Tomas Lofterud
Avdankad murvel
- Gick med
- 23 Jun 2005
- Hoj
- Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
"DÄREMOT UPPMANAR JAG ALLA ATT ÅKA TILL ISLE OF MAN SOM ÅSKÅDARE!
DET INGÅR I MC-ALLMÄNBILDNINGEN ATT HA VARIT DÄR OCH JAG VET I FAN OM MAN ENS HAR RÄTT ATT KALLA SIG FÖR KNUTTE UTAN DEN ERFARENHETEN I BAGAGET!!"
Ill drink to that!
View attachment 421067
Å det blir en resa igen nästa år till the TT! Komfortablare boende och andra finesser som vi återkommer med! Intresserad? Kontakta Peter på peterportimao@gmail.com
Planering pågår redan nu!
Som sagt det planeras för komfortablare = ännu bättre boende. Vad detta innebär publiceras då allt är fixat och klart! Det går inte att lova något förrän förhandlingarna med uthyrare är klara. Lite tålamod rekommenderas men det går att preliminärboka genom Peter redan nu!Komfortablare boende? Betyder det att alla tält får en egen luftpump?
Så man kan pumpa upp luftmadrassen när den är tom mitt i natten
och man vaknar liggande direKT på gräset?
Grattis Björn!
Har varit utan dator (och mörker, midnattssol!) i 10 dagar så det är lite att hinna ifatt.
Som Björn har berättat får man inte vara klen. Klarar man inte köra med "tankslappers" i 200+ så ska man inte ens överväga att tävla. Omkörningar är inte lika "lätta" som på kortbana heller. Stoppa vid 0.15...
https://www.youtube.com/watch?v=ePf-XExQEZ4
Grattis Tuukka!
Jag lånade en finländsk hojåkares telefon i norra Finland och visade honom ett varv med Tuukka på Kawasakin förra fredagen. Då utan att veta resultatet och denna hittade jag inte tyvärr...
https://www.youtube.com/watch?v=AJRnC4i-5EI
Komfortablare boende? Betyder det att alla tält får en egen luftpump?
Så man kan pumpa upp luftmadrassen när den är tom mitt i natten
och man vaknar liggande direKT på gräset?
Jag hade tur med luftmadrassen, den tappade tryck sakta men säkert men höll hela vistelsen ut. Nätt och jämnt. Däremot hade jag större problem den natt då stormen fick tältduken att piska mig ömsom under fötterna, ömsom i ansiktet, samt de nätter då det var +4 i tältet mitt i natten och +40 på morgonen när solen låg på. Fast det var ju en del av upplevelsen förstås.
Jag sov i Jorkas Dodge och temperaturskillnaderna var lika med tält. Men som sagt. Det är en del av upplevelsen. Tänk om man hade makt över vädret! Kanske man kunde laga till färre stormar och mindre regn. Men då skulle säkert någon klaga som gillar stormar och många bönder som vill ha mera regn. Man får anpassa sig till omständigheterna och göra som de gamla generalerna, GILLA LÄGET!
Att sova i rejsbussen ger respekt!Jag sov i Jorkas Dodge och temperaturskillnaderna var lika med tält. Men som sagt. Det är en del av upplevelsen. Tänk om man hade makt över vädret! Kanske man kunde laga till färre stormar och mindre regn. Men då skulle säkert någon klaga som gillar stormar och många bönder som vill ha mera regn. Man får anpassa sig till omständigheterna och göra som de gamla generalerna, GILLA LÄGET!
Missförstå mig rätt nu, jag gillar väder, alla väder. Och jag har varit med om betydligt mer väder än det som Ön gav oss. Men...jag är väldigt glad att vi fick fint väder under tävlingsdagarna. Lite tråkigt hade det ju varit att sitta i monsunregn och titta på loppen, trots att både regnställ och badbyxor var nedpackade.
Här följer min tredje och avslutande racerapport från mitt äventyr under Isle of Man TT 2015. Den är lite lång men jag hoppas att ni orkar läsa hela ändå...
/Björn
Tisdag 30/6 Eurosport 2 klockan 17-19, Isle of Man TT. Även onsdag 1/7 klockan 15-17!
Fantastiskt.
Kan du visa mig i rätt riktning för att läsa det tekniska reglementet för klassen?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|