Bikerbitch skrev:
2583189 Ja men eftersom mätarna på bilarna oftar diffar lite så körde jag nog 110km/h fastän det stod 120km/h
Whattafuck, du skall ju sympatisera här att bilen pangade på vägen
Vore riktigt phett med en nyare bil som håller lite bättre.
Påminner mig om när jag kom på motorvägen på väg hem från skolan. Plötsligt rasslar det till i bilen och den sackar fart. Bromsar, kopplar och växlar ner till 4an. Fortfarande konstigt ljud, samtidigt sackar farten oroväckande fort.
Bestämmer mig efter en stunds velande att ratta upp bilen på avfarten till motorvägen. Mitt i kurvan (skarp!) på avfartsvägen lägger bilen av helt. Lyckas dock rulla in den åt sidan så gott det gick. Stendöd bil.
Där satt jag. Helt förvirrad och fattade ingenting.
Under tiden jag väntar på bogseringshjälpen ställer jag mig på gräsplätten som skiljer avfarten från påfarten. EN (!) stannar och frågor om jag behöver hjälp. Men innan han ställde frågan flinade han lite retsamt och undrade om jag kört bensinslut.
"Nä!! Motorn gick sönder! Tack." fick jag ur mig. (Även om jag då inte hade en aning om vad problemet var.
Men hem kom jag också till slut, även om jag nästan kände dödsångersten hos bilen där den stod mitt i kurvan på avtagsvägen.