iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag känner säkert ett tjugotal som har I-phone och ingen har reklamerat eller haft problem med skärmen. Vad känner du för trash?

Samma här

Måste vara förortsfolk

Den nya är ju flexibel så den blir nog svårare att spräcka. Ett par fysiskt trasiga har man ju sett..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Appar, det är något man behöver eller? :confused:

Ang skärmen så är den ju helt värdelös, vet inte hur många trasiga jag sett. If påstår att de har fler reklamationer på Ipone än på alla andra telefoner sammantaget så man kan ju hoppas kvaliteten på nästa version är någorlunda i linje med klassiska telefoners.

Jo, man måste ha en App för varje hemsida man besöker, för inte kollar du väl blocket, tradera, svt osv med webbläsaren hemma?

Sen verkar det vara skitviktigt (oavsett märke på smartphone) att ständigt ha i gång en app som talar om vad en vädercentral någonstans tror att man har för väder? WTF liksom?

Den nya iPhonen har ju en stabil alu ram runt hela luren, gissningarna jag har sett är att den ska tåla mera.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jo, man måste ha en App för varje hemsida man besöker, för inte kollar du väl blocket, tradera, svt osv med webbläsaren hemma?

Sen verkar det vara skitviktigt (oavsett märke på smartphone) att ständigt ha i gång en app som talar om vad en vädercentral någonstans tror att man har för väder? WTF liksom?

Den nya iPhonen har ju en stabil alu ram runt hela luren, gissningarna jag har sett är att den ska tåla mera.

Grejen med appar är ju att de har speciella funktioner. Tex Blocketappen har övervakning. Kommer det ut en ny r1 07-08 så får han 2 min senare ett samtal från mig liksom ..

Men de är okej.. jag va precis som du innan jag fick min iphone i present :tungan

De gamla iphonsen är inte direkt jätteömtåliga.. Jag har tappat min några gånger, och skulle glaset mot förmodan paja kostar ett nytt några hundra spänn

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag sålde min iphone för nån månad sen, men plötsligt kom jag på att jag hatar den... Sålde den till en kompis (stort misstag). I lördags ringde han och berättade att han lyckats tömma batteriet helt i fredags. Nu vill den inte ta laddning eller gå igång. Han har provat på alla möjliga sätt som han hittat på nätet. Den är stendöd... Ska det vara så bara för att batteriet tar slut? Om inte apple i sin stora visdom monterat batteriet kassaskåpssäkert, så hade man ju kunnat byta det mot ett fulladdat och kanske fått igång luren på det viset.
Nu kommer han hit senare i kväll för att hämta kvittot så han kan lämna in den. Nån som har ett sista halmstrå som vi kan prova när han kommer?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag sålde min iphone för nån månad sen, men plötsligt kom jag på att jag hatar den... Sålde den till en kompis (stort misstag). I lördags ringde han och berättade att han lyckats tömma batteriet helt i fredags. Nu vill den inte ta laddning eller gå igång. Han har provat på alla möjliga sätt som han hittat på nätet. Den är stendöd... Ska det vara så bara för att batteriet tar slut? Om inte apple i sin stora visdom monterat batteriet kassaskåpssäkert, så hade man ju kunnat byta det mot ett fulladdat och kanske fått igång luren på det viset.
Nu kommer han hit senare i kväll för att hämta kvittot så han kan lämna in den. Nån som har ett sista halmstrå som vi kan prova när han kommer?

Kan han gå in i recovery mode? Det funkade för mig när batteriet tog slut och den vägrade starta ..

Håll in home knappen, sätt i sladden till datorn och håll den inne länge tills itunessymbolen dyker upp. Kan ta typ 30 sek

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Har tagit helt slut på batteriet ett par gånger själv. Inga problem alls här dock. Telefonen startar inte när du kopplar in den och DET SKA VARA SÅ.

Låt den ligga inkopplad i 30min. Under den tiden kommer du se att den gått igång. Detta är för att skydda batteriet som är av Li-pol kemi och tar stryk vid djupurladdning.

Hoppas det är bara det på din kompis telefon...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Den var redan mycket tålig. Har för mig att det var Ny Teknik som testade och den vann testet. Kyla, värme, gas, fall, repor, m m. Blir den nya bättre så är det riktigt bra.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Han påstår att han försökt få telefonen i recoverymode, men jag skulle gärna vilja prova själv också.. Den har legat på laddning i flera dygn vid det här laget, utan resultat. Han påstår att han provat alla möjliga knappkombinationer han har läst om på diverse forum.

Minns att det hände mig en gång också att batteriet plötsligt tömdes över natten. Det tog evigheter att få igång den då med, fick ladda länge innan batterisymbolen dök upp.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den var redan mycket tålig. Har för mig att det var Ny Teknik som testade och den vann testet. Kyla, värme, gas, fall, repor, m m. Blir den nya bättre så är det riktigt bra.

Enligt min bekant på försäkringsbolaget så är det inte så.

Dom hade nå jävulskt många inlösen.

Något försäkringsbolag gjorde väll till och med iPhone-undantag på allrisken, det var i alla fall förslag på det.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Testat att blåsa rent kontakterna? Händer mig ibland att min inte slår till laddningen. Får koppla in och ut ett par gånger så hoppar det helt plötsligt till. Så blåser man till mot kontaktytorna så trillar det ut lite ludd...eller en halv strumpa :va

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

Något försäkringsbolag gjorde väll till och med iPhone-undantag på allrisken, det var i alla fall förslag på det.

O sen har den kanske sålt bra mkt bättre än många andra på kort tid vilket kan göra att de också blir fler skador, stölder mm.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Kan ju ha med andra faktorer att göra som t ex sålt bra, kostar mycket, köpare av en designtelefon är mindre benägna att acceptera en repa/spricka än andra.

Jag är nog mer övertygad av ett test som faktiskt testat stryktåligheten än hörsägen som också inkluderar osäkerhetsfaktorer (ägarna).

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Någon som har klämt på iOS 4 än och kan kommentera?

Nyfiken på den men vill ha kvar min JB. :(

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag känner säkert ett tjugotal som har I-phone och ingen har reklamerat eller haft problem med skärmen. Vad känner du för trash?

Jag känner en hel del smuts men de är oskyldiga, till detta.

Faktum är att tappar man Iphone är den körd, det är något man kan tycka en sådan produkt borde klara (eftersom allt sedan Siemens S3+ åtminstone klarat fall med bravur). IF kan inte ha fel. :fakta

Förresten, får man med Twitter och Blogg-konto? Finns lunar-appar?

EDIT:

– Vi får in flera trasiga iPhones varje vecka. De har blivit vanligare som försäkringsärenden än alla andra mobiltelefoner sammantaget, trots att traditionella mobiler ute på marknaden är otroligt mycket vanligare, säger Caroline Uliana, pressansvarig på If.

En förklaring är att skärmen är av glas och inte plast som de flesta andra mobiler. Glaset går lätt sönder om telefonen tappas i golvet. Dessutom är iPhone en dyr produkt som kan kosta mellan 6000 och 8000 kr. Därmed vill många utnyttja hemförsäkringen vid skada.

http://www.privataaffarer.se/nyheter/200909/manga-soker-ersattning-for-trasig-iphone/index.xml

Last edited:

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
bästa mobil jag haft och den roligaste.
alla kategorier,har haft siemens ericksonns nokia mfl...........
nej ajfån is da shit hur bra som helst,men man måste gilla att mickla lite

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag känner en hel del smuts men de är oskyldiga, till detta.

Faktum är att tappar man Iphone är den körd, det är något man kan tycka en sådan produkt borde klara (eftersom allt sedan Siemens S3+ åtminstone klarat fall med bravur). IF kan inte ha fel. :fakta

Förresten, får man med Twitter och Blogg-konto? Finns lunar-appar?

EDIT:

– Vi får in flera trasiga iPhones varje vecka. De har blivit vanligare som försäkringsärenden än alla andra mobiltelefoner sammantaget, trots att traditionella mobiler ute på marknaden är otroligt mycket vanligare, säger Caroline Uliana, pressansvarig på If.

En förklaring är att skärmen är av glas och inte plast som de flesta andra mobiler. Glaset går lätt sönder om telefonen tappas i golvet. Dessutom är iPhone en dyr produkt som kan kosta mellan 6000 och 8000 kr. Därmed vill många utnyttja hemförsäkringen vid skada.

http://www.privataaffarer.se/nyheter/200909/manga-soker-ersattning-for-trasig-iphone/index.xml

Kika på iphone4-videon på apple.com .. Blir nog bra med denna modell, även om den gamla knappast var dålig. Tappat min flera gånger utan en skråma

Jag önskar dock att skärmen vore större, och ramlös

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har tappat min förti gånger minst utan problem men en gång när jag bytte knutkors på långforden for de ur fickan och ner på bärlagret. Jag satte då knät på den när jag skulle resa mig vilket den inte klarade men ett skärmbyte och allt bar biff.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC