Jag är rädd för kvinnor!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
där päron och plastpäron samlas "för barnens skull" vid julbordet och där det efter några knappar brännvin börjar hagla sarkasmer över barnens huven i tron att de inte fattar något.

Hur många av dessa pga att killen baja ville ha en bebijs tror du?

Som Jag säger så skrämmer de mig:mad:

I en del fall kan man inte ens samlas vid barnets bemärkelsedagar. Det du skriver är riktigt sunt, sånt skall ungarna bara inte behöva ta. Problemet är att det är så riggat och det är mkt tack vare såna kärringar som den där i artikeln, hela myndighetsapparaten är överbefolkad av patrask med den "värdegrunden".

Ok, du är språkligt kreativ, men den (förmodligen retoriska) frågan fattar jag inte helt, hilfe bitte?

Cynismen hos kvinnor med sikte på barnalstrande, såväl som egot hos dem vid separation, är inte att underskatta och samhälleliga instanser hejar på och stöttar aktivt. "Be afraid, be very afraid".

Jag känner till kvinnor som tänkt på barnens bästa och inte bara sitt eget. Tror jag känner till 2 exempel, varför jag använde plural.

(Nu borde näst sista meningen vara begriplig).

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja, nästan... Om man bor på Östermalm.

"Stockholmskan får numera i snitt sitt första barn när hon passerat den åldersperiod då det medicinskt är optimalt för kvinnan att föda, nämligen mellan 20 och 29 år.
Kvinnor i Stockholm föder sitt första barn vid i snitt 30,4 års ålder (2003). Äldst är förstföderskorna i Hedvig Eleonora församling på Östermalm, i snitt 32,2 år. Yngst är mammorna i Spånga församling, som även omfattar Tensta och Rinkeby där många har invandrarbakgrund. Förstföderskorna där är i snitt fem år yngre än i Hedvig Eleonora."

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/artikel_166493.svd

Jag har för mig att trenden fortfarande går emot ökad ålder på förstföderskor. Såg nån nyare statistik i blaskan för ett tag sen och har för mig att det låg något högre än 30,4 i Sthlm. Ni hade i alla fall högst medelålder följt av bla Göteborg. I Gbg:s innerstad låg den på 31 drygt. Antar att det beror på fler karriärskvinnor i Sthlm. Vi har ju bara Volvo-, SKF- och hamnsjåarkvinnor här. :D

Cynismen hos kvinnor med sikte på barnalstrande, såväl som egot hos dem vid separation, är inte att underskatta och samhälleliga instanser hejar på och stöttar aktivt. "Be afraid, be very afraid".

En gammal kompis råkade ut för detta när han var runt 24-25. Skulle precis till att dumpa flickvännen som var en jobbig typ. Just då "råkade" hon bli gravid. Uppgivet förklarade han för mig att det var väl lika bra att stanna med henne då. De lever fortfarande ihop idag som gifta men det är ju knappast nån bra grund att bygga på.

Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jag inbillar mig att snittåldern på förstfödeskor i Sthlm visar att det finns lite innanför pannbenet på de tjejerna. Oftast finns någon form av utbildning/karriär i bagaget innan man tänker tanken på att avla fram en avkomma. I sossestan Etuna med en massa drägg & slackers skulle jag gissa att snittåldern är 17,3 år. Här går barnungarna och drar sina barnvagnar utan någon som helst framtid (förutom att möjligen få en trea från soc istf en tvåa). Men de kan iaf titulera sig mammor. Alltid något.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
NEJ, JAG KOMMER INTE ATT ÄNDRA MIG!!!

När man resonerar så naivt som du precis gjorde har man inte växt klart inne i huvudet.

För precis som för alla andra så kan inte heller du veta hur du kommer känna i framtiden. Så om det inte förekommer några fysiologiska hinder att skaffa barn så kan du mycket väl stå där med en unge på höften å röka gula blend ute i förorten en vacker dag. PunGt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du har absolut ingen aning om vad du pratar om isåfall, det finns både fysiska och psykiska hinder för mig att skaffa barn. Vad det betyder angår endast mig. Jag tycker att det är bra att vissa faktiskt inser att de inte är ämnade att skaffa barn. Det behöver inte ha något med att man inte växt klart i huvudet att göra, det kanske snarare har att göra med att man faktiskt har växt klart i huvudet. Röka gula blend kommer aldrig att ske heller eftersom jag inte röker och aldrig kommer att göra något så vidrigt EVER! :näsblod:rolleyes:

Du kanske inser en dag när din hjärna växt klart att alla inte är ämnade att ha barn och att alla inte är lika trångsynta. :):krama

När man resonerar så naivt som du precis gjorde har man inte växt klart inne i huvudet.

För precis som för alla andra så kan inte heller du veta hur du kommer känna i framtiden. Så om det inte förekommer några fysiologiska hinder att skaffa barn så kan du mycket väl stå där med en unge på höften å röka gula blend ute i förorten en vacker dag. PunGt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Du har absolut ingen aning om vad du pratar om isåfall, det finns både fysiska och psykiska hinder för mig att skaffa barn. Vad det betyder angår endast mig. Jag tycker att det är bra att vissa faktiskt inser att de inte är ämnade att skaffa barn. Det behöver inte ha något med att man inte växt klart i huvudet att göra, det kanske snarare har att göra med att man faktiskt har växt klart i huvudet. Röka gula blend kommer aldrig att ske heller eftersom jag inte röker och aldrig kommer att göra något så vidrigt EVER! :näsblod:rolleyes:

Du kanske inser en dag när din hjärna växt klart att alla inte är ämnade att ha barn och att alla inte är lika trångsynta. :):krama

Precis som jag sade/skrev alltså.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Är det kanske så att vi som har något att sysselsätta oss med och verkligen kan njuta av livet (köra hoj!) inte behöver några små gråtande bajsmaskiner att fylla vårat liv med? :)

(Jag är inte heller det minsta intresserad av att skaffa unge, även fast varenda tjej i kompiskretsarna är det eller redan har skaffat, samt att alla killar, en efter en, börjar falla/toffla för sina tjejer så att snart har alla gett upp tankarna på att skaffa hoj och köper barnvagn istället....)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag föreslår att du börjar tråla runt stall och övriga hästbygder, Teo. Det viktiga är att hitta någon som ARBETAR med kusar och inte bara är där och lallar runt på ridskolan nån gång i veckan.

Där kan du göra rejäla fynd! Vältränade, starka som oxar och grymt målinriktade. Du blir omedelbart nedkokt till hennes lilla knulldocka eftersom hästarna går först i alla lägen.

För mig skedde det för 8 år sen, och har lett till att jag fortfarande har ett eget liv som inte går ut på att leva ihopväxt med någon annan vid varje ledig stund.

Dock vill jag höja ett varningens finger :mattias. Det är minerad mark vi talar om. Hästvärlden är samtidigt fylld av psykon med rejält stukade idéer kring det mesta (läs:bukefalos), så en bra raggningsreplik bör vara "Hänger du på bukefalos mycket?". Gör hon det, gå vidare till nästa...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Är det kanske så att vi som har något att sysselsätta oss med och verkligen kan njuta av livet och behöver inte några små gråtande bajsmaskiner att fylla vårat liv med? :)
....)

:fattartilVi är med andra ord med hoj istället, de låter mycket och kostar en förmögenhet men vi älskar dem oavsett vilket bus de hitte på och självklart köper vi det allra bästa och senaste till dem.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
:fattartilVi är med andra ord med hoj istället, de låter mycket och kostar en förmögenhet men vi älskar dem oavsett vilket bus de hitte på och självklart köper vi det allra bästa och senaste till dem.

Haha, ja fasen och aj fasen, jag som hoppades på att vi skulle vara några snäpp bättre/smartare än barnfixade :hihi men icke :brinnerup

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Det jag skulle vilja veta är hur den där bönen låter?? :va Nog för att jag är tjej...men inte fan har jag någonsin hört varken bön eller någon biologiskt klockan som tickar. :rolleyes:

Och hur kan terapeuten sitta och säga att han kommer att växa in i rollen som farsa.....vaffan vet hon om det.!!??

Jag vet ett antal brudar som tiggt till sig sina ungar...sen står dom där med hela ansvaret för att killen inte vill tumma på sina grejer. Och så blir det skilsmässa och en massa ensamstående morsor som inte har råd eller tid att göra varken det ena eller det andra. Vaffan är det för liv??

Nää...tvinga ingen att bli förälder....det är kanske inte ämnat för alla. Och det befängda påståendet man får höra när man säger att man inte vill ha några ungar. "Vem ska hälsa på dig på ålderdomshemmet då"

Ja...det är väl bara att uppsöka första bästa ålderdomshem och se hur många det är som besöker sina gamla föräldrar. :rolleyes:

Låt folk göra som dom vill, det finns för och nackdelar med allt...även föräldraskapet.

//M

Grattis Madhonda... Du är unik... Du är den första kvinnliga människa som INTE säger att man är dum i huvudet för att man inte vill ha barn.
*Cred till dig!*

Angående artikeln : Den där teraputen borde byta yrke... Jävvla nöt...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Allvarlig form av tutlurning....

Nä, man får se till att skaffa sig en brutta som utan att tveka skickar ut en i garaget, bara för att man inte varit där på några dagar. Eller när det är fint väder blir förvånad över att hitta en hemma efter jobbet "mäh, jag trodde du skulle vara ute och dra hela kvällen, varför ärunte??"

Alltså träffar du en sån Teo, då behöver du inte vara rädd längre. Då känns det där med en skock ungar inte så tokigt. Min är dock tyvärr upptagen....:):krama

Min är fan exaCkT!1 sådär - fint väder är lika med "du LÄR ju släpa ut moppen". :yoparty
Hon är hEstfuCko av värsta sorten, så hon är inte värst frekvent användare av hemmet heller, rätt gött upplägg. :)

/J

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Min är fan exaCkT!1 sådär - fint väder är lika med "du LÄR ju släpa ut moppen". :yoparty
Hon är hEstfuCko av värsta sorten, så hon är inte värst frekvent användare av hemmet heller, rätt gött upplägg. :)

/J

Är min fru gift med flera? Det är ju henne du talar om.

Hästcheyer is da shit...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...