Kära dagbok

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Veckan är snart slut, jag är jättetrött! Vill hem och sova! Inte konstigt att man blir trött när man vaknar mitt i natten av att man får en armbåge i ögat! Misstänker att jag protesterade ganska högljut eftersom de första ord jag fick höra i morse var förlåt hur gick det med ögat? Det hade jag helt glömmt bort, så det är okej! Misstänker att Kobbe blir våldsam när han dricker, han tog ju en öl till maten igår. Och i måndags var han ju hos Björn och drack öl, då fick jag stryk hela natten. :5sure

Tur att han är världens snällaste när han är vaken! :)

Börjar bli lite nervös för operationen på måndag. Jag vill bli opererad tidigt så att jag får åka hem och slipper ligga kvar över natten. Hoppas dom ringer i morn och säger vilken tid det blir. :gnissla

Mrs. Laphroaig hoppas det går bra för dig och din tand! Tänker på dig! :pannkyss

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Goddag, idag blev man väckt av att de ringde från jobbet igen, kul att dem jämt lyckas ringa o väcka mig när de ringer, lite garv i andra änden blir de.. hah :D

Fundera på om ja ska åka o hälsa på brorsan idag, men han e tydligen sjuker stackarn. Får väl se.

I övrigt så är det bara det gamla vanliga me exet o allt dedär, men de vet ju du va de handlar om redan dagboken så de behöver vi inte gå in på idag.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Är numera med i krockstatistiken.

Jahapp. Första krocken är ett faktum.

På väg hem från jobbet som vanligt vid 17-tiden. Lirar lite Dire Straits och allt är allmänt lugnt och skönt.
Ligger på E4:an i 80 km/h då en husvagn ligger och håller ut till höger framför mig. Kör inte om denne då jag ska svänga vänster lite längre fram.
Kikar en snabbis i backspegeln och börjar blinka vänster. När jag är över på den andra körbanan och precis ska skära in på den anslutande vägen så ruskar det till i bilen med ett KABONK som följd.
Helvete tänker jag, orkar inte hålla på att lacka om och greja med bilen innan vintern. Kliver ur och möter en markant uppskakad man med hans (söta) dotter. Även en till kille har stannat och kommer fram.

Alla hade klarat sig bra, smällen var inte speciellt farlig ändå. Vi skriver ner ett händelseförlopp alla är överens om, och han tar allas nummer och grejer. Kom på nu i efterhand att det hade varit smart att ha hans namn/nummer när jag ska skriva skadeanmälan. :gnissla

Min vänstra framskärm är kex, likaså blinkers, backspegelglas och sidan av fronten. Inte särskilt farligt men det ser inte vackert ut. Nästan hela hans sida är repig/bulig så det lär bli ganska omfattande arbete på hans bil, en Mercedes E2?? kombi. Typ -00 eller liknande.

En olustig sak i det hela var att hans son hade krockat igår och låg nu inne på lasarettet tydligen :död
Det kom jag på nu när jag väl var hemma, tänk om jag t ex. hade varit längre fram och nästan hade hunnit stanna min bil i min vänster sväng och han hade kommit i 90 km/h rakt in i sidan där jag satt. Då hade jag nog inte suttit här just nu.

Ta det lugnt därute :)

/J

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jonathan. skrev:
2553439 Jahapp. Första krocken är ett faktum.

På väg hem från jobbet som vanligt vid 17-tiden. Lirar lite Dire Straits och allt är allmänt lugnt och skönt.
Ligger på E4:an i 80 km/h då en husvagn ligger och håller ut till höger framför mig. Kör inte om denne då jag ska svänga vänster lite längre fram.
Kikar en snabbis i backspegeln och börjar blinka vänster. När jag är över på den andra körbanan och precis ska skära in på den anslutande vägen så ruskar det till i bilen med ett KABONK som följd.
Helvete tänker jag, orkar inte hålla på att lacka om och greja med bilen innan vintern. Kliver ur och möter en markant uppskakad man med hans (söta) dotter. Även en till kille har stannat och kommer fram.

Alla hade klarat sig bra, smällen var inte speciellt farlig ändå. Vi skriver ner ett händelseförlopp alla är överens om, och han tar allas nummer och grejer. Kom på nu i efterhand att det hade varit smart att ha hans namn/nummer när jag ska skriva skadeanmälan. :gnissla

Min vänstra framskärm är kex, likaså blinkers, backspegelglas och sidan av fronten. Inte särskilt farligt men det ser inte vackert ut. Nästan hela hans sida är repig/bulig så det lär bli ganska omfattande arbete på hans bil, en Mercedes E2?? kombi. Typ -00 eller liknande.

En olustig sak i det hela var att hans son hade krockat igår och låg nu inne på lasarettet tydligen :död
Det kom jag på nu när jag väl var hemma, tänk om jag t ex. hade varit längre fram och nästan hade hunnit stanna min bil i min vänster sväng och han hade kommit i 90 km/h rakt in i sidan där jag satt. Då hade jag nog inte suttit här just nu.

/J

Ajdå, tur att ingen skadade sig då!

Men borde ni inte ha fyllt i skadeanmälan tillsammans, på plats? :va

Själv vill jag säga att hela den här veckan har varit helvete, men jag hittar inte rätt ord för att beskriva den så att ni andra förstår. Dom säger att en bild säger mer än tusen ord, så jag låter bilden göra jobbet, och hoppas på att ni får en uppfattning:

Bifogat

• atomic%20explosion%20-%201.jpg
    atomic%20explosion%20-%201.jpg
    48 KB · Visningar: 40

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
första o sist gången jag skriver här....

Min första vecka som tjänstledig , Tänkte prova på hur det är som plåtslagare.
Första dan var helt hemsk tänkte hela tiden om jag verkligen hade gjort bort mig , andra dagen blev lite bättre , och sen har det bar blivit bättre o bättre.
Känns väll alltid lite jobbigt o komma till nytt ställe , helt annat jobb , andra jobbarkompisar medmera , men just nu så hoppas jag verkligen att jag kommer
att trivas.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
lorkan skrev:
2553584 Ajdå, tur att ingen skadade sig då!

Men borde ni inte ha fyllt i skadeanmälan tillsammans, på plats? :va

Jo, det borde vi gjort. Ingen hade dock en sån här kewl lapp med sig så det blev svårt. Kom på nu att jag fick hans visitkort. Fan vad bra!
Nu ska jag skriva skadeanmälan!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jonathan. skrev:

/J

:O :pannkyss

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
summera ihop denna vecka

måndag: sjuk :huvet
Tis: åkte till jobbet stressigt som fan alla som jobbar på sjukhus vet nog vad jag menar massor med jobb och enormt manfall på avdelningen fan vi skulle behöva va minst 4pers till :gnissla

ons: ja jävlar va kul................NOT :mad: sov 4timmar den natten tandvärken allan. :näsblod ringde o fick en akut tid åker upp till tandläkarn. 570kr fattigare går jag därifrån med besked om en inflamerad visdomstand och en ny tid för borttagande av denna ondskans avkomma till tand. suck och ännu en dag borta från jobbet :gnissla va fan sjuk hela förra veckan. kommer känns på lön detta "suck"

tors: dvs idag :rolleyes: tillbaka på jobbet kom 30min försent tack vare att man var nerdrogad av smärtstillande. gick o lulla på jobbet idag kände mig seg som fan men men dan gick fort flexa ut en timme tidigare :tungan

kom hem till sambon :tuttar äntligen lite medlidande för min onda tand :)

åkte o handla o laga en romantiskt middag snäll som man är

o ja just det JAG FÖRLOVA MIG IDAG :yoparty så denna vecka hade ett bra slut iallafall. imorrn ska det städas bara så det är inte så jäkla viktigt :D

Last edited:

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
Jonathan. skrev:
2554037 Grattis!

Detaljer! :fakta
hehe mja inget märkvärdigt ställde ring asken på bordet vid ett par tända ljus sen ropa jag maten är klar iofs har vi pratat om det och vi hade bestämt att vi skulle göra det på lördag :rolleyes: men hon hade hämtat ut dom idag och satt o titta på paketet hela tiden när jag kom hem så jag överaska henne med att göra det idag istället o i ärlighetens namn så hade fan jag inte kunnat hålla mig till lör :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jonathan. skrev:
/J

Shaky. Läskigt när det händer såna grejer ute på vägarna. Skönt att det gick bra för alla inblandade :pannkyss

bad santa skrev:
2554024
o ja just det JAG FÖRLOVA MIG IDAG :yoparty så denna vecka hade ett bra slut iallafall. imorrn ska det städas bara så det är inte så jäkla viktigt :D
GRATTIS! Mysigt :tummenupp

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
bad santa skrev:
2554096 hehe mja inget märkvärdigt ställde ring asken på bordet vid ett par tända ljus sen ropa jag maten är klar iofs har vi pratat om det och vi hade bestämt att vi skulle göra det på lördag :rolleyes: men hon hade hämtat ut dom idag och satt o titta på paketet hela tiden när jag kom hem så jag överaska henne med att göra det idag istället o i ärlighetens namn så hade fan jag inte kunnat hålla mig till lör :)

Eftersom jag är kille så får det ju inte heta att det är sött osv.

Kewlt gjort mannen! :tummenupp

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Mitt förhållande går åt helvete:gråta

Ja är tydligen en väldigt elak människa, skämmas på mig nej fy fan heller.
Är så jävla snäll man kan vara utan att va toffel!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Slappa skrev:
2554433 Mitt förhållande går åt helvete:gråta

Whot? Du som är så snäll Slappa! Vad är fel? Varför tycker hon att du är elak?
Trist att höra. Kärlek kan vara knepigt ibland.

Tough Enough

Bevisar inget...
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Bikerbitch skrev:
2554877 Kul med nya vinklar :tummenupp Kärleken är väl enkel om man gör den enkel

Tja, du vet, alla klyschor om att "se det från den ljusa sidan", "efter regn kommer solsken", "det blir vad man gör det till" osv. har ju sina poänger :)

Fast den sista funkar ju åt andra hållet med... :va

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
AndreasNo skrev:
2554439 Va e de nu då... lets hata cheyer ihop..
Ja hatar henne inte, ja älskar henne så super mycket men ibland kan hon driva en till vansinne, man tycker att man har det bra och så måste man bråka om nån skitsak som man själv inte tycker spelar nån roll.
Bikerbitch skrev:
2554633 Whot? Du som är så snäll Slappa! Vad är fel? Varför tycker hon att du är elak?
Trist att höra. Kärlek kan vara knepigt ibland.
Tack det var snällt sagt:)

Som nån sa kärlek är väldigt enkel igentligen men det är när folk krånglar till saker o ting som den blir komplicerad.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Slappa skrev:
2554433 Mitt förhållande går åt helvete:gråta

Asså, det spelar fan ingen roll hur man gör. :mad:

Har dejtat en tjej i drygt en månad. Märkt att nåt inte varit som det ska sista veckan. Hon har liksom inte hört av sig. Ringer upp igår (torsdag) kväll och då släpps bomben.. Citat: "Jag tycker enormt mycket om dig och du är allt jag vill ha i en kille men jag känner att jag inte vill vara tillsammans med dig. "

Nähä!!?!?? Va fan? :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet Hur fan funkar tjejer egentligen?

Slutade med att jag inte kunnat sova så jag drog till jobbet istället... och jag jobbar inte natt!

Så less just nu

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...