Kära dagbok

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Vinterdepression deluxe!

Satt just och kollade på bilderna som Håkan lagt upp på LMS hemsida och insåg att det spelar ingen roll att jag vet att jag ska köra hoj i helgen. För just precis nu så hittade jag en bild som fick abstinensen att bli allt för stor!

Bilden kanske inte ser ut att vara mycket för världen, men det är hela mitt liv på sommarhalvåret! Prata skit i depån, hjälpa till med depåstöd, däcksvärmare, hjämar, handskar och allt annat som en stressad förare bara råkar glömma bort, vara funktionär också såklart! Vad vore livet utan en blå och en rostvit racebuss? Två förvirrade killar med hojar som får sådär lagom mycket kärlek. Depån under SM, eller en vanlig tisdagsträning med för den delen, är något att se fram emot nu när det är mörkt och kallt.

Jag kommer att vara som ett litet barn på hjulafton när hojarna rullar ut på banan för första gången i vår. Dom som har sett mig provköra 125a i år vet precis hur jag kommer att se ut!

Tur att man har riktigt roliga minnen från banan från i år. Första gången jag körde på bana själv, bara det är värt mycket just nu som bakgrundsbild på datorn bland annat.

Jag längtar, till värmen, sommaren, stämningen, tävlingarna, maten och detta är bara det som kommer att hända i depån!

Är det bara jag som saknar depålivet nu under vintern?

Bifogat

• Depåliv.JPG
    Depåliv.JPG
    30.1 KB · Visningar: 85

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Slappa skrev:
2658713 Då har man jobbat färdigt för idag, bilat golv i en kockskola, mina blodkärl lär vara sabbade efter de här:mad:

Äh lite bilning är väl bara fint :D

Hade en session när vi bilade först 8 timmar arbetsdag, sen körde övertid 8 till. Nu går det ju bort massa tid på pauser, resa och diverse, men man hade mycket myror i nävarna dagarna efter.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Samme skrev:
myror i nävarna dagarna efter.

Ja det hade jag också idag, gjorde ont så fort man skulle spika eller klippa till nån plåtbit.

Ja tror jag ska gå en kurs i angermanagement eller vad de nu heter, har alldeles för mycket aggresioner som måste ut! ;)

Mrs. Laphroaig

Guest
Idag har jag ätit lunch med en f.d kollega, fick min första julklapp :) , därefter gick jag på en halvtimmes massage. Skulle väl egentligen behövt ligga där några timmar till med tanke på min trasiga axel men en halvtimma är alltid något.
Borde krupit ner i sängen för länge sen men tja.. ääh jag har ingen ursäkt för det, får skylla mig själv.
Imorgon ska jag jaga mina försäkringsbolag samt kontakta trafikjuristen men även ta en lång promenad och sen köpa sista julklappen.

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Låg
Kommer ihåg att jag vaknade.. drack upp de sissta ur jack-flaskan.. sen blev det frukost..

När ölen var uppdrucken så kände jag att, fan liksom.. palla jobb.. så ja blandade till en liten kola-mix o skjöt upp IV.. mådde bra o kom till medvetandet för ca 20 min sen.. ska ta o käka upp pizzan ja har i kylen.. de ä väl nån som glömt den där.. o ja hatar räkor.. men men.. man måste äta!

Hittade nyss en kille på toan som däckat eller nått.. vet inte vem de ä men han får fan ligga där.. han mår nog inte så bra..

Jag har träffat flickvännen nu för första gången på 2 dagar! De visade sig fan att hon hade vart här hela tiden! :va

Nae nu gott folk måste ja dricka öl o äta.. sen blire väl nån liten kanylis i armen känner jag..
Ta de lugnt!
//R

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Handlade julklappar till kidzen igår. Missade bussen till jobbet i morse. Ena hunden spyr. Råkade spilla ut kaffet över tangentbordet. Har ont i skallen och inga Ipren hemma.Kollade kontot efter gårdagens shopping nyss....:huvet Ser ut att bli en strålande dag....:näsblod

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Yes another day at work, sliter och släpar men ja är så tacksam för att ja har ett jobb just nu. Enda nackdelen att de inte blir nån vidare fritid, vill bara sova så fort ja kommer hem.

Fördelen är att man får bra form på kroppen, är ju inget kontorsjobb man har direkt!

Sen vill ja tilllägga ett par saker till folk, lite faktum bara!

1. Säg aldrig att de inte kan bli värre än de redan är för det kan det!
2.Till Supergirl!
Lyckliga slut existerar bara i sagornas värld och ja tror inte på sagor längre, sagor är för de yngre folket.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kära dagbok,

Idag har nån snott min post. När jag gick till jobbet låg det fyra-fem julkort och lite reklam där. När jag kom hem så var det bara reklam. Helt jävla sjukt!

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
Kära dagbok...trodde jag kunde pusta ut för Julen,och ha en God Jul, men ack nej. Syrran sjuk som vi skulle vara hos så nu är det jag som får ta tjuren i hornen och hålla dom hår...blabla...nu är det jag som får bita ihop och fixa Jul...hur ska jag hinna...pust. Snälla tomten:) håll tummen för mig*kram*//N:gnissla

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Prostatacancer

Artikel idag om prostatacancer i lokaltidningen här i Eskilstuna där grundaren av prostataföreningen här i Sörmland och jag blev intervjuade. Nu jobbar vi på för att försöka nå nån form av jämlikhet här...

Varför har inte fler killar blå bandet på sig?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bikerbitch skrev:
2674341 Varför har inte fler killar blå bandet på sig?

För att det är mera politiskt korrekt att köpa det rosa?
Jag har faktiskt inget bra svar, men vi gubbar ska ju bekymra oss om :tuttar cancer istället för :arsele cancer som bara drabbar män.

Annars är vi ju kvinnoförnedrande, ojämnställda djur..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GuW skrev:
2674520 För att det är mera politiskt korrekt att köpa det rosa?
Jag har faktiskt inget bra svar, men vi gubbar ska ju bekymra oss om :tuttar cancer istället för :arsele cancer som bara drabbar män.
Annars är vi ju kvinnoförnedrande, ojämnställda djur..

Says who?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jaha dagboken då vaknade man ensam i sängen återigen, de är läskigt vad man kan sakna nåt man knappt haft.

Kanske inte personen men mer hela grejen med att lägga sig och mysa med en trevlig tjej, vakna upp med den samma!

Vad ska man göra idag då? Dagsljuset försvinner snart och då blir de kväll igen, ja som nyss gått upp:mad:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept