Lister
Slösare
Kanonbra jobbat!
Vi kommer på söndag denna helgen, verkar bli fint väder då.
Vi kommer på söndag denna helgen, verkar bli fint väder då.
Gravlången utanför trollhättan.
Hej.
Efter en dag på isen så har Rolle plogat bort den snön som har kommit.
Det var ca20-30cm snötäcke så det tog sin lilla tid.
Vi räknar med att komma igång som vanligt vid 11:00, ska finskotta med Illern på morgonen.
Väl mött.
Thomas
Vill tacka alla som hjälpte mig då jag skadade mig på isen idag.
Jag hade ruskig tur klarade senor och muskler så det enda som blev var 12 stygn i skinnet.
Kändes bra att man "bara" hade finndubb.
MVH Oskar
Jag hade ruskig tur klarade senor och muskler så det enda som blev var 12 stygn i skinnet.
MVH Oskar
MVH Oskar
Uch då! Vad hände? Tur att du klarade dig undan med "lättare" skador. Krya på dig!
Va skönt att det gick såpass bra, vi stod en bit ifrån och trodde att något var brutet.
Krya på dig
Skönt att de gick såpass bra
Läk ihop snabbt nu!
Hej.
DÖDMANS GREPP!!! I detta fallet så hade det hjälpt mot att det inte blir omfattande skador.
Om nu det hade varit ett skruvdäck med 15-20mm utstick, till skillnad mot ett "finndubb" 8mm, så hade skadorna varit mer omfattande och vi har inte resurser att ta hand om en sådan skada.
Förarens lycka var att det fanns 2st Brandmän på plats med förband.
Om ni studerar de som kör med "coldcutters" samt även vanlig isracing, de har skydd runt hjulen. Vore något att tänka på inför nästa vinter om det ska fortsätta med monster utstick på dubben/skruven.
ILLERN/ PLOGNING: Då vi har varit 30-40st förare på isen och vi tidigare plogat under MC åkning, med förbehållet att förare ska köra extremt lugnt förbi, med handen uppräckt, vilket poängterats på var förarmöte, så är det ett fåtal som inte respekterar detta samt heller inte har förmåga att se ILLERN då den befinner sig på banan. Detta är mycket obehagligt samt en fara för maskinist och förare.
Nu plogar vi klart innan körning så får förare vänta tills banan är skottad, och nu i söndags så var det inga problem med detta.
För att vi inte ska bahöva gå upp innan tuppen, så beroende på snömängd så kan det bli viss fördröjning.
För er som tycker att det fortfarande är roligt att komma till oss, er ser vi till helgen.
Er andra önskar jag lycka till på den bana som ni uppsöker istället.
Kör lugnt.
Thomas & LG.
Hej.
Då vi har under ett antal förarmöten innan vi startar på morgonen, påpekat detaljer kring er och vår säkerhet, så är detta en av de saker som händer vid en vurpa.
LÄS REGLEMENTET FÖR IS RM, på Svemos hemsida.
Där står det vad de ska ha för skyddsutrustning.
DÖDMANS GREPP!!! I detta fallet så hade det hjälpt mot att det inte blir omfattande skador.
Om nu det hade varit ett skruvdäck med 15-20mm utstick, till skillnad mot ett "finndubb" 8mm, så hade skadorna varit mer omfattande och vi har inte resurser att ta hand om en sådan skada.
Förarens lycka var att det fanns 2st Brandmän på plats med förband.
Till er som kör med monster utstick, fundera på er tillvaro, då för er och andras säkerhet, kanske det ska kortas ner till 10-12mm, för att inte det ska bli omfattande skador vid eventuell olycka.
Om ni studerar de som kör med "coldcutters" samt även vanlig isracing, de har skydd runt hjulen. Vore något att tänka på inför nästa vinter om det ska fortsätta med monster utstick på dubben/skruven.
ILLERN/ PLOGNING: Då vi har varit 30-40st förare på isen och vi tidigare plogat under MC åkning, med förbehållet att förare ska köra extremt lugnt förbi, med handen uppräckt, vilket poängterats på var förarmöte, så är det ett fåtal som inte respekterar detta samt heller inte har förmåga att se ILLERN då den befinner sig på banan. Detta är mycket obehagligt samt en fara för maskinist och förare.
Nu plogar vi klart innan körning så får förare vänta tills banan är skottad, och nu i söndags så var det inga problem med detta.
För att vi inte ska bahöva gå upp innan tuppen, så beroende på snömängd så kan det bli viss fördröjning.
För er som tycker att det fortfarande är roligt att komma till oss, er ser vi till helgen.
Er andra önskar jag lycka till på den bana som ni uppsöker istället.
Kör lugnt.
Thomas & LG.
Skönt att du är på benen iaf Oskar. krya på dig.
tråkigt att sådant händer.
Varför inte bara köra finndubb och endurodubb enkelt å bra.
Sen är det aspekt till att köra med vanliga skruv.
när dom går av så finns ju risken att skruven kan gå igenon glaset på visiret el glasögonen.
Jag skulle röst på sånt som går att köpa färdigt beg el överdisk
MVH BC
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar