Kära dagbok

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vilket underbart väder ute, sommaren släpper inte sitt grepp ännu. Skönt!

Lustigt att man aldrig riktigt får arslet ur och städar, har inget engagemang för städning, trots att det blir så fint efteråt.
Party på lördag, då ska det inte se ut som tredje världskriget, förrens efteråt..

Sambon är på väg hem efter ytterligare en vecka i Uddevalla. Jag var och hälsade på honom där, liten stad men verkade mysig.
Nu är det bara 4 veckor kvar, sen är han hemma varje dag igen, ska bli fruktansvärt skönt!

Hoppas Kalles begravning idag blev fin! Sköt om er allihopa!
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Har bakat mockarutor idag, diskat och plockat ordning lite.
Pratat med en kollega om krisen på jobbet så ska försöka ordna till ett krismöte med alla vikarier så att även vi får chans att säga vad vi tycker.
Nått är fel när 4 st har sagt upp sig på stående fot, 19 sjukskrivning som alla är påbörjade i år och kommer vara avslutade låååångt fram om dom ens blir det samt en mängd vikarier som inte kommer tillbaka, det mesta pga en barnmorska som troligen kommer från helvetet :mad:

önskar jag kunde få sova lite men det verkar inte gå så bra inatt heller...
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2490937 Har bakat mockarutor idag, diskat och plockat ordning lite.
Pratat med en kollega om krisen på jobbet så ska försöka ordna till ett krismöte med alla vikarier så att även vi får chans att säga vad vi tycker.
Nått är fel när 4 st har sagt upp sig på stående fot, 19 sjukskrivning som alla är påbörjade i år och kommer vara avslutade låååångt fram om dom ens blir det samt en mängd vikarier som inte kommer tillbaka, det mesta pga en barnmorska som troligen kommer från helvetet :mad:

önskar jag kunde få sova lite men det verkar inte gå så bra inatt heller...
Ja tack :tungan
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Bikerbitch skrev:
2480277 Vilket underbart väder ute, sommaren släpper inte sitt grepp ännu. Skönt!

Lustigt att man aldrig riktigt får arslet ur och städar, har inget engagemang för städning, trots att det blir så fint efteråt.
Party på lördag, då ska det inte se ut som tredje världskriget, förrens efteråt..

Sambon är på väg hem efter ytterligare en vecka i Uddevalla. Jag var och hälsade på honom där, liten stad men verkade mysig.
Nu är det bara 4 veckor kvar, sen är han hemma varje dag igen, ska bli fruktansvärt skönt!

Hoppas Kalles begravning idag blev fin! Sköt om er allihopa!

Kunde du ju ha sagt, flyttade från Tanum i Lördags:)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Har flyttat in i lägenheten nu, men inte riktigt på riktigt än. Det är fortfarande ganska mycket byggarbetsplats, en hel del att fixa och på lördag är det inflyttningsfest! Det här kommer ju gå skitbra :rolleyes:

Kobbe och Björn, mina personliga byggarbetare, hjälpte mej att sätta upp min jättegarderob igår! Det var spännande att se dom försöka få in ett paket som är 236 cm högt i min lilla hiss! Men nu står den där i min klädkammare och bara blänker...eller nått! Vad mycket kläder det kommer få plats i den! 1 m bred och över 2 m hög och nästan 60 cm djup!

Känns för övrigt rätt så bra att bo själv i min lilla lägenhet! Har inte riktigt fått in några rutiner än men det är lite svårt när man får gå upp på morgonen och leta efter påsen med rena kläder, påminn mig att jag måste åka hem till föräldrarna i kväll och hämta mer kläder annars blir det halvnaket i morn!

Kanske dags att börja jobba lite, jag har fått något att göra här på jobbet! Wooho! Jag vill ha frukost!
 
Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Alx ! du måste hämta mer kläder hos dina föräldrar så du slipper gå naken...

nu har ja påmint dig :)
 

Mrs. Laphroaig

Guest
newstead skrev:
2491020 Ja tack :tungan

Finnes i min frys: Mockarutor, Cappuccino muffins, kladdkaka, banankaka, dumlegrottor, frallor, mörkt hälsobröd, mini köttfärspajer och 5 matlådor.
allt hemlagat/hembakat :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Igår var jag och en tjejkompis ute i skogen och plockade svamp och lingon. Grymt väder. Kunde sitta i linne och fika våra medhavda smörgåsar och varm dryck. Vovven fick fästingar och jag kunde inte få loss dom på kvällen, nöp vovven i skinnet istället så han tjöt sönder min trumhinnan för en stund. Då bröt jag ihop och kände mig som världens elakaste matte. Klämde ihjäl fästingen av misstag, så imorse när den var död drog jag loss han, men inte huvudet. Vetrinären sa att huvudet inte var någon fara. Jag vill hem till min vovve nu!
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2491398 Finnes i min frys: Mockarutor, Cappuccino muffins, kladdkaka, banankaka, dumlegrottor, frallor, mörkt hälsobröd, mini köttfärspajer och 5 matlådor.
allt hemlagat/hembakat :)
:drool
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
härlig dag idag.. tänker inte gå o lägga mig o sova nåt innan nattjobbet! :D.
synd att första dåliga dagen på flera veckor e just idag.. men men.. skitsamma :D
 

Mrs. Laphroaig

Guest
bakat idag igen :D blev en chokladmarängkaka, kladdig botten, chokladfyllning och maräng på toppen som sen ska skäras i rutor...

behöver en frys till tror ja :rolleyes:
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mrs. Laphroaig skrev:
2491398 Finnes i min frys: Mockarutor, Cappuccino muffins, kladdkaka, banankaka, dumlegrottor, frallor, mörkt hälsobröd, mini köttfärspajer och 5 matlådor.
allt hemlagat/hembakat :)

Tack! :pannkyss

Åker direkte sfter jobbet! Fy vad kallt det skulle bli i morn annars. Skulle antagligen bli tagen av polisen innan jag kom fram till jobbet med!

Mrs. Laphroaig skrev:
2491740 bakat idag igen :D blev en chokladmarängkaka, kladdig botten, chokladfyllning och maräng på toppen som sen ska skäras i rutor...

behöver en frys till tror ja :rolleyes:

Låna min! Åhh, jag bara måste provbaka den kakan så fort jag får tid! Namsemums! :)
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Bikerbitch skrev:
2491484 Igår var jag och en tjejkompis ute i skogen och plockade svamp och lingon. Grymt väder. Kunde sitta i linne och fika våra medhavda smörgåsar och varm dryck. Vovven fick fästingar och jag kunde inte få loss dom på kvällen, nöp vovven i skinnet istället så han tjöt sönder min trumhinnan för en stund. Då bröt jag ihop och kände mig som världens elakaste matte. Klämde ihjäl fästingen av misstag, så imorse när den var död drog jag loss han, men inte huvudet. Vetrinären sa att huvudet inte var någon fara. Jag vill hem till min vovve nu!

En fästingplockare som har som ser ut som en penna med ett lasso är kanon att plocka fästingar med :tummenupp

Eller så tar man lite bensin eller smör på fästingen så backar den fort som tusan ut igen. (Andas genom bakkroppen)
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Alx skrev:
Låna min! Åhh, jag bara måste provbaka den kakan så fort jag får tid! Namsemums! :)

Låt mig gissa... allt jag lägger i din frys blir uppätet :D
Men är lugnt, då får jag ju baka desto mer :)
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Mitra skrev:
2491830 En fästingplockare som har som ser ut som en penna med ett lasso är kanon att plocka fästingar med :tummenupp

Eller så tar man lite bensin eller smör på fästingen så backar den fort som tusan ut igen. (Andas genom bakkroppen)

Bensin (och smör) på fästingen ska man absolut inte använda!:ajjabajja

Fästingplockaren är dock att rekommendera, då slipper man ta i de små äckliga krypen också.
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Mitra skrev:
2491830

Eller så tar man lite bensin eller smör på fästingen så backar den fort som tusan ut igen. (Andas genom bakkroppen)

Jag har en polar som andas genom baken.

Han maste gora det for han slutar aldrig att prata,

och det ar mest skit han snackar,

luktar illa med.

Undrar om bensin eller smor hjalper mot honom?
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mrs. Laphroaig skrev:
2491874 Låt mig gissa... allt jag lägger i din frys blir uppätet :D
Men är lugnt, då får jag ju baka desto mer :)

Det kan du räkna med! Jag har en hungrig pojkvän och en riktigt hungrig kompis som kommer och hälsar på ibland, då kan det ju va bra att ha något gott att ta fram! :tummenupp
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Alx skrev:
2491907 Det kan du räkna med! Jag har en hungrig pojkvän och en riktigt hungrig kompis som kommer och hälsar på ibland, då kan det ju va bra att ha något gott att ta fram! :tummenupp

Ja men det är ju lysande :tummenupp
Själv lägger ja en del i frysen, ger till min kille så han tar med sig till jobbet (ett gäng överhungriga byggare), brorsan får ibland och pappa får ibland.
Själv äter jag väldigt lite kakor men älskar desto mer å baka dom.. bra va :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top