Kära dagbok

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2525444 tyvärr är det inte spikat att det blir narkos, ska till dem på fredag bara för att de vill titta på tanden igen, se hur jag reagerar samt återigen försöka tala om för mig att de inte är farliga :huvet
så håll du båda tummarna :)
Då ljuger dom... tandläkare är livsfarliga! :gnissla

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jonathan. skrev:
2524629 Du skulle föffan inte stannat på Statoil o käkat! Du skulle tjört vidare till Shellmacken som ligger efter E4an på väg mot Uppsalahållet istället. Där är det bra skit. :fakta

Själv har jag för första gången i mitt liv bilat betong. Och förmodligen den sista med. Fi fan vilket jäla arbete. En gratis biljett till evigt, kroppsligt lidande.
Respekt till er som sysslar med det! :buga

/ K. Ärring

Facket berättade för oss (vid ett stambyte) att man endast får bila 15 min om dagen alt 20 min effektiv tid, tror du cheferna blev glada?

Mrs. Laphroaig

Guest
newstead skrev:
2525630 Det säger sig väl självt att det inte går att lita på nån som vill sätta en borrmaskin i munnen på en... :död

eller "bara" sticka lite på tandköttet med den där jävla kroken, stoppa käften full med skrot å sen fråga hur man mår..

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2525633 eller "bara" sticka lite på tandköttet med den där jävla kroken, stoppa käften full med skrot å sen fråga hur man mår..
...vilket man ändå inte kan svara på eftersom det finns mer prylar än det rent fysiskt borde få plats där..

Mrs. Laphroaig

Guest
newstead skrev:
2525643 ...vilket man ändå inte kan svara på eftersom det finns mer prylar än det rent fysiskt borde få plats där..

sant, och gärna några äckliga fingrar.. åå kräks snart av bara tanken på fredag :huvet

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det här känns ju mindre bra, skitväder! Det regnar ute eller det har i alla fall regnat ute! Och jag ska köra bana i kväll! :gnissla

Har sovit jättedåligt i natt. Inte för att jag inte vill köra, för det vill jag. Men med tanke på min karriär hittills så säger oddsen att jag kommer lägga mig minst en gång. :gnissla

Kanske är dags att ändra på statistiken en gång för alla och ta sig runt på hjulen hela kvällen! :tummenupp

Jag SKA köra 125a och vi får se hur det blir med R6an, vill ju inte lägga Iris även om hon inte är allt för fin just nu.

Önska mig lycka till! :)

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2526423 Det här känns ju mindre bra, skitväder! Det regnar ute eller det har i alla fall regnat ute! Och jag ska köra bana i kväll! :gnissla

Har sovit jättedåligt i natt. Inte för att jag inte vill köra, för det vill jag. Men med tanke på min karriär hittills så säger oddsen att jag kommer lägga mig minst en gång. :gnissla

Kanske är dags att ändra på statistiken en gång för alla och ta sig runt på hjulen hela kvällen! :tummenupp

Jag SKA köra 125a och vi får se hur det blir med R6an, vill ju inte lägga Iris även om hon inte är allt för fin just nu.

Önska mig lycka till! :)
:pannkyss

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
LOTTAK skrev:

Tack! Kommer ni ut? Ser ut att bli lite tunnt med folk. Dom är rädda för regn. Ser ut att kunna bli mer, skit också! Tör 5 min sen var det ju blå himmel ju! :gnissla

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2526785 Tack! Kommer ni ut? Ser ut att bli lite tunnt med folk. Dom är rädda för regn. Ser ut att kunna bli mer, skit också! Tör 5 min sen var det ju blå himmel ju! :gnissla
Tror vi kommer ut i alla fall.
Vill ju se Iris en sista gång :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
LOTTAK skrev:
2526904 Tror vi kommer ut i alla fall.
Vill ju se Iris en sista gång :D

Okej, behöver er för att släppa ut 125 monstret! Inte för att jag utnytjar er eller så :rolleyes:

Jag hör av mig om vi bestämmer oss för att inte åka ut pga regn så ni inte åker ut i onödan!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Jag är ta mig tusan bäst!

Måste bara få skriva av mig lite! Oj oj oj vad jag har sovit konstigt i natt, jag var nämligen kvar på Sviestadsbanan hela natten och försökte hitta bättre spår, gasa tidigare, lägga ner mer! :D

Det började igår med att en efter en fegade ur på grund av dåligt väder, förkylningar och fel vindriktning. Björn var jättenära att ge sig han med när Kobbe hellre ville sova efter en tidig förmiddag på jobbet. Men Kokke och jag var fortfarande sugna på att åka bana! Jag främst för att jag inte ville känna att jag varit nervös en hel dag i onödan. :rolleyes:

Tvingade upp Kobbe ur soffan via telefon, sa åt Björn att hämta Kokkes hoj, be Peppe komma ut och släppa ut monster-125an, okej nu var vi på väg!

När jag går ner till parkeringen efter jobbet för att möta Kobbe är jag så nervös att jag mår illa. Jag trillade sist jag körde bana och nu är det kallt och halvblött ute. Kobbe ser ut som ett lik när han äntligen dyker upp, arg som ett bi på att racebussen inte ville starta och alla söndagsbillister som är i vägen och så är han trött också. :mad:

Jag nämner inte att jag är så nervös att jag kunde spy och antagligen har ångrat mig, jag vill nog inte köra bana längre. Rädd för att bli pojkvänslös så kniper jag käft, ger Kobbe en puss och tackar honom för att han kom. Fast jag helst bara vill :zpy och :gråta

Väl ute på Sviestad träffar vi Håkan, fixar banan och inväntar dom andra. Jag står och tvekar, försöker dra ut på det hela, inte ta på stället. Men när hojen är framkörd, inkörd och varmkörd finns ingen återvändo. På med stället och ut på banan. Såfort jag är uppe på hojen så glöms all nervositet bort och hornen växer ut fortare än kvickt!

Ligger bakom Kobbe i ca två och ett halvt varv. Låtsas att däcken hunnit bli varma och jag har fått lite koll på var de blöta fläckarna är. På rakan släpper han om mig och jag, hmm, försöker se snabb ut.

Åker säkert en 6-8 varv innan jag måste gå i depå för att jag börjar få ont i armarna och nacken, koncentrationen är inte längre på topp, vill inte riskera att lägga mig bara därför.

Kobbe förklarar att jag måste ha mer fart in i svängarna, de långsamma alltså, crossböjen och högfartsböjen ser helt okej ut. Jag mutrar något om att det är blött i esset och berget och då får jag fel spår i sviestadsböjen med och torparn är ju helt omöjlig att ta i vilket fall. :4skrika

Dags att ge sig ut igen och följa Kobbe när han visar spår. Får lite bättre fart genom esset när han ligger före, torparn börjar kännas okej. Berget tar jag till vänster om vattenpölen och det ger ett lite bättre spår! Kobbe vinkar om och nu måste jag visa vad jag går för. Orkar inte så många varv, det börjar bli mörkt, jag andas genom munnen och lyckas imma igen mitt pinlock :rolleyes:

Skämmer livet ur mig själv när jag äntligen gör en bra växling upp till femman och får riktigt bra fart på skorven. Kryper ihop allt jag orkar för att inte göra så mycket luftmotstånd, hinner tänka i högfartsböjen, inte åka av nu det kan göra ont! Bromsar in alldeles för mycket och börjar småle för mig själv! Haha det där gick ju bra! Undrar om man kan bromsa senare nästa gång. :)

Åker in i depå efter att ha misslyckats mer än vanligt i esset, skakat på huvudet och fått hela hojen i gungning. Dags att sluta när man är på topp!

Jag vill köra mer hoj! Bana! Liten smidig hoj som det räcker att titta rätt på för att hamna rätt! Var jag inte hojbiten innan så är jag det defenitivt nu! Om man skulle ta och sälja gathojen och ta licens i stället kanske...

Jag körde säkert en tre-fyra mil igår i alla fall, men inget slår Kokke med hans 12-13 mil. Han var ute mest hela tiden och bara njöt.

Kvällen avslutades med god mat i glada vänners lag och lite mys i soffan efter det. Jag var så trött att jag inte visste vad jag hette men det var det värt! Vaknade i morse med lite lagom mycket träningsvärk, så där så man kan känna sig riktigt nöjd! Att man kan ha så här kul på en helt vanlig tisdag på Sviestad! :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Alx skrev:
2529639 Måste bara få skriva av mig lite! Oj oj oj vad jag har sovit konstigt i natt, jag var nämligen kvar på Sviestadsbanan hela natten och försökte hitta bättre spår, gasa tidigare, lägga ner mer! :D
:D
Det lät underbart..jag är inte ett dugg avundsjuk nu :tungan

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Nursey skrev:
2529839 Det lät underbart..jag är inte ett dugg avundsjuk nu :tungan

Det är ju helt underbart att köra bana, speciellt när man är 3-4 hojar på hela banan! Härligt! :D

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
Ont i magen.....

Jahaa ja, då var snart denna dagen slut. Har haft så j-kla mycket att göra, och är sååå irreterad på allt som rör sig kring mig idag....*grrrrrr*.... Kan iof vara för att jag är lite nervös, tror jag..... Ska ha ett möte på reklambyrån imorgon och sen är det raka vägen upp till kontoret där det är dags att få sin dom från chefen......*kräks*...Usch, nu är jag faktist nervös!:huvet
Har projektanställning här på företaget och ska nu äntligen få reda på om jag får vara kvar här eller inte, hoppas verkligen att jag får det!! Har verkligen jobbat rompen av mig för att visa vad jag går för och jag hoppas att jag har gjort en gott intryck under de här månaderna...........
Tur jag har thai boxnings träning ikväll så att jag kan få ur mig lite nervositet på mitsarna :näsblod

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
MC Doktorn skrev:
Prostitution i dess grövsta bemärkelse, glesbygden erbjuder en ortoped det goda livet.
Åh.. är du dyr? Jag skulle behöva en ortoped... :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2525444 tyvärr är det inte spikat att det blir narkos, ska till dem på fredag bara för att de vill titta på tanden igen, se hur jag reagerar samt återigen försöka tala om för mig att de inte är farliga :huvet
så håll du båda tummarna :)
Det ska jag :tummenupp

Gossan skrev:
Har projektanställning här på företaget och ska nu äntligen få reda på om jag får vara kvar här eller inte, hoppas verkligen att jag får det!! Har verkligen jobbat rompen av mig för att visa vad jag går för och jag hoppas att jag har gjort en gott intryck under de här månaderna...........

Då ska jag hålla tummarna för dig också! :)

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Bara ja som känner att man delvis tappat suget för att åka hoj?

Nej det har inte o göra med att det har blivit höst!

C.K

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
ZX6RR -05
Då var äntligen min 13 timmars dag på jobbet slut...
Dags för en dusch och en kall öl

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...