Jag är rädd för kvinnor!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Citat ur artikeln:

"Eva Rusz har något att säga till varje man som inte känner sig redo för föräldraskapet:
– Det går över! Du växer in i det när det abstrakta blir konkret."
"Eva Rusz anser att Julia definitivt inte ska böja sig för mannens önskan att inte skaffa barn.
– Jag tycker att hon ska försöka få sin sambo att ge med sig.
Men hur ska en man som säger sig inte vilja bli pappa kunna ändra sig?
– Han måste lita på att han växer in i fadersrollen under graviditeten, förlossningen och tiden efter, säger Eva Rusz."

Nog för att det finns kvinnor som har en önskan att bli mammor, men att resonera som Eva Rusz är skrämmande. En otroligt egoistisk inställning som inte är sund någonstans!
Eva Rusz förslag där hon tycker att sambon bör "ge med sig" är för mig tramsigt, det handlar inte om en ny soffa på IKEA utan om ett BARN ffs!
Känner man sig inte mogen eller redo ska man verkligen inte bli tvingad eller lurad av sin partner till att bli fäder mot sin vilja.
Förhållandet måste väl ändå kunna bygga på nån slags förtroende och respekt gentemot varandra och vill inte killen i fråga skaffa barn så har hon ingen rätt att pressa fram sin vilja och tvinga på honom ett ansvar han inte är med på.
Att skaffa barn är INTE en persons beslut i ett förhållande...

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Citat ur artikeln:

"Eva Rusz har något att säga till varje man som inte känner sig redo för föräldraskapet:
– Det går över! Du växer in i det när det abstrakta blir konkret."
"Eva Rusz anser att Julia definitivt inte ska böja sig för mannens önskan att inte skaffa barn.
– Jag tycker att hon ska försöka få sin sambo att ge med sig.
Men hur ska en man som säger sig inte vilja bli pappa kunna ändra sig?
– Han måste lita på att han växer in i fadersrollen under graviditeten, förlossningen och tiden efter, säger Eva Rusz."

Nog för att det finns kvinnor som har en önskan att bli mammor, men att resonera som Eva Rusz är skrämmande. En otroligt egoistisk inställning som inte är sund någonstans!
Eva Rusz förslag där hon tycker att sambon bör "ge med sig" är för mig tramsigt, det handlar inte om en ny soffa på IKEA utan om ett BARN ffs!
Känner man sig inte mogen eller redo ska man verkligen inte bli tvingad eller lurad av sin partner till att bli fäder mot sin vilja.
Förhållandet måste väl ändå kunna bygga på nån slags förtroende och respekt gentemot varandra och vill inte killen i fråga skaffa barn så har hon ingen rätt att pressa fram sin vilja och tvinga på honom ett ansvar han inte är med på.
Att skaffa barn är INTE en persons beslut i ett förhållande...

är ju tyvär inte ovanligt att tjejer gör så, tvingar in killen i föräldraskap. hemskt och skrämmande, tänk att bli pappa ofrivilligt.

många mindre smarta tjejer gör just på det viset för att "fängsla" killen till ett förhållande. först¨r inte riktigt hur tjejerna tänkt att ha ett lyckligt och bra liv tillsammans med någon man tvingar till något dom inte är beredda på eller vill överhuvudtaget.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Skulle vara intressant att skicka in ett mail till henne där man undrar hur man ska göra som kille som vill ha barn men ens flickvän/sambo/fru inte känner sig redo - en bulle i ugnen i nio månader är ju marginellt mer än ofrivilligt faderskap i ca/minst 18 år plus kostnader :rolleyes:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag har en dotter som är snart 15, skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne. Men jag vill heller inte ha fler barn.

Men på den tiden det begav sig, så sa en gammal arbetskamrat till mig.

"När det börjar rycka i pitten, det e då du ska dra ut den"

detta enkla har följt mig genom åren.. o se, jag har fortfarande bara ett barn :D

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Det är lätt att sterilisera sig. En kvarts tortyr bara, sen kan du njuta av det resten av ditt liv.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
För precis som för alla andra så kan inte heller du veta hur du kommer känna i framtiden. Så om det inte förekommer några fysiologiska hinder att skaffa barn så kan du mycket väl stå där med en unge på höften å röka gula blend ute i förorten en vacker dag. PunGt.

Jag kan säga att Jag inte vill ha barn. Skulle gärna träffa en tjej någon gång som Jag känner att Jag vill ha bern med men det är en annan sak. Utan henne är Jag helt ointresserad.

Jag föreslår att du börjar tråla runt stall och övriga hästbygder, Teo. Det viktiga är att hitta någon som ARBETAR med kusar och inte bara är där och lallar runt på ridskolan nån gång i veckan.

Där kan du göra rejäla fynd! Vältränade, starka som oxar och grymt målinriktade. Du blir omedelbart nedkokt till hennes lilla knulldocka eftersom hästarna går först i alla lägen.

Har inte de cheyerna så där starka och röda händer med nerbitna naglar?
Har fått för mig det. Sen luktar dem amoniak å jodopax.

Last edited:

Johanna

Guest
håller med dig lite biturbo. inte att man behöver bli en gula blend rökare.
men att saker kan förändras. Min syster 'råkade' få ett barn med sin man, det var inget planerat. Hon har alltid varit emot att få barn. Varit som en skräck för henne. Men eftersom hon är emot abort så födde hon sin unge och nu säger hon att hon aldrig skulle vilja ha det ogjort. Saga är det bästa i hennes liv, hon skulle till o med vilja ha ett till barn nån gång
Jag har alltid sagt -jag ska aldrig ha barn. Det gör ont i magen när jag tänker på att jag skulle ha barn. Har aldrig någonsin känt i mitt liv att jag skulle vilja ha ett barn. Men... jag kan ju inte lova och svära att det alltid kommer förbli så. Saker förändras som sagt. även hur man känner för saker och ting

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"Kul" för tjejen om hon tjatar och kämpar och:
1) Killen blir förbannad/tröttnar och gör slut.
2) Killen förändrar aldrig sin syn, och tjejen inser om 20 år att hon "kämpat" helt i onödan och "förlorat" 20 år istället för att dejta någon annan som delar hennes syn på livet...

Men nej, klart man ska kämpa med att manipulera sin pojkvän (toffel?)...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fy fan för att tvingas skaffa barn. Vill jag ha någon snorig unge som begränsar min frihet?!
Nej, fy fan! Jag vill kunna äga min tid.
Jag vill kunna gå till gröne jägaren och dricka happy hour-öl och sjunga kareoke och röka gula blend utan att känna att jag tvingas hem å natta nån djävla skrikande unge. Fy fan för att ha någon som hindrar mig från att åka med Viking Cinderella när jag själv vill. Om jag nu vill gå till GJ tisdag och torsdag, ta en cinderellakryss lite spontant och sedan få hänga med polare på MS Patricia en lördagskväll så vill jag ha den friheten och inte begränsas av nån snorjärs.

Att skaffa barn är så djävla WT! :mad:

:rolleyes:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Fy fan för att tvingas skaffa barn. Vill jag ha någon snorig unge som begränsar min frihet?!
Nej, fy fan! Jag vill kunna äga min tid.
Jag vill kunna gå till gröne jägaren och dricka happy hour-öl och sjunga kareoke och röka gula blend utan att känna att jag tvingas hem å natta nån djävla skrikande unge. Fy fan för att ha någon som hindrar mig från att åka med Viking Cinderella när jag själv vill. Om jag nu vill gå till GJ tisdag och torsdag, ta en cinderellakryss lite spontant och sedan få hänga med polare på MS Patricia en lördagskväll så vill jag ha den friheten och inte begränsas av nån snorjärs.

Att skaffa barn är så djävla WT! :mad:

:rolleyes:
Håller med i allt utom gula blend... snus ska det va. :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kan du inte din gröne jägaren? :mad: de har happy hour 24/7

Kungens alla hästar gjorde ett försök men inte ens de lyckades få mig dit.

men när vi är inne på ämnet.

Har en vän som var livrädd för allt vad barn eller för seriösa förhållanden hette. han betade av nya "offer" helg efter helg och har nog passerat tresiffrigt. För att göra den långa historien kort inledde han ändå ett förhållande men han hade inga barnplaner. HON såg däremot till att bli på smällen. När han fick reda på det så drog han. Efter ett tag återvände han dock, för hennes skull, men han ville inte ha barnet så han vägrade ens röra vid hennes mage.... Fram till förlossningen hade han låtit och resonerat som många i tråden..... Efter förlossningen har han berättat att han för första gången känner sig riktigt djävla hemma. När han höll sin son i famnen för första gången föll bitarna på plats.

Sen dess har "body-count:en" stått oförändrad. Han har dessutom fått en dotter.

Att fortplanta sig är det enda alla levande organismer har gemensamt. Människor, apor, daggmaskar och mossa..... Och så undrar folk varför vissa kan bli en smula drastiska.............

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag kan säga att Jag inte vill ha barn. Skulle gärna träffa en tjej någon gång som Jag känner att Jag vill ha bern med men det är en annan sak. Utan henne är Jag helt ointresserad.

Precis. Men du är ivf smart nog att inse att saker och ting kan förändras.

Att, när man har 20 fertila år kvar, sitta och säga att jag skall aldrig är så naivt att skalhelvetet inte räcker till.

håller med dig lite biturbo.

Klart du gör. Jag har ju rätt.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kungens alla hästar gjorde ett försök men inte ens de lyckades få mig dit.

Har varit där en gång då Jag skulle till metro och övertalades av en "kompis" :mad: att komma in en snabbis och hälsa. Väl inte kommer han fram och säger - tack, skithygglo! med ett hånsmile och försvinner bort sen. Strax efter dyker en lätt påstridig "Gittan 49" med alkokropp (bastant torso med smala armar/ben) och tror sig ha goda chanser. Jag lämnar GJ för att aldrig återvända.

"kompisen" :mad: hade haft henne på sig hela kvällen men sedan sagt till henne att -Min bror kommer snart och han är inne på lite äldre damer, Jag kan styra upp åt dig...

Har en vän som var livrädd för allt vad barn eller för seriösa förhållanden hette. han betade av nya "offer" helg efter helg och har nog passerat tresiffrigt. För att göra den långa historien kort inledde han ändå ett förhållande men han hade inga barnplaner. HON såg däremot till att bli på smällen. När han fick reda på det så drog han. Efter ett tag återvände han dock, för hennes skull, men han ville inte ha barnet så han vägrade ens röra vid hennes mage.... Fram till förlossningen hade han låtit och resonerat som många i tråden..... Efter förlossningen har han berättat att han för första gången känner sig riktigt djävla hemma. När han höll sin son i famnen för första gången föll bitarna på plats.

Visst, Jag tvivlar inte på alla dessa storys om folk som finner meningen i livet med en bajsdvärj i famnen men då skiljer sig mina kriterier för att leva med någon kopiöst mot gemene man. Folk (givetvis med undantag) verkar kunna leva med andra bara de delar intressen och inte väcker direkt avsky.
Jag har många kompisar som lever med cheyer (samt ett par tvärt om) de mig veterligen (enl utsago) inte älskar och bara finner sig i det.

För mig är ett förhållande lika avlägset som en unge om det inte är quinnan i mitt liv. Det ska vara tonårsförälskelse livet ut, annars kan det vara. Vet att det finns då Jag har varit där :( och det kan vara så att de flesta inte träffat denne och lyckligt omedvetna bara kör på.

Kan även vara så att "Denne" representeras av det där äpplet man inte ska äta av då en helt ny palett av känslor dyker upp och måhända man är bättre utan dessa men nu har man "åkt dit" en gång och vet hur det kan och ska vara så då nöjer jag mig inte med annat än det.

Kontentan är väl att jag är mer mot barn med fel tjej än barn i sig.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0