Kära dagbok

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
MikkE skrev:
2518965
Här är en bild med nya mobilen, K750i.
Och ja, det är fortfarande kul att cykla. Ska snart ut igen i regnet och åka skog :)

Hur mycket är en norsk krona ungefär?

Tjära dagboken. Kom nyss hem från ett taxipass. Skärplinge och tillbaka, 100 kr. Happ.. Kanske ska ta sig en liten stänkare och kika på nån rulle.

Tjing!

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Minimorran skrev:
2520217 Jag tycker som du... dessutom är jag nöjd med att stå i köket och baka medans karln fixar hojen.. ;)

Jag tycker det är mycket bättre att ha med karln i köket och sedan assistera när han mekar! Det är roligare när man är två och så kanske man lär sig nån gång hur man ska fixa hojen själv, även fast man är för svar för att lossa bultar och sånt själv. Men vad gör det när man har en manlig assistent redo att rycka in! :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
Hopp.. fick en kallelse idag till käkkirurgen, ska på fredag den 13/10
som några av er vet så kommer inte jag och tandläkare så bra överens, nu är det visserligen bara tid för undersökning för att sen ta framtida beslut om vad som ska ske men knöt sig i magen redan nu när jag öppnade posten :huvet

På sätt och vis skönt att det börjat hända lite eftersom jag har ont från tanden samt uppenbarligen behöver bli av med den men FY FAN säger ja bara...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det blir aldrig som man tänkt sig...

Var på fest i lördags, skitkul eftersom det var partaj med LMS-maffian! Men även några stackare till som såg lagom roade ut efter tre timmar med hojprat! Hamnade nere på stan lite senare på kvällen och vi tjejer skulle naturligtvis dansa, skitkul...eller inte. Tur att Frida är lika dansglad som jag och efter att ha fått en halv cider häld över mig så tyckte jag att jag hade en riktigt bra anledning att gå och sätta mig!

Av någon märklig anledning kom hojar på tal även fram på småtimmarna. Jag kom med den briljanta idén att Kobbe skulle låna ut sin R6a till mej så jag kunde provköra lite, jag har ju så mycket erfarenhet av att köra hoj och jag är ju så bra på att hålla mig på hjulen liksom! Men eftersom Kobbe hade tagit både en och annan öl så gick han med på att låna ut hojen till mig. Så i morn gottfolk ska Alx köra R6a för första och kanske sista gången i hela mitt djävla liv. Det här kan gå precis hur som helst, börjar nästan bli lite nervös för både min och Iris fortsatta liv.

Men jag ska ju ändå till sjukan på torsdag på besök inför opperationen och då är det inte så jobbigt att bli skjutsad dit från ortopeden :gnissla

Ananrs en rätt trevlig helg, mycket latande och gosande i soffan. Pimpmicran har körts till Söderköping för renovering eller lite piffande i alla fall.

Back to work people!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mrs. Laphroaig skrev:
2523495 Hopp.. fick en kallelse idag till käkkirurgen, ska på fredag den 13/10
som några av er vet så kommer inte jag och tandläkare så bra överens, nu är det visserligen bara tid för undersökning för att sen ta framtida beslut om vad som ska ske men knöt sig i magen redan nu när jag öppnade posten :huvet

På sätt och vis skönt att det börjat hända lite eftersom jag har ont från tanden samt uppenbarligen behöver bli av med den men FY FAN säger ja bara...

Det finns piller... och jag hoppas de biter på dig med.:)
Jag var till käkkirurgen för några år sedan och jag tycker inte det är så mysigt att bli urgröpt i käkbenet (rotspetsabcess). Så på frågan om jag ville ha lugnande innan så svarade jag JA!!! (Tack)
Inte vet jag vad de gav mig, och det är lika bra det, men det fanns inte ett bekymmer i hela världen under tiden tabletten verkade. :yoparty

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Livet är gött. Jag vaknade imorse, inte alla som får göra det ens.
Armarna är kvar, benen är kvar. Jag kan gå ut och ta en promenad om jag vill, jag kan skriva om jag vill, jag kan göra allt jag vill helt enkelt.

Tänk vad lyckligt lottad man är ändå!

Mrs. Laphroaig

Guest
Flamma77 skrev:
2523748 Det finns piller... och jag hoppas de biter på dig med.:)
Jag var till käkkirurgen för några år sedan och jag tycker inte det är så mysigt att bli urgröpt i käkbenet (rotspetsabcess). Så på frågan om jag ville ha lugnande innan så svarade jag JA!!! (Tack)
Inte vet jag vad de gav mig, och det är lika bra det, men det fanns inte ett bekymmer i hela världen under tiden tabletten verkade. :yoparty

Det här kräver narkos och ska in på fredag för att jag måste tydligen visa för tandläkarna varför de inte kan hjälpa mig i vaket tillstånd.
Lugnande blir jag inte lugn av tyvärr, provade det sist men jag stod fortfarande på benen och slogs trots elefantdos med lugnande :gnissla

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mrs. Laphroaig skrev:
2523908 Det här kräver narkos och ska in på fredag för att jag måste tydligen visa för tandläkarna varför de inte kan hjälpa mig i vaket tillstånd.
Lugnande blir jag inte lugn av tyvärr, provade det sist men jag stod fortfarande på benen och slogs trots elefantdos med lugnande :gnissla

Usch och blä. Hoppas det går bra.(Lycka till)
Glöm inte att andas! ;)

Mrs. Laphroaig

Guest
Flamma77 skrev:
2523924 Usch och blä. Hoppas det går bra.(Lycka till)
Glöm inte att andas! ;)

tack, det kommer behövas, tandläkaren heter jahab osså... :huvet
(förlåt mig men jag vill helst ha en person som jag kan förstå och som förstår mig när de ska rota inne i min mun!)

andas sa du .. hur var det man gjorde det nu igen ? :D

MC Doktorn

Guest
Jaha Dagboken

Nu e ja i den förb... glesbygden igen:på väg dit i morse somnade i bilen KL 0500 utanför Tierp parkerade på en grusväg vaknade av att en långtradare tutade och körde helljuset rakt in i min bil. :näsblod (parkat utfart grustag)Jag vaknade förstås!! Senare stannade jag och köpte äckligt kaffe på statoil och en torr kanelsnäcka.

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
MC Doktorn skrev:
2524013 Jaha Dagboken

Nu e ja i den förb... glesbygden igen:på väg dit i morse somnade i bilen KL 0500 utanför Tierp parkerade på en grusväg vaknade av att en långtradare tutade och körde helljuset rakt in i min bil. :näsblod (parkat utfart grustag)Jag vaknade förstås!! Senare stannade jag och köpte äckligt kaffe på statoil och en torr kanelsnäcka.

Du skulle föffan inte stannat på Statoil o käkat! Du skulle tjört vidare till Shellmacken som ligger efter E4an på väg mot Uppsalahållet istället. Där är det bra skit. :fakta

Själv har jag för första gången i mitt liv bilat betong. Och förmodligen den sista med. Fi fan vilket jäla arbete. En gratis biljett till evigt, kroppsligt lidande.
Respekt till er som sysslar med det! :buga

/ K. Ärring

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Mrs. Laphroaig skrev:
2523930 tack, det kommer behövas, tandläkaren heter jahab osså... :huvet
(förlåt mig men jag vill helst ha en person som jag kan förstå och som förstår mig när de ska rota inne i min mun!)

andas sa du .. hur var det man gjorde det nu igen ? :D

Hoppas att det går bra! Jag vet hur du känner dig (även om mina problem inte var likadana som dina så var skräcken ungefär densamma:näsblod )
Narkos är bra! :) ...fast det är svårt att äta pizza efteråt :rolleyes: ..så välj något annat till middag :tummenupp

Jag ska hålla tummarna!:pannkyss

MC Doktorn skrev:
2524013 Jaha Dagboken

Vad gör man i Tierp klockan fem på morgonen??

Last edited:

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Bikerbitch skrev:
2523812 Livet är gött. Jag vaknade imorse, inte alla som får göra det ens.
Armarna är kvar, benen är kvar. Jag kan gå ut och ta en promenad om jag vill, jag kan skriva om jag vill, jag kan göra allt jag vill helt enkelt.

Tänk vad lyckligt lottad man är ändå!

Skön inställning du har :tummenupp
Tänk om alla va nöjda med det lilla här i livet....

Har oxå haft en bra dag,idag. Plockat bort alla sommarprylar..som jackor o sandaler o sånt. Fick mig en smärre "chock" i morse,när jag kikade ut. IS på bilrutorna...shit,nu är det hösten på riktigt.
Trotsade ändå vädret (med +12),o tog mig en hojtur :) ...

//Lillan

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Lillan skrev:
2525121 Skön inställning du har :tummenupp

Har oxå haft en bra dag,idag. Plockat bort alla sommarprylar..som jackor o sandaler o sånt. Fick mig en smärre "chock" i morse,när jag kikade ut. IS på bilrutorna...shit,nu är det hösten på riktigt.

//Lillan

äääh.. själv vägrar jag fortfarande annat än t-shirt o vädret va ju kanon idag här så tog mig en tur :D ..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Lillan skrev:
2525121 Skön inställning du har :tummenupp
//Lillan

Tack vad snällt sagt :kiss Det är de små sakerna som gör det!

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
AndreasNo skrev:
2525124 äääh.. själv vägrar jag fortfarande annat än t-shirt o vädret va ju kanon idag här så tog mig en tur :D ..

Jaha,å inte hörde du av dig heller....jag skulle ju lära dig att köra hoj :tungan
Minsann ,fick jag åka själv istället......

//Lillan

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Lillan skrev:
2525139 Jaha,å inte hörde du av dig heller....jag skulle ju lära dig att köra hoj :tungan
Minsann ,fick jag åka själv istället......

//Lillan

ja jobba inatt, ställde klockan på 12, gick upp 13:30.. med andra ord så hade jag så bråttom ut så jag hann inte :D..

vi kan åka imorrn :D.. fast risken finns att mina horn kaaanske möjligen växt ut lite så det går lite fort.. :rolleyes:

MC Doktorn

Guest
Jonathan. skrev:
2524629 Du skulle föffan inte stannat på Statoil o käkat! Du skulle tjört vidare till Shellmacken som ligger efter E4an på väg mot Uppsalahållet istället. Där är det bra skit. :fakta

Själv har jag för första gången i mitt liv bilat betong. Och förmodligen den sista med. Fi fan vilket jäla arbete. En gratis biljett till evigt, kroppsligt lidande.
Respekt till er som sysslar med det! :buga

/ K. Ärring[/QUOTE

Jag ska hädanefter sluta älska så länge kvällen innan och så jag är utvilad och hinna äta frukost.

Betongkille på landet är respekt :tummenupp

Minimorran skrev:
2525000

Vad gör man i Tierp klockan fem på morgonen??

Prostitution i dess grövsta bemärkelse, glesbygden erbjuder en ortoped det goda livet.

Sitter nu i Bollnäs och njuter :rolleyes:

Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Minimorran skrev:
2525000 Hoppas att det går bra! Jag vet hur du känner dig (även om mina problem inte var likadana som dina så var skräcken ungefär densamma:näsblod )
Narkos är bra! :) ...fast det är svårt att äta pizza efteråt :rolleyes: ..så välj något annat till middag :tummenupp

Jag ska hålla tummarna!:pannkyss

tyvärr är det inte spikat att det blir narkos, ska till dem på fredag bara för att de vill titta på tanden igen, se hur jag reagerar samt återigen försöka tala om för mig att de inte är farliga :huvet
så håll du båda tummarna :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...