Kära dagbok

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jonathan. skrev:
2575793 Hey.

Blev en rätt lugn lördag ändå. Ska eventuellt tjöpa ytterligare en bil imorrn. Får se hur saker och ting ter sig.

Fick precis ett litet skjutsdilemma. Nio pers ville ha skjuts till Uppsala. Far har en Voyager som tar 6 passagerare. Frågade om jag fick låna fordonet varpå han betonade att det var okej om det endast är max 6 pers som ska med. Så då sket jag i det, kan inte ljuga om jag får låna grejer anser jag.

Hur skulle du gjort :confused:

Helt rätt killen, klart man ska vara ärlig. Vem åker på böter om inte du ifall ni blir stoppad liksom. Inte värt det.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Bikerbitch skrev:
2575808 Helt rätt killen, klart man ska vara ärlig. Vem åker på böter om inte du ifall ni blir stoppad liksom. Inte värt det.

Ja det får ju passagerarna ta såklart :hihi

Det är väl det moraliska jag undrade mest. Hellre sura polare än en far som inte kan lita på en kanske.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Kära dagbok, imorse åkte jag långväga för att titta på en dådsch till i familjen. Nu är jag hemma och är för full för att sova.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Chära boken.

Var till Västerås idag och köpte ny bil, Alfa 75 3.0. :)
Mycket nöjd hittills, roligare får man leta efter :tummenupp

Nu är ni välkomna att skriva vilken jefla skrothög jag köpt, den har baaara massa elfel, och rosten ska vi inte tala om bla bla bla..

Men ni kan ju sitta i era Volvosar med skrumpna ballar och aldrig ha upplevt äkta körglädje. Sådeså!

Mvh J

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jonathan. skrev:
2578058 Chära boken.

Var till Västerås idag och köpte ny bil, Alfa 75 3.0. :)
Mycket nöjd hittills, roligare får man leta efter :tummenupp

Nu är ni välkomna att skriva vilken jefla skrothög jag köpt, den har baaara massa elfel, och rosten ska vi inte tala om bla bla bla..

Men ni kan ju sitta i era Volvosar med skrumpna ballar och aldrig ha upplevt äkta körglädje. Sådeså!

Mvh J
Gratulerar jona :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jonathan. skrev:
2578058

Mvh J

Vilken jäkla skrothög du har köpt, den har bara en massa elfel, Alfor har blivit polisanmälda som stulna när dom i själva verket har rostat upp över natten.

Jag har ingen volvo, jag har en Saab, och skrumpen vet jag inte om den är, men min har varit skrynklig som ett russin sedan födseln.

Dessutom har jag upplevt äkta körglädje flera gånger, med olika fordon, däribland Alfa.

Jag hade faktiskt tänkt köpa en relativt ny Alfa en gång, men när säljaren frågad mig vad jag hade tänkt ha för reservbil så backade jag ur...

Jag har dessutom åkt trimmad fyrhjulsdriven Alfa i bergen i grekland, då rasade tvåans växel i lådan, men den killen som körde då skulle med lätthet kunna rasera även en volvolåda, så ingen skugga över bilen för det.

Jag tror att du kommer att ha kul med bilen :tummenupp

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
:D
Nu vet jag varför allt var så mörkt i morse och det var så få personer ute.
Jag ställde klockan åt fel håll = framme två timmar för tidigt. :yoparty

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
General E skrev:
2578348 :D
Nu vet jag varför allt var så mörkt i morse och det var så få personer ute.
Jag ställde klockan åt fel håll = framme två timmar för tidigt. :yoparty

Det förklarade ditt förra inlägg. Jag undrade hur du tänkte när du menade att du får sova mindre och hatar vintertid. Fast det kändes meningslöst att reagera, för när jag sett det hade du nog redan slumrat in i din fyratimmarssömn. :D

En anhörig på jobbet igår ställde till stor oro hos dom dementa damerna när han anklagade mig för att ha ställt alla klockor en timma bakåt ett dygn för tidigt. Förvirringen var total (bland dom alltså, jag visste ju vad klockan var men dom lyssnade inte på mig).

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Kära dagbok..
Adrenalinet pumpade för ett par timmar sen, kan inte sova än..
Satan vilketn grej asså, en erfarenhet som inte många får va med om. Synd att det inte gick helt som jag ville, men det blev det näst bästa iaf.

Nej fan, 6 nätter i rad oså får man en sån adrenalinkick de absolut sista man får så man inte kan somna, måste försöka nu.

Hejs.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jonathan. skrev:
2578058
Mvh J

Well... Mina ballar är inte speciellt skrumpna, Jag har P.L.Ä.P...

Ang. körglädje så räcker det för mig när laddtrycket börjar klättra mot 1,5 bar och bakänden kastar vilt..
Och sen har jag inte bilen för körglädjens skull heller, mer som ett arbetsredskap ( knäcker som elektrikare )

För körglädje väljer jag turbogixxern i stället :yoparty

Silverryggen skrev:
2578416 Well... Mina ballar är inte speciellt skrumpna, Jag har P.L.Ä.P...

Ang. körglädje så räcker det för mig när laddtrycket börjar klättra mot 1,5 bar och bakänden kastar vilt..
Och sen har jag inte bilen för körglädjens skull heller, mer som ett arbetsredskap ( knäcker som elektrikare )

PS. Den är ju vacker att titta på iaf, alfan :tummenupp

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Idag gick jag ner på jobbet och sa upp mig! Vilken skön känsla!

Mitt nya jobb ligger i Stockholm, so be afriad, I´m back in town!
Kommer dagpendla mellan städerna och hoppas att det ska funka bra.
Jag går från 19h i veckan till heltidsjobb, så otroligt najs!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
GuW skrev:
2578249 Vilken jäkla skrothög du har köpt, den har bara en massa elfel, Alfor har blivit polisanmälda som stulna när dom i själva verket har rostat upp över natten.

Jag har ingen volvo, jag har en Saab, och skrumpen vet jag inte om den är, men min har varit skrynklig som ett russin sedan födseln.

Dessutom har jag upplevt äkta körglädje flera gånger, med olika fordon, däribland Alfa.

Jag hade faktiskt tänkt köpa en relativt ny Alfa en gång, men när säljaren frågad mig vad jag hade tänkt ha för reservbil så backade jag ur...

Jag har dessutom åkt trimmad fyrhjulsdriven Alfa i bergen i grekland, då rasade tvåans växel i lådan, men den killen som körde då skulle med lätthet kunna rasera även en volvolåda, så ingen skugga över bilen för det.

Jag tror att du kommer att ha kul med bilen :tummenupp

När du skrev Saab så har du förverkat din rätt att uttala dig om bilar i öht. :hihi

Vad för någon? 33a, 164 ?

Det har jag redan haft en halvtank. Original diffbroms samt bakmonterad låda och 136kw = :tummenupp
Framför allt sången. Funderar på att flytta sängen till förarsätet med motorn igång.

Silverryggen skrev:
2578416 Well... Mina ballar är inte speciellt skrumpna, Jag har P.L.Ä.P...

PS. Den är ju vacker att titta på iaf, alfan :tummenupp

Det är fusk att tryckmata, alldeles för enkelt :tungan

Hojar och bilar kan ej jämföras. Se bara på alla dessa jefla hoj vs. bil-trådar, det är som att jämföra äpplen och päron. No can do!

Dock inte sagt att det säkerligen är grümt att sitta på en hoj som väger 180 kg och 250+ hk.

Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jonathan. skrev:
2580620 Det är fusk att tryckmata, alldeles för enkelt :tungan
Hojar och bilar kan ej jämföras. Se bara på alla dessa jefla hoj vs. bil-trådar, det är som att jämföra äpplen och päron. No can do!
Dock inte sagt att det säkerligen är grümt att sitta på en hoj som väger 180 kg och 250+ hk.

Fusk...? Enkelt...?
Vad har du trimmat för turbofordon..?

Jämförde inte hoj vs. bil... Jämförde körglädje..

PS. Hojen väger 230kg och kommer ha 330hk
DS. Bilen väger 1680kg och har 400hk....

Alfa up ur ass...:yoparty

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Silverryggen skrev:
2580690 Fusk...? Enkelt...?
Vad har du trimmat för turbofordon..?

Jämförde inte hoj vs. bil... Jämförde körglädje..

PS. Hojen väger 230kg och kommer ha 330hk
DS. Bilen väger 1680kg och har 400hk....

Alfa up ur ass...:yoparty

Ja alltså, inte enkelt i den meningen att bygga ihop en leksak man fått på McDonalds.
Det skall tilläggas att jag aldrig turbokonverterat något fordon i mina dagar, men varit/är runt folk som gör det. Bror håller på med en Amazon som inte är så långt ifrån att startas upp med B20 och turbo.

I vilket fall, jag tror det är enklare/billigare att få ut effekt genom att tryckmata istället för att suga. Väldigt generaliserat och grovyxat så behöver du: tillräckligt med laddtryck, soppa som hänger med, stadig bottendel, samt syre. Sen hur du bygger påverkar naturligtvis resultatet. Men det fungerar, mer eller mindre bra.
Se på skogenracing killarna, dom vänder upp och ner på befintligt grenrör, på med lämplig snurra, ställ upp soppan och gasar järnet. Visst, det håller inte speciellt länge men det fungerar mer eller mindre bra.

Sugmotortrimning tror jag det krävs mer kunskap och känsla för att det ska fungera bra.

Du har en hel hög kunskap som jag inte har, men hoppas du förstår vad jag försöker nå med ovanstående resonemang. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati