Kära dagbok

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Mrs. Laphroaig skrev:
2516212 Är hos min älskling sen igår kväll och stannar till söndag. Han är på jobbet nu så har gjort en stor låda med köttbullar åt han så han har till lite matlådor och förberett morgondagens fläskfile genom att lägga den i marinad.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan och läsa lite för att se fixa till kvällsmaten så den är klar och står på bordet när han kommer hem, precis som det ska va i mina ögon :)

Heja tjejen..sånt är så kul att göra för sin älskling:tuttar :)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kära dagbok, då är man på jobbet igen. Som jag nu varit på varje dag i 2 veckor :näsblod Börjar bli gode less!
Ska göra 26h till denna helgen sen är man ledig hela veckan.

Mrs. Laphroaig
Kan inte du lära min sambo att det är så man ska göra? :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
Xyron skrev:
2516378 Kära dagbok, då är man på jobbet igen. Som jag nu varit på varje dag i 2 veckor :näsblod Börjar bli gode less!
Ska göra 26h till denna helgen sen är man ledig hela veckan.

Mrs. Laphroaig
Kan inte du lära min sambo att det är så man ska göra? :tummenupp

Skicka henne till mig så kan hon få gå en kurs beroende på vad du vill att hon ska göra ? :) Jag lagar 95% av all mat själv, bakar bröd och kakor och tårtor, skickar med snutten fikabröd till jobbet varje vecka, fyller hans frys med matlådor men även min egen frys då vi inte bor ihop ännu.
Diskar efter alt. plockar in i diskmaskinen, gör egen saft, mina köttbullar är berömda men även min smörgåstårta.
Utbildad massös vilket han drar nytta av :tungan

tja kan fortsätta skriva ett bra tag till :rolleyes:

MC Doktorn

Guest
Äntligen fredag nu kan jag andas ut trodde jag, barn weekend hitta på aktiviteter :crash Leka :) Sagor med mummin :rolleyes: Gunga i lekparken i 2 timmar :yoparty Gå på tecknade bio :confused: Köpa leksaker för 459 kr pappa jag vill ha den där :va

Ja herregud upp till bevis gubbe :mad:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mrs. Laphroaig skrev:
2516212 Är hos min älskling sen igår kväll och stannar till söndag. Han är på jobbet nu så har gjort en stor låda med köttbullar åt han så han har till lite matlådor och förberett morgondagens fläskfile genom att lägga den i marinad.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan och läsa lite för att se fixa till kvällsmaten så den är klar och står på bordet när han kommer hem, precis som det ska va i mina ögon :)

Ger man dom lillfingret tar de hela handen. Tillslut står man där dräktig och fastkedjad vid spisen.
Fy fan.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Flamma77 skrev:
2516437 Ger man dom lillfingret tar de hela handen. Tillslut står man där dräktig och fastkedjad vid spisen.
Fy fan.

Finns ju vissa som har det som mål oxå.....

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Stoppsladd skrev:
2516441 Finns ju vissa som har det som mål oxå.....

Jag vet. Tur att det finns många olika människor. :)

Jag behöver ha en man som ser (och gläds) över att jag har lite andra mål än så.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
MC Doktorn skrev:
2516435 Äntligen fredag nu kan jag andas ut trodde jag, barn weekend hitta på aktiviteter :crash Leka :) Sagor med mummin :rolleyes: Gunga i lekparken i 2 timmar :yoparty Gå på tecknade bio :confused: Köpa leksaker för 459 kr pappa jag vill ha den där :va

Ja herregud upp till bevis gubbe :mad:

Blir samma stuk på helgen för mej. Fullt ös från kl sex på morgonen till ca åtta på kvällen :D
Vet inte va du har för storlek på dina/ ditt barn men min dotter är 2år 3mån ca. Får man gå till jobbet på måndag å vila upp sig :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Flamma77 skrev:
2516437 Ger man dom lillfingret tar de hela handen. Tillslut står man där dräktig och fastkedjad vid spisen.
Fy fan.

man behöver inte kedja fast mig vid spisen eftersom jag självmant ställer mig där och trivs där sen visst är det trevligt när han lagar mat mat åt mig ibland eller när vi äter ute.
Gravid? ja gärna men inte just nu, för tidigt i förhållandet, vill gärna bo ihop ett tag först samt ordna upp det lite privat.
Mitt mål är dock långt ifrån att vara hemmafru även fast jag mycket väl kan tänka mig det under tiden barnet/barnen är små, mao 2-3 år max.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Mrs. Laphroaig skrev:
2516463 man behöver inte kedja fast mig vid spisen eftersom jag självmant ställer mig där och trivs där sen visst är det trevligt när han lagar mat mat åt mig ibland eller när vi äter ute.
Gravid? ja gärna men inte just nu, för tidigt i förhållandet, vill gärna bo ihop ett tag först samt ordna upp det lite privat.
Mitt mål är dock långt ifrån att vara hemmafru även fast jag mycket väl kan tänka mig det under tiden barnet/barnen är små, mao 2-3 år max.

:yoparty

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Mrs. Laphroaig skrev:
2516422 Skicka henne till mig så kan hon få gå en kurs beroende på vad du vill att hon ska göra ? :) Jag lagar 95% av all mat själv, bakar bröd och kakor och tårtor, skickar med snutten fikabröd till jobbet varje vecka, fyller hans frys med matlådor men även min egen frys då vi inte bor ihop ännu.
Diskar efter alt. plockar in i diskmaskinen, gör egen saft, mina köttbullar är berömda men även min smörgåstårta.
Utbildad massös vilket han drar nytta av :tungan

tja kan fortsätta skriva ett bra tag till :rolleyes:

Damn girl, vad har du för adress så jag vet vart jag ska skicka henne? :tummenupp

Nä nu ska jag inte prata dåligt om min sambo, hon är duktig hemma fast hon är lika slö som mig :rolleyes:

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Stoppsladd skrev:
2516457 Blir samma stuk på helgen för mej. Fullt ös från kl sex på morgonen till ca åtta på kvällen :D
Vet inte va du har för storlek på dina/ ditt barn men min dotter är 2år 3mån ca. Får man gå till jobbet på måndag å vila upp sig :)

Ja det är straffet för att man har syndat :tuttar

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Stoppsladd skrev:
2516457 Blir samma stuk på helgen för mej. Fullt ös från kl sex på morgonen till ca åtta på kvällen :D
Haha..känner igen det från när barnen var små..Nu är dom 8 och 9 och klarar sig rätt så bra utan uppassning hela tiden..Det är såå skönt :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mirran skrev:
2517065 Haha..känner igen det från när barnen var små..Nu är dom 8 och 9 och klarar sig rätt så bra utan uppassning hela tiden..Det är såå skönt :)

Mja, jag har skruvat i sonens folkracebil varenda kväll i veckan, utom i går, för att den ska vara klar att köras i morgon.
(jag jobbar 9:30-18:00, hoppar över maten och skruvar till 22:00)
I kväll luftade vi bara kopplingen + att vi monterade ett kromat Jamarcol-rör på moppen han fick i går. (han fyller 15 år i dag, vi firade i går)

Nu ska jag bara åka och hämta folkracebilen hans, och parkera den här utanför, för vi måste åka 6-6:30 i morgon bitti, för att jag ska hinna lämmna honom på banan och åka tillbaka och jobba.

Klockan ett när jag stänger på jobbet får jag kasta mig i bilen och åka tillbaka på banan och se hur han har skött sig, för att sedan dra hem resterna av bilen och börja laga...

Små barn, små bekymmer, stora barn, stora bekymmer.
Detsamma gäller för utgifterna...

Fast dom är ju mina små guldklimpar IAF...
(jag har en dotter som ska börja köra folkrace också, men hon är bara 13 än, så det är ett helt år kvar)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
GuW skrev:
2517284 Mja, jag har skruvat i sonens folkracebil varenda kväll i veckan, utom i går, för att den ska vara klar att köras i morgon.
(jag jobbar 9:30-18:00, hoppar över maten och skruvar till 22:00)
I kväll luftade vi bara kopplingen + att vi monterade ett kromat Jamarcol-rör på moppen han fick i går. (han fyller 15 år i dag, vi firade i går)

Nu ska jag bara åka och hämta folkracebilen hans, och parkera den här utanför, för vi måste åka 6-6:30 i morgon bitti, för att jag ska hinna lämmna honom på banan och åka tillbaka och jobba.

Klockan ett när jag stänger på jobbet får jag kasta mig i bilen och åka tillbaka på banan och se hur han har skött sig, för att sedan dra hem resterna av bilen och börja laga...

Små barn, små bekymmer, stora barn, stora bekymmer.
Detsamma gäller för utgifterna...

Fast dom är ju mina små guldklimpar IAF...
(jag har en dotter som ska börja köra folkrace också, men hon är bara 13 än, så det är ett helt år kvar)

Det där lät ju kul som f-n ändå ju :tummenupp
Känns det som kiddsen är född med 2takts olja i blodet eller? Min lilla dotter tjuter av förtjusning när hon får åka med på crossen eller när man sladdar med bilen lite så man undrar ju vad det blir av det.... :)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hösten är i alla fall här med MASSA elendigt regn..vorre de inte bättre med snö?

Dagen som kort :) kom hem 0800 la mej i sängen och sov till 1300
fixade mat och förberede mat för de komande dagarna (enklare att ha förbered mat när man jobbar 5 nätter på raken).
1730 åker till stan och handlar lite på Hemköp och sen vidare på jobbet...
1900 Sitter på jobbet gör de man ska göra (ja de lilla man har att göra denna natt :))
Nu sitter man här och funderar på om natten ska släppa sig fram eller om man snart kan gå hem igen :rolleyes:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Flamma77 skrev:
Fy fan.

Håller med dig. Får ju vara lite balans inte bra om det är för mycket på ena eller andra hållet :)

Själv skulle jag spy av trisstes om jag skulle vara "fastkedjad" vid spisen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mitra skrev:
2517776 Håller med dig. Får ju vara lite balans inte bra om det är för mycket på ena eller andra hållet :)

Själv skulle jag spy av trisstes om jag skulle vara "fastkedjad" vid spisen.

Jag gillar tjejer med ring i näsan, fan bara en 20cm lång silverkedja i köksfläkten så står dom där dom ska :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln