På tal om sverker. Jag höll på meja ner honom med moppen när jag var 15 år. Jag hade solen i ögonen och han och en kvinna klev rakt ut i gatan framför mig.
Om nu kommentatorn känner sig nödgad att nämna att Skellefteå är en allmän idrottklubb borde det väl i rättvisans namn även nämnas att Färjestad är en bollklubb?lägg därtill när Skellefteå omnämns tycks den som refererar vara tvingad att tillägga AIK, så när resultaten redogörs kan det låta Skellefteå AIK Färjestad 2 - 3
- va fan spelade 3 lag i den matchen ?
Om nu kommentatorn känner sig nödgad att nämna att Skellefteå är en allmän idrottklubb borde det väl i rättvisans namn även nämnas att Färjestad är en bollklubb?
I övrigt kan det vara ganska så irriterande när en artikel om något som har inträffat för ett idrottslag totalt utelämnar vilken idrott det laget ägnar sig åt samt vart det hör hemma. Till exempel att artikeln handlar om att laget "Glada Bollkillarna" har lämnat in en protest mot et domslut i SM-slutspelet, utan att då nämna att det är ett bangolflag från Gnesta.
När Sveriges Radio har hockey på sportradion och deras "expert" slänger sig med ord som rajtare och leftare samt keeper, lägg därtill när Skellefteå omnämns tycks den som refererar vara tvingad att tillägga AIK, så när resultaten redogörs kan det låta Skellefteå AIK Färjestad 2 - 3
- va fan spelade 3 lag i den matchen ?
Att alla serier på elitnivå har döpts om till SHL, DHL osv osv en irriterande trend.
Fel.Jag har alltid argumenterat för att det inte finns något enskilt lag som heter AIK
På samma sätt som det inte finns något enskilt lag som heter IK,IF,IS,SK,IFK,BK,AIF osv...
Det lär ska finnas ett AIK i Stockholmstrakten, utöver Skellefteå AIK, men jag är inte så insatt...
Fel.
Det finns bara ett AIK, och dom kommer inte från Skellefteå.
Du är bakåtsträvare, allt nytt är bättre!
Men eftersom jag är intresserad av språk så letade jag lite och, de som varit lite nytänkande bland friidrottarna har ändrat namn på Allmänna IdrottsKlubben.
Friidrott (äldre benämningar fri idrott och allmän idrott) är ett samlingsbegrepp för ett antal olika sporter
https://sv.wikipedia.org/wiki/Friidrott
Att spela i högsta divisionen är inte längre Division 1 men det är modärnt att inte vara logisk så det är väl logiskt!
NFC är ingen ny amerikansk snabbmatskedja utan förkortningen på det modärna namnet på Staten Kriminaltekniska Laboratorium numera...
Sant, ni som missa 80 talet kan jag bara beklaga att ni inte kom ut i tid.
Jag saknar också "Teknik-TV" som Sigma, som upplyste oss om det senaste inom teknik och vetenskap, även om det var på ett töntigt sätt (man var väl tvungen att dumma ner det så att även helt teknikfrånvända människor skulle ha någon behållning av programmet)
Fel.
Det finns bara ett AIK, och dom kommer inte från Skellefteå.
Spelar dom i någon Korpliga då?
För jag har aldrig hört talas om dom?
Jag tror dom skulle kvala mot Sigtuna eller Väsby eller nåt annat storlag men slapp förnedring pga Corona?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|