Istråden-09/10

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Idag har vi kört 2-hjulstraktor mellan 11:00 och 18:00 4-5 man har kört i skift vilket har resulterat i en 1,8 km lång 6-7 meter bred slinga skulle tippa på 80km/i snitthastighet.:yoparty:yoparty:Bugar Nu ska det bara frysa igenom dubbelisen vilket jag tror händer i natt -23 just nu. Tempen måste upp lite bara till -10 iallafall innan vi kör annars fryser man nog ihjäl!! :va:D

Vi siktar på fredag eller lördag.

Mvh Christer
 

Djörk

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Fengersfors
Hoj
2006,Kawasaki kx450f
Idag har vi kört 2-hjulstraktor mellan 11:00 och 18:00 4-5 man har kört i skift vilket har resulterat i en 1,8 km lång 6-7 meter bred slinga skulle tippa på 80km/i snitthastighet.:yoparty:yoparty:Bugar Nu ska det bara frysa igenom dubbelisen vilket jag tror händer i natt -23 just nu. Tempen måste upp lite bara till -10 iallafall innan vi kör annars fryser man nog ihjäl!! :va:D

Vi siktar på fredag eller lördag.

Mvh Christer

gött mos!
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
Idag har vi kört 2-hjulstraktor mellan 11:00 och 18:00 4-5 man har kört i skift vilket har resulterat i en 1,8 km lång 6-7 meter bred slinga skulle tippa på 80km/i snitthastighet.:yoparty:yoparty:Bugar Nu ska det bara frysa igenom dubbelisen vilket jag tror händer i natt -23 just nu. Tempen måste upp lite bara till -10 iallafall innan vi kör annars fryser man nog ihjäl!! :va:D

Vi siktar på fredag eller lördag.

Mvh Christer

de e ju lysande:) vi kommer gärna ett gäng från billingsfors skogarna så fort du går ut med inbjudan:)
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Var ut idag o prov borrade på en sjö utanför Eskilstuna 20-25cm is och nästan ingen snö men isen var inte lika hård som förra året så snart blir det ut och fixa bana :yoparty
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Idag har vi kört 2-hjulstraktor mellan 11:00 och 18:00 4-5 man har kört i skift vilket har resulterat i en 1,8 km lång 6-7 meter bred slinga skulle tippa på 80km/i snitthastighet.:yoparty:yoparty:Bugar Nu ska det bara frysa igenom dubbelisen vilket jag tror händer i natt -23 just nu. Tempen måste upp lite bara till -10 iallafall innan vi kör annars fryser man nog ihjäl!! :va:D

Vi siktar på fredag eller lördag.

Mvh Christer

Vi har öppnat vår bana på Rödvattnet norr om Stenungsund.

10m bred och 3km lång. Första körningen var idag.

Körning Lördag & Söndag 11:00-15:00, kostnad 100kr.

//Thomas
 

Bifogat

  • Illern i arbete.jpg
    Illern i arbete.jpg
    234.2 KB · Visningar: 188
  • Illern på släp.jpg
    Illern på släp.jpg
    246.8 KB · Visningar: 187

jim1978

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -02
En fråga till er som har kört mycket is. Förra året körde jag på koldcutters skruvade i endurodäck. Tyckte jag hade hyfsat fäste men ville ha mer. Köpte då mig ett par maxxis med endurodubbar och var ute o körde idag. Upplevde att jag hade betydligt sämre fäste. Rörde knappt gasen för att få upp den i ställ. Ger inte endurodubben bättr grepp än så? Har ju ändå 7 mm utstick. Kör en ktm 525.
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
En fråga till er som har kört mycket is. Förra året körde jag på koldcutters skruvade i endurodäck. Tyckte jag hade hyfsat fäste men ville ha mer. Köpte då mig ett par maxxis med endurodubbar och var ute o körde idag. Upplevde att jag hade betydligt sämre fäste. Rörde knappt gasen för att få upp den i ställ. Ger inte endurodubben bättr grepp än så? Har ju ändå 7 mm utstick. Kör en ktm 525.

Du ska ha Pirelli MT21 bak med lutande dubb och max 350st dubb...:tummenupp
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Vi har kört på sjönevadssjön i ett par dagar nu. Alla verkar dock köra på olika däck så de e svårt att få till några jämna rejs. Ligger typ 2,5 mil från Falkenberg om fler är sugna.

Dock är sjön även invaderad av volvoraggare nu när isen blivit såpass tjock men de får man väl leva med.
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
Första iskörning avklarad även i Eskilstuna blir åka av imorgon igen då med betydligt fler hojar och fyrhjulingar.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Du ska ha Pirelli MT21 bak med lutande dubb och max 350st dubb...:tummenupp

Ett tips gällande MT21 bak är att bara ha 3st dubb i mittenklacken ist för 4st!
(625:an gjorde slut på klackarna direkt med 4st, 3st verkar hålla betydligt bättre.)
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
7-8 hojar på sjön idag kallt som fan men kul :yoparty:yoparty ska försöka ta lite bilder nästa gång och kanske en film.:tummenupp

Mvh Christer

bra ordning på banan men nästa gång får ja ha mer kläder för satan va man frös:)
va lite som bambi på hal is me premiären på finndubben men som sagt mer kläder så ska nog tempot komma me:)
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jörgen Larsson,Alunda...:tummenupp

Tja,,, jag köpte ett nytt däck från Jörgen men efter 40min körning så fattas det 2 dubb och om 2 timmar är det sopslut om jag minns hur däckdöden utveckas rätt. 0,6 i tryck :död

Dvs så här!!

attachment.php


Blir väl snart till att dubba själv om man ska ha råd att åka för som det är nu så kostar det ju 750:- i timmen i bara däck

// Christer
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Panik!
Måste ha tag på ett par dubbdäck.

Någon som testat domhär? http://www.dubbex.se/gallery_27.html
Dubbade biltemadäck.

Har även kikat på ett set Kenda, är dom bättre tro?

Vill åka på isen, funkar det ens med endurodubb?

Om någon har ett par däck över så får ni gärna höra av er.
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Tja,,, jag köpte ett nytt däck från Jörgen men efter 40min körning så fattas det 2 dubb och om 2 timmar är det sopslut om jag minns hur däckdöden utveckas rätt. 0,6 i tryck :död

Dvs så här!!

attachment.php


Blir väl snart till att dubba själv om man ska ha råd att åka för som det är nu så kostar det ju 750:- i timmen i bara däck

// Christer

Ja,tyvärr så verkar kvaliteten skifta på själva däckstommen på Durodäcken, vissa håller ganska bra,andra tyvärr inte....:va

Endurodubbat av Lasse Jansson i Alunda håller alltid bra,kört på hans
däck många år (och har även vunnit Nyströmscupen på dessa däck),är mycket nöjd. :tummenupp
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Nu har jag beställt dubbdäck.
Blev ett michelin fram och ett bf goodrich brak.
Är det bra däck tro?

Var inte lätt att få tag på dubbdäck nu.
På blocket går dom åt som smör och michelin's huvudcentral i Svergie sa att hälften av alla samtal till dom handlar om dubbade crossdäck!
 

Loop1

Loop
Gick med
4 Oct 2003
Ort
Frillesås
Hoj
2008 CBR1000RR
Isdäck 21 + 19 tum

Hallå jag har ett set pirelli MT21 med cold cutter dubb i. Säljer dessa för endast 2500 vid snabb affär.
Maila mig på frank111@me.com så får du bilder på däcken som är i kanonskick.

Panik!
Måste ha tag på ett par dubbdäck.

Någon som testat domhär? http://www.dubbex.se/gallery_27.html
Dubbade biltemadäck.

Har även kikat på ett set Kenda, är dom bättre tro?

Vill åka på isen, funkar det ens med endurodubb?

Om någon har ett par däck över så får ni gärna höra av er.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top