Kära dagbok

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
FRedagen den 13e är inget mot den här dagen

Idag har allt jag tagit i gått helt åt helvete..tyvärr tog jag i en god väns hår och skulle fixa det.
Bilen har dött..3 ggr..varav sista gången mitt i vägarbeten precis där det smalnar av..när skiten fungerade igen körde jag fel och maten som jag skulle hämta blev kall...jag har bakat två sorters kaffebröd..ena brände jag andra smakade apa för det var halvfabrikat (som jag inte brukar köpa annars)..sedan var det håret..jag borde sovit genom denna dagen och INTE gått utanför dörren öht. Fy Fan

Mrs. Laphroaig

Guest
Nursey skrev:
2540197 Idag har allt jag tagit i gått helt åt helvete..tyvärr tog jag i en god väns hår och skulle fixa det.
Bilen har dött..3 ggr..varav sista gången mitt i vägarbeten precis där det smalnar av..när skiten fungerade igen körde jag fel och maten som jag skulle hämta blev kall...jag har bakat två sorters kaffebröd..ena brände jag andra smakade apa för det var halvfabrikat (som jag inte brukar köpa annars)..sedan var det håret..jag borde sovit genom denna dagen och INTE gått utanför dörren öht. Fy Fan

Gumman :pannkyss

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Sälja eller inte sälja det är frågan!!
Hade varit gott å få loss lite pengar, men till vaddå jag lider ingen nöd?
Vill bygga om hojen i vinter men ibland känns det bara väck med skiten.
Mycket enkelt förklarat.
Fy fan vad jag hatar att vara en grubblare.
Bara en liten av miljoner tankar.:huvet

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Igårnatt kom jag hem efter en underbar eurotrip genom hela europa.
Trippen varade i en och en halv månad där jag och tre polare trängdes i en gammal folkabuss, festade, vågsurfade och helt enkelt levde livet.
känns lite tomt bara... vad ska man göra nu:va

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nursey skrev:
2540197 Idag har allt jag tagit i gått helt åt helvete..tyvärr tog jag i en god väns hår och skulle fixa det.
Du måste ha blandat ihop dagarna mentalt... det var igår det var fredag den 13:e! :7peta

Bara att bryta ihop och ta nya tag... imorgon får du säkert en gulddag :pannkyss

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Nursey skrev:
2540197 Idag har allt jag tagit i gått helt åt helvete...

Se det såhär:
Nu har du i alla fall fått bekräftat varför du inte ska köpa halvfabrikat.. :)
Håret växer ut igen, så du får nog en ny chans.. :tummenupp
Bilar finns det fler av och du är ännu en erfarenhet rikare, kanske har du även hittat en ny väg hem?
Micron måste väl ha kunnat lösa den kalla maten?
Det är ok att få må lite dåligt när saker händer..:pannkyss Men tänk såhär: Vad gör detta om 5 år?
:)
Hoppas att du får en underbar söndag!

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Minimorran skrev:
2540698 Se det såhär:
Nu har du i alla fall fått bekräftat varför du inte ska köpa halvfabrikat.. :)
Håret växer ut igen, så du får nog en ny chans.. :tummenupp
Bilar finns det fler av och du är ännu en erfarenhet rikare, kanske har du även hittat en ny väg hem?
Micron måste väl ha kunnat lösa den kalla maten?
Det är ok att få må lite dåligt när saker händer..:pannkyss Men tänk såhär: Vad gör detta om 5 år?
:)
Hoppas att du får en underbar söndag!

Det är sant...jag kommer dock minnas detta (håret) om 5 år:näsblod

Resten av sakerna bryr jag mig inte så mycket om...det var ju bara 150 bilister och 14 bussar och ingen stannade eller frågade om de kunde hjälpa så dom kan dra åt pipsvängen allihopa (folk glor så fult när dom kör/åker förbi..som guldfiskar med munnen halvöppen:mad:).

Edit: Tack för uppmuntringen förressten :krama

Last edited by a moderator:

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Nursey skrev:
2540745 Det är sant...jag kommer dock minnas detta (håret) om 5 år:näsblod

Resten av sakerna bryr jag mig inte så mycket om...det var ju bara 150 bilister och 14 bussar och ingen stannade eller frågade om de kunde hjälpa så dom kan dra åt pipsvängen allihopa (folk glor så fult när dom kör/åker förbi..som guldfiskar med munnen halvöppen:mad:).

Edit: Tack för uppmuntringen förressten :krama
Då fick ju de någonting att berätta om vid middagen sen.. :tungan

Man måste se positivt på det hela.. jag försökte en gång blondera håret, när jag fortfarande hade röd färg kvar.. (ja, det var inte så smart, men det var för ett speciellt tillfälle då jag absolut skulle vara blond..) Det blev inte så fint, en något orange-aktig ton.. vilket ledde till att vi försökte bleka det med klorin.. detta är inget jag rekommenderar..
Det slutade med att håret var i princip randigt.. vitt och neon-orange.. med en struktur liknande svinto..
Men det blev ändå en rolig fest och jag lyste upp lokalen... :tungan
Idag har jag trots detta relativt normalt hår i en vanlig färg och ser det som ett oförglömligt och roligt minne. :tummenupp

(idag är jag nybliven singel efter drygt tre år, men försöker att inte hänga upp mig på det.. Det hjälper ju inte ett dugg)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Usch, jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter! Var helt död i morse. Det är inte bra att gå upp 6 på morgonen i veckorna för då är man så trött att man somnar tidigt på helgerna med och alltså vaknar tidigt morgonen efter och kan inte sova! :gnissla

Jag är bara trött och grinig idag och det "fina" vädret utanför gör ju inte att dagen känns bättre. Idag vill jag bara åka hem efter jobbet och äta kaka och krypa ner i soffan med Kobbe och aldrig kliva upp igen.

Det går väll bra va? Det är nog ingen här som skulle sakna mig endå, förutom möjligen på fredag då dom blir utan fika.

Bara två och en halv timme kvar innan jag för åka hem! Jag länktar! Sova, säng, Kobbe! Inte nödvändigtvis i den ordningen just...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Minimorran skrev:
2540791
(idag är jag nybliven singel efter drygt tre år, men försöker att inte hänga upp mig på det.. Det hjälper ju inte ett dugg)

Fasiken vad trist att höra tjejen, inte roligt när sånt skit händer :(
Bra inställning, men det är svårt att slå undan något också som man haft i tre års tid. Hoppas allting blir bra för dig! Skickar en kram!

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Klockan ringde 02.00 :gnissla , se till att gubben gick upp och gjorde sej i ordning, packade det sista osv.
Ut till en kall bil 03.30 för färd till fjärrterminalen och inväntan av flygbuss.
Kom hem vid 04.00 pigg som en lärka :näsblod eller inte, kolla datorn en sväng och så i säng igen gör att snurra 758 varv runt, runt, runt innan jag äntligen somnar om igen.
Bara för att vakna 06.20 för att gå upp och väcka ungarna till skolan.
Har nu varit på stan och tröstshoppat kläder för 1300:- :tungan .
Undrar hur gubben har det? Det är långt till lördag :(

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
LOTTAK skrev:
2543878 Klockan ringde 02.00 :gnissla , se till att gubben gick upp och gjorde sej i ordning, packade det sista osv.
Ut till en kall bil 03.30 för färd till fjärrterminalen och inväntan av flygbuss.
Kom hem vid 04.00 pigg som en lärka :näsblod eller inte, kolla datorn en sväng och så i säng igen gör att snurra 758 varv runt, runt, runt innan jag äntligen somnar om igen.
Bara för att vakna 06.20 för att gå upp och väcka ungarna till skolan.
Har nu varit på stan och tröstshoppat kläder för 1300:- :tungan .
Undrar hur gubben har det? Det är långt till lördag :(

Stackars liten då! :pannkyss Du överlever nog! Det finns ju fler än en anledning att se fram emot lördag! :fyllisar

Du har väll mailat listan till gubben din? Jag blir ju orolig att jag inte har något att lyssna på på söndag! :gnissla

Du får ta och svänga förbi hos mig om du får det för tråkigt! Jag har kaka hemma hos mig!

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Alx skrev:
2543950 Stackars liten då! :pannkyss Du överlever nog! Det finns ju fler än en anledning att se fram emot lördag! :fyllisar

Du har väll mailat listan till gubben din? Jag blir ju orolig att jag inte har något att lyssna på på söndag! :gnissla

Du får ta och svänga förbi hos mig om du får det för tråkigt! Jag har kaka hemma hos mig!
Bra att veta vart det finns kaka om man blir sugen :tungan
Jodå listan har han med sej :pannkyss

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
LOTTAK skrev:
2543980 Bra att veta vart det finns kaka om man blir sugen :tungan
Jodå listan har han med sej :pannkyss

Puuh! Då kan jag andas ut! Slå en pling om du har tråkigt! kaka finns kvar så länge Kobbe inte får tag på burken! :D

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Spenderade ett par veckor down in dirty south och fick bla se en Staffordsheire göra mos av en liten Jack Rassel, slutsumman av det var mindre roligt.

Dock så fick man ju träffa tjejen vilket var skönt!

Men fy för den skånska dialekten, länge leven öskötskan:D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...