oops164
Smed
Finns det nån sida att följa "spektaklet" på månne när det är dags?
Jamenvaf...!!!
Kunde du inte sagt det lite tidigare!
Nu har jag ju tagit bort väskorna på Bolldåren, lånat ut tältet och lovat gå på svärmors födelsedagskalas!
Minä rakastan TT-räisinki ju!
Ooohh...!
Undrar om mamma förlåter mig om jag åker till Imatra istället för till henne...eller om det kanske går att väva in och ta en liten, liiiten omväg. Det är ju inte målet som är målet utan vägen som är vägen, eller nåt...
Jäkla va fin Duccen du körde på Sviestad är
Grattis till pallplatserna &
Tyvärr så kan jag inte åka till Imatra, jag hade verkligen velat se dig köra där.
Men jag får ju snart se en massa hojrejs ändå, dock utan ditt deltagande, eftersom jag åker till IoM GP.
Lycka till i Finland.
Ser fram emot racerapporten.
...
Självklart förstår mamma om du kommer och besöker henne en vecka senare istället ifall förklaringen lyder landsvägsracing i Finland. Hon har säkert koll på att det inte bjuds på så många chanser att se real road racing i Norden. Bjud med henne på resan vet ja! R1r kommer väl med skjutspinnar som standard... /BG
...
Liksom över en miljon andra svenskar har jag ComHem som TV-leverantör och nu är jag förbannad, inte på dem men på Viasat! Det är ju Viasat som har köpt sändningsrättigheterna till årets OS.
Jag abonnerar på enbart Viasat Motor som inte är ett Viasatpaket. Under OS sänder ComHem Viasat OS Tennis på programplatsen för Viasat Motor. Ingen motorsport där alltså. Jag har fått tips från ComHem om att jag skall kunna se Viasat Motor med Viaplay men det går inte att aktivera då jag inte har något viasatpaket utan bara Viasat Motor. Det krävs Viasatpaket för att aktivera Viaplay!
Nu i helgen är det MotoGP i Österrike som jag alltså inte kan se trots att jag betalat avgiften för Viasat Motor! Hur gör man???
HAT!!! View attachment 432739
Jo, det vore ju något det! Mamma har suttit på bönpallen på en hoj en enda gång. Det var när hon var ung och en av de lokala förmågorna skulle imponera på henne. De fick toksläpp i en kurva på en grusväg och mamma, iförd tunn sommarklänning och finskor, var helt säker på att hon skulle dö. Den upplevelsen var det som låg till grund för det A-kortförbud som låg över mig i 38 år tills jag hittade ett kryphål. Jag tror inte jag skulle få med mig henne bak på R1:an till Imatra oavsett hur många gröna gelékulor jag lockade med...
View attachment 432612
Riksfjord tryckte sig dock förbi i första kurvan och nere i Torparkurvan fick jag ett framhjulssläpp som jag räddade med knäpucken.
View attachment 432969
Sammanfattningsvis är intrycket från återupplivandet av Imatranajo (= Imatras race) ofantligt lyckat. Arrangören, Motorclub Imatra, gjorde ett väldigt gott jobb med att vi som förare och team skulle trivas under helgen. Något som inte minst underströks av att de bjöd alla förare med teammedlemmar på en fantastiskt fin bankett under söndagskvällen på stadshotellet. Kuvertkostnaden uppgick till 50 euro per man enligt servitrisen så det hade verkligen inte sparats på maten när motorklubben bjöd flott.
Kan hända tyckte man att vi hade förtjänat denna avslutande uppmuntran eftersom man haft fler än 36000 betalande åskådare under helgen och dragit in 6,5 miljoner euro till stan med alla kringarrangemang enligt lokaltidningen. Visst är det något speciellt med real road racing!
Tackar, tackar! Försöker ju anstränga mig lite extra i rapporteringen när det är frågan om landsvägsrace. Var dock väldigt svårt att hitta kul åkbilder på mig själv från Imatra. Nu är jag väl inte någon mästare i bildsökning men det har varit betydligt lättare att hitta bilder från Isle of Man. Med 40000 människor på plats runt 5 km bana i Imatra borde man ju fastnat på bild några fler gånger, även om jag missade några träningspass p.g.a. maskintrubbel m.m.Ruskigt bra kört och världsklassrapport som vanligt! Tack!
Träffade ett par trevliga gossar med anknytning till Hedemora på färjan hem från Finland som vi pratade ganska mycket med. De hade bl.a. varit med och arrangerade jubileumsracen (för classicmaskiner) på Hedemora för ett tiotal år sedan. Även om modern racing på Hedemorabanan kanske är en utopi så kan man hoppas att Imatra stad och dess motorklubbs exempel kan så ett frö och få efterföljare i andra nordiska länder. Landsvägsracing är definitivt på frammarsch i Europa. IRRC-serien håller hög kvalitet och även om det inte kan jämföras med IoM TT, Ulster GP, NW200 och de andra klassiska landsvägstävlingarna så visar det på bredden i real road racing.Bra kört Björn!
Tänk om vi kunde ha krafter i Sverige som kunde göra likadant när det gäller motortävlingar.
MotoGP på Anderstorp.
Tänk er Hedemoras politiker som stolt dragit in 50 miljoner efter en lyckad tävling på den klassiska banan...
Nåja, drömma kan man...
Tack min vän!Bra kört Björn!!!!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |