Jag tror jag har sabbat det....

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Chrille! Jag kunde inte sagt det bättre själv! Skönt å se att det finns nån kille som fattat hur det funkar. Råden om att göra tjejen svartsjuk, skicka sms å sånt kan du glömma direkt om du inte vill göra bort dig.

När jag var yngre kunde jag nog köra mer med den stilen att inte dumpa direkt utan istället säga nåt i stil med det din tjej sagt. Med åren har jag lärt mig att det är bättre att säga rakt ut vad man vill, även fast det är jobbigt att se hur man sårar nån. Men hellre det än att va oärlig och gå omvägar. Så antingen är hon inte speciellt gammal, inte speciellt mogen eller inte speciellt modig.

Börja ditt nya fria liv idag! Ring en polare å bestäm nåt kul å göra i helgen. Gå vidare och håll huvet högt! Eller varför inte komma å festa med 50-60 galna sporthojare i Stockholm på vår pubkväll imorrn!
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Life sucks! :fakta

Vill oxå ut o festa med er andra hoj nördar... :gnissla

"Ingen dör i oskuld, livet knullar alla"
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Lemon skrev:
Försök få henne svartsjuk, tex på krogen står du och hänger vid nån annan tjej tex.
Även om ni gjort slut/hon gjort slut så kommer hon ändå få svartsjukekänslor när hon ser dej med en annan. :kocko

Så kan jag känna ibland, även om det är mitt X som jag bara va tillsammans med i några månader står med nån annan kille får man ändå konstiga känslor när man ser det.Det var jag som gjorde slut och jag ångrar det inte men känslorna kommer ändå, vare sej man vill eller inte...

Hoppas det löser sej. skriv ett brev där du beskriver HUR MYCKET hon betyder för dig och att du inte kan leva utan henna och bla bla bla :) dom får skuldkänslor.
skicka lite sms till henne,det brukar lösa sig till slut! Lycka till


Jo, men jag vill inte tjata på henne och jag vill inte såra henne (älskar henne för mycket för det). Jag får väl skylla på mig själv och önska henne ett lyckligt liv...
 

Mingves

Guest
Ä va fan, säg bara att det är bättre att ni gör slut om hon nu inte kan bestämma sig. Du vill inte vänta på nån som inte kan bestämma sig, livet är för kort. Inget knussel med sådana damer. De måste lära sig att man inte leker med andras känslor.
Jag blir så förbannad när jag hör hur vissa beter sig mot sina killar/tjejer. Du förtjänar något bättre Akora!

///M
 

JockeMekk

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Ort
Ö-Bro
Hoj
Ktm 525 sx -03
Jag tror jag har sabbat det...

Ja fy faen sånt...svider! men det enda som e säkert är att det känns ....annorlunda med tiden!

Ja och för att jusst du! skall må bättre eller rent ut sagt bra! så kom ihåg att det är du...och bara du som bestämmer hur du själv mår!

Med detta vill jag Inte säga att man INTE påverkas av vad som händer och sker utan att man faktiskt själv har ett ansvar i hur man själv mår och känner!

Ett par ord på vägen... följ Jusst ditt hjärta! har ni Barn? Jaha..... följ då hjärtatmen..... me en hel del modifieringar!!!

Lycka till!

Å Polly! ja vill åxå kåmma å dricka massa öl!
men...va jörni det då? :fyllisar
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
akora och hållundan: nu blir jag lite rädd här för det låter som ni och jag är(var för min del) ihop med samma tjej :va

Försök tyda vad min tjej sa, hon sa att hon ville ha en paus, vi har varit ihop i 2,5 år och aldrig varit tveksamma på vårat förhållande men hon älskar mig fortfarande men inte på samma sätt som när vi träffades och hon säger att hon vet att hon vill bli gammal med mig osv men vad fan ska jag bara sitta och vänta på att hon kommer på att hon vill ha mig tillbaka? Och jag kan säga att tjejen ifråga är inte någon fegis som inte vågar säga vad hon tycker, snarare tvärt om.

Nej, försök att fråga henne varför hon vill vara i från dig. Träffas ni för ofta? Eller är det något hon inte vågar säga?

Hoppas det löser sig :tummenupp
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Jarle: Typisk unga tjejer som inte haft några längre förhållanden tidigare. Klart kärleken förändras efter nåt år. Förälskelsen går över till nåt annat, förhoppningsvis en djupare kärlek. Men inte alltid. Och då är det bäst att bryta. Men ofta tar det slut för att den ena vill jaga efter förälskelse på nytt och träffar då en ny kille, men vad händer efter några år med den killen? Jo, precis samma sak. Det blir vardag, lite trist, man blir "säkra" på varann och börjar fundera på om det ska va så här resten av livet. Så är det tyvärr. Men det kan man inte begära att unga människor ska veta. Inte äldre heller för den delen. Men är man medveten om att förhållandet går igenom olika faser så är det lättare att acceptera och även göra nåt åt det, som att försöka förgylla vardagen lite. Men det är jäkligt svårt att veta vad man ska göra i såna här situationer. Det man måste göra är att känna efter vad man egentligen vill och vad man är ute efter. Och det är inte det lättaste.

@Mingves: bättre nu..? ;)
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Polly: Det är ju sant hon är trots allt 5 år yngre än vad jag är dvs 18 men jag har alltid uppfattat henne som myvket mogen för sin ålder annars hade inte jag varit intersserad men varför är det så svår att säga presis hur man känner och inte dra till med en massa "det är inte du detär jag" smörja?
 

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CR 250
akora skrev:
Tack till er som hört av sig, kan nu meddela att jag har talat med henne igen. Hon säger att hon älskar mig men att hon vill ha lite tid för sig själv så att hon kan träffa sina vänner lite mer. Hon säger att hon inte vill göra slut, men att hon inte vill träffas på ett tag, så visst finns det en liten chans att det löser sig, men risken är väl inte så pass stor att man ska skryta med den =(
Men men, det är väl bara och bita ihop och inse att man är en loser.

Tack i alla fall för att ni bryr er, ni är viktigt för mig!!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Upplevde exakt samma situation nyligen, min flickvän som jag verkligen älskade och kände ett mycket speciellt band emellen, gjorde helt plötsligt slut... hon hade tydligen tröttnat, tyckte att allt blev för uttjatat... jag vet exakt hur du känner dig, känns som att man har så mycket att ge men hon vill inte ta emot det... men jag kan ju säga nu (3 månader senare) att det känns mycket lättare, man har vänner trots allt som hjälpte mig igenom detta, sitt inte och tänk på det där själv då blir man bara depprimerad och bryter ihop, ut med polare och upptäck att det går fortfarande att leva... mitt knep var att smälta allt så gott det gick och sen tvinga mig att gå vidare... gick mkt bättre än förväntat...
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Akrylamid: kan det vara så att många tjejer är stöpta i samma form? jag trodde att det mitt ex gjorde var ganska ovanligt men där hade jag fel :va

Polly: Varför säger hon att hon vill vara vänner (den mest klassiska av dom alla) och värkligen menar det? För om jag säger att det är bäst att vi inte har någon kontakt alls blir hon ledsen och svarar "du e ju min bästa vän"

Det är ju sant men på vilka premisser? Då kan hon inte svara på det, för det är ju så att vi är bästa vänner pga vad vi hade.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Tråkigt att höra Rickard. :(

Ge henne lite tid, hör inte av dig på en vecka eller två. Jag vet att det är jäkligt svårt när det är någon man älskar. Åk sedan hem till henne och ge 2 alternativ. Antingen bestämmer hon sig för att hon vill vara tillsammans med dig eller så går du därifrån för alltid.

Hoppas att det löser sig.
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Jarle skrev:
Polly: Varför säger hon att hon vill vara vänner (den mest klassiska av dom alla) och värkligen menar det? För om jag säger att det är bäst att vi inte har någon kontakt alls blir hon ledsen och svarar "du e ju min bästa vän"

Det är ju sant men på vilka premisser? Då kan hon inte svara på det, för det är ju så att vi är bästa vänner pga vad vi hade.

Äsch, hon har svårt att släppa dig helt bara. Det kan jag förstå. Har man delat så mycket tillsammans så är det svårt. Men hon måste inse att hon får välja. Antingen är ni ett par eller så lämnar ni det bakom er och går vidare på var sitt håll. Jag har haft många ex som vänner, men det blir alltid problem när den ena träffar nån ny. Och så vill alltid den ena mer än den andra. Nån går å önskar å hoppas att det ska funka igen. Kanske inte alltid, men i de flesta fall tror jag. I början är det iaf lika bra att bryta helt om inte båda är med på att det ska va slut. Men det finns ju inget som hindrar att man kan va vänner längre fram när båda har gått vidare och kanske skaffat nya partners. Om nu vänskapen är så stor som man tror.

Att man går vidare utan att man fortsätter umgås som vänner betyder ju inte heller att man ska ångra det man gjort. Ni har säkert många fina minnen och kommer betyda mycket för varann framöver oxå, men inte därmed sagt att ni måste hålla kontakten. Du har ju lärt dig nåt och fått erfarenheter som du tar med dig i nästa förhållande.

Nu är det slut på nattflummandet för den här gången ;)
:hej
 

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Kloka ord från Dr polly.
Det är inte lätt jag har inte blivit dumpad förut, men man lär så länge man lever.

Natti natt på er :hej
 

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
Jag är själv ungdom och har läst alla inlägg och fått en del nya tankar och funderingar kring detta, bra att ha i bagaget när man blir lite mer "erfaren". Tack för en lektion i kärlek sporthoj folk!
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jarle skrev:
akora och hållundan: nu blir jag lite rädd här för det låter som ni och jag är(var för min del) ihop med samma tjej :va

Försök tyda vad min tjej sa, hon sa att hon ville ha en paus, vi har varit ihop i 2,5 år och aldrig varit tveksamma på vårat förhållande men hon älskar mig fortfarande men inte på samma sätt som när vi träffades och hon säger att hon vet att hon vill bli gammal med mig osv men vad fan ska jag bara sitta och vänta på att hon kommer på att hon vill ha mig tillbaka? Och jag kan säga att tjejen ifråga är inte någon fegis som inte vågar säga vad hon tycker, snarare tvärt om.

Nej, försök att fråga henne varför hon vill vara i från dig. Träffas ni för ofta? Eller är det något hon inte vågar säga?

Hoppas det löser sig :tummenupp


Mja, hon som jag talar om säger att hon älskar mig som hon älskat mig hela tiden, men att hon bara vill träffa sina kompisar en stund och tänka på hur vi ska hade. Men jag vet att det inte kommer att bli vi två igen, och det svider fruktansvärt mycket...
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Thundercat skrev:
Tråkigt att höra Rickard. :(

Ge henne lite tid, hör inte av dig på en vecka eller två. Jag vet att det är jäkligt svårt när det är någon man älskar. Åk sedan hem till henne och ge 2 alternativ. Antingen bestämmer hon sig för att hon vill vara tillsammans med dig eller så går du därifrån för alltid.

Hoppas att det löser sig.


Jo, det är så jag tänker göra. Slutar jobba om en vecka (dvs nästa fredag), tänker åka hem till henne lördagen efter och fråga hur hon vill ha det, kan nog inte gå runt och vänta längre än så. Tycker redan att det är skit jobbigt och det har inte ens gått 24-timmar :(
 

Therudeboy

Guest
Finns bara ett motto, ha kul så länge det varar. Finns fler tjejer även om man kärar ner sig för mycket i just en tjej. Bara att inse både vi killar och tjejer har bäst före datum.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top