Kära dagbok

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Alx skrev:
2497116 Ja, men hus känns lite överdrivet! :tungan

Lister är inte så trist som man kan tro! Om man är två och kan stoppa varandra från at såga fel kan det va bra! Jag limmar mina lister vilket gör att det går relativt firt och lätt faktiskt! Och det bästa av allt, det gör sån stor skillnad på ett rum bara man får upp lister och man börjar känna att slutet är nära också!

När lägenheten är klar ska jag bara sova en hel helg, man blir trött av att renovera!

Jo kanske när man är 20 iaf:tungan

Sätta lister är ungefär som att backa med släp, man får tänka tvärtom hehe
Limmar du upp listerna? Eller menar du i skarvarna?

Haha förresten har du tråkigt på jobbet? Du svarade så snabbt:D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Slappa skrev:
2497125 Jo kanske när man är 20 iaf:tungan

Sätta lister är ungefär som att backa med släp, man får tänka tvärtom hehe
Limmar du upp listerna? Eller menar du i skarvarna?

Haha förresten har du tråkigt på jobbet? Du svarade så snabbt:D

Även om man är 21 känns hus lite mycket!

Jag limmar upp listerna, betongvägg som det saknas lite bitar ur, då blir det bäst om man limmar! :tummenupp

Ja jag har tråkigt på jobbet, inte så mycket att göra idag tyvärr. Men snart är det fredagsfika, undrar vad jag köpt idag för nått gott :rolleyes:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kära dagbok,
nu är man med hoj igen!! Har spenderat veckans lediga dag i en LT31:a vilket resulterade i en nyinköpt R6:a att rasta på banan. :)
Enda kruxet nu är att jag är så förbannat sugen på att provköra den ordentligt...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Alx skrev:
2497132 Även om man är 21 känns hus lite mycket!

Jag limmar upp listerna, betongvägg som det saknas lite bitar ur, då blir det bäst om man limmar! :tummenupp

Ja jag har tråkigt på jobbet, inte så mycket att göra idag tyvärr. Men snart är det fredagsfika, undrar vad jag köpt idag för nått gott :rolleyes:

Det går ju att laga i iof men sättlim brukar funka på lister.

Intressant helg, först bråkade ja med tjejen sen blev nåt sånär sams och nu sitter ja här och vill ha trekant igen för det är sån grym upplevelse:slicka :tungan

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Back to reality !! 2 v i glesbygden är aptrist, märklig känsla att komma hem och njuta av att man känner igen sig.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
newstead skrev:
2503775 Kära dagbok,
nu är man med hoj igen!! Har spenderat veckans lediga dag i en LT31:a vilket resulterade i en nyinköpt R6:a att rasta på banan. :)
Enda kruxet nu är att jag är så förbannat sugen på att provköra den ordentligt...

Tack för hjälp med photoshop och grattis till nya hojen!! :rock

Jag sitter just nu i Uddevalla. Lite stad, det regnar, så det är bara surfa som gäller.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
En mycket trevlig helg skulle jag vilja säga! Var helt död i fredags efter en hel veckas gå-upp-okristligt-tidigt-på-morgonen-och-GÅ-till-jobbet och så lite renoverande på det när man kommer hem igen! :tummenupp

Slapp i alla fall sova ensam efter ett tag när Kobbe kom hem från jobbet klockan 11 på kvällen.

Lördagen gick åt till att fixa i lägenheten så att det skulle se hyfsat ut på kvällen då det var inflyttningsfest! 15 personer på 26.5 kvadrat blir varmt! Men trevligt! Blev lite mycket hojprat då stora delar av LMS var där, mina andra vänner såg mest ut som frågetecken och undrade försynt
-Vad är knäpuckar? INte så lätt för alla att veta :rolleyes:

I går var vi utkomenderade till Mantorp för att kolla däcken i Veidec. När vi stog och väntade vid grinden för att få våra band kom två bilar med koliseskort. Löjligt, tänkte vi! Det där var väll lite i överkant! Sen när bilen stannade såg vi att det visst var kungen som kom, okej då, han kan väll få eskort...

Inte behövde vi jobba heller! Så vi intog bra platser i parisarn och kollade på hojracet, tackade för oss och åkte hem!

Tanken var att hitta något bra att se på tv och äta glass. Superbike på tv med ljud genom stereon är :tummenupp Glass blev det ingen för när jag tog ut den ur frysen var den som chokladpudding, mjuk och geléig! Konstigt då isen i frysen var just is! Skumt! Får väll äta upp glassen direkt i fortsättningen, inte ställa den i frysen.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
2504629 Tack för hjälp med photoshop och grattis till nya hojen!! :rock

Jag sitter just nu i Uddevalla. Lite stad, det regnar, så det är bara surfa som gäller.
Ingen orsak och tack själv :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jaha minsann, då har man så gott som överlevt även denna vecka på jobbet då! Är ganska tungt att gå upp 6 på morgonen varje dag och gå till jobbet men man får ju gå hem ganska tidigt som kompensation. Känndes riktigt lyxigt idag då man fick ta bilen till jobbet och inte gå! Jag skulle typ tjäna en timme flex varje dag om jag åkte bil. Då skulle jag alltså nästan tjäna pengar på bilen! :)

Känndes fortfarande lite tungt att gå upp i morse och gå ner till bilen då Kobbe låg kvar i sängen och gnällde på att lampan i hallen var för stark. Får väll se om han har bytt den tills jag kommer hem. Inte troligt även fast jag inte gav honom en "tjejtillsägelse" alltså en liten fin hint. Utan sa byt lampa när jag är på jobbet!

Den här helgen ska bli en riktig ligga i soffan och glo på film helg, förutom i morn kväll då det är eftersäsongsfest hos Håkan och Mari! :yoparty

Tänkte gå hem tidigt från jobbet idag ocg ta med Kobbe på stan, han bara älllskar att gå i affärer, inte! :D

Trevlig helg på er allihoppa! Ses nästa vecka!

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2515580 Jaha minsann, då har man så gott som överlevt även denna vecka på jobbet då! Är ganska tungt att gå upp 6 på morgonen varje dag och gå till jobbet men man får ju gå hem ganska tidigt som kompensation. Känndes riktigt lyxigt idag då man fick ta bilen till jobbet och inte gå! Jag skulle typ tjäna en timme flex varje dag om jag åkte bil. Då skulle jag alltså nästan tjäna pengar på bilen! :)

Känndes fortfarande lite tungt att gå upp i morse och gå ner till bilen då Kobbe låg kvar i sängen och gnällde på att lampan i hallen var för stark. Får väll se om han har bytt den tills jag kommer hem. Inte troligt även fast jag inte gav honom en "tjejtillsägelse" alltså en liten fin hint. Utan sa byt lampa när jag är på jobbet!

Den här helgen ska bli en riktig ligga i soffan och glo på film helg, förutom i morn kväll då det är eftersäsongsfest hos Håkan och Mari! :yoparty

Tänkte gå hem tidigt från jobbet idag ocg ta med Kobbe på stan, han bara älllskar att gå i affärer, inte! :D

Trevlig helg på er allihoppa! Ses nästa vecka!
Ja ses vi inte på stan i eftermiddag ( ska oxå valla en högst intresserad Peppe :näsblod ) så ses vi hos Håkan & Marie i morgon:fyllisar

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
LOTTAK skrev:
2515632 Ja ses vi inte på stan i eftermiddag ( ska oxå valla en högst intresserad Peppe :näsblod ) så ses vi hos Håkan & Marie i morgon:fyllisar

Jaha! Ni ska också dit! Fasen, det blir ju Åhydan light ju! :fyllisar Har du en aning om vilken tid som gäller? Egen vingelsaft va? Mitt bihang hade inte så stor koll :rolleyes: Men jag ska inte gnälla, han sätter upp lister hemma hos mig precis just nu! :)

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2515992 Jaha! Ni ska också dit! Fasen, det blir ju Åhydan light ju! :fyllisar Har du en aning om vilken tid som gäller? Egen vingelsaft va? Mitt bihang hade inte så stor koll :rolleyes: Men jag ska inte gnälla, han sätter upp lister hemma hos mig precis just nu! :)
Vet inte hur dax, vi ska väl dit ikväll och förbereda lite. Ta med eget vingelvatten för säkerhets skull. Det blir nog utgång sen på kvällen, hänger ni med då oxå?:fyllisar :öl :Rockbanan :dricka :cpparty

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
LOTTAK skrev:
2516017 Vet inte hur dax, vi ska väl dit ikväll och förbereda lite. Ta med eget vingelvatten för säkerhets skull. Det blir nog utgång sen på kvällen, hänger ni med då oxå?:fyllisar :öl :Rockbanan :dricka :cpparty

Vet inte, Kobbe verkade inte jättesugen, jag klarar mig också utan utgång. Vi får väll se! Du vet att Medin också ska dit eller?

Dags att dra! HELG! Ut i regnet och gå på stan! Hitta ett mysigt fik och sitta och se varandra djupt in i ögonen! Ses i morn! Jag hör med Håkan vilken tid som gäller! :tummenupp

Puss o kram!

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Slappa skrev:
2503843 Det går ju att laga i iof men sättlim brukar funka på lister.

Intressant helg, först bråkade ja med tjejen sen blev nåt sånär sams och nu sitter ja här och vill ha trekant igen för det är sån grym upplevelse:slicka :tungan

Trekant igen? var det därför ni blev osams eller var det efter? :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Är hos min älskling sen igår kväll och stannar till söndag. Han är på jobbet nu så har gjort en stor låda med köttbullar åt han så han har till lite matlådor och förberett morgondagens fläskfile genom att lägga den i marinad.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan och läsa lite för att se fixa till kvällsmaten så den är klar och står på bordet när han kommer hem, precis som det ska va i mina ögon :)

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Mrs. Laphroaig skrev:
2516212 Är hos min älskling sen igår kväll och stannar till söndag. Han är på jobbet nu så har gjort en stor låda med köttbullar åt han så han har till lite matlådor och förberett morgondagens fläskfile genom att lägga den i marinad.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan och läsa lite för att se fixa till kvällsmaten så den är klar och står på bordet när han kommer hem, precis som det ska va i mina ögon :)

du är ju en toppentjej :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
floodi skrev:
2516345 du är ju en toppentjej :tummenupp

Ja visst är jag :yoparty
Eftersom han jobbar som målare har han ett slitigt jobb så tänkte att när han kommer hem och duschat så ska han få nack och ryggmassage och sen när ja håller på med maten ordnar jag nog en whiskey åt han också :)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...