Jag tror jag har sabbat det....

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
SENSEI skrev:
Har inte läst igenom hela tråden...

Hon säger hon vill ha lite tid. Mitt råd ge henne tiden...
Låt hon ta den tid hon behöver för att reda ut det hon vill reda ut.

Talar av erfarenhet här. Jag träffade en i mina ögon underbar kvinna -93.
Vi hade ett mycket passionerat förhålllande som varade i bra precis 10år. Dock så ville det sig att vi våra studier fick jobb på olika håll. Hon i Ljusdal och jag i Gävle. I början så pendlade jag dagligen mellan pga hon vill inte sova utan mig, Detta slet dock. För den som inte känner till det så är det 18 mil enkel resa.

Jag bestämde mig för att skaffa en lgh i Gävle. Allt var fortfarande bra mellan oss. Vi träffades på helgerna.
Efter ett tag fick jag ett erbjudande om en utlandstjänst. Den varade i 3 månader. Var hem 1 gång i månaden över en helg.
När jag sedan kom hem så var allt förändrat. Hon ville ha tid för sig själv. Jag kunde då inte förstå varför.. Vi hade inte träffats på 3 månder.. mer än några få helger... Kris.. jag jobbade för att vi skulle lösa problemen tillsammans,,, Det gick dock inte.. Vad jag än gjorde så vändes det mot mig... Det jag idag anser att jag borde gjort är att låtit henne vara... Så att hon förhoppnigsvis hade insett hur mycket hon saknade mig... Istället blev jag en pain in the ass... för henne iaf. Vi höll på så i över 8 månader.... På den tiden grälade vi mest. Träffades 4 gånger..
Till slut gjorde jag slut.. mitt liv var söndertrasat... orkade inte mer. Idag ja.... Älskar henne fortfarande. Har mycket svårt att släppa en kvinna så nära igen... Min tröst blev att återuppta hojjåkandet (lovade henne att inte köra hojj när vi vart tillsammans)... Skulle dock verkligen vilja dela känslan med hennne....

Vi har alla våra brister. Min kvinna hade sina... vi träffades när hon tog studenten och har inte upplevt så mycket själv. Kanske är det det som splittrade oss. För orsaken var att hon ville hitta sig själv igen... inte känna sig så beroende av mig.... Jag borde lyssnat och inte varit så rädd att mista henne...
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig mellan er.. Om du verkligen älskar henne ge henne den tid hon behöver.. Spendera tiden med dina vänner och ha skoj. DEt är fan inte lätt... Jag gråter i princip varje dag pga de minne vi har tillsammans.
Livet går vidare...


SENSEI

Jo, det ligger väl något i det du säger, men jag vet inte om jag orkar vänta hur länge som helst. Tänker ge henne en vecka eller två på sin höjd. Om hon inte vet hur vi ska ha det då så kan hon inte älska mig som hon säger att hon göra.
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Therudeboy skrev:
Finns bara ett motto, ha kul så länge det varar. Finns fler tjejer även om man kärar ner sig för mycket i just en tjej. Bara att inse både vi killar och tjejer har bäst före datum.

Jo, men det är väldigt svårt att släppa tagen när man tror att man träffat sitt livskärlek...
 

Therudeboy

Guest
akora skrev:
Jo, men det är väldigt svårt att släppa tagen när man tror att man träffat sitt livskärlek...


Kärlek gör alltid ont. Finns fler tjejer en bara hon, kom över henne ifall det nu inte går som du vill och börja kolla efter andra alternativ.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jarle skrev:
Polly: Det är ju sant hon är trots allt 5 år yngre än vad jag är dvs 18 men jag har alltid uppfattat henne som myvket mogen för sin ålder annars hade inte jag varit intersserad men varför är det så svår att säga presis hur man känner och inte dra till med en massa "det är inte du detär jag" smörja?

Näää, nu får Storebror komma in i matchen här. Det du beskriiver är ju att du som 21-åring har raggat på fritidsgården?!? Det där är en grej som nästan ALDRIG funkar! Visst finns det undantag, jag har stött på två i hela mitt liv, men oftast så brister det efter ett par år när barnet som killen raggar upp blir kvinna.

Jag fattar inte varför föräldrar inte kan lära sina barn det här, det hade besparat en massa problem. Man ska inte som ung man ragga stora flickor!

Det du råkar ut för är ett skolexempel att ni har växt ifrån varandra vilket nästan alltid händer om det från början var en högstadiebrud som ville ha ett körkort och en kille inte klarade få någon i lämplig ålder. Det du gör nu är att du ligger som du har bäddat för i grund och botten ligger felet i en enkel blunder - Vad gjorde du bland 15/16-åriga tjejer när du var över tjugo själv??

Riktlinje är att en tjej blir VUXEN på allvar vid 20 års ålder, killen vid 22-23. Fråga vem som helst med småsyrror så får du se...
 
Last edited:

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
hojlös!
hmm...

If you love someone set her free...
If she come´s back to you, she´s your´s.....


Hon behöver känna saknade av din närhet alla roliga mysiga stunder.
Att ha dig efter hälarna hela tiden kväver henne just nu då hon velar som hon gör.... give it time my mc-brother..
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
jimler skrev:
If you love someone set her free...
If she come´s back to you, she´s your´s.....


Hon behöver känna saknade av din närhet alla roliga mysiga stunder.
Att ha dig efter hälarna hela tiden kväver henne just nu då hon velar som hon gör.... give it time my mc-brother..

Har funderat en lång stund på vad du skrivit, tror nog att det är det bästa. Jag vet att hon kommer att säga att det inte ska vara vi två, men jag ska låta henne få den tid hon behöver för att säga det.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
ja chrille om vi ska vara ärliga så funkar det inte med en så pass yngre tjej.. akora hon var väl bara 16 va? det funkar ett tag och sedan vill man testa fler saker. jag var ihop med en tjej från 7an och 6 år framåt.. jag trodde oxå att det skulle vara vi livet ut men nu är jag glad att det inte blev så.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
blom skrev:
ja chrille om vi ska vara ärliga så funkar det inte med en så pass yngre tjej.. akora hon var väl bara 16 va? det funkar ett tag och sedan vill man testa fler saker. jag var ihop med en tjej från 7an och 6 år framåt.. jag trodde oxå att det skulle vara vi livet ut men nu är jag glad att det inte blev så.

Nu var det inte akora jag var ute efter men sitter ni i samma ålderspektra så sitter ni i skiten. Sorry akora, men det är bara att bita ihop och komma igen. Och ragga på krogen i fortsättningen...

Som storebror har jag aldrig lagt mig i mina tre småsystrars val av pojkvänner med ETT enda undantag. När de patetiska tjugo-åringarna började springa efter min systrar innan de börjat gymnasiet så var gränsen nådd...
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
blom skrev:
ja chrille om vi ska vara ärliga så funkar det inte med en så pass yngre tjej.. akora hon var väl bara 16 va? det funkar ett tag och sedan vill man testa fler saker. jag var ihop med en tjej från 7an och 6 år framåt.. jag trodde oxå att det skulle vara vi livet ut men nu är jag glad att det inte blev så.

Jo, hon är 17 och jag är 19, så det skiljer ju 2 år.. Inte för att det är något jag har märkt av, men du har väl rätt. Man ska ge fan i brudar som är yngre än en själv.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
akora skrev:
Jo, hon är 17 och jag är 19, så det skiljer ju 2 år.. Inte för att det är något jag har märkt av, men du har väl rätt. Man ska ge fan i brudar som är yngre än en själv.


Nej för fan!!! Skiljer det bara 2 år på er låter det väl skitbra.

Det enda jag varit emot är att knappt byxmyndiga brudar ska ha killar på över 20. Det är i just den åldern och med ålderskillnader på 5 år eller mer som det blir lite skruvat...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
akora skrev:
Jo, hon är 17 och jag är 19, så det skiljer ju 2 år.. Inte för att det är något jag har märkt av, men du har väl rätt. Man ska ge fan i brudar som är yngre än en själv.
ok hörde att det skiljde mer men 2 år är väl lungt.. men det kan ju fortfarande vara åldern som spelar in.. vad vet jag.. akora försök att gå vidare nu
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
blom skrev:
ok hörde att det skiljde mer men 2 år är väl lungt.. men det kan ju fortfarande vara åldern som spelar in.. vad vet jag.. akora försök att gå vidare nu

Det jävligaste av allt är ju att jag inte kan gå vidare förren hon har bestämt sig. Annars skulle jag bara kunna boka en sistaminutenresa till Spanien och dra, på det sättet skulle jag kunna tömma alla tankar. Men nu kan jag bara sitta här, och vad göra man då, jo tänker på henne hela tiden....
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
akora skrev:
Det jävligaste av allt är ju att jag inte kan gå vidare förren hon har bestämt sig. Annars skulle jag bara kunna boka en sistaminutenresa till Spanien och dra, på det sättet skulle jag kunna tömma alla tankar. Men nu kan jag bara sitta här, och vad göra man då, jo tänker på henne hela tiden....

Det hade bara hjälpt för stunden, för jag tippar på att du hade åkt tillbaka hem igen? Sen hade du kommit fattig hem....

Försök se det så här: Är den tjejen verkligen värd att du gröver ner dig medans hon skaffar ny kille, pluggar vidare - lever sitt liv?????

Du gjorde kanske fel, men låt henne vara och gör inte om det hos nästa tjej. Lev lite som singelkille nu.
Det är slut av en anledning ju.
Man kan inte bete sig hur som helst och sen bara säga förlåt eller köpa blommor på statoil och tro att det skall vara bra.
Detta var inte tjejen du skulel leva med i resten av ditt liv. Du behöver inte glömma henne, men kom över henne nu. Gå vidare.

Du vet nog det mesta av detta. Bara svårt att verkligen ta tag i det. Håller :tummenupp för dig.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
akora skrev:
Det jävligaste av allt är ju att jag inte kan gå vidare förren hon har bestämt sig. Annars skulle jag bara kunna boka en sistaminutenresa till Spanien och dra, på det sättet skulle jag kunna tömma alla tankar. Men nu kan jag bara sitta här, och vad göra man då, jo tänker på henne hela tiden....

Hur kan du tillåta henne att få dig att må så här dåligt? Ta tag i saken själv och säg att det inte är nån idé att ni träffas mer eftersom du förstått att hon hellre är ensam än tillsammans med dig. Och att du mår dåligt av att gå och vänta på att hon ska bestämma sig. Antingen vill hon ha dig eller inte. Tveksam=vill inte. Se till att pallra dig hit i helgen och sup lite med oss! Ni får väl dra ihop ett gäng från byn å dra hit.

Du bestämmer över ditt liv. Inte hon.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Polly skrev:
Hur kan du tillåta henne att få dig att må så här dåligt? ....

Du bestämmer över ditt liv. Inte hon.

Så enkelt är det faktiskt. Det är bättre att fatta ett beslut och ta konsekvenserna av det än att plågas av någon annans oförmåga att vara sjysst.
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Polly skrev:
Hur kan du tillåta henne att få dig att må så här dåligt? Ta tag i saken själv och säg att det inte är nån idé att ni träffas mer eftersom du förstått att hon hellre är ensam än tillsammans med dig. Och att du mår dåligt av att gå och vänta på att hon ska bestämma sig. Antingen vill hon ha dig eller inte. Tveksam=vill inte. Se till att pallra dig hit i helgen och sup lite med oss! Ni får väl dra ihop ett gäng från byn å dra hit.

Du bestämmer över ditt liv. Inte hon.

Hon säger ju att hon vill ha mig och att hon älskar mig men att hon bara vill vara för sig för att träffa sina vänner och för att tänka på oss.
Vet inte vad jag ska tro på längre :(
Skulle väldigt gärna vilja komma i morgon, men jag har ingen möjlighet att ta mig ditt, annars skulle det va skönt att få träffa några som man delar ett intresse med...
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Lyssna på tant polly. Känslan av befrielse uppväger nästan smärtan av att göra slut på det, men bara nästan. Smärtan går dock över, att ha separationsångest gör det inte.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Chrille skrev:
Visst finns det undantag, jag har stött på två i hela mitt liv, men oftast så brister det efter ett par år när barnet som killen raggar upp blir kvinna.

Riktlinje är att en tjej blir VUXEN på allvar vid 20 års ålder, killen vid 22-23. Fråga vem som helst med småsyrror så får du se...

Jupp, precis det som hände mig. Jag var 16 och träffade en kille på 28. Då tyckte jag att det var helt normalt, men nu i efterhand undrar jag mest vad han såg hos en 16-åring? Och visst, jag växte upp och när jag var 18 hade jag "vuxit om" honom, för som alla vet så blir inte killar äldre än 17 :rolleyes: Och ja, det är samma kille som fortfarande "väntar"..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Polly skrev:
Jupp, precis det som hände mig. Jag var 16 och träffade en kille på 28. Då tyckte jag att det var helt normalt, men nu i efterhand undrar jag mest vad han såg hos en 16-åring? Och visst, jag växte upp och när jag var 18 hade jag "vuxit om" honom, för som alla vet så blir inte killar äldre än 17 :rolleyes: Och ja, det är samma kille som fortfarande "väntar"..


Det finns en mörk baksida av det här fenomenet också och det är att tjejen får en jävligt skruvad introduktion till "vuxenvärlden" med allt det innebär ifråga om sexliv, alkohol, kompisar osv Sen blir det ofta ännu värre pga att killar som jagar så små flickor ofta har brister i sin egen förmåga att umgås med tjejer. De har helt enkelt inte lärt sig av jämnåriga tjejer vad som gäller. Sen skaffar de sig ett nätt o jämt lagligt flickebarn....

Det finns undantag, jag vet, men det här är något jag sett alltför ofta för att inte se sammanhanget i...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top