Jag tror jag har sabbat det....

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Fan grabben!

Ledsen att jag låter hård men du måste fimpa den där bruden.

Hon leker med dina känslor och du mår uppenbarligen jävligt dåligt.

Även om det känns tungt att bryta upp så kommer det kännas bättre tämligen omgående då du vet att det är slut.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Akora, det viktigaste nu är nästan inte hur det går med bruden utan hur det går för dig. Sträck på dig och gör något!

Det låter som du fastnat i ett träsk av självömkan och det är inte bra. Dina chanser att behålla tjejen minskar radikalt och du mår bara sämre av det. Det är inte så lätt som det låter men gör något mer än bara sitta och känna dig ensam. Vill inte tjejen prata med dig så sitt inte hemma och var ledsen över det - gör något annat!
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
akora skrev:
Fan..Sitter här på jobbet och grubblar mig galen över henne.. Skulle bara vilja hålla om henne och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne..Bara tanken av att jag kanske aldrig mer kommer att få göra det känns mycket skrämande.... :(

Alltså måste du sluta att tänka så.... se till att roa dig...träffa kompisar som vill att du ska må bra... då kommer du inte ha tid att tänka på henne lika mycket.

Du kommer tänka mindre o mindre på henne... för att till slut undra vad du egentligen såg hos henne.... det kan verka märkligt... men det ÄR så.

Fast det finns ingen genväg... tyvärr måste det göra lite ont ... o du måste ta dig igenom saknadens kyliga land... för att återigen kunna känna lyckans värme.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Akora: Läs hela tråden igen. Du verkar glömma vad vi skriver och snöar in i deppigheten igen. Om du är förvirrad och inte vet vad du ska göra så har du gjort helt rätt i att starta en tråd och försöka få lite råd och hjälp, men om du skiter i vad andra har att säga och ändå tänker bete dig som en idiot och låta henne såra dig så kan du strunta i att be om råd och stöd. Räkna inte med en massa medömkan från människor som varit i betydligt värre situationer och som vet att du snart kommer komma över henne och på sikt få ett bättre liv. Klart att det känns tungt och att vi tycker synd om dig, men va fan.. Se det som en nystart! Ditt nya liv börjar idag! Eller den dag du tar steget och gör slut. Det kommer bara bli bättre. Jag lovar.
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Sweedo, Chrille, Madhonda:
Förstår vad ni menar, men det går inte. Jag vill inte vara utan henne.
Kollade nyss på ett kort som jag har på henne, höll på att ramla ihop på golv för att aldrig mer resa mig igen, saknar henne så grymt mycket.
Vill inte ha det så här, det är som att man har tagit av kärleksknarket och vill hoppa över bieffekterna...
 

Mingves

Guest
Faan ta dig samman grabben, det känns pest när man vet vad man måste göra. Men det känns alltid bättre efteråt.

///M
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
akora det där funkar aldrig.

Inse fakta, hon kommer aldrig tillbaka och om hon mot förmodan skulle göra det så blir det aldrig som förut. Lägg ned och sluta beklaga dig.

Behöver du tröst sök den hos någon god vän.
 
Last edited:

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Polly skrev:
Akora: Läs hela tråden igen. Du verkar glömma vad vi skriver och snöar in i deppigheten igen. Om du är förvirrad och inte vet vad du ska göra så har du gjort helt rätt i att starta en tråd och försöka få lite råd och hjälp, men om du skiter i vad andra har att säga och ändå tänker bete dig som en idiot och låta henne såra dig så kan du strunta i att be om råd och stöd. Räkna inte med en massa medömkan från människor som varit i betydligt värre situationer och som vet att du snart kommer komma över henne och på sikt få ett bättre liv. Klart att det känns tungt och att vi tycker synd om dig, men va fan.. Se det som en nystart! Ditt nya liv börjar idag! Eller den dag du tar steget och gör slut. Det kommer bara bli bättre. Jag lovar.


Jo, du har väl rätt. Snacka om patetiskt att starta en tråd på ett sporthojs-forum om hur jag ska lösa min kärleksproblem. Känns bara bättre att få höra av dem som man läser trådar av hela dagarna. Men precis som du säger, mitt liv har börjat om, jag kommer aldrig mer att kunna vara den som jag var innan. En del av mig har dött, och jag kommer aldrig att få den åter. :(
Det är väl bara att svälja tungan och försöka gå vidare. Folk skiljs ju varje dag, eller?
 

IsaE

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Uppsala/Östersund
Hoj
hade en Gsx-r 750
akora skrev:
Sweedo, Chrille, Madhonda:
Förstår vad ni menar, men det går inte. Jag vill inte vara utan henne.
Kollade nyss på ett kort som jag har på henne, höll på att ramla ihop på golv för att aldrig mer resa mig igen, saknar henne så grymt mycket.
Vill inte ha det så här, det är som att man har tagit av kärleksknarket och vill hoppa över bieffekterna...


Det är svårt när benen viker sig och man inte får luft hur mycket man än flämtar. När längtan blir så stor att man inte vet eller förstår hur man ska kunna hålla ihop sig själv :(
Är där.. inte så ofta nu men ändå..

Men det är som det skrivits innan. Ett fullspäckat schema gör att tiden går Och går tiden blir avståndet längre och tillslut så kommer det förmodligen att gå riktigt bra. Även om man har lite svårt att tro på det från stund till stund.
Våga vända dig till dina vänner. Du kommer att inse att du har fler än vad du någonsin trodde.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Se det inte som en del av dig som dött. Du kommer alltid ha minnena kvar och den här perioden har ju format dig till den du är och kommer alltid att finnas med dig. Var glad åt det som varit bra och att du lärt dig nåt. Du kanske aldrig får tillbaka henne, men du träffar säkert nån ännu bättre tjej i framtiden. Ligg hemma å böla en helg om du tycker det känns bra, men sen får det va nog. Tvinga dig att göra roliga saker! Så kommer du sakta må bättre. Garanterat!
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Sweedo skrev:
akora det där funkar aldrig.

Inse fakta, hon kommer aldrig tillbaka och om hon mot förmodan skulle göra det så blir det aldrig som förut. Lägg ned och sluta beklaga dig.

Behöver du tröst sök den hos någon god vän.

Jag vet att jag aldrig kommer att få tillbaka henne. Jag vet att hon kommer att låta dyster när hon ringer till mig, och jag vet att hon kommer att säga att hon funderat och att hon tycker inte att det ska vara vi två.
Jag vet att det än en gång kommer att kännas som tusen nålar rak in i hjärtat. Men så länge som hon inte har ringt eller att jag sätt henne med någon annan så kan jag leva på okända.
Önskar bara att jag skulle kunna ta mig upp till STH och tala med massa annat sporthojsfolk
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
IsaE skrev:
Det är svårt när benen viker sig och man inte får luft hur mycket man än flämtar. När längtan blir så stor att man inte vet eller förstår hur man ska kunna hålla ihop sig själv :(
Är där.. inte så ofta nu men ändå..

Men det är som det skrivits innan. Ett fullspäckat schema gör att tiden går Och går tiden blir avståndet längre och tillslut så kommer det förmodligen att gå riktigt bra. Även om man har lite svårt att tro på det från stund till stund.
Våga vända dig till dina vänner. Du kommer att inse att du har fler än vad du någonsin trodde.
Dem två första raderna i ditt inlägg är så sanna. Man orkar knappt stå på benen och man får titt som tät kipa efter luft. Är rädd för att saknaden kommer att bli större än jag klarar av...
Få väl ta hem enduro hojen så att jag får något att skruva med, den andra hojen är det ju inte så mycket kvar av. Måste ju fördriva tiden på något sätt..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
akora skrev:
Jo, du har väl rätt. Snacka om patetiskt att starta en tråd på ett sporthojs-forum om hur jag ska lösa min kärleksproblem. Känns bara bättre att få höra av dem som man läser trådar av hela dagarna. Men precis som du säger, mitt liv har börjat om, jag kommer aldrig mer att kunna vara den som jag var innan. En del av mig har dött, och jag kommer aldrig att få den åter. :(
Det är väl bara att svälja tungan och försöka gå vidare. Folk skiljs ju varje dag, eller?

Att en del av dig har dött kan kanske stämma, men man blir ju bara mer människa med tiden.
Klart att det e svårt i början, det ska det ju vara.

Är hon värd att du gräver ner dig?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nu går det här över styr och det är dax att tala i klartext.

Fråga dig själv vilken typ av kille din tjej vill ha och tänk efter. Om du inte kan bita ihop för din egen stolthets skull så tänk ett steg längre. Tror du verkligen att någon tjej attraheras av en massa tyckasyndomsigsjälv och ohjagärsåolycklig? Tror du inte att OAVSETT hur det går så går det bättre om du sträcker på dig?

Vem gynnas av att du sitter hemma och vältrar dig i olycklig kärlek? Man kan ta kontroll över sitt känsloliv och göra något positivare av det hela. Att sitta hemma helt apatisk över en sån här grej??
 

IsaE

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Uppsala/Östersund
Hoj
hade en Gsx-r 750
akora skrev:
Dem två första raderna i ditt inlägg är så sanna. Man orkar knappt stå på benen och man får titt som tät kipa efter luft. Är rädd för att saknaden kommer att bli större än jag klarar av...
Få väl ta hem enduro hojen så att jag får något att skruva med, den andra hojen är det ju inte så mycket kvar av. Måste ju fördriva tiden på något sätt..

Precis det du ska göra. Jag har skruvat isär bilen och byggt totalt onödigt billjud och en massa andra onödiga modifieringar för att få tiden att gå. Dubbel jobb funkar också bra. Sprit gör det inte, iaf inte för mig.
Men man måste vara ledsen, det måste ut. Men se till att ha nån i närheten ibland.

Men som du skrev .. det där att kanske aldrig få tala om det man känner igen.. det är tungt.

Sköt om dig! och dom säger att det släpper..
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Mavve skrev:
Att en del av dig har dött kan kanske stämma, men man blir ju bara mer människa med tiden.
Klart att det e svårt i början, det ska det ju vara.

Är hon värd att du gräver ner dig?


Hon är värd allt...
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Chrille skrev:
Nu går det här över styr och det är dax att tala i klartext.

Fråga dig själv vilken typ av kille din tjej vill ha och tänk efter. Om du inte kan bita ihop för din egen stolthets skull så tänk ett steg längre. Tror du verkligen att någon tjej attraheras av en massa tyckasyndomsigsjälv och ohjagärsåolycklig? Tror du inte att OAVSETT hur det går så går det bättre om du sträcker på dig?

Vem gynnas av att du sitter hemma och vältrar dig i olycklig kärlek? Man kan ta kontroll över sitt känsloliv och göra något positivare av det hela. Att sitta hemma helt apatisk över en sån här grej??


Jo, jag vet. Men jag vill ju inte ha någon annan. Men visst är det som du säger...
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Hur många har inte själv använt alla dessa standardfraser då?? Låter bara som om allas partners har varit dumma och använt fulknep som: "jag gillar dig men vill ta ett uppehåll"

Det händer att man faktiskt känner så ibland, att man kanske träffas för ofta just då och det bara blir fel, fast man egentligen inte vill det. :huvet

Kärlek är skit jobbigt om man ser slutet. Det är inte värt att kära ner sig i någon annan, men har man väl gjort det så blir man så blind så blind!!!

Lider med dig akora!!
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Sabbath Bloody Sabbath (för å blanda in en annan tråd) :rofl
/F.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top