Kära dagbok

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Bra början på dagen... :mad:

Jobbade sent igår så jag sov till kl. 11. Vaknade av att det knackade på dörren så jag gick dit och kollade i titthålet. Utanför står det nån som ser ut som en pundare så jag orkar inte öppna dörren. En kvart senare hör jag hur det smäller till i ett fönster nånstans i lägenheten. Går ut i köket och kollar och då ser jag samma kille sittandes på uteplatsen och gräver i sin ryggsäck. Tar en snabb koll på fönstret och ser att fönsterhaken är uppbruten så jag sliter upp dörren och frågar vad fan han håller på med. Snubben studsar upp och svarar:

-Vadå?
-Du har ju brutit upp fönstret, säger jag.
-Nej... (tankepaus) jag hämtade bara en boll som råkade studsa in här.. (VM i taskiga ursäkter)
-Fan, tror du jag är dum eller? Frågar jag.
-Jag är ledsen, svarar snubben och drar över staketet.

Sen hör jag en moppe starta och idioten är borta. Han var duktigt påtänd så med facit i hand kunde det ha blivit riktigt spännande :gnissla

Nu har jag ringt polisen och lämnat signalement, ringt till bovärden så dom ska komma och fixa fönstret och snart ska jag till jobbet på möte. Kul med möte när man egentligen är ledig :näsblod

Tack å hej, leverpastej.
 

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS
Just nu har jag lite dåligt samvete.... Tog några bärs igår med före detta kollegor (OK, kanske en bärs för mycket), så när jag vaknade imorse hade jag typisk bakishuvudvärk.. Så jag meddelade jobbet att jag skulle komma in senare pga huvudvärk, och här sitter jag nu, fortfarande hemma.

Men jag ska åka alldeles strax, jag lovar! ;)
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Just nu ska jag dra på mig skinnstället och ut och njuta av de sista sommardagarna på min blåa fara...Kallas det att fira från jobbet när man bara prioriterar? Har iallafall jobbat halva dagen... :tungan :tungan
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Gjorde världens tabbe i helgen och nu ångrar man sig som faaaaaaaan! =/
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Jaha nu sitter man här igen...
Har vart hos en doktor som kollar så att kroppen är i balans och fått lite akepunktur.
Känns inte som det hjälper och har inte fått nån tid hos någon snack-doktor ännu :(
Just nu känner jag mig tom invändigt, vill prata med nån men vet inte vad jag ska säga.
Har inte rört huset på 1 vecka börjar få riktigt stor ångest för det men orkar inte göra nåt åt det.

Ska försöka jobba imorgon efter doktor besöket och magen har redan börjat bli konstig.

Tack till alla som lyssnar/läser och ger stöd, det hjälper... tack
 

MC Doktorn

Guest
Jaa!! Huset såldes igår är klart nöjd med att jag fick mer än jag begärde.
Ytterliggare en dag i obygden har lysts upp med att jag träffade ett par driftiga trevliga kolleger igår över en god middag.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jaha, hittills en ganska blandad vecka...

Började bra gjorde den! I Rimforsa! Har jobbat en hel del denna vecka med! Igår fick jag till och med utföra lite fysiskt arbete, borra och fila och sånt! Kom på mig själv med att stå och vissla och ha det allmänt småtrevligt! :) Jag verkar inte va kontorstypen helt enkelt... Måste hitta nytt jobb när jag blir stor!

Får nycklarna till lägenheten i morn också! Jag kan knappt vänta! Det ska bli så kul att gå och pilla och flytta saker i MIN lägenhet!

Nu till den inte så roliga biten...

Var på ultraljud på sjukhuset i tisdags, min kille höll på att sätta i halsen när jag sa att jag skulle på ultraljud :D Men det var halsen som skulle kollas. Jag lyckades ju få blödning i sköldkörteln för några månader sen och efter pungtering så kunde dom inte säga säkert att det inte var något farligt.

Ultraljud nästa! På ultraljudet kunde läkaren se en knöl i sköldkörteln på vänster sida, där jag hade blödningen. Hon kunde inte heller säga säkert att den var ofarlig, så för säkerhets skull ska dom operera bort den ena halvan och kolla. Är det inget farligt så får jag behålla den andra halvan annars tar dom bort den med i en ny operation! Det kan även bli så att min ämnesomsättning blir för dålig med bara en halv sköldkörtel och då får man äta medicin resten av livet! Wohoo!

Jaja, man ska väll va glad för att det inte är livshotande! Det är ju bara en liten operation. Och så får jag ju ett tuff ärr också!

Det viktigaste denna vecka är fortfarande:

Jag har jobbat en hel del! Jag får min lägenhet i morn! Jag har spenderat quality time med min kille! Det blir inflyttningsfest i nya lägenheten snart!
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Nursey skrev:
2470434 Fy fan vad synd :(
Mmmm... men som tur är så har jag ju tagit backup på allt på datorn med jämna mellanrum... foton och sånt :rolleyes:

Edit: Det var dessutom andra inbrottet på 10 månader... dags att flytta tror jag...
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
newstead skrev:
2470391 Deja vú! Feels like I've been here before...

Tråkigt det är när folk inte kan hålla fingrarna i styr, hur funkar det om ja tex skjuter en inbrottstjuv med tex gevär,pilbåge,slangbella etc etc och skadar tjuven.

Har han då rätt att stämma mig? Om det har hänt på mina ägor vill säga?
Har hört att det ska kunna vara så fel men ja är osäker!
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Fick brev från sjukhuset igår, opperation redan vecka 43. Nästan lite läskigt, men det jag är orolig för är att bli sövd inte för att jag inte skulle vakna, mest för att jag inte kommer ha nån kontroll på vad som händer! Ska på besök på avdelningen innan, kanske hjälper, men besök i tre timmar, vad ska dom göra? Provopperera en gång först för att se om det går? Kommer säkert må illa av narkosen efteråt också, usch var otäckt! Hatar att må illa!
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Slappa skrev:
2473580 Tråkigt det är när folk inte kan hålla fingrarna i styr, hur funkar det om ja tex skjuter en inbrottstjuv med tex gevär,pilbåge,slangbella etc etc och skadar tjuven.

Har han då rätt att stämma mig? Om det har hänt på mina ägor vill säga?
Har hört att det ska kunna vara så fel men ja är osäker!

Här har du den underbara sanningen

http://www.vf.se/vf/docs/visa.asp?artikelID=92581

Alx skrev:
2473596 Fick brev från sjukhuset igår, opperation redan vecka 43. Nästan lite läskigt, men det jag är orolig för är att bli sövd inte för att jag inte skulle vakna, mest för att jag inte kommer ha nån kontroll på vad som händer! Ska på besök på avdelningen innan, kanske hjälper, men besök i tre timmar, vad ska dom göra? Provopperera en gång först för att se om det går? Kommer säkert må illa av narkosen efteråt också, usch var otäckt! Hatar att må illa!

Ja, man brukar dåligt efter en narkos. Jag har varit sövd alldeles för många gånger och brukar spy efter narkoserna. En gång fick jag däremot nån "lyxigare" narkos, vette fan vad det hette men det var väl annan medicin, och då mådde jag super-duper efteråt.
Det jobbigaste för mig efter en narkos är att det slår ut min förmåga att kissa. Jag brukar få försöka själv tills min blåsa börjar innehålla 6-7 dl då får jag kateter och det är inte mysigt... Det värsta var när jag låg på plastikkirurgen på Örebro lasarett och skulle få kateter insatt. Det stod tre sköterskor nere vid min "snabel" varav två var rätt så unga och snygga. Behöver man säga att "snabeln" inte ser så imponernade när nån försöker trycka in en slang i urinröret :näsblod :D
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mr Lang skrev:
2473646

Ja, man brukar dåligt efter en narkos. Jag har varit sövd alldeles för många gånger och brukar spy efter narkoserna. En gång fick jag däremot nån "lyxigare" narkos, vette fan vad det hette men det var väl annan medicin, och då mådde jag super-duper efteråt.
Det jobbigaste för mig efter en narkos är att det slår ut min förmåga att kissa. Jag brukar få försöka själv tills min blåsa börjar innehålla 6-7 dl då får jag kateter och det är inte mysigt... Det värsta var när jag låg på plastikkirurgen på Örebro lasarett och skulle få kateter insatt. Det stod tre sköterskor nere vid min "snabel" varav två var rätt så unga och snygga. Behöver man säga att "snabeln" inte ser så imponernade när nån försöker trycka in en slang i urinröret :näsblod :D

Tack, nu känns det ju mycket bättre! :rolleyes:
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Mr Lang skrev:

Ja då är det ju inget att tveka på, slå ner tjuven o boja honom sen misshandla honom tills polisen kommer o skylla på att det var i självförsvar samt skaffa ett vittne som ställer upp o ljuger.

Alt ha ihjäl tjuven samt göra sig av med kroppen, åker man dit för mord är ju straffet detsamma som om man skulle ha skadat tjuvjävelen:mad:
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Flamma77 skrev:
2435936 Ok... men jag ska rektalisera kor om någon vecka så jag återkommer då.:arsele :)

Så! Nu är första kossan avklarad.
Det var inte helt oväntat mycket annorlunda. Inte lika gott om utrymme.
Har kännt på: vommen, vänster njure, femoralartärerna, inre inguinallymfknutorna, cervix, livmoderhornen och urinblåsan.
 

MC Doktorn

Guest
Nu är mitt gamla hus sålt :gråta jag säger lycka till det nya paret i 25 årsåldern som tar över det känns trist när man lagt ner så mycket själ i huset.

Ja fifan att bo i lgh är skönt
 

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Gsxr 750
Alx skrev:
2473596 Fick brev från sjukhuset igår, opperation redan vecka 43. Nästan lite läskigt, men det jag är orolig för är att bli sövd inte för att jag inte skulle vakna, mest för att jag inte kommer ha nån kontroll på vad som händer! Ska på besök på avdelningen innan, kanske hjälper, men besök i tre timmar, vad ska dom göra? Provopperera en gång först för att se om det går? Kommer säkert må illa av narkosen efteråt också, usch var otäckt! Hatar att må illa!

Åhh, förstår att du är nervös. Har själv varit sövd ett antal gånger och är livrädd för att må illa och spy. Jag talade om detta för läkaren innan de sövde mig första gången och då fick jag en tablett som tydligen ska motverka illamåendet. Mådde prima när jag vaknade upp, förutom att man är j-vligt trött då :) . Mådde varken illa eller var snurrig, däremot j-kligt hungrig då jag hade fastat i ett dyng innan operationen. Prata med läkaren eller sköterskorna när du kommer dit så kan de säkert hjälpa dig med din oro.
Sen bör det tilläggas att det är en gryyyymt skön känsla precis innan man somnar, man är ju sååååå nanig och bara vill sova.

Lycka till och hoppas att allt går bra!!!:tummenupp
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Gossan skrev:
2474121 Åhh, förstår att du är nervös. Har själv varit sövd ett antal gånger och är livrädd för att må illa och spy. Jag talade om detta för läkaren innan de sövde mig första gången och då fick jag en tablett som tydligen ska motverka illamåendet. Mådde prima när jag vaknade upp, förutom att man är j-vligt trött då :) . Mådde varken illa eller var snurrig, däremot j-kligt hungrig då jag hade fastat i ett dyng innan operationen. Prata med läkaren eller sköterskorna när du kommer dit så kan de säkert hjälpa dig med din oro.
Sen bör det tilläggas att det är en gryyyymt skön känsla precis innan man somnar, man är ju sååååå nanig och bara vill sova.

Lycka till och hoppas att allt går bra!!!:tummenupp

Tack, tack! Det ska jag kolla när jag är på sjukan! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top