Kära dagbok

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
Alx skrev:
2546763 Vet inte riktigt vilken fot jag ska stå på här. För säkerhets skull har jag börjat kolla arbetsförmedlingens hemsida, inte för att det ger så mycket men då har jag något att göra ett tag i alla fall. Frustrerande! :gnissla

Åhh, din stackare..... Själv har jag ett jobba som vissa dagar är tok lugnt och andra ap mycket att göra. När man väl haft en där dagen med så mycket att göra så man knappt hinner gå på toa så längtar man till den där lugna dagen när man bara kan luta sig tillbaka, surfa lite SH och pilla ut luddet ur naveln :)

Men ett tips istället för arbetsförmedlingen är Addecco, dom är kanon att söka jobb genom! :tummenupp
Lägg även ut ditt CV på monster och manpower, bättre att ha många maskar på kroken...... eller hur är det man säger?:va

Lycka till ialla fall!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Gossan skrev:
2549429 Åhh, din stackare..... Själv har jag ett jobba som vissa dagar är tok lugnt och andra ap mycket att göra. När man väl haft en där dagen med så mycket att göra så man knappt hinner gå på toa så längtar man till den där lugna dagen när man bara kan luta sig tillbaka, surfa lite SH och pilla ut luddet ur naveln :)

Men ett tips istället för arbetsförmedlingen är Addecco, dom är kanon att söka jobb genom! :tummenupp
Lägg även ut ditt CV på monster och manpower, bättre att ha många maskar på kroken...... eller hur är det man säger?:va

Lycka till ialla fall!

Tack för tipsen, ska absolut kolla, inte som att jag är upptagen precis!

Låter nog lite gnällig men tag blir tokig om jag inte har något att göra! Jag har hälre för mycket än för lite att göra! :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Alx skrev:
2549275 Förstår dig! Alla vänner i Småland, tjejen i Skåne, inget jobb där dina vänner är, fast du har ju inte tjejen där! :gnissla

Till slut blir det nog så att du flyttar när du totalt tröttnar på att inte ha något att göra! Det kanske inte känns bra eller rätt från början men du har ju jobb och en tjej och kommer få nya vänner och de gamla kan man ju alltid träffa när man är ledig!

Lycka till!

Ah den här dagboken växer lite för mycket;)
Missade ju att du hade svarat:tungan

Din resonemang låter ganska vettigt, ungefär som mig själv fast ja är inte speciellt vettigt:D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Slappa skrev:
2549894 Ah den här dagboken växer lite för mycket;)
Missade ju att du hade svarat:tungan

Din resonemang låter ganska vettigt, ungefär som mig själv fast ja är inte speciellt vettigt:D

Då är nog inte jag så vettig heller då! :tungan Men det skulle jag inte tro att nån tycker att jag är heller! Skrev bara hur jag tror att jag skulle ha gjort. Jobb och kärlek är viktigare än att kunna gå hem till polarna en tisdagkväll och spela tv-spel! Så är det bara! Får man fråga vad du, ehh, inte jobbar med just nu men skulle jobba med i skåne? :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Varit hos min kurator idag och pratat lite men idag kom vi inte direkt framåt utan pratade mest om gamla saker samt hur jag har mått sista tiden.
Innan jag åkte hann posten komma och med den kom kallelsen till käkkirurgen för att ta bort tanden :( 31/10 kl 08.30...
håll tummarna alla som vill ! Vill verkligen klara av det i vaket tillstånd och ska försöka men undra hur mycket ja kommer gå ner i vikt fram tills dess, förra veckan var 1,5 kg :confused: Har ingen vikt att gå ner heller är det värsta.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Mrs. Laphroaig skrev:
2550562 Varit hos min kurator idag och pratat lite men idag kom vi inte direkt framåt utan pratade mest om gamla saker samt hur jag har mått sista tiden.
Innan jag åkte hann posten komma och med den kom kallelsen till käkkirurgen för att ta bort tanden :( 31/10 kl 08.30...
håll tummarna alla som vill ! Vill verkligen klara av det i vaket tillstånd och ska försöka men undra hur mycket ja kommer gå ner i vikt fram tills dess, förra veckan var 1,5 kg :confused: Har ingen vikt att gå ner heller är det värsta.

Du kan få gå ner lite åt mig då :)
Jag kommer hålla alla...två :tummenupp :krama

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
Mrs. Laphroaig skrev:
2550562
jag ska dra ut en tand den 8/11 känns som ett kära dagbok moment haft ont i tanden 3dagar nu va hos tandläkarn idag:näsblod . är en visdomstand som spökar den måste ut. Vet ifan om jag kan fixa det med enbart lustgas alltså gillar inte tandläkare vill helst va nedsövd o drömma om :tuttar när de gör det sambon säger att lustgas är helt okey men vet i fan :confused:

Mrs. Laphroaig

Guest
bad santa skrev:
2550617 jag ska dra ut en tand den 8/11 känns som ett kära dagbok moment haft ont i tanden 3dagar nu va hos tandläkarn idag:näsblod . är en visdomstand som spökar den måste ut. Vet ifan om jag kan fixa det med enbart lustgas alltså gillar inte tandläkare vill helst va nedsövd o drömma om :tuttar när de gör det sambon säger att lustgas är helt okey men vet i fan :confused:

jag krävde att bli sövd men det kunde jag glömma enligt tandläkaren eftersom det blir så stort ingrepp med narkos och eftervård etc.
Så jag ska få lugnande, lustgas och bedövningssprutor men är enormt tveksam till att det ska funka med detta och är halvt hysterisk inför detta jävla ingrepp (oxå en visdomstand som ställer till det för mig)
har hjärtklappning, panikångestattacker, går ner i vikt alldeles för mycket, gråter, sover i princip inget, skakar som ett apslöv så fort ja får syn på kallelsen på kylskåpet. FY FAN :huvet
Har tandläkarskräck och blivit behandlad tidigare med lustgas och då funkade det bra men då var det bara lagningar och undersökningar, det fick mig lite lugn och smått påverkad men den var inte smärtlindrande, tyckte inte jag iallafall. Till råga på allt så har jag en pågående infektion runt tanden så har fått en dos antibiotika jag ska ta en timma innan ingreppet för att minska risken att bakterierna sticker iväg ner till mitt hjärtfel. Ska begära antibiotikakur efteråt också för jag tänker banne mig inte hamna på HIA efter detta.

Last edited:

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Mrs. Laphroaig skrev:
2550562 Varit hos min kurator idag och pratat lite men idag kom vi inte direkt framåt utan pratade mest om gamla saker samt hur jag har mått sista tiden.
Det kommer att gå bra..:pannkyss I vilket fall blir det inte bättre av att oroa sig..:tungan
En jobbarkompis var och tog ut en ond tand idag på eftermiddagen, det hade gått utmärkt och hon var fit for fight direkt när hon kom tillbaka till jobbet (nu har ju inte hon tandläkarskräck, men ändå.. hennes tand var jätteinflammerad..)
Ta bort lappen från kylen, du lär inte glömma det ändå! Sätt dit en bild på någonting trevligt istället, annars kommer du ju inte våga äta alls...
Du får lugnande och smärtstillande, så det jobbiga blir ju att hålla munnen öppen.. det kommer du att fixa! :tummenupp
Men jag ska absolut hålla tummarna! (kanske sitter jag just då på tåget till Växjö, så då har jag inget annat att göra..:) )

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
har med en infektion runt tanden så jag går på medicin
lungnade ska jag be om ochså har tandläkar skräck med gillar det inte :(
gick ockey idag men blev stel som en pinne när det skulle (spola) runt tanden fan att göra tattueringen va skönare en att gå igenom detta. sen har man ju inget val än att tacka ja till en tid för att få bort den annrs blir det ju bara värre. bara att ta tjuren vid hornen o hoppas att man blir så lullig av skrattgasen att man inte bryr sig :D

Mrs. Laphroaig

Guest
bad santa skrev:
2551025 har med en infektion runt tanden så jag går på medicin
lungnade ska jag be om ochså har tandläkar skräck med gillar det inte :(
gick ockey idag men blev stel som en pinne när det skulle (spola) runt tanden fan att göra tattueringen va skönare en att gå igenom detta. sen har man ju inget val än att tacka ja till en tid för att få bort den annrs blir det ju bara värre. bara att ta tjuren vid hornen o hoppas att man blir så lullig av skrattgasen att man inte bryr sig :D

Ja be om lugnande, du kommer få Stesolid.
Har börjat få feber samt känner mig enormt hängig, trött och orkeslös så ska ringa käk imorron och se om ja inte ska käka antibiotika redan nu med tanke på att infektionen kanske börjat sprida sig..

Vill du prova lustgas kommer du till mitt jobb imorron kväll/natt så ska ja bjussa dig på en massa gas så får du se hur du blir av den :tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Alx skrev:
2549907 Då är nog inte jag så vettig heller då! :tungan Men det skulle jag inte tro att nån tycker att jag är heller! Skrev bara hur jag tror att jag skulle ha gjort. Jobb och kärlek är viktigare än att kunna gå hem till polarna en tisdagkväll och spela tv-spel! Så är det bara! Får man fråga vad du, ehh, inte jobbar med just nu men skulle jobba med i skåne? :)

Nej du är inte så vettig alt smart men de är inga tjejer, ni kan ju inte rå för att ni ligger efter i intligensen o allt de där:tungan :rolleyes:

Förövrigt tror ja du och jag resonerar ganska lika, tv spel la ja av med för längesen och tjejen saknar ja och jobb tja vi får se.

Jobbar som snickare när ja nu jobbar;)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Mrs. Laphroaig skrev:
2550562
håll tummarna alla som vill !

Klart vi håller tummarna här :tummenupp
..och tänk ändå vad skönt, när den där jävla tanden är borta och du inte har något där att oroa dig över längre! ;)

Mrs. Laphroaig

Guest
skoteridioten skrev:
2551803 Klart vi håller tummarna här :tummenupp
..och tänk ändå vad skönt, när den där jävla tanden är borta och du inte har något där att oroa dig över längre! ;)

Nyss pratat med sjukvårdsupplysningen. Fick stora uppmaningar om att ringa tidigt imorron bitti till käkkirurgen och be dem faxa över recept på antibiotika eftersom jag nu fått feber, hjärtklappning, stans tryck över bröstet och svårt att gapa :(

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Slappa skrev:
2551782 Nej du är inte så vettig alt smart men de är inga tjejer, ni kan ju inte rå för att ni ligger efter i intligensen o allt de där:tungan :rolleyes:

Förövrigt tror ja du och jag resonerar ganska lika, tv spel la ja av med för längesen och tjejen saknar ja och jobb tja vi får se.

Jobbar som snickare när ja nu jobbar;)

Ligger efter i inteligens! Karlar är inte så kluriga dom heller! :6surkart

Tv-spel var ett exempel Hälge! Tror du vet vad jag menar! Oh nej, det är bara skit på tv idag, tråkigt att äta ensam, jag går hem till en kompis i stället! :)

Lycka till med jobb och allt annat!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...