Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Hoj
BMW
Köpte en BMW C1 för några veckor sedan. En del skrattar åt den och delvis är det därför som jag gillar den. Den använder varken muskler eller ett stereotypt utseende för att bli omtyckt, utan förlitar sig på sina praktisk användbara egenskaper och där vill den verkligen vara bra. Grunnar på ifall det går att lätt bearbeta blocket (vem gör sånt?) för att få dit en Malossi-cylinder på 180-200 kubik.

Bifogat

• IMG_0240.JPG
    IMG_0240.JPG
    1.7 MB · Visningar: 73
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Köpte en BMW C1 för några veckor sedan. En del skrattar åt den och delvis är det därför som jag gillar den. Den använder varken muskler eller ett stereotypt utseende för att för bli omtyckt, utan förlitar sig på sina praktisk användbara egenskaper och där vill den verkligen vara bra. Grunnar på ifall det går att lätt bearbeta blocket (vem gör sånt?) för att få dit en Malossi-cylinder på 180-200 kubik.
Fy fan vad udda och cool :tummenupp

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Försökte betala online på en hoj hos Northbike Umeå, den kanske är såld? Får se vad som händer på måndag morgon. Är den kvar tar jag nattåget till Umeå.

Fick ett mail idag att hojen såldes i fredags.,en dag försen

Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag köpte en Triumph 955i daytona i förrgår. Den var helt komplett och nästan körbar då men nu ser den ut så här:
IMG_20210619_220947.jpg

Vi får väl se vad det blir av det hela men jag har iallafall en idé. Positivt är att den har gaffel och bromsar från en nyare 1050. Negativt är att nån har byggt om instrumentet till ett annat och det är en jävla röra bland kablarna. Men allt går att lösa. Missade att det var enkelsving med och nån sån lyft har ju inte jag så jag fick improvisera lite :)

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Har sålt min 650 Transalp 2001. Har köpt en Suzuki DL650 v strom 2008 som gått 1950mil. Hojen har minst sagt lite suspekt bakgrund. Finns inga papper på att den är servad. Nu kommer vi till det suspekta då första ägaren till hojen är en kille som driver en verkstad som är auktoriserad för Suzuki. Varför har han inte fyllt i serviceboken? Kan tillägga att jag är helt säker på att han servat hojen. Framdäcket är från 2012, bakdäcket från 2011 vilket betyder att den stått stilla i många år. Kan tillägga att jag beställt nya däck trots bra mönster på däcken som sitter på hojen.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Har sålt min 650 Transalp 2001. Har köpt en Suzuki DL650 v strom 2008 som gått 1950mil. Hojen har minst sagt lite suspekt bakgrund. Finns inga papper på att den är servad. Nu kommer vi till det suspekta då första ägaren till hojen är en kille som driver en verkstad som är auktoriserad för Suzuki. Varför har han inte fyllt i serviceboken? Kan tillägga att jag är helt säker på att han servat hojen. Framdäcket är från 2012, bakdäcket från 2011 vilket betyder att den stått stilla i många år. Kan tillägga att jag beställt nya däck trots bra mönster på däcken som sitter på hojen.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
DSC_0789.JPG

Jag råkade komma över en R1 från 2000 till ett rövarpris. Så jag slog till! Som tur var hade jag även ett matchande skinnställ från samma era! Det tog bara 21år innan man hade ungdomensdagars drömhoj!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA