Kära dagbok

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
CBR_Falun skrev:
2565086 Kära dagbok

Idag är en riktig skitdag. Jag HATAR att sluta snusa men har man bestämt sig så har man. Allt gör mig förbannad idag känns det som, kaffebryggaren har redan fått sig en utskällning. :6surkart

Skönt är att abstinens-depressionen verkar vara över. Livet känns lite ljusare igen och sen är man ju singel igen. Det måste ju vara positivt?

Jag tror jag stannar hemma idag. Ska nog inte vara bland folk och framför allt inte ha kontakt med någon kollega som ställer dumma frågor. :näsblod

Låter bra, heja på :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Lite långtråkigt idag men har plockat in balkongmöblerna så de inte blåser bort i stormen som kommer in ikväll, väntar bara på att brorsan ska komma och hjälpa mig bära upp dem till vinden :)
Lagt ut lite annonser på tradera, småplockar lite hemma och mailar runt som en liten galning känns det som men med lite resultat iallafall :)

MC Doktorn

Guest
Idag lämnade jag nycklarna till de nya ägarna, en sista gång gick jag in i mitt mitt gamla hus kändes lite tråkigt faktiskt helt dött.
Tänkte på alla fina minnen jag hade i det huset med barn som sprungit runt där och allt jobb jag lagt ner där.
Men samtidigt grymt skönt att lämna det gamla och börja på nytt :yoparty

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag har med min klass färdigställt foton inför utställningen i morgon.
Det, i kombination med den ohyggliga stress många av oss känner inför kommande praktik tog sig uttryck i diverse underliga beteenden.
Bilden visar han i min klass som hade mest problem med att hitta praktikplats.
I övrigt har det inte hänt just nåt, förutom att jag satte rektorn på plats idag.

Bifogat

• Jerr.jpg
    Jerr.jpg
    52.1 KB · Visningar: 67

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Idag har det varit en jobbig dag. Först vaknade jag vid 06:30 av att min snälla mor ringde och undrade om jag ville komma över på middag. "JAG SOVER, RING MIG EFTER 12!!... Hon hade glömt att jag är ledig resten av veckan... :huvet Somnade iaf om. Vaknade vid 9 och bestämde mig för att somna om eftersom jag har semester :tummenupp Vaknade igen vid halv elva. Gick upp och tog en snabbdusch.

Kollade ut och konstaterade att det var riktigt risigt väder. Monterade mitt trasiga paraply och gick till affären för att köpa lite basvaror, micropizza, mjölk och snus.

Väl hemma igen så skjuter jag in en micropizza i micron och knäcker en bira. Åfan, det är ju Macgyver på TV!! Grymt!! Det har man ju inte sett på ett par år. Käkar pizzan och dricker upp biran, sen ringer mamma igen och frågar om hon skall hämta mig i ghettot så jag slipper åka buss i regnet. Hon är väl för go iaf?? :pannkyss (gillar inte att bli väckt bara).

Hjälper henne och dammsuga lite eftersom pappa jobbar och hon är sjukpensionär och inte kan lyfta ett mjölkpaket ens utan att få värk i axlarna.

Får en riktigt god middag bestående av Plommonspäckad fläskkarré, kokt potatis, sallad och brunsås :yoparty

Får skjuts hem igen och kör en tvättmaskin och dammsuger min egen lägenhet. Känner mig seg eftersom jag sovit så mycket så jag tar ett bad. Vaknar efter en stund av att vattnet i karet är kallt och jag har hela halsen full av snus :mad: Visar sig att jag sovit ungefär 30 minuter. Varför somnar man alltid i soffan eller i badet, men aldrig när man går och lägger sig i sängen?

Aja, nu har man kikat lite tv och surfat "lite" sporthoj. Dags att slänga i en rulle (inside man) och försöka hålla sig vaken.

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
C.Barrow skrev:
Varför somnar man alltid i soffan eller i badet, men aldrig när man går och lägger sig i sängen?

För att man ligger o spänner sig när man ska sova och tänker för mycket på att man just ska somna, när man ligger i soffan eller badet så slappnar man av och förväntar sig inte att man ska somna!:tummenupp

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Barrett skrev:
2572312 Japp. Nu visar det inte en tillstymelse till liv. Bara för det ska jag inte köpa en ny heller.

Det är antagligen HI-volten som gett upp, ny + arbete ca 1500:- dvs. ej lönt laga

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Silverryggen skrev:
2572480 Det är antagligen HI-volten som gett upp, ny + arbete ca 1500:- dvs. ej lönt laga

Med tanke på hur det betett sig så är det troligtvis en konding som varit orsak till problemet från början. Allt enl. min kompis som jobbat med hemelektonik & själv har en likadan TV. Men det kan säkert leda till att hi-volten ger upp, så du har säkert rätt oxå.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Kära dagbok

Igår firade jag två veckor utan nikotin, med tanke på hur jag mår idag så måste det varit en bra fest..

Känndes skönt att kunna lukta på snus utan att tycka att det luktade gott! :tummenupp

På det stora hela känns livet bra.

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Nice :tummenupp
Det där är riktigt jäkla strongt gjort :)
Vet hur svårt det är att sluta med nikotin....har själv hållt upp i olika långa perioder från rökning.

//Lillan

CBR_Falun skrev:
2575496 Kära dagbok

Igår firade jag två veckor utan nikotin, med tanke på hur jag mår idag så måste det varit en bra fest..

Känndes skönt att kunna lukta på snus utan att tycka att det luktade gott! :tummenupp

På det stora hela känns livet bra.

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Bikerbitch skrev:
2575724 Vad less man kan bli på alla människor som dömer ut andra människor på förhand. Vad fan är vitsen?

Hello tjejen :)

Tyvärr har jag väl inget bra svar på detta,det tror jag egentligen inte de människor som dömer andra,har heller.

Personligen tror jag på att ge _alla_ en chans. Sen är det upp till bevis för personen ifråga.

//Lillan

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hey.

Blev en rätt lugn lördag ändå. Ska eventuellt tjöpa ytterligare en bil imorrn. Får se hur saker och ting ter sig.

Fick precis ett litet skjutsdilemma. Nio pers ville ha skjuts till Uppsala. Far har en Voyager som tar 6 passagerare. Frågade om jag fick låna fordonet varpå han betonade att det var okej om det endast är max 6 pers som ska med. Så då sket jag i det, kan inte ljuga om jag får låna grejer anser jag.

Hur skulle du gjort :confused:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...