Irriterande trender

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Skönt när irriterande trender är över. För 3 år sedan skulle alla ha en Cheva silverado 1988-1998 årsmodell. Så priserna steg till helt orimliga nivåer. Nu vill ingen ha dom igen så nu är priserna på väg tillbaka dit dom hör hemma!

Fördelen med h-reggade bilar av allehanda slag är att pick up:er tappar i värde för fjunisar. Det går kanske att hitta något att frakta sopor med för en rimlig slant snart. Då kan målbrottslingarna åka Cayenne med LGF-skylt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
2. Unga killar men framförallt tjejer som tävlar i att var så slampiga som möjligt på Tik Tok. Så jävla ointellektuellt.

Jag hoppades att TikTok skulle förbjudas i USA, då skulle plattformen kanske självdö i resten av världen och något annan ploppa upp istället, något bättre förhoppningsvis..

Jag är emot Kinesisk censur, men för censur av minderåriga som tävlar om att få klick på sina slampiga thirstraps.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Jag hoppades att TikTok skulle förbjudas i USA, då skulle plattformen kanske självdö i resten av världen och något annan ploppa upp istället, något bättre förhoppningsvis..

Jag är emot Kinesisk censur, men för censur av minderåriga som tävlar om att få klick på sina slampiga thirstraps.

Kunde inte uttryckt det bättre själv!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur har jag kunnat missa den här tråden, jag har ju massor att gnälla över!

1. Trenden att kreti och pleti måste skaffa intressen som sedan ska dras till det extrema. Istället för att resa till ett varmt land och bara snorkla lite så måste folk fridyka ner till 180 meter tillsammans med vithajar och blåvalar. Det räcker inte heller att lite ledigt frilufta utan det ska hålas på med avancerad klättring eller åkas offpist (gärna naken/toppless för att visa vilken soft/fri själ du är)där det är stor lavinfara. Förr var det bar de mest inbitna som tog sitt intresse till det yttersta.
Precis.
Speciellt om det är någon hobby där man kan plöja ner mycket pengar i ny utrustning, för då kan man köpa sej lite elitism.

"Jaha, använder du en sådan där? Det är ju en lite äldre modell. Dom nya är mycket säkrare!"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Precis.
Speciellt om det är någon hobby där man kan plöja ner mycket pengar i ny utrustning, för då kan man köpa sej lite elitism.

"Jaha, använder du en sådan där? Det är ju en lite äldre modell. Dom nya är mycket säkrare!"

Livet är en prylsport för många...

Det duger inte att ha slagborrmaskinen som var näst bäst i test, eller den näst dyraste utegrillen, eller fel märke på fritidsjackan...

Kommer man sen in på dom som utövar riktiga sporter så måste man ha Nikes specialutvecklade löparskor, som kapade 2 tiondelar på ett maraton för en världsmästare om man så aldrig springer längre än 5km på löpband

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det duger inte att ha slagborrmaskinen som var näst bäst i test, eller den näst dyraste utegrillen, eller fel märke på fritidsjackan...

Kommer man sen in på dom som utövar riktiga sporter så måste man ha Nikes specialutvecklade löparskor, som kapade 2 tiondelar på ett maraton för en världsmästare om man så aldrig springer längre än 5km på löpband

Du påminner mig om när jag handlade nya joggingskor i Stockholm på en seriös löparbutik.
Killen ställer frågor som ger ett professionellt intryck på mig och jag förklarade att jag ska bara träna och aldrig tävla så det enda som är viktigt för mig är att dom är bra för mina fötter och knän, bra dämpning och sånt men vad dom väger spelar ingen roll för tunga skor ger mig bara mer träning.

Sen kommer kraschen. Det enda han därefter pratade om var hur många gram skorna vägde trots att jag varje gång påpekade att jag inte brydde mig om vikten.

Det var så man borde ha lämnat butiken men jag behövde helt enkelt skor så jag tog fram tålamodet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Allt ska vara så förbannat seriöst hela tiden. Slappna av och lev idag, inte för nåt hypotetiskt om fem år.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du påminner mig om när jag handlade nya joggingskor i Stockholm på en seriös löparbutik.
Killen ställer frågor som ger ett professionellt intryck på mig och jag förklarade att jag ska bara träna och aldrig tävla så det enda som är viktigt för mig är att dom är bra för mina fötter och knän, bra dämpning och sånt men vad dom väger spelar ingen roll för tunga skor ger mig bara mer träning.

Sen kommer kraschen. Det enda han därefter pratade om var hur många gram skorna vägde trots att jag varje gång påpekade att jag inte brydde mig om vikten.

Det var så man borde ha lämnat butiken men jag behövde helt enkelt skor så jag tog fram tålamodet.

En bekant valde mellan att köpa en Nissan Micra och en Ford Fiesta för många år sedan, efter moget övervägande bestämde han sig för fiestan, ordnade med banken och åkte till fordhandlaren.

Bilsäljaren försökte styra in honom på en Focus? (nästa storlek större IAF)
Han sa, nej det är fiestan jag är inställd på
Bilförsäljaren började hela tiden säga vad Focusen var bättre på, och så mycket bättre bil det var.
Min bekante sa då, "Det stod mellan en Fiesta och en Nissan Micra, men nu har du förklarat så dålig Fiestan är, så då blir det en Micra istället" han åkte till Nissan handlaren och sa Jag vill köpa den där röda Micran, men kan du skynda på lite så jag hinner förbi fordhandlaren innan dom stänger...

Han körde direkt till fordhandlaren och visade upp Micran...

Den handlaren lärde sig förhoppningsvis att lyssna på kunderna efteråt...

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
En bekant valde mellan att köpa en Nissan Micra och en Ford Fiesta för många år sedan, efter moget övervägande bestämde han sig för fiestan, ordnade med banken och åkte till fordhandlaren.

Bilförsäljaren började hela tiden säga vad Focusen var bättre på, och så mycket bättre bil det var.
Min bekante sa då, "Det stod mellan en Fiesta och en Nissan Micra, men nu har du förklarat så dålig Fiestan är, så då blir det en Micra istället" han åkte till Nissan handlaren och sa Jag vill köpa den där röda Micran, men kan du skynda på lite så jag hinner förbi fordhandlaren innan dom stänger...

Hahaha! Fy fan vilken skön berättelse!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Som säljare ska man oftast se sig själv som en guide för och hjälpa kunden att hitta till rätt produkt som han är nöjd med vilket betyder att man som du säger måste lyssna in kundens behov.

Många säljarna är ofta för giriga och tänker bara på hur de ska tjäna mest pengar just exakt nu på sekunden. Typ den här Fordhandlaren som försökte styra över kunden till ett dyrare val som skulle gett honom mer provision.
Ofta kan man lura på kunden nåt kunden egentligen inte ville ha men den kunden kommer inte tillbaka till dig nästa gång.

Han borde naturligtvis istället ha riktat in sig på att merförsäljning till Fiestan och guidat kunden genom djungeln av motorval, extrautrustning vinterdäck osv.

Nu finns ju förstås också alternativet att Fiestan faktiskt är en dålig bil och att Fordhandlare faktiskt gjorde rätt som avrådde ifrån den. För om han säljer en dålig bil till en kund så kommer ju inte heller den kunden tillbaka och den kunden kommer kanske klaga bland sina vänner över hur dålig Ford är.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Allt ska vara så förbannat seriöst hela tiden. Slappna av och lev idag, inte för nåt hypotetiskt om fem år.

Exakt min filosofi. Du skulle hört hur det lät på jobbet nu när jag slutade. Hur ska du klara dig. Hur mycket pengar kommer du tjäna? Haha inte fan vet väl jag? Vem bryr sig. Det finns många pengar i världen. Dagar däremot det finns det jävligt få av! Hakuna matata!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Precis.

https://www.youtube.com/watch?v=5mPsaezefYA

Det spelar ingen roll vilken aktivitet som det handlar om. Bara det bästa ska vara gott nog åt vissa. Dessutom så försvinner samtidigt det där med att göra något på en lite lagom nivå bara för att det är roligt.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Tänk om man körde vägbeskrivningar i Google maps i en iPhone 6.
Kanske en stor jäkla papperskarta för översikt och planering.

Vicken loser!

ce7fdc849386c08a90db9938bb71a268.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000

alla ska idag ha det senaste värsta bästa sakerna oavsett vad det än gäller.
det är därför livet är så extremt grymt för oss (mig) som ej alls behöver detta senaste värsta bästa... finns alltid folk som säljer sina nästan nya och kanske oanvända grejer för bara en bråkdel av vad kostade nytt.

så jag hoppas detta fortsätter bland folk att alltid vilja ha det senaste värsta bästa häftigaste, det gör att folk som ej är helt ekonomiska idioter kan köpa riktigt billiga fynd.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men det är likadant här på SH. Makita å Rolex mm har jag hört till leda:zpy

Ser jag någon med Apples Airpod Max eller vad fan 6000:- hörlurarna heter så slår jag dom i huvet...

Köper man dom borde man omyndigförklaras på riktigt.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Trend och trend... men jo, att Sverige återkommande ger bort miljoner om inte miljarder till såväl IS-terrorister som terrorister i Palestina, korrupta politiker i fattiga länder, korrupta politiker här och i EU-parlamentet osv. osv...

Respektlösheten gentemot svenska skattebetalare, en trend jag verkligen irriterar mig på.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Bristen på ansvarstagande för covid, invandring, elförsörjning osv osv
Men att svenska folket inte ställer dom till ansvar vid nästa val utan fortsätter att rösta fram samma idioter val efter val.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS