Jag tror jag har sabbat det....

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Chrille skrev:
Det finns en mörk baksida av det här fenomenet också och det är att tjejen får en jävligt skruvad introduktion till "vuxenvärlden" med allt det innebär ifråga om sexliv, alkohol, kompisar osv Sen blir det ofta ännu värre pga att killar som jagar så små flickor ofta har brister i sin egen förmåga att umgås med tjejer. De har helt enkelt inte lärt sig av jämnåriga tjejer vad som gäller. Sen skaffar de sig ett nätt o jämt lagligt flickebarn....

Det finns undantag, jag vet, men det här är något jag sett alltför ofta för att inte se sammanhanget i...
Ord! :fakta

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Chrille skrev:
Det finns en mörk baksida av det här fenomenet också och det är att tjejen får en jävligt skruvad introduktion till "vuxenvärlden" med allt det innebär ifråga om sexliv, alkohol, kompisar osv Sen blir det ofta ännu värre pga att killar som jagar så små flickor ofta har brister i sin egen förmåga att umgås med tjejer. De har helt enkelt inte lärt sig av jämnåriga tjejer vad som gäller. Sen skaffar de sig ett nätt o jämt lagligt flickebarn....

Det finns undantag, jag vet, men det här är något jag sett alltför ofta för att inte se sammanhanget i...

Ja, det borde fan va förbjudet. Men just i mitt fall funkade det bra och jag har vuxit upp till en helt normal kvinna :3freak :hihi Men det känns helt jäkla fel när man tänker tillbaka på det och ser på det med vuxna ögon. Kanske berodde det oxå på att jag haft ett tvåårigt förhållande innan honom, vilket gjorde att han inte var varken mitt första eller andra möte med "vuxenlivet". Men om jag träffat honom idag så vet jag inte.. Kanske hade blivit vi två. Men då hade jag å andra sidan inte mött min nuvarande kärlek. Så i slutändan är det nog så att det finns en mening med hur saker utvecklas. Jag tror det iaf.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Chrille skrev:

WORD!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Visst, det är mycket ord om ålder osv. Visst det har betydelse absolut... Hmm, kruxet med mig å min tjej är att hon är äldre.... iofs bara ett halvår, men ändå...

Nä, jag vet inte vad som händer nu... Ska träffa henne om tre timmar typ.. Får väl se.... Jag tycker det tyder på att tjejer är bra på att såra killar iallafall.... Jag har fan inte sårat nån.... komemr försöka undvika det sålänge jag lever...

/H

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Polly skrev:
...Men då hade jag å andra sidan inte mött min nuvarande kärlek. Så i slutändan är det nog så att det finns en mening med hur saker utvecklas. Jag tror det iaf.

Det tro inte jag. Ibland suger helt enkelt bara livet elefantdiskoballe....

Men med våra livserfarenheter till hjälp ska vi väl kunna hamna rätt till slut vare sig det blir som 20-åring eller 30-åring...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Polly skrev:
Jupp, precis det som hände mig. Jag var 16 och träffade en kille på 28. Då tyckte jag att det var helt normalt, men nu i efterhand undrar jag mest vad han såg hos en 16-åring? Och visst, jag växte upp och när jag var 18 hade jag "vuxit om" honom, för som alla vet så blir inte killar äldre än 17 :rolleyes: Och ja, det är samma kille som fortfarande "väntar"..

Skönt - nu vet jag att jag kan skaffa mig en 16åring utan att behöva skämmas :cool:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
hållundan skrev:
Visst, det är mycket ord om ålder osv. Visst det har betydelse absolut... Hmm, kruxet med mig å min tjej är att hon är äldre.... iofs bara ett halvår, men ändå...

Nä, jag vet inte vad som händer nu... Ska träffa henne om tre timmar typ.. Får väl se.... Jag tycker det tyder på att tjejer är bra på att såra killar iallafall.... Jag har fan inte sårat nån.... komemr försöka undvika det sålänge jag lever...

/H

Varför skulle det vara ett problem att hon är ett halvår äldre? När vi väl är vuxna så kvittar det dessutom totalt med åldersskillnader. Oavsett åt vilket håll...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
hållundan skrev:

/H

Det är inget fel i det. Var dig själv bara.
Jag skrämmer många yngre säger mina polare för att de anser mig som gammal o vis :(
Jag kanske borde satsa på en gammal hagga på 24-25 år :D

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Chrille skrev:
Varför skulle det vara ett problem att hon är ett halvår äldre? När vi väl är vuxna så kvittar det dessutom totalt med åldersskillnader. Oavsett åt vilket håll...
Skillnaden i ålder minskar ju äldre man blir.
Det är under tiden man håller på att bli vuxen som skillnaderna finns.
Sedan finns det personer på alltid kommer ha en mental nivå av ett litet barn och det är sådana personer som inte är bra att ha förhållanden med om man är ung.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Chrille skrev:

nmej det är ju det jag menar... Det trode ju itne ha sås tor beytdelse i mitt fall....

Hmm, nej men visst, saker löser sig alltid på ett eller annat sätt.... Så jävla tråkigt att det alltid är samma person (jag) som åker på den största smällen...

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
hållundan skrev:
nmej det är ju det jag menar... Det trode ju itne ha sås tor beytdelse i mitt fall....

Använder du kod-ord eller vad :va cp-ryck med space-tangenten eller :lol

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Chrille skrev:

Ålder kvittar oftast både när det gäller kärlek och vänner. Jag har vänner som är allt mellan 17 och 50. Jag är äldre än min pojkvän, och det är ju inget som jag går omkring och tänker på!
Trivs man så gör man... Är man lycklig så är man... Skiter det sig så gör det... Man kan aldrig tjata sig till någons kärlek, vare sig det gäller partners eller vänner... "Så ÄR det"...

/FW

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Chrille skrev:
Det tro inte jag. Ibland suger helt enkelt bara livet elefantdiskoballe....

Visst är det så. Ibland går det åt helvete och man tar sig aldrig därifrån. Men meningen kan ju ha varit att man hjälpt en annan person at bli lycklig. Om du hajar. Kanske inte känns så trösterikt för den personen, men..

Däremot tror jag inte det finns en mening med allt. Sen min kompis förlorade sitt barn förra året har jag slutat tro på det. Men det är ju en annan diskussion.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har lösningen till allas problem! Man ligger på ca 7500-8000 varv på tvåan, markerar med ett distingt gaspådrag och låter henne sedan kliva upp lungt och fint, sedan petar man i trean, efter det lägger man ner hela Lanstinget. :tummenupp

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Polly skrev:
Visst är det så. Ibland går det åt helvete och man tar sig aldrig därifrån. Men meningen kan ju ha varit att man hjälpt en annan person at bli lycklig. Om du hajar. Kanske inte känns så trösterikt för den personen, men..

Däremot tror jag inte det finns en mening med allt. Sen min kompis förlorade sitt barn förra året har jag slutat tro på det. Men det är ju en annan diskussion.

Var tillsammans med en tjej förut som envist hävdade att: "allt har en mening".
Visste redan då att det inte finns någon mening med allt.
Fick kvitto på det när jag fick/hade cancer.
Det var märkligt meningslöst med det mesta med den j-a sjukdomen.
Ska vara lyxen att få vara bakis i fyra månader under de fyra månader som jag fick cellgifter då... :crash

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Fan..Sitter här på jobbet och grubblar mig galen över henne.. Skulle bara vilja hålla om henne och viska i hennes öra hur mycket jag älskar henne..
Bara tanken av att jag kanske aldrig mer kommer att få göra det känns mycket skrämande.... :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln