Står svänghjulet och kammar så här (bilder från min förra 426:a) står dom i varje fall inte fel (du verkar ha 14 länkar som jag hade mellan punkterna).Min startade direkt
Har du en YZ kam ? kan vara så att dom öppnar lite annorlunda.
Kamarnas position ska ju stå KL 0900 resp 1500 kanske i ditt fall ser det ut att stå 0930 på avgas rotera ett kugg 1/2 läng moturs ?
Har du mätt kompet ?
Inget komp måste då innebära något annat som inte håller tät topplockspackning, ringar, ventiler
Att montera ventilerna fel är lite av trial and horror.
Nope, tror jag har WR originalkam + att jag får det till 13 pinnar mellan punkterna (vilket borde betyda att inget är galet där). Jag börjar tro att ventiler + kammar faktiskt är schysta och att felet ligger någon annanstans.
Har rivit ner förgasaren en gång till nu och gjort om rengöringen betydligt grundligare. Men det hjälpte föga. Så då återstår topplockspackningen, vilken såg hel och fräsch ut, som jag då inte har bytt. Det vore väldigt surt om det nu inte är den, för en ny packning går på 500 spänn... argh
//Update
Kan sånhär rökspray från teknikmagsinet fungera att felsöka med: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=220301
om svaret är nej, vart köper man riktiga grejer på en söndag i Stockholm?
Last edited: