Semper idem
Gudomlig sporthojare
Nyss hemkommen efter en joggingrunda i 25-gradig värme här på västkusten och MC-suget är större än på länge...
Jag har producerat en hel del text i tryckt form den senaste månaden men det var ett tag sedan tids- och inspirationskurvorna hittade en gemensam skärningspunkt där jag också skapade nog med utrymme i livet för ett nytt inlägg här på sociala medier.
Inom de närmaste veckorna har jag dock åtminstone ett par intressanta saker att presentera i mina kanaler på nätet så bättring utlovas...
View attachment 448794
Tills vidare vill jag dock börja med att rikta ett stort tack till arrangörerna, Donald Duc´s och Lomma Sportscar Drivers, för några roliga timmar ihop i samband med min Isle of Man-föreläsning nere i Malmö för ett tag sedan. Det var första gången jag kört min presentation i samband med en middag och besökarna som var där fick förhoppningsvis inte bara en del nya insikter i TT-racingens förlovade land utan kunde också lämna lokalerna med mätta magar. Ett kul initiativ och några av de mest intressanta frågeställningarna fick jag också tillfälle att besvara i lugn och ro över matbordet.
För er som inte redan fått förhandsskvallret genom att besöka någon av mina föreläsningar i vår och som gärna vill veta vad som är på gång till nästa inlägg (beräknat till någon gång nästa vecka), så är ni varmt välkomna att besöka Sviestad (Linköpings motorstadion) nu på söndag den 28/4. Då är det nämligen premiärträning för mig på två riktigt spännande och kanske några av de mest renodlade racermaskinerna som finns inom landets gränser idag. Jag kommer att få förmånen tävla med dem båda under säsongen 2018. Ni som befarat att jag helt "gjort patron ur" bara för att det inte blir något TT i år får alltså tänka om...
Som vanligt utlovas att jag ska försöka hinna bjuda alla som vill komma och prata Isle of Man med mig på en kopp kaffe. De som dessutom är iförda något BG-racingplagg kommer att ha goda utsikter att få en kaka till också...
På återhörande!
/Björn
OBSERVERA OCKSÅ ATT JAG OCH PETER HAR 7 PLATSER PÅ VÅR SUPPORTERRESA TILL ISLE OF MAN TT 30 MAJ-8 JUNI ATT FÖRMEDLA PÅ GRUND AV ATT REDAN BOKADE RESENÄRER AV OLIKA SKÄL FÅTT FÖRHINDER.
JAG HAR FÅTT INDIKATIONER PÅ ATT ÅTMINSTONE NÅGON AV DESSA RESENÄRER ÄR VÄLDIGT ANGELÄGEN OM ATT FÅ SIN PLATS SÅLD SÅ FÖR DEN SOM ÄR SNABB OCH SOM KAN FRIGÖRA SIG AKTUELL TIDSPERIOD KAN DET FINNAS ETT VISST UTRYMME ATT FÖRHANDLA OM PRISET OCH KANSKE RENT AV GÖRA ETT KLIPP!
MER INFORMATION OM DETTA LÄMNAS AV PETER KARLSSON PÅ:
petersevenemang@gmail.com
Jag kan tyvärr inte åka ner till Sviesta i morgon, så jag missar både kaffe och kaka och dessutom möjligheten att få se dig på de nya hojarna. Lycka till !.
Inväntar med spänning på nästa inlägg.
Last edited: