftast nu de senaste dagarna?

Bara jag eller ett mer allmänt problem ?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Gör jag fel eller är det telefonen som har allvarliga brister?

1. Bluetoothen hittar inte mitt SE headset.

2. Bilder som man tagit med kameran får ingen som helst mer info taggat till sig så man kan inte se när man tagit bilden, var man tog den eller vilken tid.

3. Om jag har en kontakt, ex Kalle, inlagt med två mobilnummer under samma kontakt, både arbete och mobil, och han skickar ett sms till mig så kan inte jag se om det är från jobbmobilen eller den privata. Man måste alltså lägga in alla som separata kontakter...

4. Messar man ofta med ganska täta intervaller så får man inte klockslag på alla sms. Ruggigt dåligt.

5. Alla bilder lägger sig som "Kamerarulle". Jag lyckas inte skapa någon ny mapp ex "jobb" dit jag kunde föra över vissa bilder.

6. Itunes. Har skrivit om det innan utan någon vettig lösning. Jag och min sambo har var sin telefon men delar samma dator. Då kan man inte ha liksom två konton i itunes utan synkar jag min lur mot itunes och hon gör det efteråt så får ju hon alla mina ringsignaler etc...

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Gör jag fel eller är det telefonen som har allvarliga brister?

1. Bluetoothen hittar inte mitt SE headset.

2. Bilder som man tagit med kameran får ingen som helst mer info taggat till sig så man kan inte se när man tagit bilden, var man tog den eller vilken tid.

3. Om jag har en kontakt, ex Kalle, inlagt med två mobilnummer under samma kontakt, både arbete och mobil, och han skickar ett sms till mig så kan inte jag se om det är från jobbmobilen eller den privata. Man måste alltså lägga in alla som separata kontakter...

4. Messar man ofta med ganska täta intervaller så får man inte klockslag på alla sms. Ruggigt dåligt.

5. Alla bilder lägger sig som "Kamerarulle". Jag lyckas inte skapa någon ny mapp ex "jobb" dit jag kunde föra över vissa bilder.

6. Itunes. Har skrivit om det innan utan någon vettig lösning. Jag och min sambo har var sin telefon men delar samma dator. Då kan man inte ha liksom två konton i itunes utan synkar jag min lur mot itunes och hon gör det efteråt så får ju hon alla mina ringsignaler etc...

1. Ingen aning.
2. Menar du att du inte ser informationen i telefonen eller när du importerat bilderna till datorn?
3. Högst upp till höger, ovanför konversationen finns knappen kontaktinfo. Tryck på den så är det nummer han skickat från blåmarkerat.
4.
5.
6. Två användarkonton på datorn?

sportbike

Guest
Ang hesdset:et.
Kolla så att BT är på i iPhonen.
Stäng av SE-headsetet, sätt på genom att hålla in "ON" tills du får en symbol som ser ut som en virvel eller nåt.
Nu ska den hitta.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
1. Ingen aning.
2. Menar du att du inte ser informationen i telefonen eller när du importerat bilderna till datorn?
3. Högst upp till höger, ovanför konversationen finns knappen kontaktinfo. Tryck på den så är det nummer han skickat från blåmarkerat.
4.
5.
6. Två användarkonton på datorn?

2. Ser inte informationen om bilderna i telefonen.
3. Där var den ja. Hade inte bläddrat allra högst upp i konversationen bara. Lite osmidigt dock.

6. Ska man verkligen behöva ha två användarkonton på en dator pga att ett program är kasst, trots att hur många miljoner som helst är tvingade att använda just det programmet? Måste ju finnas nåt enklare.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
2.

6. Ska man verkligen behöva ha två användarkonton på en dator pga att ett program är kasst, trots att hur många miljoner som helst är tvingade att använda just det programmet? Måste ju finnas nåt enklare.

5. När tjejen syncat sin iTunes mot iPhonen och haft bilder i iTunes biblioteket så har nya mappar skapats på telefonen. Vet dock inte om du kan välja sen när du tar bilder / laddar ner, i vilken mapp dessa skall hamna. Men kanske värt att kika efter. Typ lägga en bild i biblioteket, synca och sen prova att spara ner en bild.

6. Vet inte om detta är det du är ute efter ?
eHow

Har inte provat själv då vi syncar mot varsin dator hemma.

Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag blir galen av att iponen inte kopplar samman inkommande nummerpresentation med kontakter i telefonboken. Jag har kollat så jag har samma nummer i telefonboken som visas i presentatören. Dvs +46 är inte inlagt i telefonboken.

Någon som har tips på en lösning?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
vad tusan håller fejsbook-appen på med?

Måste logga in varje gång och den muppar sig lite alltsomoftast nu de senaste dagarna?

Bara jag eller ett mer allmänt problem ?

Det där har jag oxå problem med ibland, men det brukar funka igen efter några timmar..

sportbike

Guest
Asså om man vill kunna ringa upp med ett röstkommando direkt i luren utan handsfree, går det?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
En Doro 338 hade kanske passat hern bättre? :D

Allvarligt. Min gamla SE geotaggade bilder, man kunde se detaljer om sms ex om det var skickat till fler personer än till mig, den hade ett knapplås som fungerade. Ska man inte kunna begära att Iphone har funktioner som funnits i flera år på andra telefoner?

Att röststyrningen funkar när knapplåset är på är fullständigt idiotiskt. Man hukar sig ned på jobbet och hör plingpling från ficka följt av "ringer Kalle mobil"... 2010...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Allvarligt. Min gamla SE geotaggade bilder, man kunde se detaljer om sms ex om det var skickat till fler personer än till mig, den hade ett knapplås som fungerade. Ska man inte kunna begära att Iphone har funktioner som funnits i flera år på andra telefoner?

Att röststyrningen funkar när knapplåset är på är fullständigt idiotiskt. Man hukar sig ned på jobbet och hör plingpling från ficka följt av "ringer Kalle mobil"... 2010...

Alla telefoner har irritationsmoment.

Vissa visar sig bara tidigare än andra.

Men IOM att telefonerna blir mer och mer "mjukvarustyrda" (jo jag vet att även gamla telefoner är det, men nu tänker jag mjukvara man kan mecka med) så blir det lättare och lättare att rätta till felen i efterhand.

Numera kan ju sådana irritationsmoment försvinna i nästa mjukvaru-uppdatering, om bara tillräckligt många klagomål inkommer.

Apple har ju tyvärr väldigt låst mjukvara, så det lär inte finnas "FULFIXAR" att slanga hem, ens till Jailbreakade telefoner.
Till en Android hade det kanske funnits.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

Ja allvarligt, varför bytar du inte till någon annan lur? Så mkt problem som du haft o hittar med din hela tiden.

Och sen var mitt förra inlägg skrivet med lätt ironi, men du var väl för irriterad över att du råka ringa upp nån när du skrev inlägget så du missa det. :huvet

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning