Herman
Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Pallas Athena skrev:2064227Hihi
Klart hon har snart hittat mig...
Pallas Athena skrev:2064227Hihi
FeeBee skrev:2064222Visst, men är det inte bättre att använda dem när det är dimmigt och inte använda dem annars eftersom du själv sa att det finns folk som "tokblinkar" på dig..? Det KAN ju va så att de faktiskt blir bländade och inte bara jävlas med dig och leker poliser...
Som flera redan har sagt så blir ju folk bländade av olika saker..
Herman skrev:2064241Klart hon har snart hittat mig...
Tror inte att en optiker kan göra så mycket åt mörkerséendet, eller fixa så att man inte blir bländad.. Och dina dimljus bländar inte dig, men uppenbarligen dem som blinkar på dig.. Kanske lite smartare att bry sig om huruvida man bländar andra i trafiken än om man har en snygg front på bilen, som man ju ändå inte ser när man kör....Kia skrev:2064244Men om man har såna problem med ögonen att mina dimljus bländar... (Har testat och jag vet att de är inte bländande ens om man står väldigt nära...) Då kanske man ska ta och gå till en optiker innan man kör bil nästa gång... Vad vet jag...
Det där får mig att tänka på en gubbe vi hade i närheten när jag var liten. Han hade ca 200 meter till affären och brukade ta bilen, men han körde alltid en omväg på en kilometer därför att han inte vågade köra nerför den lilla backen som var på 200 meterssträckan.FeeBee skrev:2064237Det bor en gubbe i mitt område som nog är ca 1,20 lång, puckelryggad dessutom och har därför svårt att strcka sig uppåt/framåt, han kör en 240... ser knppt honom när han sitter i bilen, totalt livsfarlig!
FeeBee skrev:2064250Tror inte att en optiker kan göra så mycket åt mörkerséendet, eller fixa så att man inte blir bländad.. Och dina dimljus bländar inte dig, men uppenbarligen dem som blinkar på dig.. Kanske lite smartare att bry sig om huruvida man bländar andra i trafiken än om man har en snygg front på bilen, som man ju ändå inte ser när man kör....
kortstubina skrev:2064255Kia dags att läsa på trafikreglerna lite.
Vad som man får å inte får...sedan om det ser snyggt ut/är ballt osv. eller inte.
Det bryr sig nog bara du om....
Jaja, nu får jag får jag väl stryk för jag är elak men sanningsenlig.
En vanlig Svensson kanske vill va snäll och varna dig för att du har dem på ifall de var glömda på eller du helt enkelt inte visste om det.. ALLA är inte ute efter att jävlas med andra, det Finns faktiskt snälla människor också..!Kia skrev:2064263Men många blinkar ju bara för att de "måste" lära en annan trafikant att man får inte ha dem påslagna.... Det är helt omöjligt att dimljusen bländar någon mitt på dagen i fullt dagsljus...?
Kan förstå de flesta argument i den här disskussionen (även om en del är rätt tveksamma) men de jag inte tar är när en vanlig svensson tror att han har nån makt att lära sina medtrafikanter att köra bil... Tycker att man ska lämna över trafikövervakningen och allt vad det innebär till polisen... Å jag lovar när jag blir stannad pg a dimljusen nästa gång så ska jag aldrig nånsin mer tända dem...
Anledningen till att jag ALDRIG varnar mötande trafik är att risken finns att nån av dem jag möter är fulla eller påverkade av nåt annat, och jag vill inte ha på mitt smavete att jag varnade så att de vände, slapp kontrollen och fortsatte köra....!TinaTjejen skrev:2064271
*Folk som inte varnar varandra vid hastighetskontroller...
Paradoxy skrev:2064277Kia, hur fan kan du vara så jävla enveten och barnslig?
Men när jag får körkort ska jag ha samma inställning som du.
"Jag trivs med vänstertrafik. Om det stör någon annan kan dom väl skita i att köra bil eller iaf köra på vänster sida. "
Du har inte funderat på att släppa liiiite grann på dina principer...?!Suomalainen skrev:2064297Hatar alla som har samma filosofi som jag, dvs att aldrig blända av först... speciellt när man möter en lastbil med 2243 extraljus och ingen av oss ger sig.
Suomalainen skrev:2064297Hatar alla som har samma filosofi som jag, dvs att aldrig blända av först... speciellt när man möter en lastbil med 2243 extraljus och ingen av oss ger sig.
Visst kan det vara jobbigt med hobbypoliser, men det är pga personer med din inställning som dessa finns.Kia skrev:2064263Jag är dimljus-raggare o stolt! osv...
Kia skrev:2064263Men många blinkar ju bara för att de "måste" lära en annan trafikant att man får inte ha dem påslagna.... Det är helt omöjligt att dimljusen bländar någon mitt på dagen i fullt dagsljus...?
Kan förstå de flesta argument i den här disskussionen (även om en del är rätt tveksamma) men de jag inte tar är när en vanlig svensson tror att han har nån makt att lära sina medtrafikanter att köra bil... Tycker att man ska lämna över trafikövervakningen och allt vad det innebär till polisen... Å jag lovar när jag blir stannad pg a dimljusen nästa gång så ska jag aldrig nånsin mer tända dem...
Jag varnar inte när jag sett att debara tar in folk som blåser.FeeBee skrev:2064283Anledningen till att jag ALDRIG varnar mötande trafik är att risken finns att nån av dem jag möter är fulla eller påverkade av nåt annat, och jag vill inte ha på mitt smavete att jag varnade så att de vände, slapp kontrollen och fortsatte köra....!
isse skrev:2064303Visst kan det vara jobbigt med hobbypoliser, men det är pga personer med din inställning som dessa finns.
/N
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |