iPhone-tråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag är verkligen sämst i världen.. Kvaddade displayen på fyran häromdan. Jag hade kanske otur, men 30gr starkare än plast eller vad dom sa, de kan dom stoppa upp i ..! Halvmeter fall

Billigaste lösningen verkar vara hemförsäkringen på 1500kr självrisk. Lär ta tid innan man får en ny dock ..

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag är verkligen sämst i världen.. Kvaddade displayen på fyran häromdan. Jag hade kanske otur, men 30gr starkare än plast eller vad dom sa, de kan dom stoppa upp i ..! Halvmeter fall

Billigaste lösningen verkar vara hemförsäkringen på 1500kr självrisk. Lär ta tid innan man får en ny dock ..

fy fan va trist!
med lite tur så kanske någon telefonrep. kan fixa det lite billigare (och snabbare än så)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har en känsla av att varken gamla eller nya IPhone är något försäkringsbolagen hurrar för. Försäkrar ens alla bolag IPhone? Osäker på det.

Har tappat min IPhone ett par gånger. Har fått ett väldigt litet märke i ena hörnet av plastskalet som följd. Annars har den klart missfallen väldigt bra, vilket förvånat mig med tanke på hur mycket skador man hört talas om på just skärm och display.

Var det plasten på skärmen som gick sönder eller var det själva skärmen. Om skärmen är starkare kanske den rent av är svagare för vissa typer av fall. Förhoppningsvis ren otur. Hoppas att du får ut en ny lur snart. Du har väl din gamla kvar som reserv om inte annat? Jag brukar alltid ha en reservlur kvar.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Jävligt surt! Som nån annan sa, är det displayen i sig som gått eller är det glaset? Glaset lär gå att få lagat för samma eller mindre pengar skulle jag gissa, men är det hela displayen är nog fb enda rätta.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998

Glaset beställer du från Ebay och byter själv om du vill komma undan billigt.

Går på en kvart och kostade 80:- när jag bytte på en 3G.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
De är bara glaset som gått sönder. Displayen och touchen funkar fint, men enligt en massa googlande så är glaset limmat mot retinadisplayen på denna, så man måste byta hela kitet. Jag har även kontaktat 3 företag som gör displaybyten, och de säger samma sak

Dessutom vågar jag nog inte köpa från ebay, med tanke på att de mesta är kinaskräp som dom påstår vara orginaldelar

Jag ska ringa till förs.bolaget idag och höra om jag kan låta apple byta glaset, och förs bolaget betalar det :)

Dagen innan jag tappade den så slutade öronhögtalaren funka i ett dygn, så jag vill helst inte bli av med garantin genom att öppna den själv heller

Har en känsla av att varken gamla eller nya IPhone är något försäkringsbolagen hurrar för. Försäkrar ens alla bolag IPhone? Osäker på det.

Har tappat min IPhone ett par gånger. Har fått ett väldigt litet märke i ena hörnet av plastskalet som följd. Annars har den klart missfallen väldigt bra, vilket förvånat mig med tanke på hur mycket skador man hört talas om på just skärm och display.

Var det plasten på skärmen som gick sönder eller var det själva skärmen. Om skärmen är starkare kanske den rent av är svagare för vissa typer av fall. Förhoppningsvis ren otur. Hoppas att du får ut en ny lur snart. Du har väl din gamla kvar som reserv om inte annat? Jag brukar alltid ha en reservlur kvar.

Fick just ett sms om att min gamla iphone är klar.. varit inne på garantifix ;)

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
De är bara glaset som gått sönder. Displayen och touchen funkar fint, men enligt en massa googlande så är glaset limmat mot retinadisplayen på denna, så man måste byta hela kitet. Jag har även kontaktat 3 företag som gör displaybyten, och de säger samma sak

Dessutom vågar jag nog inte köpa från ebay, med tanke på att de mesta är kinaskräp som dom påstår vara orginaldelar

Jag ska ringa till förs.bolaget idag och höra om jag kan låta apple byta glaset, och förs bolaget betalar det :)

Dagen innan jag tappade den så slutade öronhögtalaren funka i ett dygn, så jag vill helst inte bli av med garantin genom att öppna den själv heller

Fick just ett sms om att min gamla iphone är klar.. varit inne på garantifix ;)

Är väl bara lämna in och se glad ut..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Försäkringsbolagen gillar inte Apple. Åtminstone inte If, eftersom de tar väldigt bra betalt när de ska laga sina produkter. Apple ville t ex ha över 12 000 kr för att fixa en skärm på en Powerbook, något försäkringsbolaget gjorde för ca 3500 kr via egna kanaler. Försäkringsbolaget köpte helt enkelt in en skärm direkt från tillverkaren i Kina efter att ha tittat vilken LCD skärm som sitter i datorn.

Hoppas vi slipper höra historier om pajade skärmar på IPhone 4 och att det du råkade ut för var ett missöde. Tids nog får vi nog reda på just hur ömtåliga de är. Med det sagt trodde jag att IPhone 3/3GS skulle vara mer ömtålig än den visat sig vara.

)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tycker du borde kunna kräva att få den lagad av FB med intakt garanti..

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Att betala för en separat försäkring är en dyr affär. Bättre att komplettera sin hemförsäkring med drulle så täcker den alla dina prylar för typ samma peng.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Nu har jag kört en sväng med den och det jag märkte är att den har ingen automatisk rerouting, så svänger du fel och inte hittar tillbaka själv så måste du routa en ny väg för hand.

kör navigon istället

Tryckte precis i luren i datorn. Finns tydligen en ny uppdatering 4.0.2.
Någon som vet vad den innehåller?
Är väl lika bra att köra in den iaf antar jag....

du kan inte jailbreaka den förrän de knäckt den firmwaren om du drar ner den

För de som är intresserade så verkar Navigon köra en drive med upp till 50% rabatt t.o.m 15/8.
navigon finns i cydia har jag för mig vet att det finns crackad för jag hade den på den andra 3g:an har inte kollat igenom allt än på den nya 4:an även om jag jb at den

Försäkringsbolagen gillar inte Apple. Åtminstone inte If, eftersom de tar väldigt bra betalt när de ska laga sina produkter. Apple ville t ex ha över 12 000 kr för att fixa en skärm på en Powerbook, något försäkringsbolaget gjorde för ca 3500 kr via egna kanaler. Försäkringsbolaget köpte helt enkelt in en skärm direkt från tillverkaren i Kina efter att ha tittat vilken LCD skärm som sitter i datorn.

Hoppas vi slipper höra historier om pajade skärmar på IPhone 4 och att det du råkade ut för var ett missöde. Tids nog får vi nog reda på just hur ömtåliga de är. Med det sagt trodde jag att IPhone 3/3GS skulle vara mer ömtålig än den visat sig vara.

tappade min 3g i en låång stentrapp på jobbet blev ett par pytterepor + att jag kastat den i backen ett antal ggr innan med.
de som köpt fyran får ett erbjudande om att få ett gratis case från apple står på deras hemsida apple.se
själv köpte jag en plastfilm som det var 30 års garanti på från telia,159 spänn visserligen dyrt för en plastbit men om skärmen håller sig repfri så är det värt det.:banana

Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nu har jag kört en sväng med den [NavMii] och det jag märkte är att den har ingen automatisk rerouting,
Rerouting finns. Det är bara att den är slö med att upptäcka felkörning.
Förmodligen beror det på den dåliga nogrannheten i det inbyggda GPS-chipet på min 3GS.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Min hemförsäkring täcker det. Självrisk 1500kr.. Så de löser sig rätt OK! De blir nog en inbytestele då även baksidan och ramen är lite skadad
Tips, ha skydd på fyran och va jäkligt rädd om den! :)

Jag fick även en ny 3g av apple, pga damm under displayen, och lite insjunken display

Last edited:

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Någon som har JB:at fw4.0.2 på en 3G?

Kör 3.1.2 fortfarande men lite sugen på att uppgradera till 4.0.2.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC