Kära dagbok

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Bikerbitch skrev:
2579371 Idag gick jag ner på jobbet och sa upp mig! Vilken skön känsla!

Mitt nya jobb ligger i Stockholm, so be afriad, I´m back in town!
Kommer dagpendla mellan städerna och hoppas att det ska funka bra.
Jag går från 19h i veckan till heltidsjobb, så otroligt najs!

Gratinerar vad är det för jobb?

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Bikerbitch skrev:
2579371 Idag gick jag ner på jobbet och sa upp mig! Vilken skön känsla!

Mitt nya jobb ligger i Stockholm, so be afriad, I´m back in town!
Kommer dagpendla mellan städerna och hoppas att det ska funka bra.
Jag går från 19h i veckan till heltidsjobb, så otroligt najs!

Grattis & lycka till med det nya jobbet!:tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
om två timmar sitter ja i väntrummet till käftis, halvt nerdrogad. usch å fy !
:(

Mrs. Laphroaig

Guest
Nursey skrev:
2581157 Det snöar :näsblod

Missy L..lycka till. Jag tror det kommer gå bra och du kommer att komma över din tandläkarskräck idag. :krama

Återkommer om det när ja är hemma igen och vet hur det gått men enligt mig så är alla käftisar sadister på heltid :gnissla

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jonathan. skrev:
2580830 I vilket fall, jag tror det är enklare/billigare att få ut effekt genom att tryckmata

I vilket fall, jag VET det är enklare/billigare att få ut effekt genom att tryckmata

:fakta

Mrs. Laphroaig

Guest
Då kan jag ju meddela att tanden är borta/ute, blöder som fan fortfarande och rätt så ont så har bäddat ner mig i soffan och ligger och kollar lite på tv.
Blir flytande kost idag iallafall, kanske imorron också och längtar redan efter att få tugga, så knasig känsla :D

Men en jävligt skön känsla att jag iallafall trots allt fixade det, gick med på att prova och faktiskt lyckades koppla av så pass mycket att jag sov natten till idag. Kan säga att jag är stolt över mig själv :tummenupp

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Silverryggen skrev:
2581227 I vilket fall, jag VET det är enklare/billigare att få ut effekt genom att tryckmata

:fakta

Då är vi ju på samma våglängd :)

Nog om att trimma hit och trimma dit. Det får vi ta i en annan tråd annars blir MDM arg.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Slappa skrev:
2580947 Gratinerar vad är det för jobb?

Tack så hjärtligt! Det är ett assistent och administratör jobb hos McRF (Moped och motorcykel branschens riksförbund) Är jättespännande!
:)

Ducati Girl skrev:
2580955 Grattis & lycka till med det nya jobbet!:tummenupp

Tack tjejen! Känns som sagt jättespännande! Har jobbat i butik i 6 år, så detta blir något helt nytt!

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
På vägen hem med bilen låg jag och småmyste i 120km/h eftersom väglaget var sisådär.
Dagarna innan hörde jag början till raggarljud i bilen eftersom avgasröret inte är det bästa, så det hade troligen gått hål igen. Utanför Södertälje säger det bara "pang" i hela bilen.
Den rullade på som vanligt men som följd bromsade jag litegrann och valde sen att lägga mig i höger körfält för att sen stanna i vägrenen. Ringde sambon och lät skitsur eftersom jag blev lite rädd samtidigt. Gick ut och kikade ifall jag hade tappat hela avgasröret, men det satt kvar.

Körde i 80-90km/h resten av vägen hem. Sörmlands landskap kan vara otroligt fint en tisdagskväll klockan 18.30 i mörkret. Man hann njuta ordentligt av naturen i denna marschfart ;-)
"Tamefan, det är ju som att köra custom" tänkte jag när jag puttrade fram och bilisterna blängde surt på tjejen som satt och fiskörde.
Chassit var väl inte som på en customhoj, men likväl ljudet och den där känslan av att cruisa fram i gemytlig takt var skrämmande lika. Jag hann filosofera lite också, mest på att skaffa ny bil..

Hem kom jag iallafall. Skönt att slippa raggarljudet.

Ducati Girl

Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Bikerbitch skrev:
2582927 På vägen hem med bilen låg jag och småmyste i 120km/h eftersom väglaget var sisådär.
Dagarna innan hörde jag början till raggarljud i bilen eftersom avgasröret inte är det bästa, så det hade troligen gått hål igen. Utanför Södertälje säger det bara "pang" i hela bilen.
Den rullade på som vanligt men som följd bromsade jag litegrann och valde sen att lägga mig i höger körfält för att sen stanna i vägrenen. Ringde sambon och lät skitsur eftersom jag blev lite rädd samtidigt. Gick ut och kikade ifall jag hade tappat hela avgasröret, men det satt kvar.

Körde i 80-90km/h resten av vägen hem. Sörmlands landskap kan vara otroligt fint en tisdagskväll klockan 18.30 i mörkret. Man hann njuta ordentligt av naturen i denna marschfart ;-)
"Tamefan, det är ju som att köra custom" tänkte jag när jag puttrade fram och bilisterna blängde surt på tjejen som satt och fiskörde.
Chassit var väl inte som på en customhoj, men likväl ljudet och den där känslan av att cruisa fram i gemytlig takt var skrämmande lika. Jag hann filosofera lite också, mest på att skaffa ny bil..

Hem kom jag iallafall. Skönt att slippa raggarljudet.

Hehe..Skönt det gick bra i alla fall. :tummenupp Råkade ut för någonting liknande när jag skulle köra till jobbet för många år sedan. Min andra bil var en liten, men märk väl, snabb liten Opel Corsa. (min första var en liten röd BMW 1602) HELA avgasröret höll på att rosta sönder & trillade nästan av en dag. En kille på jobbet hjälpte mig att lite så där provisoriskt "tejpa" ihop det hela med silvertejp. Lyckades sedan ta mig hem innan hela avgasröret rasade ihop. Lät väldigt "rejsigt" & jag garvade hela vägen hem. :D

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
newstead skrev:
2583177 Man får bara köra 110km/h i Sverige :mattias

Ja men eftersom mätarna på bilarna oftar diffar lite så körde jag nog 110km/h fastän det stod 120km/h
Whattafuck, du skall ju sympatisera här att bilen pangade på vägen :mad:
Vore riktigt phett med en nyare bil som håller lite bättre.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Idag har det BARA varit piss på jobbet. Käkade på Maxburger och nu har jag dubbelparkerat bilen kom jag på men jag sitter ett tag till haha.

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Bikerbitch skrev:
2583189 Ja men eftersom mätarna på bilarna oftar diffar lite så körde jag nog 110km/h fastän det stod 120km/h

Påminner mig om när jag kom på motorvägen på väg hem från skolan. Plötsligt rasslar det till i bilen och den sackar fart. Bromsar, kopplar och växlar ner till 4an. Fortfarande konstigt ljud, samtidigt sackar farten oroväckande fort.

Bestämmer mig efter en stunds velande att ratta upp bilen på avfarten till motorvägen. Mitt i kurvan (skarp!) på avfartsvägen lägger bilen av helt. Lyckas dock rulla in den åt sidan så gott det gick. Stendöd bil.

Där satt jag. Helt förvirrad och fattade ingenting. :va Under tiden jag väntar på bogseringshjälpen ställer jag mig på gräsplätten som skiljer avfarten från påfarten. EN (!) stannar och frågor om jag behöver hjälp. Men innan han ställde frågan flinade han lite retsamt och undrade om jag kört bensinslut. :mad: "Nä!! Motorn gick sönder! Tack." fick jag ur mig. (Även om jag då inte hade en aning om vad problemet var.

Men hem kom jag också till slut, även om jag nästan kände dödsångersten hos bilen där den stod mitt i kurvan på avtagsvägen.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
~Settan~ skrev:
2583210 Påminner mig om när jag kom på motorvägen på väg hem från skolan. Plötsligt rasslar det till i bilen och den sackar fart. Bromsar, kopplar och växlar ner till 4an. Fortfarande konstigt ljud, samtidigt sackar farten oroväckande fort.

Jag tycker det är riktigt läskigt när det händer saker sådär på motorvägen. Man tror man är så himla säker och trygg. Men ack o ve. Hjälper ju föga att man är en sån som kan få pulsen att skjuta ut sig själv med katapult ur kroppen när det häner grejer också.
Var det hela motorn som hade gått sönder alltså?

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Bikerbitch skrev:
2583224 Jag tycker det är riktigt läskigt när det händer saker sådär på motorvägen. Man tror man är så himla säker och trygg. Men ack o ve. Hjälper ju föga att man är en sån som kan få pulsen att skjuta ut sig själv med katapult ur kroppen när det häner grejer också.
Var det hela motorn som hade gått sönder alltså?

Ja, det var inte kul! Men jag var iallafall klok nog att lämna bilen på avfarten och ställa mig själv vid sidan om och bli uttittad av förbipasserande. Men ja, det var läskigt faktiskt.
Nä, det var inte hela motorn (sa bara till den förbipasserande eftersom han tyckte det var kul när han trodde jag kört soppatorsk). Jag anade att det var nåt i den och efter närmare koll av sambon var det vattenpumpen som lämnat in.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
~Settan~ skrev:
2583251 Ja, det var inte kul! Men jag var iallafall klok nog att lämna bilen på avfarten och ställa mig själv vid sidan om och bli uttittad av förbipasserande. Men ja, det var läskigt faktiskt.
Nä, det var inte hela motorn (sa bara till den förbipasserande eftersom han tyckte det var kul när han trodde jag kört soppatorsk). Jag anade att det var nåt i den och efter närmare koll av sambon var det vattenpumpen som lämnat in.

Ja fi faen för bilar och sånt där ibland. Man får vara glad att det inte går värre. Även om man för stunden blir ganska chockad. Man är ju inte beredd att bilen plötsligt skall sluta funka normalt.

Ducati Girl

Gick med
28 Dec 2004
Hoj
newstead skrev:
2583177 Man får bara köra 110km/h i Sverige :mattias

Det finns faktiskt en vägsträcka mellan Falkenberg & Göteborg som har 120 km/h "på prov".

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
2583189 Ja men eftersom mätarna på bilarna oftar diffar lite så körde jag nog 110km/h fastän det stod 120km/h
:sympati :tungan

Ducati Girl skrev:
2583269 Det finns faktiskt en vägsträcka mellan Falkenberg & Göteborg som har 120 km/h "på prov".
Är det sant? Den måste jag prova nån gång :hojraket

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras