Du påminner mig om när jag handlade nya joggingskor i Stockholm på en seriös löparbutik.
Killen ställer frågor som ger ett professionellt intryck på mig och jag förklarade att jag ska bara träna och aldrig tävla så det enda som är viktigt för mig är att dom är bra för mina fötter och knän, bra dämpning och sånt men vad dom väger spelar ingen roll för tunga skor ger mig bara mer träning.
Sen kommer kraschen. Det enda han därefter pratade om var hur många gram skorna vägde trots att jag varje gång påpekade att jag inte brydde mig om vikten.
Det var så man borde ha lämnat butiken men jag behövde helt enkelt skor så jag tog fram tålamodet.
En bekant valde mellan att köpa en Nissan Micra och en Ford Fiesta för många år sedan, efter moget övervägande bestämde han sig för fiestan, ordnade med banken och åkte till fordhandlaren.
Bilsäljaren försökte styra in honom på en Focus? (nästa storlek större IAF)
Han sa, nej det är fiestan jag är inställd på
Bilförsäljaren började hela tiden säga vad Focusen var bättre på, och så mycket bättre bil det var.
Min bekante sa då, "Det stod mellan en Fiesta och en Nissan Micra, men nu har du förklarat så dålig Fiestan är, så då blir det en Micra istället" han åkte till Nissan handlaren och sa Jag vill köpa den där röda Micran, men kan du skynda på lite så jag hinner förbi fordhandlaren innan dom stänger...
Han körde direkt till fordhandlaren och visade upp Micran...
Den handlaren lärde sig förhoppningsvis att lyssna på kunderna efteråt...