Kära dagbok

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mitra skrev:
2491830 En fästingplockare som har som ser ut som en penna med ett lasso är kanon att plocka fästingar med :tummenupp
Eller så tar man lite bensin eller smör på fästingen så backar den fort som tusan ut igen. (Andas genom bakkroppen)

Som Anneli säger, också hört att man inte skall kleta smör på dem.
Vi har en fästinplockare, men den låg 32 mil bort i sambons neccesär tyvärr.
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Är det någon som vet om det finns någon juriststuderande här inne eller någon med juridik yrke som kan tänkas hjälpa mig med försäkringsfrågor mot en billig penning ??
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mrs. Laphroaig skrev:
2492026 Ja men det är ju lysande :tummenupp
Själv lägger ja en del i frysen, ger till min kille så han tar med sig till jobbet (ett gäng överhungriga byggare), brorsan får ibland och pappa får ibland.
Själv äter jag väldigt lite kakor men älskar desto mer å baka dom.. bra va :D

Ja, det är ju jättebra för alla! Själv gillar jag att baka men älskar att äta, om det blev bra vill säga!
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Nu har man ont i halsen, huvudet och bihålorna, snoret bara rinner..
Självklart håller man på att bli sjuk just denna vecka, när jag inte har tid!
Gig på lördag, det kommer låta grymt schysst med snorig sång med halsont.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Idag är det ta mig tusan min dag!

Det har varit en så bra dag hittills idag att jag knappt vet var jag ska börja, från början kanske! Vaknade av klockan 6:00 trycker på fel knapp och får sova ett par minuter till! Kommer upp ur sängen 6:14 lite för sent alltså. Men eftersom jag är så supersnabb så slår jag nytt rekord i påklädning och går till jobbet! Kommer fram med 9 minuters marginal! Oj vad fort jag går! :D

Tar det lite lugnt, väntar på frukosten, äter den, går på möte. Mötet var ett sånt där bra möte där man har något att göra, man är behövd liksom och det känns ju alltid bra! Kommer tillbaks till kontoret och börjar jobba, blir klar med ett jobb, yes! Börjar med nästa men blir avbruten av en JAS som tränar på uppvisningsprogramet utanför mitt fönster. Sätter mig tillrätta och avnjuter flyguppvisningen från min kontorsstol! Härligt! Helt otroligt vad det planet kan göra! :)

Lunchdags! Pasta och köttfärssås! Namsemums! En kopp te så man blir lite varm efter lunch, snacka skit med arbetskompisarna, surfa SH!

Till detta ska tilläggas att Pandora spelar bra musik mest hela tiden, det är CSI Miami på tv i kväll, som ska avnjutas på nya 32" platt-tvn! Lägenheten är nästan klar, det är snart helg och jag slipper sova ensam i natt!

Kram på er alla, hoppas ni har en lika bra dag som jag har! :pannkyss
 

Mrs. Laphroaig

Guest
En ganska så bra dag idag trots 2,5 timmas sömn.
Ätit lunch med en bekant och f.d kollega, traskade runt lite och letade efter en ny vinterjacka men den butiken vi har här hade inte fått hem några ännu.
Fixade armbandet som var för stort till klockan jag fick av min snutt, men när ja kom hem så hade batteriet stannat.. får gå ner igen men det gör jag inte idag.

Ska ta en liten promenad tror jag och sen äta kvällsmat hos mamma och så blir det nog en fika och tvkväll hos brorsan.
Jäklar vilken social dag idag ! :tummenupp

Får ser hur resten av dagen blir... kanske skrivs mer om det sen
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Alx skrev:
2494225
Kram på er alla, hoppas ni har en lika bra dag som jag har! :pannkyss

Nej verkligen inte, såg också jasen idag, provkörde även en ktm på vägarna runt sviestad, åt dålig mat på max, åkte hem.

Sammanfattning: Beviks är en skitaffär och min Suzuki är död:mad:
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vad är grejen med mina bilder i garaget? De är pyttesmå. Man får ju max ha 195kb så jag skalar ner dem till den storleken. Men ser jättemånga andra som har stooora bilder :va

Hilfe!
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Bikerbitch skrev:
2495893 Vad är grejen med mina bilder i garaget? De är pyttesmå. Man får ju max ha 195kb så jag skalar ner dem till den storleken. Men ser jättemånga andra som har stooora bilder :va

Hilfe!
Förminska dom inte.. komprimera dom bara. :)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Slappa skrev:
2495384 Nej verkligen inte, såg också jasen idag, provkörde även en ktm på vägarna runt sviestad, åt dålig mat på max, åkte hem.

Sammanfattning: Beviks är en skitaffär och min Suzuki är död:mad:

Tråkigt, men Jasen va lite häftig va? :)

Kan meddela att min eftermiddag blev lite seg eftersom jag var så överenergisk på förmiddan. Fick i alla fall upp lister i hallen, alltid något! :tummenupp Men det tog tid.

Mrs. Laphroaig skrev:
2496061 Hur länge ska man orka kämpa ?:(

Länge till! Du får inte ge upp! Det måste vända nån gång om det blir bättre! Du är en stark person som kommer att klara det här! :pannkyss
 
Last edited:

Gabor

Guest
Jag måste bikta mig...

....Jag har kört för fort idag.....igen. :yoparty
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Bikerbitch skrev:
2496621 Hur gör man det? :)
Photoshop -> File -> Save for web
Sen finns det en massa inställningar till höger, dra ner "quality" (har jag för mig att det heter) där. Har du världens största bilder kanske du får förminska dom lite först. Då är det: Image -> Image size
:tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Alx skrev:
2496266 Tråkigt, men Jasen va lite häftig va? :)

Kan meddela att min eftermiddag blev lite seg eftersom jag var så överenergisk på förmiddan. Fick i alla fall upp lister i hallen, alltid något! :tummenupp Men det tog tid.

Jo vi fick se flera plan lyfta, hade glömt hur mycket dom lät!

Ja vill bygga ett eget hus, det är allt ja tänker på när ja är på jobbet alt på Ikea, ha nåt eget liksom att köpa saker till och bygga på.

Gjort om mycket i lägenheten?
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Slappa skrev:
2496869 Jo vi fick se flera plan lyfta, hade glömt hur mycket dom lät!

Ja vill bygga ett eget hus, det är allt ja tänker på när ja är på jobbet alt på Ikea, ha nåt eget liksom att köpa saker till och bygga på.

Gjort om mycket i lägenheten?

Ja det blev en hel del! Jag skulle bara måla om en vägg, gissa om jag har fått äta upp det! Väggen målade jag om och gjorde Japanska tecken på, mäktigt! :tummenupp

Klädkammaren slog vi ut garderoben ur och köpte en riktig monstergarderob från Ikea till! La nytt golv där inne med. Hallen målades om och fick nytt golv, nya lister där med! Köket målades om med vita väggar och gråa dörrar. Kaklet byttes mot mosaik i vitt, ljus och mörkgrått. Nytt golv blev det med! Bara en massa lister som saknas nu, träpersienner ska upp i stället för gardiner, inredning ska in i garderoben, sen är det nästan klart!

Det är jättekul att inreda sin egen lägenhet! Precis som man själv vill! Men det blir dyrare än man tror innan! Men det är det värt om det blir som man tänkte sig!

Lycka till med hus/lägenhetsköp!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Alx skrev:
2497019
Det är jättekul att inreda sin egen lägenhet! Precis som man själv vill! Men det blir dyrare än man tror innan! Men det är det värt om det blir som man tänkte sig!

Lycka till med hus/lägenhetsköp!

Tycker de är svårt att hitta en lägenhet man trivs med, sen vet ja inte varför ja inte gillar tanken av att lägga ner pengar på en lägenhet även om man kanske får igen dom vid försäljning.

PS: Kakel o klinker är oftast skitskoj medans lister är dötrist:)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Slappa skrev:
2497110 Tycker de är svårt att hitta en lägenhet man trivs med, sen vet ja inte varför ja inte gillar tanken av att lägga ner pengar på en lägenhet även om man kanske får igen dom vid försäljning.

PS: Kakel o klinker är oftast skitskoj medans lister är dötrist:)

Ja, men hus känns lite överdrivet! :tungan

Lister är inte så trist som man kan tro! Om man är två och kan stoppa varandra från at såga fel kan det va bra! Jag limmar mina lister vilket gör att det går relativt firt och lätt faktiskt! Och det bästa av allt, det gör sån stor skillnad på ett rum bara man får upp lister och man börjar känna att slutet är nära också!

När lägenheten är klar ska jag bara sova en hel helg, man blir trött av att renovera!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top