smallsocks
Ny medlem
AndreasNo skrev:2444191ingen risk me mitt liv.. dehär e den största ansträngningen jag gör ju..sitter ju ba här annars
joina roliga historer fredag tråden igen,
AndreasNo skrev:2444191ingen risk me mitt liv.. dehär e den största ansträngningen jag gör ju..sitter ju ba här annars
smallsocks skrev:2444194joina roliga historer fredag tråden igen,
prulle skrev:2445749Idag var jag sjukligt nära att bli av med körkortet.
Låg på norrtäljevägen (90 väg) och körde i kanske 110-120.
Reagerar på att det är en bil med blått ljus i backspegeln, men minns att jag körde om en skåpbil med det så de va lungt..
ca 10 sekunder senare ser jag blåljus i backspegeln och inser att jag hade fel.
Snabbt in till höger igen efter min omkörning och sakta ned och börja gå in mot kanten då jag förutsatte att det va mig dom satt igång det för till min stora glädje och förvåning så fortsätter dom förbi mig mot norrtälje.
Sen kommer jag till kullavägskäll då står det en polisbil där, Precis när jag kört förbi svänger han ut efter mig. Kul tänker jag och blinkar in på en liten väg till höger för att se om han ville prata med mig men han körde också bara vidare.
Tackar.smallsocks skrev:2446242härligt med röta ibland men du kanske körde lagligt?
jag måste gratulera din svenska lärare, hon har faktiskt lärt dig stava riktigt bra nu
Snail_shell skrev:2410040Skall försöka dela med mig lite av mina egna "seriösare" sidor..
Det är alltid lätt att utifrån säga!
- Det händer andra!
- Stå ut det kommer att bli bättre..
Men när man sitter där så känns det fan inte som om det någonsin kommer bli bättre.. Det finns ingen ljusning framåt.. ( Som man ser för stunden.. Lite för att det är svårt att se skogen för träden som står ivägen.
Skälet till att jag "lägger mig i" den här tråden, beror väl till stor del på att för ett par år sedan fick jag uppleva något liknande.
Skillsmässa, Barn, Hus.. saker.. Ja!! Sån som gör att livet mr eller mindre känns helt jävla värdelöst att leva vidare i.
Mitt råd!
Kontakta en läkare, terapheut..
Jag vet hur svårt det är att ta det steget..
Men när du väl gjort det så får du hjälp..
Det är inte så att du är psyksjuk, eller på något sätt idiot för att du känner som du gör.
Det är bara att du har fastnat i en cirkel som du har svårt att med egen kraft ta dig ur.
Sånt kan vara skit svårt att prata om med vänner, familj och så vidare.
Framförallt om man alltid uppfattats annorlunda av sin omgivning.
Sen får du inte glömma att vi människor gärna undviker andra människors jobbiga stunder..
För vi är rädda för att bli engagerade, indragna i något som vi inte klarar av att hantera.
Om du söker hjälp!
Så kan den personen som för det första står ljusår ifrån ditt liv, se saker från ett annorlunda perspektiv, plus att dom kan vägleda dig in på andra tankar och ideér. Sånt som finns där.. Men som du själv trycker åt sidan..
Genom den typen av hjälp så kommer du att märka att med tiden så ser saker aningens ljusare ut..
Som en avslutning!
Att ta sig ur en mörk livssituation tar tid..
Räkna med att det tar lika lång tid som det tog att komma in i den innan den är över..
Så!
Jag kan inte annat än önska dig lycka till!!
Det handlar lite om att du måste göra valet..
Jag gjorde det..
Och solen skiner nog på mig varje dag nu..
Även fast det ramlar ner vatten från molnen..
Cyberdog skrev:2451223Har nu sökt hjälp hos en doktor.
Fick diagnos Gått in i väggen/depresion men det enda jag fick var piller??
Vet inte vad piller ska hjälpa mig med?
Det värsta utav allt är att jag inte fixar att gå till jobbet, redan under lördagkväll började magen göra ont sedan blev det värre på söndagen och illamående kom också.
I morse så trodde jag att magen skulle krypa ur kroppen.
Allt känns bara totalt förjävligt, att ens dra igång en tvättmaskin känns som ett 18 timmars projekt.
Cyberdog skrev:2451223Har nu sökt hjälp hos en doktor.
Fick diagnos Gått in i väggen/depresion men det enda jag fick var piller??
Vet inte vad piller ska hjälpa mig med?
Det värsta utav allt är att jag inte fixar att gå till jobbet, redan under lördagkväll började magen göra ont sedan blev det värre på söndagen och illamående kom också.
I morse så trodde jag att magen skulle krypa ur kroppen.
Allt känns bara totalt förjävligt, att ens dra igång en tvättmaskin känns som ett 18 timmars projekt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|