ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
för lite Kärlekstrubbel...
Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller ironi, men jag tar det på ett bra sett.. Tack... (tror jag)
Jag jobbar egentligen ca 18-20 dagar utomlands i månaden, men tar på mig alla extra jobb som finns så man är hemma kanske 3-5 dagar per månad. Dom dagarna börjar man avsky mer och mer för var gång så är det mer negativt än den förra hemresan. Allt man skulle vilja ha är något som gör att man vill komma hem och stanna hemma, men hojåkningen har tappat sin gnista med det fina sommarvädret man haft..
Jag har oxå följt denna tråd i smyg *s*
Mitt problem med att finna kärleken har helt klart med att göra att jag är för kräsen! Jag vill inte ha vem som helst bara för att ha någon, då får det hellre vara.
Ni killar som hänvisar till killkompisar mm, det hela handlar ju om kemi! Den kemin finns ju inte med ens killkompisar, för då hade de inte varit just kompisar! Det måste ju finnas en attraktion/kemi med den man är tillsammans med, tycker ni inte det?
En gammal killkompis till mig sa om han hade varit vältränad då hade vi minsann varit tillsammans för länge sen. Just den kommentaren kommer jag aldrig glömma,för hur kan han som var en av mina bästa vänner fälla en sån jävla nedlåtande kommentar? Om jag hade varit så ytlig borde han inte ens vilja ha mig som partner. Med det menar jag att om det hade funnit kemi/attraktion mellan honom och mig så hade hans yttre inte spelat roll.
Sen spelar självklart utseende roll vid första anblicken, att se en människas fina inre tar tid, för det måste man lära känna denne person.
Jag vet vad jag vill ha hos min blivande partner, eller iaf vad jag INTE vill ha. Jag tycker att jag liksom många andra tjejer här inte har tid, lust och ork att spela ett jävla spel längre. Varför har folk så svårt att vara raka och ärliga med sina intentioner?
Men du har rätt i att vänner oftast är bara vänner. Men en vän kan samtidigt bli mer än en vän, hur fungerar då teoring om kemi..
Mitt problem med att finna kärleken har helt klart med att göra att jag är för kräsen! Jag vill inte ha vem som helst bara för att ha någon, då får det hellre vara.
Ni killar som hänvisar till killkompisar mm, det hela handlar ju om kemi! Den kemin finns ju inte med ens killkompisar, för då hade de inte varit just kompisar! Det måste ju finnas en attraktion/kemi med den man är tillsammans med, tycker ni inte det?
En gammal killkompis till mig sa om han hade varit vältränad då hade vi minsann varit tillsammans för länge sen. Just den kommentaren kommer jag aldrig glömma,för hur kan han som var en av mina bästa vänner fälla en sån jävla nedlåtande kommentar? Om jag hade varit så ytlig borde han inte ens vilja ha mig som partner. Med det menar jag att om det hade funnit kemi/attraktion mellan honom och mig så hade hans yttre inte spelat roll.
Sen spelar självklart utseende roll vid första anblicken, att se en människas fina inre tar tid, för det måste man lära känna denne person.
Jag vet vad jag vill ha hos min blivande partner, eller iaf vad jag INTE vill ha. Jag tycker att jag liksom många andra tjejer här inte har tid, lust och ork att spela ett jävla spel längre. Varför har folk så svårt att vara raka och ärliga med sina intentioner?
Du har så rätt så.
Men säger du inte lite emot dig själv egentligen. Du säger du är kräsen men samtidigt så pratar du om kemi. Kemin gör ju att du egentligen inte själv väljer. Det gör kroppen/hjärnan åt dig. Så hur kan du då vara kräsen?
Trillar man dit så trillar man dit.
Raka o ärliga med sina intentioner. Tja, det kan ju också bero på att intentionerna varierar beroende på vem man träffar...
Hänvisningen till killkompisar är helt sne, men Muffan gör vad han kan för att sätta sig själv i ett bättre ljus
Du har så rätt så.
Men säger du inte lite emot dig själv egentligen. Du säger du är kräsen men samtidigt så pratar du om kemi. Kemin gör ju att du egentligen inte själv väljer. Det gör kroppen/hjärnan åt dig. Så hur kan du då vara kräsen?
Trillar man dit så trillar man dit.
Raka o ärliga med sina intentioner. Tja, det kan ju också bero på att intentionerna varierar beroende på vem man träffar...
Hänvisningen till killkompisar är helt sne, men Muffan gör vad han kan för att sätta sig själv i ett bättre ljus
Jag vill hitta den här killen som man kan ringa när man känner för det, och som man träffar när det passar och för att man vill. Som är ärlig och trogen, som får mig att skratta och som självklart kör hoj. Borde inte va så jävla svårt kan man tycka? Men alltid är det nått som inte känns rätt, eller om det nu känns rätt så finns det inget intresse från hans sida.
Att jag är livrädd för att bli sårad igen, gör nog att jag omedvetet drar mig från att ge mig ut på banan igen. Det gör ju i sin tur att ju längre man väntar dessto mindre tid vill man spendera på killar som inte vet vad de känner och inte vet vad de vill och som spelar charader.
Måste du göra allt så mycket svårare än vad det redan är?
*host* Bullshit *host*Nej det gör jag inte! Jag är tjej och har alltid rätt.
Sant sant. Det är väl ett elände det där med kemi. Du träffar kanske fel killar då? Kan det vara så att ditt urval av killar som borde vara bra inte stämmer med kemin?
Min syster säger ALLTID att jag är för kräsen. Med de menar jag att jag inte nöjer mig med första bästa, bara för att han är intresserad av mig. På grund av att kemin inte finns där. Träffar ytterst sällan killar där kemin stämmer till 100%. Gjorde man det skulle det ju inte vara nått problem.
Det är väl ganska självklart ifs. Dock har du ju ett rätt stort urval...
Varför kan man inte vara rak med sin intention bara för att det varierar med varje person? Det känns för mig självklart att det varierar mellan olika personer. För att jag i mitt tidigare inlägg skrev att jag vill ha en kille som kör hoj, vill jag inte vara ihop med varje kille som kör hoj, och därmed skiljer sig mina intentioner mellan olika mckillar.
Då kan man ju fråga sig vad det är som inte känns rätt. Att hitta nån som stämmer till 100%, hur lätt är det? O vill du verkligen ha en total avbild av dig själv?
Som jag ser det så handlar det om att hitta en med så lite egenheter som möjligt. Sen får man göra bedömningen om det är egenheter man kan leva med eller som man kommer att reta sig på hela livet...
För att dom saknar de som kallas för "stake" eller "råg" om man så villVarför har folk så svårt att vara raka och ärliga med sina intentioner?
Sant sant. Det är väl ett elände det där med kemi. Du träffar kanske fel killar då? Kan det vara så att ditt urval av killar som borde vara bra inte stämmer med kemin?
För att dom saknar de som kallas för "stake" eller "råg" om man så vill
Jag anser inte att det ska vara en total avbild av mig själv för att det ska kunna klicka bra. Det handlar om att man ska ha den omtalade kemin, och ha samma mål och grundvärderingar. Bagage har alla när man har levt lite, och det gäller att kunna leva tillsammans utan att bagaget påverkar nutiden för mycket.
Ska jag ta mig själv som exempel, så träffade jag en kille lite i vintras som är en citykille in i själen, precis lika mycket som jag vill bo på landet som jag gör. Där kändes det som att det inte går att kompromissa, utan att nån mår dåligt, och då "gav jag upp" redan innan det hunnit bli något seriösare av det. Sen att man inte fick nån bekräftelse tillbaka när man själv sa något fint, som att jag tycker om dig osv, gjorde även det sitt till. Jag är väl tjejig på det viset, jag vill gärna få höra det ibland, även om jag visste att han tyckte om mig genom hans handlingar.
Det där handlar helt om timing o till vilken person man säger det...Precis! Inga riktiga män med andra ord!
Hmmm, okej. Fast då kan man ju undra om det är rätt? Jag menar, var man ska bo är väl ändå nåt som ändras med tiden vad man vill? Eller? Det är ju rätt trist dock om man måste flytta ifrån hela sitt umgänge...
Sen det där med hur man uttrycker sin bekräftelse. Det är väl inte svårare än att man säger hur man vill ha det o så får man hoppas att man får gensvar.
Men ja, lite fjantigt kvinnlig är du nog ja
Det där handlar helt om timing o till vilken person man säger det...
Den dagen man stöter på nån med kemin så då är det ju bara att köra, men som sagt man måste hitta honom först.
Precis! Inga riktiga män med andra ord!
Aha, ja då är det ju döfött från början...Jag VET att jag vill bo på landet i hus, då jag prövat det andra, precis som han vet att han vill bo i lägenhet inne i stan, för att han provat att bo på landet i hus. Hur det skulle förändras vet jag inte? Så nej, det var inte rätt då.
För att det handlar om timing. Alla personer kan inte hantera en rak sanning vid vilka tidpunkter som helst. Säger man vad man känner o tycker för tidigt springer många sin väg. Man blir rädd för det kräver att man helst säger samma sak tillbaka o en massa annat i retur som man kanske inte riktigt känner att man kan ge. Då känner man sig kvävd.
Jag förstår fortfarande inte ditt resonemang att man inte kan vara rak och ärlig för att beror på vem man säger det till. Varför förtjänar bara vissa personer ärlighet och inte andra?
(Sen måste man också alltid vara beredd på att få ett svar man inte vill höra om man frågar!)
Jag tycker vi ska ha en dejtingtråd här på sporthoj.Eftersom dom flesta av oss söker nån likasinnad jag menar helst en hojåkarkille.Sen är det lite trist häruppe i stockholm,säger man helt ärligt å rakt vad man tycker första dejten.Så tror dom man är ett psykfall och man blir dumpad på direkten.Helst ska man hålla på å spela spel tills det rinner ut i sanden.Hm jag skulle ju inte skriva på den här tråden................fy på mig.
Payton
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |