Irriterande saker i trafiken

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag vill...

Jag vill ändra dig
blända dig och skända dig
använda dej och omvända dig
tämja dig och vänja dig

Allt, det handlar om för mej
är att få :fatta! dig
Är att få :fatta! dig
Är att få :fatta! dig

Jag vill inte :Bugar för dig
bjuda dej men förbjuda dig
knocka dej och chocka dig
smocka dig eller plocka dig

Allt, det handlar om…

Jag vill hindra dig
binda dig och förblinda dig
stampa på dig, trampa på dig
klampa på dig och klanka på dig

Allt, det handlar om…

Och jag vill trycka ner dig
slita i dej och trycka ner dig
lura in dej, bura in dig
ruta in dej och muta in dig

Allt, det handlar om…

Jag vill inte tjusa dig
krusa dig eller berusa dig
dansa för dig, svansa för dig
fjäska för dig eller läspa för dig

Allt, det handlar om…

Jag vill inte bli som du
va som du eller se ut som du
Jag är glad om du är glad
att du är du och jag är jag

Allt det handlar om…

All I Really Want to Do. Sv. text: M. Wiehe, något redigerad av en :tuttar
 

Snorfen

Guest
Jonathan skrev:
2066055 Jag stör mig på folk som inte kan sitta som folk i bilen när dom tjör. :4skrika

Helst ska armen/axeln vara över huvudhöjd, samtidigt som det ser ut som om dom försöker lukta sin äckliga svett i armhålan.
Dessa människor är i min ålder och åker ofta überhäftiga turbo saabar, volvo 740 med extra allt, audi 100 med inslag av rost i skärmkanterna (eller det som är kvar av skärmarna) etc.

ÅK SOM FOLK IDIOTJÄVLAR! :4skrika


Hahaha,det där känner man igen....var inget bättre för typ 20 år sen heller.Verkar vara ett stadie i livet man vill vara gangsta/cooling,men hos vissa lever det kvar sen dom fått familj m.m..

Men på tal om dimljus...ingen som reagerat på mupparna som kommer glidande ur mörkret med ENBART sina jävla pyttesmå dimljus tända?
Har nästan fått stroke när nån idiot dykt upp bara sådär efter en väg en mörk kväll.
Glömska tror jag knappast det är,verkar tro det är jättefränt men vänta bara tills det smäller......idioter!
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
seveneleven skrev:
2064088 Jag retar upp mig fruktansvärt mycket på hur folk beter sig i trafiken (helt i onödan och jag är farlig när jag blir arg och blablabla) men iaf.

Är det fler än jag som retar mig folk som:

Cyklar på övergångställen och tror dom har företräde och blir skitförbannade när man tutar på dom?

Går mot röd gubbe när det är grönt för cyklister och blir skitförbannade när man tutar på dom?

som kommer på motorvägspåfarter och vägrar anpassa farten för att gå ut bakom eller framför utan att jag behöver flytta mig? (kör tradare) och blir skitförbannade och blinkar med ljusen när dom måste tvärnita för att man själv inte tvärnitar så dom kan komma ut framför då jag inte kan byta fil för det är fullt med bilar där?

som inte kan blinka i rondeller?

som kör med dimljus och halvljus och blir skitförbannade när man bländar tillbaka med helljus?

som sitter och kör under fartgränsen utan att flytta på sig när man vill om och blir skitsura när man ligger skitnära och vill förbi? (står i nån paragraf att man ska: Inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik.) Och kör man 75 på 90 väg i en modern bil så gör man ju just det! Kanske liten risk att nån på detta forum gör det men ändå..



Visst jag är långt ifrån perfekt :huvet , jag bryter regelbundet mot trafikregler och jag gör oxå misstag som retar upp folk. Men jag gör allt jag kan för att inte vara ivägen för nån annan.. det måste vara det enklaste sättet att inte reta upp folk?

Håller med dig helt och hållet. Kör också tradare och jag blir helt galen på folk ibland....
Speciellt alla som kastar sig förbi, fast det är kurvor o backkrön, mellan alla kameraskåp för att sedan tvärnita när de ser ett skåp.
Det tar ju lite tid för oss att komma upp i fart igen...
Man försöker hålla ett bra avstånd till framförvarande, men hur lätt är det när 10 bilar tränger sig in framför en...?

Det enda jag inte håller med om är dimljusen. Jag störs inte, men förstår att andra gör det.
Tycker det är värre med alla som inte bländar av i tid. Tur man har några extraljus att blinka med. :tummenupp

//Anders
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
ITZHAK skrev:
Ge mig inga moralkakor om megafoner på motorcyklar för det skiter jag helt och hållet i.
Men på fyra (eller fler) hjul, så borde det bannlysas.

Min åsikt iaf.


Du har otur när du tänker va?
 

Kia

Guest
Som det har längtats efter bilderna....

Se, njut och dregla gärna....

Sååå här häftig ser fronten ut på saaben med dimljusen på...

Å så en bild på mina fräcka fälgar....
 

Bifogat

  • griffen...jpg
    griffen...jpg
    67.4 KB · Visningar: 101
  • Dimljus.jpg
    Dimljus.jpg
    56.9 KB · Visningar: 128
  • dimljus2.jpg
    dimljus2.jpg
    63.6 KB · Visningar: 119

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kia skrev:
2069400 Som det har längtats efter bilderna....

Se, njut och dregla gärna....

Sååå här häftig ser fronten ut på saaben med dimljusen på...

Å så en bild på mina fräcka fälgar....
:rofl
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Kia skrev:
2069400 Som det har längtats efter bilderna....

Se, njut och dregla gärna....

Sååå här häftig ser fronten ut på saaben med dimljusen på...

Å så en bild på mina fräcka fälgar....

och mummelbyxor :hihi
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
2069400 Som det har längtats efter bilderna....

Se, njut och dregla gärna....

Sååå här häftig ser fronten ut på saaben med dimljusen på...

Å så en bild på mina fräcka fälgar....

:lol :rofl .....är du full på riktigt ?? :3freak
 

Paradoxy

Guest
Kia skrev:
2069400 Som det har längtats efter bilderna....

Se, njut och dregla gärna....

Sååå här häftig ser fronten ut på saaben med dimljusen på...

Å så en bild på mina fräcka fälgar....


Inte för att vara elak, men det var faktiskt inte så snyggt med dimljusen.
 

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
södertälje
Hoj
Super Ténéré
FeeBee skrev:
2064122 Hatar när folk byter till "min" fil en halv meter framför mig, helst utan att blinka..... :huvet

Uppskattar inte heller när nån ligger så nära bakom att jag börjar fundera på om de monterar av mitt drag. Händer sjukt ofta på motorväg där andra filen är helt tom, och oftast är det lastbilar som vägrar köra om utan tycket det är roligare att ligga så nära att de kan kika in genom min taklucka. :finger

hmmm.. vänta lastbilar som ligger dig i arslet å inte kör om på motorvägen?
ja det brukar jag råka ut för på motorvägen när jag kommer med scanian
idioter som ligger 89km/h på motorvägen .. ska jag då gå ut i vänster körfält och ligga där och blocker en mil tills jag kommit om vederbörande?
förstår om folk ligger under 90km/h i timmen på motorvägen när det är snöstorm eller regnväder modell tropikerna ju
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
blizzer skrev:
2069577 hmmm.. vänta lastbilar som ligger dig i arslet å inte kör om på motorvägen?
ja det brukar jag råka ut för på motorvägen när jag kommer med scanian
idioter som ligger 89km/h på motorvägen .. ska jag då gå ut i vänster körfält och ligga där och blocker en mil tills jag kommit om vederbörande?
förstår om folk ligger under 90km/h i timmen på motorvägen när det är snöstorm eller regnväder modell tropikerna ju


Annars kan du ju sakta ner till 88 km/h...
 

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
södertälje
Hoj
Super Ténéré
ITZHAK skrev:
2066702 Jag stör mig otroligt på lastbilar.
Långsamma, dryga jä*la fordon som sniglar sig fram på vägarna.
Om lastbilar tvunget ska få färdas på allmänna vägar så ska det vara omkörningsförbud för samtliga lastbilar.
Man blir ju så slut i huvudet på att ligga bakom en lastbil som tvunget måste köra om en annan. Vafan, titanernas kamp! :mad:
Drar upp grus och skit från vägrenen.
Allt detta för 33 slitna pallar som kunde gått med tåg och sedan interndistribuerats lokalt i varje stadsområde/kommun.
Rensa vägarna från lastbilar, ersätt med tåg och avveckla lastpallen.

Kuska runt med palljäklar fyllda med rea-kläder till lågprisaffärer.
Vad har hänt med svenska konsumenter som gör att vi måste ha sakerna "just in time"?
Trötta mig... :död

Till råga på allt, så finns det lastbilar som är sminkade som jäkla julgranar och modifierade för att låta "coolare".
Jag körde om en lastbil i somras som var motivlackad med "blue thunder" och hade ombyggt avgassystem för att låta så mycket som möjligt.
Det var nog det mest patetiska jag varit med om i hela mitt liv.
Jag skrattade så jag grät hela vägen hem.

Nog för att det är tillräckligt löjligt att köra fullflödessystem och sätta större diameter på sitt bilavgassystem, men på en lastbil? :zpy

Ge mig inga moralkakor om megafoner på motorcyklar för det skiter jag helt och hållet i.
Men på fyra (eller fler) hjul, så borde det bannlysas.

Min åsikt iaf.
hmm.. brukar träffa på såna stresspellar som dig som måste bromsa ner lite på motorvägen i 2 minuter när jag drar om en annan tradare...
men när nån kommer å blinkar i röven när jag kör om så måste jag ju gå ut lite i den dammiga å grusiga vägrenen så jag ser i backspegeln om det bara är en stressad idiot eller ett utryckningsfordon som vill om...
det kan ju hända att man blir så överaskad av ett helljus i backspegeln att man tappar fotfästet på gasen å slinter med foten så man trycker ner bromsen istället....
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ITZHAK skrev:
Rensa vägarna från lastbilar, ersätt med tåg och avveckla lastpallen.

Kuska runt med palljäklar fyllda med rea-kläder till lågprisaffärer..

Va praktiskt det vore med ett tåg som gick ända hem till husknuten/affären :rofl

:7peta de flesta lastbilar transporterar nog betydligt värdefullare saker än kläder, saker som måste levereras snabbt för att företaget som får varan i sin tur ska kunna leverera sin produkt till kund, bilmotorer, byggmaterial, mediciner etc.
 
Last edited:

seveneleven

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Monster 900 + snömoppe SXR700
kom på en sak till.. åkte genom stan alldeles nyss fyra bilar på rad (jag sist) osså stannar den förste för att släppa över en gående på ett oskyltat föredetta övergångställe... :huvet

det var det där med att inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik va..
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
seveneleven skrev:
det var det där med att inte onödigtvis hindra eller störa annan trafik va..


Ja, och att inte reta upp sig på småsaker. Men du förlorade säkert flera sekunder. ;)
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Kia skrev:
2064175 Kan tänkas att jag blinkar till om de har glömt Helljusen på men inte för att de har dimljusen på....


Och varför är det helt plötsligt rätt? Då lär det ju vara lika rätt att blinka med helljus åt någon som kör med dimljus. Både och kan ju blända mötande... :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top