Kärleksfixartråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har ett litet problem.. är sjukt intresserad av en kille men vet inte hur jag ska göra. Är verkligen inte den blyga typen nån stans och kan snacka, svära och tala grovt med vem som helst när som helst... utom de killar jag e intresserrad av. Då fryser jag till.
Blir sjukligt blyg och gör allt för att undvika denna människa, då jag inte vet hur jag ska bete mej. Kan knappt säga hej, för att jag blir så skraj!
Jag vet att det är löjligt och jag hatar mej själv för detta!
Så nu kära vänner vill jag ha lite tips på hur jag ska bete mej!
Vad ska jag göra eller säga för att luska ut om det finns intresse från hans sida?? Hjälp mej!!! :)

Positiv inställning är allt. Gå igenom i din egen skalle hur du bara går fram till honom och snackar ett par ord. Frågar om han har lust att gå ut och käka lite någon kväll. Du får hans nr och allt känns kanon. Tänk på den känslan.

Bara att nöta det om och om igen i skallen. Sen bestämmer du en kväll när du ska fråga. Berätta gärna för några kompisar att du ska göra det. Inga undanflykter. Nu måste du. Gissa om det kommer gå bra! :yoparty
Blyga tjejer som står i ett hörn får inga killar.

Får du ett nej rycker du på axlarna och tänker synd för honom.
PMa mig om du inte lyckas så tar vi en dejt istället :)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Positiv inställning är allt. Gå igenom i din egen skalle hur du bara går fram till honom och snackar ett par ord. Frågar om han har lust att gå ut och käka lite någon kväll. Du får hans nr och allt känns kanon. Tänk på den känslan.

Bara att nöta det om och om igen i skallen. Sen bestämmer du en kväll när du ska fråga. Berätta gärna för några kompisar att du ska göra det. Inga undanflykter. Nu måste du. Gissa om det kommer gå bra! :yoparty
Blyga tjejer som står i ett hörn får inga killar.

Får du ett nej rycker du på axlarna och tänker synd för honom.
PMa mig om du inte lyckas så tar vi en dejt istället :)

Tips från cochen! :fakta :jäs Detta gillas starkt! Att träna i tankarna är ju suveränt, kommer nöta olika tänkbara senarier i mina tankar nu :krama :)
Jag kommer nog inte våga (?) fråga ut honom, men man kan ju alltid kanske adda honom på fejsbook?!
Tack för tipsen, och jag ska ha dej i bakhuvudet om det går åt pipan;)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Tips från cochen! :fakta :jäs Detta gillas starkt! Att träna i tankarna är ju suveränt, kommer nöta olika tänkbara senarier i mina tankar nu :krama :)
Jag kommer nog inte våga (?) fråga ut honom, men man kan ju alltid kanske adda honom på fejsbook?!

Hehe, fröken :)!

Nu vill jag inte vara elak och rå här, jag vet att du är blyg och försöker ha det i åtanke då jag läser vad du skriver men samtidigt vill jag komma med tips.

Det känns som att du jobbar åt lite fel håll här, tanken är väl vanligtvis att man lär känna någon på nätet och sen ses ute i livet, inte tvärtom som du vill ha det. Jag säger allt eller inget här, tar du dig fram och börjar prata med honom så behöver du inte spika ett datum då ni ska ses men du kan åtminstonde ge honom ditt nummer och be honom höra av sig om han har lust att hitta på nånting nån dag. Fråga om facebook känns ungefär som att ge honom en lapp där du frågar chans på honom ;).

Ta det på rätt sätt, vill inte pika utan bara komma med tips på hur jag som kille skulle reagera om någon tjej tog mod till sig, kom fram till mig och sen frågade om hon fick adda mig som vän på facebook... Jag personligen hade mycket hellre fått ett telefonnummer av dig.

bladepete

Work hard and plays even harder!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Honda fireblade -00 (såld)
Hur går det riktigt med kärleken söderbönor, det verkar vara dags för mig att göra en resa söderut i vår:yoparty

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

Äh skippa cyberrymden.
Ut och ta en fika eller nått annat med honom. Inte värre än så.

Är du blyg så är det ju bara att träna sig på att bli lite modigare. Utmärkt läge att börja nu!

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Hehe, fröken :)!

Fråga om facebook känns ungefär som att ge honom en lapp där du frågar chans på honom ;).
Ta det på rätt sätt, vill inte pika utan bara komma med tips på hur jag som kille skulle reagera om någon tjej tog mod till sig, kom fram till mig och sen frågade om hon fick adda mig som vän på facebook... Jag personligen hade mycket hellre fått ett telefonnummer av dig.

Jag förstår dej delvis, men nu måste du ha i åtanke att jag e blyg och skulle aldrig tyvärr våga fråga om någons nummer eller ge ut mitt.
Vi är ju arbetskollegor och jag har addat någara andra på jobbet så därför känns det "neutralt". Facebook är ju perfekt i detta läge då man både samlar sina nära vänner med bekanta, det finns alltså ingen "laddning" i att adda nån på fejsbook, man kan inte tolka in något, för alla har ju typ det..
Sen är det ju perfekt för då kan man höras av under veckan och skicka lite roligare saker till varandra.
Man kan flörta med alibi! :) jag vet jag e så jäkla feg, men jag funderar iaf på att ta kontakt och det är en framgång för mej!! :tungan
Nu en annan sak jag måste fråga er killar därute..
Jobbade där i påskas och han var där och vi sa hej och snackade lite allmänt och det kändes faktiskt som han blev glad över att se mej (men jag kanske överanalyserade hans beteende gentemot mej till min fördel) :va :D
Hur som helst så gick vi till kontoret för att jag skulle få ett par nycklar och när jag sträckte mej efter dem tog jag fram min vänser hand. Han gav dem till mej och bara frös till och tittade på min vänsterhand sen på mej med värsta konstiga blicken! Jag hade två ringar på mej på ringfingret= förlovad+gift!!! Jag ville bara skrika "JAG ÄR SINGEL GOD DAMM IT!!! :huvet :4skrika
Hade bara köpt lite dekoration för att vara fin, och är katolik så vi har vigselringen på höger hand...
Tja efter detta så snackade han inte med mej alls på hela kvällen..:( :död
Tror ni att han tror att jag e förlovad nu och liksom upptagen..?? :näsblod

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag förstår dej delvis, men nu måste du ha i åtanke att jag e blyg och skulle aldrig tyvärr våga fråga om någons nummer eller ge ut mitt.
Vi är ju arbetskollegor och jag har addat någara andra på jobbet så därför känns det "neutralt". Facebook är ju perfekt i detta läge då man både samlar sina nära vänner med bekanta, det finns alltså ingen "laddning" i att adda nån på fejsbook, man kan inte tolka in något, för alla har ju typ det..
Sen är det ju perfekt för då kan man höras av under veckan och skicka lite roligare saker till varandra.
Man kan flörta med alibi! :) jag vet jag e så jäkla feg, men jag funderar iaf på att ta kontakt och det är en framgång för mej!! :tungan
Nu en annan sak jag måste fråga er killar därute..
Jobbade där i påskas och han var där och vi sa hej och snackade lite allmänt och det kändes faktiskt som han blev glad över att se mej (men jag kanske överanalyserade hans beteende gentemot mej till min fördel) :va :D
Hur som helst så gick vi till kontoret för att jag skulle få ett par nycklar och när jag sträckte mej efter dem tog jag fram min vänser hand. Han gav dem till mej och bara frös till och tittade på min vänsterhand sen på mej med värsta konstiga blicken! Jag hade två ringar på mej på ringfingret= förlovad+gift!!! Jag ville bara skrika "JAG ÄR SINGEL GOD DAMM IT!!! :huvet :4skrika
Hade bara köpt lite dekoration för att vara fin, och är katolik så vi har vigselringen på höger hand...
Tja efter detta så snackade han inte med mej alls på hela kvällen..:( :död
Tror ni att han tror att jag e förlovad nu och liksom upptagen..?? :näsblod

Du e rökt...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag förstår dej delvis...

Nu förstår jag mig bättre på dig iaf.

Det får nog bli facebook för din del trots allt, med tanke på att du analyserar saker och ting så till den grad som du redan i detta skede gör så kommer du antagligen smälla av om någon direkt fysisk kontakt skulle ge sig till känna mellan er. :)

Jag vet inte hur alla andra killar är men jag funkar iaf som så att jag anser en tjej vara ointresserad om hon mestadels är stum då hon är med mig, addar hon mig på facebook så är ju det ett steg i rätt riktning men samtidigt så vet man aldrig om tjejen ifråga kanske bara addar mig trots att hon bara vill skapa en vänskap. Killar fungerar annorlunda, en singelkille jagar inga nya vänskaper så länge han är singel, inte jag iaf. Vad det blir av det med tiden är en annan femma men grundtanken är alltid densamma från början.

Tror inte det jag skriver hjälper dig så mycket tyvärr men adda honom på facebook och var väldigt på till en början så förstår han nog vinken, nappar han så får du dock bli svår annars kommer han sätta på dig och sen dra, och det vill du ju inte.

Vad gäller ringen så är det ju knappast nåt plus i kanten, antingen hoppas du på det bästa eller så blottar du strupen och säger nåt i stil med:
"Du kanske har noterat att jag har en ring på fingret, om du nu undrar så betyder det dock inte att jag är bortlovad till någon annan ;)"
Glöm inte blinksmileyn, den är viktig (förutsatt att han nu då inte lever kvar på stenåldern och inte hänger med i smileyvärlden).

Återkom med rapport då ni är polare på facebook så får vi se vad som händer.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*

Det får nog bli facebook för din del trots allt, med tanke på att du analyserar saker och ting så till den grad som du redan i detta skede gör så kommer du antagligen smälla av om någon direkt fysisk kontakt skulle ge sig till känna mellan er. :)Tror inte det jag skriver hjälper dig så mycket tyvärr men adda honom på facebook och var väldigt på till en början så förstår han nog vinken, nappar han så får du dock bli svår annars kommer han sätta på dig och sen dra, och det vill du ju inte.

:hihi :rofl :lol det e nog sant!
Jag e inte en tjej som spelar spel, visst jag e blyg men det är inget spel, det är sanningen. Att "spela svår" är inte min stil! Jag hoppas att han inte e den blyga typen och tar tillfället i akt! Så han får gärna sätta på mej, jag vill ju inget annat!! :krama
Och skulle han dra därefter, vilket jag kanppast tror då jag kommer ge honom the night of his life så har jag i alla fall fått mej ett skjut! :tungan
Che sera, sera.. :)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Det får nog bli facebook för din del trots allt, med tanke på att du analyserar saker och ting så till den grad som du redan i detta skede gör så kommer du antagligen smälla av om någon direkt fysisk kontakt skulle ge sig till känna mellan er. :)

Jag vet inte hur alla andra killar är men jag funkar iaf som så att jag anser en tjej vara ointresserad om hon mestadels är stum då hon är med mig, addar hon mig på facebook så är ju det ett steg i rätt riktning men samtidigt så vet man aldrig om tjejen ifråga kanske bara addar mig trots att hon bara vill skapa en vänskap. Killar fungerar annorlunda, en singelkille jagar inga nya vänskaper så länge han är singel, inte jag iaf. Vad det blir av det med tiden är en annan femma men grundtanken är alltid densamma från början.

Tror inte det jag skriver hjälper dig så mycket tyvärr men adda honom på facebook och var väldigt på till en början så förstår han nog vinken, nappar han så får du dock bli svår annars kommer han sätta på dig och sen dra, och det vill du ju inte.

Vad gäller ringen så är det ju knappast nåt plus i kanten, antingen hoppas du på det bästa eller så blottar du strupen och säger nåt i stil med:
"Du kanske har noterat att jag har en ring på fingret, om du nu undrar så betyder det dock inte att jag är bortlovad till någon annan ;)"
Glöm inte blinksmileyn, den är viktig (förutsatt att han nu då inte lever kvar på stenåldern och inte hänger med i smileyvärlden).

Återkom med rapport då ni är polare på facebook så får vi se vad som händer.

Du e nog jeflar några procent tjej så som du babblar :D

(sorry kom på att det är ett sätt och ragga)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
[/B]
:hihi :rofl :lol det e nog sant!
Jag e inte en tjej som spelar spel, visst jag e blyg men det är inget spel, det är sanningen. Att "spela svår" är inte min stil! Jag hoppas att han inte e den blyga typen och tar tillfället i akt! Så han får gärna sätta på mej, jag vill ju inget annat!! :krama
Och skulle han dra därefter, vilket jag kanppast tror då jag kommer ge honom the night of his life så har jag i alla fall fått mej ett skjut! :tungan
Che sera, sera.. :)

Haha, ok!

Ett enklare alternativ är ju annars att du super dig full (så du vågar) och säger till honom att du är så jävla tänd på honom och att du vill ge honom the night of his life!

Hur nu det där med den magiska natten går ihop med att du är så blyg annars vet jag inte och tänker inte gräva i det heller. :gnissla

Du e nog jeflar några procent tjej så som du babblar :D

(sorry kom på att det är ett sätt och ragga)

Jag gillar att säga vad jag tycker och tänker bara, sen att jag funderar lite för mycket ibland är en annan femma.

Tjejer har jag nog av för tillfället men visst ligger det nåt i det du säger, säger men rätt saker får man ligga. :tuttar

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Haha, ok!

Ett enklare alternativ är ju annars att du super dig full (så du vågar) och säger till honom att du är så jävla tänd på honom och att du vill ge honom the night of his life!
Hur nu det där med den magiska natten går ihop med att du är så blyg annars vet jag inte och tänker inte gräva i det heller. :gnissla

Meh.. bara för att man blir blyg när man är förtjust i en kille och inte vet hur man ska göra behöver det inte betyda att man inte vågar ha sex! Det är inte så att jag ligger som en sopsäck och tar emot om det är de du tror! :arsele
När väl initial-fasen e över och man vet att han gillar mej och vice versa så är det ju fritt fram att överrumpla killen! :brynad
..det svåra/jobbiga är bara att komma över "undra-om-han-tycker-om-mej-åxå-fasen".. sen e jag inte blyg!!:yoparty
Tja, nog om det..!
Ska uppdatera er hur det gått nästa gång jag träffar mitt offer! :rolleyes:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Meh.. bara för att man blir blyg när man är förtjust i en kille och inte vet hur man ska göra behöver det inte betyda att man inte vågar ha sex! Det är inte så att jag ligger som en sopsäck och tar emot om det är de du tror! :arsele
När väl initial-fasen e över och man vet att han gillar mej och vice versa så är det ju fritt fram att överrumpla killen! :brynad
..det svåra/jobbiga är bara att komma över "undra-om-han-tycker-om-mej-åxå-fasen".. sen e jag inte blyg!!:yoparty
Tja, nog om det..!
Ska uppdatera er hur det gått nästa gång jag träffar mitt offer! :rolleyes:

Haha, jag sa väl aldrig att du skulle spela rollen som sopsäck! Tycker bara det är en liten udda kombo att vara blyg samtidigt som man är ett vilddjur i sängen.
Förstår dock vad du menar så jag ska inte hetsa dig.

Om några månader kommer vi kanske få läsa i trubbeltråden att saker och ting har gått vägen men att du nu börjar undra om han faktiskt älskar dig eller inte. Han visar liksom inte lika mycket uppskattning och omtanke som han gjorde i början av förhållandet!? Är det dig det är fel på då undrar du då såklart. Nej det är det inte, det är bara det att tjejer är bra på att överanalysera saker och ting och skaffa sig problem som inte finns. :tummenupp

Men det är ju som sagt en bit fram i tiden detta, vi kan ta det då istället. ;)
(har för övrigt aldrig levt i ett riktigt förhållande men pratar med för mycket cheyer och om deras problem)

Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Jag kilar fortfarande stadigt med världens sötaste chey :yoparty :kär

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Haha, jag sa väl aldrig att du skulle spela rollen som sopsäck! Tycker bara det är en liten udda kombo att vara blyg samtidigt som man är ett vilddjur i sängen.
Förstår dock vad du menar så jag ska inte hetsa dig.

Den kombon har jag också. Funkar riktigt dåligt. :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...