Irriterande trender

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att dricka kallt kaffe med vegansk mjölkersättning ur syltburk...
Helst med någon "smak" sprinklad på ett lager med grädde uppepå...

Är någon sugen på att starta eget så börja sälja kaffekoppar och muggar, samt varmhållningsutrustning för kaffe, för det verkar vara helt omöjligt att få tag på annat än syltburkar att servera det kall låtsaskaffet ur....
Den bristen verkar råda över hela världen, men började nog i USA eller Gambia.

Får mig att tänka på Dennis Learys show No cure for cancer. Raljerandet om kaffesmakande kaffe.

Nynnar på låten Asshole... :)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Influensers!
Krängare är bättre ord....

Jag brukar kalla mig influencer när jag är sjuk....

På Svenska heter det faktiskt Influerare, har någon hört det ordet användas?

Hette det inte opinionsbildare på äldre svenska?

Många har Issjos, svårt att behandla! :hihi

Amerikaniseringen går fort nu... :hej

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hette det inte opinionsbildare på äldre svenska?

Många har Issjos, svårt att behandla! :hihi

Amerikaniseringen går fort nu... :hej

Jag har säkert fel, men opinionsbildare jobbar för att ändra folkets opinion i politiska frågor.

Influencers försöker att få dig att köpa trosor på Zara och deras "eget" sminkmärke som tillverkas i Kina....

Influencers jobbar med Facebook, Instagram, bloggar och TikTok som sina kanler

Opinionsbildare jobbar i traditionell media, men även på¨dessa nya plattformar.

Fan, överlappet är stort, har någon sett Hanif Bali göra en "Renegade" på TikTok?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har säkert fel, men opinionsbildare jobbar för att ändra folkets opinion i politiska frågor.

Influencers försöker att få dig att köpa trosor på Zara och deras "eget" sminkmärke som tillverkas i Kina....

Influencers jobbar med Facebook, Instagram, bloggar och TikTok som sina kanler

Opinionsbildare jobbar i traditionell media, men även på¨dessa nya plattformar.

Fan, överlappet är stort, har någon sett Hanif Bali göra en "Renegade" på TikTok?

Det går fort nu och vad något betyder kan ändra sig fort... ;)

Influerare är i reklam- och mediesammanhang ett samlingsnamn för opinionsbildare och andra personer som uttalar sig i sociala medier och andra kanaler för att påverka attityder och handlingar hos läsare och följare med samma intressen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Influerare

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
... för att påverka attityder och handlingar hos läsare och följare med samma intressen.

En Opinionsbildare jobbar väl för att påverka läsare och följare med alla intressen, kanske främst dom med andra intressen...

Nåja, det är bara semantik...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
En Opinionsbildare jobbar väl för att påverka läsare och följare med alla intressen, kanske främst dom med andra intressen...

Visst är det skönt att vara medlem i "Vi som vägrar pushnotiser" dvs Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, TukTuk, TicTok, wassapp, whateverfloats, upyours etc. Det får räcka med Sporthoj och Flashback - på en stationär dator - via en pfsense router körandes sociala-medier-filter i dns mot dumheterna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst är det skönt att vara medlem i "Vi som vägrar pushnotiser" dvs Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, TukTuk, TicTok, wassapp, whateverfloats, upyours etc. Det får räcka med Sporthoj och Flashback - på en stationär dator - via en pfsense router körandes sociala-medier-filter i dns mot dumheterna.

Jag har gamla facebook och Instagram konton, men kollar dom ytterst sällan numera, och postar ännu mer sällan

Twitter har jag regat någon gång för länge sedan men glömt inlogget till, men där kan man ju välja att följa intressanta konton.

Ungdomsgrejor som TikTok är ju idiotiska/farliga på ett annat sätt, där ser ju en logaritm till att pusha dig full med enbart sånt som stämmer med din profil.
Lägg upp din hund och klicka på tre hundvideos så är hundar allt du ser sen....
Så tonårstjejer som kanske har issues med någonting och lägger upp en video med det innehållet matas sedan med andra människor med samma issues (må vara vikthets, psykiska problem eller neurologiska variationer)
Det blir s.a.s hela deras värld.
Dessutom har dom ju kritiserats för att sortera folk efter hudfärg.

Jag har inte själv tiktok, men har hört att många får sina intressen/sexualitet outade av tiktok, bara genom att kolla på någon "For you" sida så har man en snabb överblick av den personen.
Det läggs upp enkoma tiktok's som ska "rensa och leda tillbaka" folk som har tittat på något som dom vill ha bort.

Jag såg någon youtubevideo fladdra förbi som förklarade hur man skulle komma tillbaka till "straight tiktok" om man hade tittat för mycket på tjejer som pussas med varandra...

Lägger man till det att tiktok ägs av kinesiska staten, så...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - många familjer i vårt avlånga land bär på gamla anrika efternamn som en gång skapades av det svenska försvaret, antingen utifrån någons sysselsättning under värnplikten eller utifrån deras civila yrke.

Förare. Ryttare. Skytt. Smed.

Det skulle onekligen vara intressant om försvaret tillämpade samma sak igen och skapade nya efternamn utifrån dagens ”sysselsättningar”...

Konsult. Projektledare. Koordinator. HR-samordnare. Youtuber. Influencer...

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Hur har jag kunnat missa den här tråden, jag har ju massor att gnälla över!

1. Trenden att kreti och pleti måste skaffa intressen som sedan ska dras till det extrema. Istället för att resa till ett varmt land och bara snorkla lite så måste folk fridyka ner till 180 meter tillsammans med vithajar och blåvalar. Det räcker inte heller att lite ledigt frilufta utan det ska hålas på med avancerad klättring eller åkas offpist (gärna naken/toppless för att visa vilken soft/fri själ du är)där det är stor lavinfara. Förr var det bar de mest inbitna som tog sitt intresse till det yttersta.

2. Unga killar men framförallt tjejer som tävlar i att var så slampiga som möjligt på Tik Tok. Så jävla ointellektuellt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
När blev skogshuggare blusar det modernaste man kan ha på sig:va.

Min sambo gick in i en av vindsgarderoberna o kom ut med en NOS blåkläder vinter skogshuggarblus a 79 :- på jula för sisådär 15-20 år sedan.

Nu kostar tydligen en sådan 1000 talskronor:huvet

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Skönt när irriterande trender är över. För 3 år sedan skulle alla ha en Cheva silverado 1988-1998 årsmodell. Så priserna steg till helt orimliga nivåer. Nu vill ingen ha dom igen så nu är priserna på väg tillbaka dit dom hör hemma!

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Hur har jag kunnat missa den här tråden, jag har ju massor att gnälla över!

1. Trenden att kreti och pleti måste skaffa intressen som sedan ska dras till det extrema. Istället för att resa till ett varmt land och bara snorkla lite så måste folk fridyka ner till 180 meter tillsammans med vithajar och blåvalar. Det räcker inte heller att lite ledigt frilufta utan det ska hålas på med avancerad klättring eller åkas offpist (gärna naken/toppless för att visa vilken soft/fri själ du är)där det är stor lavinfara. Förr var det bar de mest inbitna som tog sitt intresse till det yttersta.

2. Unga killar men framförallt tjejer som tävlar i att var så slampiga som möjligt på Tik Tok. Så jävla ointellektuellt.

Vad det gäller 1 så är grundtipset att det beror nog på att vardagen mer eller mindre totalt saknar verkliga utmaningar och"naturliga" riskera livet situationer så man skapar dessa i stället.

När det gäller 2 så är det nog endera någon sorts illegala substanser eller bisarr jakt på de berömda 15 minuterna?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC