Jag är rädd för kvinnor!

Kneedrag

Guest
Så om en brud blir på smällen av ett ONS ska killen kunna tvinga henne att göra abort om han inte vill bli farsa?

Läste på Blimamma.se om en tjej som blivit gravid men killen ville verkligen inte bli farsa . Han slog och hota med att döda henne om hon inte gjorde abort.
Vet inte hur det sluta för admin tog bort tråden. Tjejen ville verkligen inte göra abort , hon kunde tänka sig att vara ensamstående mamma till och med. Så hon fråga om råd vad hon skulle göra.

Jag tycket hon skulle anmäla idioten först och främst ,sen riktigt tänka igenom sitt beslut med att behålla barnet och bli ensamstående mamma.
Man ska aldrig tvinga på någon papparollen. Men man ska inte tvinga någon göra abort heller.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Fy fan för att tvingas skaffa barn. Nej, fy fan! Jag vill kunna äga min tid.

Jag vill kunna gå till gröne jägaren och dricka happy hour-öl och sjunga kareoke och röka gula blend utan att känna att jag tvingas hem å natta nån djävla skrikande unge.

...så vill jag ha den friheten och inte begränsas av nån snorjärs.

Här va det verkligen ironi med stora bokstäver.

MEN det handlar ju inte om att få ränna ute på krogen i parti och minut och slippa ha en snorig unge att ta hand om.

För min del är bl.a hur samhället är uppbyggt idag. Barn är lixom en biprodukt som får klara sig så gott det går från tidig ålder. Den grundläggande harmonin går lixom förlorad.

I bästa fall så kan du vara hemma tills ungen är en 15-16 månader. Sen när den intressanta tiden börjar och ungen utvcklas till att bli en liten människa...då ska man dumpa den på instution.

Väcka den...stressa iväg till dagis..i bästa fall slippa tjata på den att skynda sig och få dålig samvete. Och i bästa fall så säger den inte "snälla mamma jag vill inte vara på dagis idag" och det dåliga samvetet hamnar på 5, på en skala mellan 1-10. Där det oftats ligger runt 5 ändå.

Och den ständiga oron för hur ungen mår och att det ska hända någonting hemskt. Så fort man hör ett uttryckningsfordon och ungen inte är inom synhåll så är man övertygad att det har hänt något.

Men det är så jävla tabu att prata om mörkret bakom det rosa skimret. För officielt finns det INGA nackdelar. Allt är bara lycka och trivsamhet. Självklart så finns det ingen som ångrar själva individen.

Men det andra, stressen, pressen och oron....varför kan inte folk fatta att man faktiskt.. KAN, VILJA VÄLJA BORT DET!!

Så det handlar verkligen inte om att kunna åka på Cinderellakryss 3 dagar i veckan. Utan det är mycket annat som spelar in.

Och om folk är övertygade att dom är/kommer att bli så jävla bra föräldrar, låt dom skaffa sig sina barn.

Men det är aldrig någon som frågar varför folk VILL HA barn, när det är ett jävla ifrågasättande om man väljer att låta bli. :rolleyes:

//M

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Läste på Blimamma.se om en tjej som blivit gravid men killen ville verkligen inte bli farsa . Han slog och hota med att döda henne om hon inte gjorde abort.
Vet inte hur det sluta för admin tog bort tråden. Tjejen ville verkligen inte göra abort , hon kunde tänka sig att vara ensamstående mamma till och med. Så hon fråga om råd vad hon skulle göra.

Jag tycket hon skulle anmäla idioten först och främst ,sen riktigt tänka igenom sitt beslut med att behålla barnet och bli ensamstående mamma.
Man ska aldrig tvinga på någon papparollen. Men man ska inte tvinga någon göra abort heller.

Detta styrker bara mina tvivel. Hon kan inte ha blivit förvånad över att han slagit och hotat henne. Sådant beteénde dyker inte bara upp. Har Jag svårt att tro i alla fall. Då kan man ju undra varför hon tycker han är en bra kandidat till att göra henne på smällen? (ingen sympati alls för honom)

Jag antar att människans väldigt gundt lurande apnatur gör sig påmind vid dessa tillfällen och vare sig det är försvarbart eller ej så är stryk (oavsett mot vem) en auktoritetshandling och auktoritära egenskaper kittlar som vi vet skönt mot livmodertappen.

:rofl

Så det handlar verkligen inte om att kunna åka på Cinderellakryss 3 dagar i veckan. Utan det är mycket annat som spelar in.

Jag åker vare sig finnbåt eller bedriver grönejägarhäng. Har väl varit på krogen 1 gång i månaden max senaste åren trots avsaknad av kräklemur.

Last edited:

Henken

Guest
Jag tycker ni ser det på fel sätt. Majoriteten av oss kommer inte bli rika på våra jobb, träffa en rik och snygg (blivande) fru eller vinna på Triss. Ska vi vara ärliga så finns det inte mycket hopp alls. Vad vi däremot KAN påverka är våra barn. I 30års åldern är det försent för oss och därför sätter den smarte tilliten till den framtida generationen.

I dagens läge är inte bra gener hela världen heller. Du behöver alltså inte lägga ner tid och kraft på att hitta den perfekta partnern, valfritt stolpskott räcker gott och väl. Du kan med andra ord vara den slusk du egentligen är och ändå skaffa fram en duglig barnaföderska som nöjer sig med vadsomhelst.

När hon väl är besudlad och har fött ungen börjar den hektiska perioden. I vilken bransch ska vi ge oss in? Med den förmodade taskiga genpoolen så kan vi snabbt utesluta modellande/idrott/kändis-världen. OBS! Med riktigt taskiga gener finns det trots allt en öppning i kändisvärlden som "freak" eller inom obskyr p-film.

Identifiera de områden som kan vara aktuella för "det" att göra karriär inom. Är ungen fet och ful? Men låt den då sitta inne och spela datorspel dygnet runt. Du slipper bekymra dig om vad folk på stan ska säga och ungen sköter sig själv. I dagens läge kan man tjäna grova pengar på en unge utan liv och ett snabbt musfinger. Att det är den enda mus han kommer få är inte ditt bekymmer, du sitter på Kuba och röker cigarrer för senaste turneringsvinsten i CounterStrike.

Förstår ni vad jag menar? Tänk inte på barn som en belastning, se det som en gratis solsemester och förtidspension vid 55.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Lita på din magkänsla...kvinnor är sajko :fakta
Fattar inte hur ni pallar vara ihop med oss ;)
För att stå ut (i mitt fall att ha dom som vänner men jag gissar att det gäller väl med förhållanden med) måste man hitta en kvinna som inte tar allt så jääävla allvarligt, har distans till..allt :) som kan vara grabbig, superkvinnlig och inte så jävla schåpig, allt vid valda tillfällen. Just ja och klara sig själv..inte vara så jävla klängig. Oftast blir det så att dom är över 40 :p (jag är undantaget då)
Hittar ni en sån så tror jag inte ni behöver oroa er. Personligen omger jag mig med sånna som ovan...annars står jag inte ut att ha tjejer som vänner!

Ps ja jag läste bara rubriken inget annat.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Lita på din magkänsla...kvinnor är sajko :fakta
Fattar inte hur ni pallar vara ihop med oss ;)
För att stå ut (i mitt fall att ha dom som vänner men jag gissar att det gäller väl med förhållanden med) måste man hitta en kvinna som inte tar allt så jääävla allvarligt, har distans till..allt :) som kan vara grabbig, superkvinnlig och inte så jävla schåpig, allt vid valda tillfällen. Just ja och klara sig själv..inte vara så jävla klängig. Oftast blir det så att dom är över 40 :p (jag är undantaget då)
Hittar ni en sån så tror jag inte ni behöver oroa er. Personligen omger jag mig med sånna som ovan...annars står jag inte ut att ha tjejer som vänner!

.

Du beskriver min lilla älskling. Jättekvinnlig och vacker men inte det minsta schåpig, våpig eller fjollig. Totalt självständig, grymt självförtroende, snäll, ödmjuk och stabilt psyke. Och framförallt - inte ett knyst om att jag lägger en massa pengar på mitt återupptagna intresse :yoparty Många av mina kompisar vågar inte säga till sina fruar/flickvänner vad saker de köper kostar, eller ens att de har köpt nåt.

Trodde knappt de fanns efter ett antal menlösa, grälsjuka och gnälliga bekantskaper. One in a million, kanske. Men de finns! Det är bara att leta och ha lite tur.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Du beskriver min lilla älskling. Jättekvinnlig och vacker men inte det minsta schåpig, våpig eller fjollig. Totalt självständig, grymt självförtroende, snäll, ödmjuk och stabilt psyke. Och framförallt - inte ett knyst om att jag lägger en massa pengar på mitt återupptagna intresse :yoparty Många av mina kompisar vågar inte säga till sina fruar/flickvänner vad saker de köper kostar, eller ens att de har köpt nåt.

Trodde knappt de fanns efter ett antal menlösa, grälsjuka och gnälliga bekantskaper. One in a million, kanske. Men de finns! Det är bara att leta och ha lite tur.

Right... :hihi

Du är fortfarande inne i "fånga" delen av förhållandet. Så passa på att ha kul medan du kan.

Däremot får du räkna med att alla leksaker skall säljas och det spelar ingen roll att det är lågkojunktur och att du får igen bara 4% av vad du gav. Bara så att du har med det i beräkningen alltså.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Du är fortfarande inne i "fånga" delen av förhållandet. Så passa på att ha kul medan du kan.

Däremot får du räkna med att alla leksaker skall säljas och det spelar ingen roll att det är lågkojunktur och att du får igen bara 4% av vad du gav. Bara så att du har med det i beräkningen alltså.

:D

Det har gått 10,5 år nu. :tungan

(Fast hade vi haft 100% gemensam ekonomi hade det garanterat varit annat ljud i skällan :D)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Va träffar du för tjejer egentligen :va

Tvingar en tjej en kille att sälja av en massa saker så är det inte mer än rätt att hon får sälja av sådant som betyder något för henne, båda bör dra sitt strå till stacken. Jämstäldhet kallas det va :rolleyes:

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Tvingar en tjej en kille att sälja av en massa saker så är det inte mer än rätt att hon får sälja av sådant som betyder något för henne, båda bör dra sitt strå till stacken. Jämstäldhet kallas det va :rolleyes:

Åh, förvånande...

Ännu en: "Andra tjejer kanske är elaka men jag suger av min kille varje kväll, köper PS3 spel till honom när det kommer ut något jag vet att han vill ha, blir sååå glad när han köpt en Superduke R med enkelsits och jag ÄÄÄLSKAR att städa upp efter hoom när han sitter och ser på Hockey och dricker öl med polarna" -tjej :rolleyes:

SH är kletfullt av er även fast alla killar här inne vet att ni är ena djävla satmaror hela bunten.

:krama

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Åh, förvånande...

Ännu en: "Andra tjejer kanske är elaka men jag suger av min kille varje kväll, köper PS3 spel till honom när det kommer ut något jag vet att han vill ha, blir sååå glad när han köpt en Superduke R med enkelsits och jag ÄÄÄLSKAR att städa upp efter hoom när han sitter och ser på Hockey och dricker öl med polarna" -tjej :rolleyes:

SH är kletfullt av er även fast alla killar här inne vet att ni är ena djävla satmaror hela bunten.

:krama

Go turbo, go turbo

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Åh, förvånande...

Ännu en: "Andra tjejer kanske är elaka men jag suger av min kille varje kväll
Hade jag fått så skulle jag...:banana

köper PS3 spel till honom när det kommer ut något jag vet att han vill ha, blir sååå glad när han köpt en Superduke R med enkelsits
Skitbra att han köpt en KTM med enkelsits...nu kan han inte brassa helvet på sin gamla sporthoj :p och jag kan kanske hänga med i svängarna lite ;) PÅ MIN EGNA HOJ (när jag får tillbaka kortet).
han får inte gå nära tv-spel då går det inte att kontakta honompå flera veckor. Han har själv sagt att han inte får :p

och jag ÄÄÄLSKAR att städa upp efter hoom när han sitter och ser på Hockey och dricker öl med polarna" -tjej :rolleyes:

Lugnt :D jag lagar fan mat åt dom också :) men det behöver ju kanske inte vara varje kväll året runt

Sluta vara så jävla cynisk nu jag VET att du inte fått ligga på jättelänge :) men det är okej :krama
Om du inte är så sur så kan du få komma o fira min 30års dag i efterskott

och för er som inte vet så är biturbo jettefali i verkligheten, å leski å..helt enkelt...asatüff:arsele

Johanna

Guest
hahahahahha biturbo rolig du är.. rätt kaxig. men sant! många brudar här som lägger fram en kontakt annons liknande recension av sig själva. jag är si å så. jag gör inte så. jag lagar mat och jag älskar motorer och om bla bla bla
jag haaatar att laga mat haha

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Tjejer har ju i regel inga intressen. Risken att behöva sälja ett par skor eller ett plagg de ändå redan använt den gången de köpt det för är väl lätt att ta.

Annars så är ag bersonligen inte ute efter en tjej som "tål" att jag hänger mycket med polare och lägger tid och pengar på intressen. jag vill ha en tjej som jag vill vara med. Vad ska jag annars ha en tjej till?

Last edited:

Johanna

Guest
Har varit där en gång då Jag skulle till metro och övertalades av en "kompis" :mad: att komma in en snabbis och hälsa. Väl inte kommer han fram och säger - tack, skithygglo! med ett hånsmile och försvinner bort sen. Strax efter dyker en lätt påstridig "Gittan 49" med alkokropp (bastant torso med smala armar/ben) och tror sig ha goda chanser. Jag lämnar GJ för att aldrig återvända.

"kompisen" :mad: hade haft henne på sig hela kvällen men sedan sagt till henne att -Min bror kommer snart och han är inne på lite äldre damer, Jag kan styra upp åt dig...

Visst, Jag tvivlar inte på alla dessa storys om folk som finner meningen i livet med en bajsdvärj i famnen men då skiljer sig mina kriterier för att leva med någon kopiöst mot gemene man. Folk (givetvis med undantag) verkar kunna leva med andra bara de delar intressen och inte väcker direkt avsky.
Jag har många kompisar som lever med cheyer (samt ett par tvärt om) de mig veterligen (enl utsago) inte älskar och bara finner sig i det.

För mig är ett förhållande lika avlägset som en unge om det inte är quinnan i mitt liv. Det ska vara tonårsförälskelse livet ut, annars kan det vara. Vet att det finns då Jag har varit där :( och det kan vara så att de flesta inte träffat denne och lyckligt omedvetna bara kör på.

Kan även vara så att "Denne" representeras av det där äpplet man inte ska äta av då en helt ny palett av känslor dyker upp och måhända man är bättre utan dessa men nu har man "åkt dit" en gång och vet hur det kan och ska vara så då nöjer jag mig inte med annat än det.

Kontentan är väl att jag är mer mot barn med fel tjej än barn i sig.

bajsdvärj haha. vilket ord. jag ska kopiera de!
du skriver alltid alltid vettiga inlägg!!! om de inte känns helt rätt kan det kvitta. Jag träffade en kille förut som jag var riktigt kär i..det var något år sen. men aldrig att man tar nån bara för att ha nån. Än mindre skaffar barn om man verkligen inte träffat den personen man vill va med resten av livet

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Men det är så jävla tabu att prata om mörkret bakom det rosa skimret. För officielt finns det INGA nackdelar. Allt är bara lycka och trivsamhet. Självklart så finns det ingen som ångrar själva individen.

Men det andra, stressen, pressen och oron....varför kan inte folk fatta att man faktiskt.. KAN, VILJA VÄLJA BORT DET!!

---------------------------------------------------------------------
Men det är aldrig någon som frågar varför folk VILL HA barn, när det är ett jävla ifrågasättande om man väljer att låta bli. :rolleyes:

//M

Att du inte vill ha barn är ju något du bestämmer själv iom är kvinna. Ser inga problem med det. .

Dock, anser jag dina argument för din sak att rättfärdiga ditt beslut som rätt löjliga och främmande som förälder

Är du en person som vill ta ut din inbyggda aggression, stress o dylikt mot barn så kan det även vara rätt beslut iom hade blivit dålig föräldrer. Men det är väl inte det man vill skriva. lr...

/Badger - En pappa som för en rosaskimrande tillvaro

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM