Kära dagbok

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nursey skrev:
2518042 Men bara för att man gillar att göra saker för folk betyder det ju inte att man är en undergiven kuvad människa...:)

Näe, det är just det feministpacket inte har fattat, om en kvinna VILL baka bullar åt sin man, så betyder det inte att hon är förslavad i hemmet.

Fast jag ska sluta hålla upp dörren åt kvinnor, eller hjälpa dom med barnvagnen i trappor, för gör jag det är jag säkert också ett offer för könsrollerna...
Eller ännu värre, jag rent av "cementerar kvinnornas underlägsenhet"

Jaja, jag är ju bara ett djur så...

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
GuW skrev:
2518093 Näe, det är just det feministpacket inte har fattat, om en kvinna VILL baka bullar åt sin man, så betyder det inte att hon är förslavad i hemmet.

Fast jag ska sluta hålla upp dörren åt kvinnor, eller hjälpa dom med barnvagnen i trappor, för gör jag det är jag säkert också ett offer för könsrollerna...
Eller ännu värre, jag rent av "cementerar kvinnornas underlägsenhet"

Jaja, jag är ju bara ett djur så...

Då är jag nog också ett djur.
Jag tänker fortsätta att hålla upp dörren för fjällor, 97% av alla man håller upp dörren för uppskattar det säkert. De andra feministstackarna slänger jag gärna dörren i ansiktet på om dom känner sig bättre då.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Jag vill också vara med i dagboken..

Jag är nu inne på min andra dag i detta pass.. idag kom all skit som inte gick ut igår. :mad: Förstår inte vart folk samlar på sig så mycket ilska.. Sitter och knaprar på en påse utgångna kex - ni vet sånnadär man egentligen skall ha ost på för att sedan skölja ner med VIN :zpy

7 dagar kvar till löning och till mitt stora nöje så finns det fortfarande resurser kvar på kontot - man kanske skulle köpa sig något? Kanske en nyckelring, eller en kaffekvarn eller varför inte bara en termos? "-Köp dig ett liv" klämmer en arbetskamrat fram när ämnet kommer på tal. Hade redan en motkommentar på tungan men sen slog verkligheten till.. FAN :D

Aja.. går av om 4h. Lite träning på det och sen ska jag brassa satan på vägen hem.

Fridens...

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Mackz skrev:
2518120 Då är jag nog också ett djur.
Jag tänker fortsätta att hålla upp dörren för fjällor, 97% av alla man håller upp dörren för uppskattar det säkert. De andra feministstackarna slänger jag gärna dörren i ansiktet på om dom känner sig bättre då.
:D :D Jag tycker det är underbart att en man håller upp dörren för en. Finner mej utmärkt i könsroller, accepterar att mannen oftast är starkare än mig och bättre på andra saker, han får gärna hålla upp dörren till mig och låna ut sin jacka, så bjussar jag på frulle på sängen och annat.:yoparty

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag har inga krav på vad en kille skall göra eller inte göra (jag vet dock vad jag gillar och inte gillar :p) men jag gillar inte att det nedvärderas av andra kvinns att man tycker om att sköta om sin kille (så som man själv och han gillar)...
Alla är vi olika.

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Kawakex skrev:
2518138 :D :D Jag tycker det är underbart att en man håller upp dörren för en. Finner mej utmärkt i könsroller, accepterar att mannen oftast är starkare än mig och bättre på andra saker, han får gärna hålla upp dörren till mig och låna ut sin jacka, så bjussar jag på frulle på sängen och annat.:yoparty

Det låter ju alldeles utmärkt... Till skillnad från ett pengakostande, blodsugande ex jag hade, som bytte mellan traditionella könsroller eller jämlikhet beroende på när det passade henne...

Man är dum i huvudet när man är kär. Men åas var det inte samma person jag blev ihop med som det tog slut med. En subba, helt enkelt.

Mrs. Laphroaig

Guest
Maten blev mycket uppskattad och blev en matlåda till måndag med.
legat och gosat som fan i soffan framför lite film, så tokigt underbart att få mysa lite, känna närheten till en annan människa.
Näe sovdags nu tror ja :)

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag har lite svårt att sova... har lite ont i kroppen.
Krashade med hojen idag. Klart snyggt dock, jag spärrade av Vasagatan i alla fall i 20 minuter eller nåt. :rolleyes:

Ingen större skada skedd.. men nu tillhör jag skaran som har krashat. :näsblod

Mrs. Laphroaig

Guest
hopp.. gick ju bra å sova. FAN går ju inte !!!!!!!!!!!:mad:

Mrs. Laphroaig

Guest
RMT_Racing skrev:
2518423 Du som är i branschen borde ju kunna kirra sömntabletter? Eller kanske tom komma fram till varför du aldrig kan sova?

Har två olika sorters sömntabletter och en jävla massa värktabletter som gör mig trött men när jag väl lägger mig i sängen så kommer alla tankar, värken smyger på som fan själv.
Vet alla anledningar till att jag inte kan sova, men det är anledningar jag inte vill diskutera öppet på detta forum!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Bikerbitch skrev:
2249515
Så, vad har hänt idag för roligt/jobbigt/lessamt/tråkigt?

Jag drömde att jag skulle spy, när jag vaknade mitt i natten kändes det fortfarande som jag skulle spy, när jag åkte till jobbet var det rätt så OK men sen när jag väl var framme ville jag spy igen. Sen åt jag lunch, den var tråkig, när jag ätit färdigt kändes det som om jag skulle spy igen. Tankade upp en bil med diesel, blev åksjuk, kändes som jag skulle spy. När jag åkte hem var det rätt så OK, fast när jag kom hem kändes det som om jag skulle spy igen.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
GuW skrev:
2517872 Jag gillar tjejer med ring i näsan, fan bara en 20cm lång silverkedja i köksfläkten så står dom där dom ska :tummenupp

Bara 20 cm lång kedja :hihi om du själv inte ska behöva fixa fram allting till köksfläkten så får du länga den minst några meter så att hon kan fixa det själv.

Nursey skrev:
2518177 Jag har inga krav på vad en kille skall göra eller inte göra (jag vet dock vad jag gillar och inte gillar :p) men jag gillar inte att det nedvärderas av andra kvinns att man tycker om att sköta om sin kille (så som man själv och han gillar)...
Alla är vi olika.

Har aldrig nervärderat kvinnor som gillar att baka och pyssla. Mår man bra av det så är det bara att fortsätta :) Men skulle det vara ett krav så :fatta!

Är mer emot att titta så duktig jag är som gör detta syndromet. Hoppsan där sprang jag in i väggen :rolleyes:
Och detta är INTE riktat till någon här inne.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Mitra skrev:
2518436
Har aldrig nervärderat kvinnor som gillar att baka och pyssla. Mår man bra av det så är det bara att fortsätta :) Men skulle det vara ett krav så :fatta!
Är mer emot att titta så duktig jag är som gör detta syndromet. Hoppsan där sprang jag in i väggen :rolleyes:
Och detta är INTE riktat till någon här inne.

RespekCt :):nicka

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Nursey skrev:
2518177 Jag har inga krav på vad en kille skall göra eller inte göra (jag vet dock vad jag gillar och inte gillar :p) men jag gillar inte att det nedvärderas av andra kvinns att man tycker om att sköta om sin kille (så som man själv och han gillar)...
Alla är vi olika.

Med det vet du väl vännen att alla har inte dom kunskaperna som du har..
Å då blir andra kvinns avundsjuka..
Självklart är det lättare att klanka ner än att erkänna sina brister.. :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
flugan skrev:
2518429 Jag drömde att jag skulle spy, när jag vaknade mitt i natten kändes det fortfarande som jag skulle spy, när jag åkte till jobbet var det rätt så OK men sen när jag väl var framme ville jag spy igen. Sen åt jag lunch, den var tråkig, när jag ätit färdigt kändes det som om jag skulle spy igen. Tankade upp en bil med diesel, blev åksjuk, kändes som jag skulle spy. När jag åkte hem var det rätt så OK, fast när jag kom hem kändes det som om jag skulle spy igen.

Är du gravid? :rolleyes:

John skrev:
2518393 Jag har lite svårt att sova... har lite ont i kroppen.
Krashade med hojen idag. Klart snyggt dock, jag spärrade av Vasagatan i alla fall i 20 minuter eller nåt. :rolleyes:

Ingen större skada skedd.. men nu tillhör jag skaran som har krashat. :näsblod

Aj fan då John, hur gick det med kroppen då? Hur mår du?
Kram till dig!

Jag sitter på jobbet och har lunch, gårdagens varma mackor med kantarellstuvning blev det.

Var ute i skogen igår i 3-4 timmar med en tjejkompis, hittade härligt mycket svamp. Brukar aldrig vara ute i skogen, men fan så fridfullt det är.

Sambon är hemma över helgen, nu är det bara 2 ½ vecka kvar innan han är hemma igen. 2 ½ månad har gått ganska fort ändå.
Som Mrs. Laphroaig sa, det är jäkligt najs med närhet!

Ha en trevlig lördag allihopa!

Last edited:

MikkE

Guest
Tja.

Ska sammanfatta veckan som gått snabbt.
I måndags kom jag hem från Köpenhamn där jag hälsat på min syster och hennes polkvän. Var inne i lägenheten 08.00 och la mig i sängen för att försöka på någon sömn efter den 7 timmar bussresan som inte var alltför skön.
Klockan ringer 13.15 och jag går upp, tar en macka, går sedan till jobbet. Jobbar övertid till kl 0200 och går sedan hem för att sova. På morgonen får jag ett enormt ryck att köpa mig något nyttigt och tanken på en fin mountainbike har funnits länge. Jag går till en kanonbra cykelhandlare i byn och pratar ihop lite med han. Det blev tillslut en kanoners mtb av märket Merida med massa najsiga tillbehör på. Prislappen slutade på 11.000 nok med ett fett Abus klass 10 lås till. Har inte vart gladare på länge när jag började första cykeltimmen innan jag skulle börja jobba igen.
Var pengarna värt det? Ja! Jag sparar desutom 40-50 minuter samanlagt varje dag med cykeln tillochfrån jobbet än när jag promenerade.

Sedan har det bara blitt 14 timmar övertid denna vecka. Synd.

Här är en bild med nya mobilen, K750i.
Och ja, det är fortfarande kul att cykla. Ska snart ut igen i regnet och åka skog :)

Bifogat

• DSC00027liten.jpg
    DSC00027liten.jpg
    132.7 KB · Visningar: 36
Last edited:

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Kawakex skrev:
2518138 :D :D Jag tycker det är underbart att en man håller upp dörren för en. Finner mej utmärkt i könsroller, accepterar att mannen oftast är starkare än mig och bättre på andra saker, han får gärna hålla upp dörren till mig och låna ut sin jacka, så bjussar jag på frulle på sängen och annat.:yoparty
Jag tycker som du... dessutom är jag nöjd med att stå i köket och baka medans karln fixar hojen.. ;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024