Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Du måtte var en stor könsatlet om du skall nedlägg 100 lappar på din lambo, snacka om libido?
Själv skulle man ju föredragit lappskor men men...
Du måtte var en stor könsatlet om du skall nedlägg 100 lappar på din lambo, snacka om libido?
Jo även jag men han skrev 100 lapparSjälv skulle man ju föredragit lappskor men men...
Man får nog räkna stilje på aktier detta år o ruva på dom , inte pilla för mycket
Obligationer bra ränta lär ju suga åt sig investerare.
Sen mot hösten/vintern måste det finnas utsikter för sjunkande ränta och låga energipriser om de ska bli nått åka av igen
Ang energipriser så har man ju ställt om inköpsländer och man får inte få en brutal vinter.Tror du det så är det bara att ställa ut strutar på optioner så tjänar du pengar på att det står still.
Varför skulle energipriserna vara lägre till hösten än vad de var senaste hösten?
Inte för att marknaden alltid har rätt men marknaden delar inte din tro på lägre ränta till hösten. De långa räntorna har gått uppåt mer än de korta under veckan.
Ang energipriser så har man ju ställt om inköpsländer och man får inte få en brutal vinter.
Desutom dämpar hög ränta konsumtion av olja.
Lär nog bli en runda till med räntehöjning också i vår
Angående vintrar
Dom brukar ju inträffa med solcykeln var 10-12 år och vi fick inte detta nu som det var runt 2010 men dom kan komma utspritt , nu har nordamerika fått det pga störd polarvirvel men en komplett SSW i december o på rätt ställe kan djupfrysa europa som för 12 år sen
Jag tror 2022 var ett bra år att köpa mer. Jag köpte hela året också men för tillfället ligger jag lågt av andra skäl.Folk tyckte jag var en foliehatt när jag varnade för det 2020. Satt på kontoret och sa ”inflationen är på väg” varje vecka. Typ som en idiot med skylten ”The end is near”.
Trots att jag visste vad som komma skulle så blev jag tagen på sängen. Jag var helt övertygad om att man skulle maskera inflation i BS-KPI och köra full gas med låga räntor något eller ett par år till. Man har gjort det förr.
Istället börjar FED agera hyfsat ansvarsfullt och höjer räntorna så börsen dumpar. Jag hann inte kliva av och har tagit hela nergången utan att sälja. Bestämde mig för att köpa mer istället.
Nu är jag ju förvisso inte ute efter att plocka 1% om dagen, så jag är nöjd med mina beskedliga 10% i månaden som aktierna snittat hittills, och det är ingen daytrading.Bra köpläge men skall man dra in flis nu måste man sitta daytradea
Skulle jag fortsatt dagshandla för 2 veckor sen skulle ja dratt in 20 lax , la mig på statisk ruvning , 10 minus men det kommer ju tebax.Nu är jag ju förvisso inte ute efter att plocka 1% om dagen, så jag är nöjd med mina beskedliga 10% i månaden som aktierna snittat hittills, och det är ingen daytrading.
Hade inte orkat hålla på med daytrading. Tar sån jävla tid att hitta vettiga aktier och den mängden tid vill jag inte lägga på aktier.
Tesla gått upp 70%på några månader 5% idagSkulle jag fortsatt dagshandla för 2 veckor sen skulle ja dratt in 20 lax , la mig på statisk ruvning , 10 minus men det kommer ju tebax.
Nu ska ja håva in 20 lax denna vecka som hämnd
Tagit tjänsteledigt o ska fan aldrig mer jobba
Iaf
Undra hur det utvecklar sig , us and a är ju i ångande högkonjuktur
Haha , Saab har också gått bra men skulle jag handlat så skulle Tesla konkat o Saab aktien varit värd 5,79 o aldrig gått ovanför 6.44 igenTesla gått upp 70%på några månader 5% idag
Låter negativ? jag köpte Eriksson för 300 zpänn st en större hög, köpte allt o lite till jag fick när Eriksson var på 3,8 zpänn o sålde skiten vid 22,51 zpännHaha , Saab har också gått bra men skulle jag handlat så skulle Tesla konkat o Saab aktien varit värd 5,79 o aldrig gått ovanför 6.44 igen
Ser ut att ha gått upp ~4% på en vecka, så inte helt dumt tips på kort tid iaf.Finns säkra fynd o göra , kolla NCC B t.ex (bygg)
NCC B aktie - Dagens industri
Senaste nytt om NCC B aktie. NCC B komplett bolagsfakta från Di.sewww.di.se
Väldigt nice price just nu
Tar nått år har man fått sig en bra slant utan o röra den
Ni får bottenfiska där ingen annan är o letar nu.Ser ut att ha gått upp ~4% på en vecka, så inte helt dumt tips på kort tid iaf.
Själv har jag tröttnat på att inte kunna se siffrorna på mina innehav som jag vill se dem så har gjort ett kalkylark så jag lätt kan göra alla möjliga snitt på siffror.
Jag börjar bli en manager! r
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |