Tackar så mkt för all respons!
Givetvis vet jag inte vad som kommer hända om hojen går sönder men såklart jag kontaktar den butiken jag köpte hojen i 1:a hand. Det är lite synd att denna tråd spårade ur lite pga andras åsikter om själva Yamaha i Sverige & inte enskilda handlare. Det jag ville få fram är viljan hos denna säljare att va med av köpet av en ny hoj även om den bara kostade 65" & skötta allt från början till slut utan en massa: nä det går inte eller nä nu har jag sålt hojen till er så nu skiter jag i er mm.
Av de hojar jag har köpt så har ingen säljare haft den glöden som denne. Hur många säljare har ni andra haft som har kontakta er efter en mässa? Kan dra ett exempel om den KTM 625 -04 jag köpte ifrån Be*iks hur man INTE ska göra som handlare. Köpte hojen & skulle strax efter åka på bröllopssemester. Kollade noga med handlaren att presentkortet på 9000:- verkligen skulle följa med. Ja såklart den följer med sade säljaren. Efter semestern så tar jag kontakt med säljaren som säger nää du får inget för då måste jag ta fullt betalt för hojen. Jag fick kämpa hårt både med denna skithandlare & KTM Sverige som inte kunde göra nåt. Till slut går chefen med på 3900:- men fortfarande så blev jag blåst på resterande som säkert någon annan hade utnyttjat helt säkert. Varför inte svälja stoltheten & försöka behålla en kund men icke tyvärr.
Visst kan jag fråga om garantier men fortfarande kan jag ju inte veta vad som händer om nu något går sönder på hojen. Hon har bara kört 17mil så vi får hoppas att det fortsätter lika bra efter 30mil. Är själv i sådant yrke där kunderna är väldigt viktiga även om företaget jag jobbar för har lite monopol på det de gör. Det känns extra roligt när en del kunder känner igen en även om det har gått 1 eller 2 år sen senaste mötet & påtalar att de har haft nytta av de tips de har fått av mig.
Så i slutändan så är jag mkt postiv till denna butik & är glad att tänka outside of the box & inte bli bekväm med den lokala mcbutiken som inte behöver göra så mkt för att sälja en hoj. Givetvis ska jag meddela hans chef så även han får ta del av detta.
Vänligen med bestämt håll gärna denna tråd på en normal nivå.
Givetvis vet jag inte vad som kommer hända om hojen går sönder men såklart jag kontaktar den butiken jag köpte hojen i 1:a hand. Det är lite synd att denna tråd spårade ur lite pga andras åsikter om själva Yamaha i Sverige & inte enskilda handlare. Det jag ville få fram är viljan hos denna säljare att va med av köpet av en ny hoj även om den bara kostade 65" & skötta allt från början till slut utan en massa: nä det går inte eller nä nu har jag sålt hojen till er så nu skiter jag i er mm.
Av de hojar jag har köpt så har ingen säljare haft den glöden som denne. Hur många säljare har ni andra haft som har kontakta er efter en mässa? Kan dra ett exempel om den KTM 625 -04 jag köpte ifrån Be*iks hur man INTE ska göra som handlare. Köpte hojen & skulle strax efter åka på bröllopssemester. Kollade noga med handlaren att presentkortet på 9000:- verkligen skulle följa med. Ja såklart den följer med sade säljaren. Efter semestern så tar jag kontakt med säljaren som säger nää du får inget för då måste jag ta fullt betalt för hojen. Jag fick kämpa hårt både med denna skithandlare & KTM Sverige som inte kunde göra nåt. Till slut går chefen med på 3900:- men fortfarande så blev jag blåst på resterande som säkert någon annan hade utnyttjat helt säkert. Varför inte svälja stoltheten & försöka behålla en kund men icke tyvärr.
Visst kan jag fråga om garantier men fortfarande kan jag ju inte veta vad som händer om nu något går sönder på hojen. Hon har bara kört 17mil så vi får hoppas att det fortsätter lika bra efter 30mil. Är själv i sådant yrke där kunderna är väldigt viktiga även om företaget jag jobbar för har lite monopol på det de gör. Det känns extra roligt när en del kunder känner igen en även om det har gått 1 eller 2 år sen senaste mötet & påtalar att de har haft nytta av de tips de har fått av mig.
Så i slutändan så är jag mkt postiv till denna butik & är glad att tänka outside of the box & inte bli bekväm med den lokala mcbutiken som inte behöver göra så mkt för att sälja en hoj. Givetvis ska jag meddela hans chef så även han får ta del av detta.
Vänligen med bestämt håll gärna denna tråd på en normal nivå.
Last edited: