Kärlekstrubbelstråden

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
Ja du har så rätt så.Folk är nog lite stressade i den här stan.Endel har som sagt lite tunnelseende.Eftersom det är 60% singlar i stockholm.
Du vet gräset är alltid grönare på andra sidan.Så varför stanna upp när det alltid står nåt bättre runt hörnet........Fast man hittar nog drömprinsen på ålderdomshemmet där kommer man inte så långt i korridoren.
/payton:tummenupp

Aha, ja då är det ju döfött från början...

För att det handlar om timing. Alla personer kan inte hantera en rak sanning vid vilka tidpunkter som helst. Säger man vad man känner o tycker för tidigt springer många sin väg. Man blir rädd för det kräver att man helst säger samma sak tillbaka o en massa annat i retur som man kanske inte riktigt känner att man kan ge. Då känner man sig kvävd.

Så det handlar inte om att inte vara rak eller oärlig. Utan om att hitta någerlunda rätt tidpunkt att vara det på.

Lugna nerverna o låt folk hänga med i svängarna istället. Du kan inte på största allvar mena att du vet speciellt mkt efter en enda dejt...

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Sen är det lite trist häruppe i stockholm,säger man helt ärligt å rakt vad man tycker första dejten.Så tror dom man är ett psykfall och man blir dumpad på direkten.Helst ska man hålla på å spela spel tills det rinner ut i sanden.Payton

Tror det beror på helt vad man säger, och inte på staden ifråga. Säger man att man vill ha barn tex på första dejten, så förstår jag att man backar rejält, både som tjej och kille. För din dejt kanske tar det så att du vill ha barn med just honom. (Bara ett exempel då jag inte vet vad du sagt)

Jag vill ha ett seriöst förhållande, orkar inte strula runt och spela spel jag heller. Sen är det ju ändå så att man måste lära känna en ny person innan man vet om det är rätt med just den personen.

Kanske bör du säga vissa saker på ett annat sätt för att din dejt inte ska missuppfatta dig och bli skrämd av vad du säger? Ibland kan det vara bra att få en opartisk insikt på vad som blev fel för att man ska få upp ögonen på hur det blev så.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Tror det beror på helt vad man säger, och inte på staden ifråga. Säger man att man vill ha barn tex på första dejten, så förstår jag att man backar rejält, både som tjej och kille. För din dejt kanske tar det så att du vill ha barn med just honom. (Bara ett exempel då jag inte vet vad du sagt)

Jag vill ha ett seriöst förhållande, orkar inte strula runt och spela spel jag heller. Sen är det ju ändå så att man måste lära känna en ny person innan man vet om det är rätt med just den personen.

Kanske bör du säga vissa saker på ett annat sätt för att din dejt inte ska missuppfatta dig och bli skrämd av vad du säger? Ibland kan det vara bra att få en opartisk insikt på vad som blev fel för att man ska få upp ögonen på hur det blev så.

Ja jösses finns det något som får en att lägga benen på ryggen så snabbt som om de fråga om man vill ha barn eller gifta sig på första dejten :skrämd

Det är något man frågan lååååångt senare ;)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Ja du har så rätt så.Folk är nog lite stressade i den här stan.Endel har som sagt lite tunnelseende.Eftersom det är 60% singlar i stockholm.
Du vet gräset är alltid grönare på andra sidan.Så varför stanna upp när det alltid står nåt bättre runt hörnet........Fast man hittar nog drömprinsen på ålderdomshemmet där kommer man inte så långt i korridoren.
/payton:tummenupp

Ligger nog nåt i det ja. Varför inte stanna upp o se det man faktiskt har redan tex...

Nu är du minsann riktigt klok! :tummenupp

Ja jösses finns det något som får en att lägga benen på ryggen så snabbt som om de fråga om man vill ha barn eller gifta sig på första dejten :skrämd

Det är något man frågan lååååångt senare ;)

Exakt! Men tydligen är det inte helt ovanligt. Förstår inte varför folk har så förbannat bråttom...

Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Det måste ju finnas en attraktion/kemi med den man är tillsammans med, tycker ni inte det?
En gammal killkompis till mig sa om han hade varit vältränad då hade vi minsann varit tillsammans för länge sen. Just den kommentaren kommer jag aldrig glömma,för hur kan han som var en av mina bästa vänner fälla en sån jävla nedlåtande kommentar? Om jag hade varit så ytlig borde han inte ens vilja ha mig som partner. Med det menar jag att om det hade funnit kemi/attraktion mellan honom och mig så hade hans yttre inte spelat roll.

Sen spelar självklart utseende roll vid första anblicken, att se en människas fina inre tar tid, för det måste man lära känna denne person.

Ha ha jag tror han har rätt :blah
För min del så brukar det finnas mycket mer kemi och tid för att se mitt fina inre om jag är nyklippt, solbränd, vältränad och välklädd. När man inte är ovanst utan kommer lufsande blekfet i slitna jeans och t-shirt med uttänjd krage så är det inte lika många som vill se mitt fina inre...

Har alltid varit imponerad av vissa brudar (syftar inte på Milla) som har en kravlista med a,b,c,d,...ö,a1,a2,a3.....xyz som täcker typ allt, men själva är låååångt ifrån "all that".

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Ha ha jag tror han har rätt :blah

Nu var vi ju kompisar sedan länge, så jag visste ju allt om hans fina och ofina sidor. Med nya bekantskaper är det ju som jag sa det yttre som avgör vid första anblicken. Det kommer man ju aldrig ifrån.

Fina armar (som jag personligen är svag för) syns ju ändå i en sliten t-shirt som kan va jävligt sexigt till slitna jeans. :tungan

Saker i din peronlighet, så som humor, charm, utstrålning mm märks ju även det oavsett klädsel. Och det borde ju vara sånt som är avgörande om man vill träffa personen igen eller inte.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Man är borta en vecka och så ploppar det upp en 16 sidor lövetrubbel-tråd. :näsblod

En sak jag satt o tänkte på när det gäller ngn som flyr en ev påbörjad relation (me, my self and me...) är att verkligen vara klar med sig själv efter en tidigare relation. Men fasen så svårt att hinna bli klar! :huvet
Personligen trodde jag att JAG var klar efter 2½ år...men icke.....

Sen är det jävliga att tjejer som påstår sig INTE ha problem med att ny partner har barn sen tidigare...är snabba på att dra när det uppenbarar sig att "the whole package" är det som gäller. :va

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
En sak jag satt o tänkte på när det gäller ngn som flyr en ev påbörjad relation (me, my self and me...) är att verkligen vara klar med sig själv efter en tidigare relation. Men fasen så svårt att hinna bli klar! :huvet
Nej va tråkigt :pannkyss
Hoppas du hittar dig själva snart - och din prinsessa.

Livet är bra knepigt ibland :huvet

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
jo, denna tråden har tagit fart och det verkar som den behövs oxå... :tummenupp

Löve e överskattat! :gnissla Eller ja.....*vissel* kanske inte.... :(

Nej va tråkigt :pannkyss
Hoppas du hittar dig själva snart - och din prinsessa.

Livet är bra knepigt ibland :huvet

Det löser sig Åsa, det löser sig. :)

Fast, om man ser det på andra hållet så kan ju faktiskt en annan person hjälpa en att hitta sig själv. Det förutsätter dock att man då kanske är i lika situation.

Men va fan...Sverige e stort. Det finns en för alla! :) Min heter Suzuki. :hihi

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Tror faktiskt denna tråden har mer gått över till att folk försöker få fram att det dom söker är någon att vara sig själv med.. Någon man kan pilla i håret o se på film med. Någon som man känner sig trygg och säker med..

Kärlek är ett så dynamiskt begrepp som skiljer sig lika mycket som det finns personligheter.. Det betyder en sak för mig och en helt annan för nästa person...

Du e fan inte lika dum som du ser ut till att vara! :pannkyss
Det var nog det mest reko svar jag sett på länge om kärlek. :)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Tror faktiskt denna tråden har mer gått över till att folk försöker få fram att det dom söker är någon att vara sig själv med.. Någon man kan pilla i håret o se på film med. Någon som man känner sig trygg och säker med..

Kärlek är ett så dynamiskt begrepp som skiljer sig lika mycket som det finns personligheter.. Det betyder en sak för mig och en helt annan för nästa person...

Jösses Maffan vad går du för piller :va :va :va

Det hoppar ju bara sanningar ur din mun eller ska jag skriva fingrar

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.

Ja, det där är så sant! Jag tror jag är redo nu efter 1½ år, men det märker man ju först när man verkligen försöker inleda nått nytt. Jag är så rädd för att bli sårad på nytt att jag nog hellre flytt än fäktat. Letar inte heller egentligen. Det får komma när det kommer, även fast det hade varit fint med sällskap ibland.
(Heter ordspråket så:Hellre fly än illa fäkta?)

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.

:klappar

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ja, det där är så sant! Jag tror jag är redo nu efter 1½ år, men det märker man ju först när man verkligen försöker inleda nått nytt. Jag är så rädd för att bli sårad på nytt att jag nog hellre flytt än fäktat. Letar inte heller egentligen. Det får komma när det kommer, även fast det hade varit fint med sällskap ibland.
(Heter ordspråket så:Hellre fly än illa fäkta?)

Ja, att bli sårad o bränd igen...fy fan. Behöva hämta upp sig själv efter en sån tur igen? Nä tack. Då får det gå sin gilla gång. Men visst...vem vill inte leva i harmoni med ngn fin, vacker, gosig, kelig...tjej? :huvet Det är väl det livet går ut på? :va

Ja, det heter så. :)

Tack, jag vet man ser ut som fan men hjärnan e vacker.. :tungan

Då är vi två.....:hihi

Last edited:

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag har satt mina krav i följande ordning efter hur viktiga dom är:

Egen ekonomi och viljan att försörja sina egna intressen och uppnå egna mål.

Ärlig och trogen sitt ord.

Snäll och rättvis.

Sen får det andra vara lite så som det faller..

Ja, det är ju hur klassiska krav som helst. Det vill väl alla? ;)

:hihi Why not! :D

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...