Kärlekstrubbelstråden

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Säg vad du vill, de flesta av er blir tofflar, så är det bara :fakta:

Är väl kanske som så, att är man inte speciellt kär, då är det väldigt lätt att INTE vara en toffel. Är man däremot bortom all räddning i kärleksträsket, då gör man ju allt för sin partner och riskerar bli den där toffeln. Samtidigt kanske inte ens partner ser en som toffel då, om hon har lika starka känslor, utan bara är glad att hon alltid får känna sig som nummer ett alla kategorier?

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Säg vad du vill, de flesta av er blir tofflar, så är det bara :fakta:

Jag kan väl erkänna. Ja, jag är oftast en toffel och det står jag för. Har lite för lätt att falla för djupt ibland och då blir det som Palle71 säger:
Är väl kanske som så, att är man inte speciellt kär, då är det väldigt lätt att INTE vara en toffel. Är man däremot bortom all räddning i kärleksträsket, då gör man ju allt för sin partner och riskerar bli den där toffeln. Samtidigt kanske inte ens partner ser en som toffel då, om hon har lika starka känslor, utan bara är glad att hon alltid får känna sig som nummer ett alla kategorier?

Miss_Orchidee: Du vill mao inte ha en snubbe som gör allt för att du ska vara lycklig!?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Jag kan väl erkänna. Ja, jag är oftast en toffel och det står jag för. Har lite för lätt att falla för djupt ibland och då blir det som Palle71 säger:

Ja, jag misstänker att ni har rätt. :brinnerup Tiden får la utvisa det även för mig
Miss_Orchidee: Du vill mao inte ha en snubbe som gör allt för att du ska vara lycklig!?

Jag har nog rätt precis gett upp det där hoppet, och slutat tro på sagor. Varför kan jag inte säga här, men låt oss säga att det inte verkar finnas så mycket moral som det ges sken av, hos många!

Jag klarar mig finfint, utan tofflar eller muskleknuttar, missförstå mig inte. Jag tycker nog rent av att mitt liv är lättare "ensam" om ni förstår vad jag menar. Det är välordnat och ostruligt. Det mesta funkar precis som det ska.
Men varje gång det ska passas in en kille i "min värld" så blir det massa strul.
Orka hålla på med sånt.
Varför kan ni inte bara säga vad ni vill och inte vill? Det kan la inte va så jädra svårt? Jag är inte mer komplicerad än vilken kille som helst och jag spelar hellre med öppna kort än leker lekar....

Ensam är stark/ Blomman :)

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Men varje gång det ska passas in en kille i "min värld" så blir det massa strul.
Orka hålla på med sånt.
Varför kan ni inte bara säga vad ni vill och inte vill? Det kan la inte va så jädra svårt? Jag är inte mer komplicerad än vilken kille som helst och jag spelar hellre med öppna kort än leker lekar....

Ensam är stark/ Blomman :)

Vad hjälper det att man säger vad man vill och känner till tjejer dom vet ju itne själv vad dom vill ens. Så är det för min del iaf men möjligt jag gör fel vem vet

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Vad hjälper det att man säger vad man vill och känner till tjejer dom vet ju itne själv vad dom vill ens. Så är det för min del iaf men möjligt jag gör fel vem vet
Ja, jag tycker lite synd om er faktiskt. Tjejer är förjävliga att ha att göra med emellanåt. och inte ens jag förstår alla gånger :hihi Brudar är så jäkla invecklade och de ska alltid spela på det. Det är inte ett skit skillnad på tjejers kännslor och killars tror jag. Tjejer bara lurar i sig själva att dem är svaga för de fått sitt hjärta krossat nån gång i livet, vem har inte fått det liksom. Men dem blåser ju upp nån bild av att alla killar är sånna och till slut är dem så korkade att de tror på det. bah.

Ni killar har ju lite vett att se saker realistiskt och faktiskt inse att det inte hjälper att skydda sitt hjärta mot allt. Då får man ju aldrig "leva" på riktigt :)

Men jag vet rätt många killar som inte heller spelar med öppna kort utan hellre bluffar ;)

Nja. I sommar ska jag överväga en "en sommarflrit" :) Men nått mer är jag tveksam till faktiskt. Baby steps :rolleyes:

Det är därför man har vänner Blomman! :tummenupp :) :krama
ja, ni är bäst :krama

Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Ja, jag tycker lite synd om er faktiskt. Tjejer är förjävliga att ha att göra med emellanåt. och inte ens jag förstår alla gånger :hihi Brudar är så jäkla invecklade och de ska alltid spela på det. Det är inte ett skit skillnad på tjejers kännslor och killars tror jag. Tjejer bara lurar i sig själva att dem är svaga för de fått sitt hjärta krossat nån gång i livet, vem har inte fått det liksom. Men dem blåser ju upp nån bild av att alla killar är sånna och till slut är dem så korkade att de tror på det. bah.

Ni killar har ju lite vett att se saker realistiskt och faktiskt inse att det inte hjälper att skydda sitt hjärta mot allt. Då får man ju aldrig "leva" på riktigt :)

Men jag vet rätt många killar som inte heller spelar med öppna kort utan hellre bluffar ;)

Nja. I sommar ska jag överväga en "en sommarflrit" :) Men nått mer är jag tveksam till faktiskt. Baby steps :rolleyes:

ja, ni är bäst :krama

Ligger en hel del i det du skriver där får jag säga.
Håller med en hel del men att ni är förjävliga jo det kan man ju tycka ibland
fast jag undrar om ni gör det medvetet eller om ni bara är rädda för något.
Sen funderar jag på varför ska ni alltid intalla er själva att ni inte duger till ?
Fått hjärtat krossat några gånger i livet har nog dom flästa fått men man kan
ju inte dra alla tjejer över samma kant för det finns ju hur många som helst av
er som är jätte goa och trevliga fast ni själv inte tror det.
Ja spelar alla med öppna kort är det ju så mycket enklare kan jag också tycka.
Ja en sommarflört var det hehe. Tror inte man ska anstränga sig för mycket
det har iten fungerat för mig iaf inbland undrar man om inte tjejer tycker om
killar som uppför sig lite mer som svin och inte är dö snälla mot dom har
kanske fel ?

Nej ibland funderar man på att om man inte bara ska ge upp allt med tjejer
men det går ju itne heller bara att göra =(.
Även om jag önskar det ibland

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ligger en hel del i det du skriver där får jag säga.
Håller med en hel del men att ni är förjävliga jo det kan man ju tycka ibland
fast jag undrar om ni gör det medvetet eller om ni bara är rädda för något.
Sen funderar jag på varför ska ni alltid intalla er själva att ni inte duger till ?
Fått hjärtat krossat några gånger i livet har nog dom flästa fått men man kan
ju inte dra alla tjejer över samma kant för det finns ju hur många som helst av
er som är jätte goa och trevliga fast ni själv inte tror det.
Ja spelar alla med öppna kort är det ju så mycket enklare kan jag också tycka.
Ja en sommarflört var det hehe. Tror inte man ska anstränga sig för mycket
det har iten fungerat för mig iaf inbland undrar man om inte tjejer tycker om
killar som uppför sig lite mer som svin och inte är dö snälla mot dom har
kanske fel ?

Nej ibland funderar man på att om man inte bara ska ge upp allt med tjejer
men det går ju itne heller bara att göra =(.
Även om jag önskar det ibland

Nje, tjejer är bra konstiga faktiskt. Många av oss har hjärnspöken så det skriker om det. Helt galet.
Jag försöker att umgås så mycket jag kan med er grabbar, livet blir så mycket enklare så.
tror det ligger mycket i allt tjejsnack som tjejer sysslar med. De hetsar upp sig över ingenting och vips så har de skapat en "sanning" av nått som inte ens finns. :brinnerup

Och som sagt, alla har väl blivit sårade någon gång, ingenting att gräva ner sig för även om det gör ont en stund. Det är ju som att vurpa, man slår sig, men det går över (oftast). Skillnaden är att killar reser sig efter vurpan, svär över den trasiga hojen, och sen går de vidare. Tjejer ligger på marken och kvider och väntar på att nån ska hjälpa dem upp, när de väl står upp fortsätter de att gråta över den tasiga hojen och vägrar släppa taget.
Och sen är alla hojar plötsligt farliga :näsblod (fin parallel, eller hur :) )

Ne, jag tror att när det är rätt, så märker man det, det är inte som alla andra halvjobbiga förhållanden man haft där saker inte riktigt passar helt 100. Självklart får man säkerligen jobba för det också, men säkerligen inte lika hårt, eller? Det ska inte va så svårt att vara kär... tror jag :) Eller jag hoppas inte det iallafall. Är det det så kan jag klara mig utan ;)

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Och som sagt, alla har väl blivit sårade någon gång, ingenting att gräva ner sig för även om det gör ont en stund. Det är ju som att vurpa, man slår sig, men det går över (oftast). Skillnaden är att killar reser sig efter vurpan, svär över den trasiga hojen, och sen går de vidare. Tjejer ligger på marken och kvider och väntar på att nån ska hjälpa dem upp, när de väl står upp fortsätter de att gråta över den tasiga hojen och vägrar släppa taget.

Mycket trevlig liknelse tycker jag.

Många visa ord har sagt av både dig Miss_Orchidee och av dig Bunde. Önskar nästan att jag sagt vissa av sakerna.
M_O: det verkar som att du är en mycket stark tjej som vet klarar sig fint själv, en mycket bra kvalitet, även hos en flickvän. Jag hoppas det går bra med sommarflirten, men varför vänta så länge!?
Jag tror att det är fler av oss som måste våga öppna oss och ta in världen. Möta farorna som lurar och njuta av gåvorna som kommer. Vet iaf att jag själv sullat bort en del fina chanser det senaste året, allra senast i fredags kväll på, hör och häpna, Harry's.

Detta med osäkerhet et c. finns lika mycket hos killarna som hos tjejerna. Den enda skillnaden är att vi killar inte "får" visa den. Ibland önskar jag att jag vore en player för det skulle bli så sjukt mycket lättare då, men samtidigt är jag glad att jag inte är det, för det är inte jag.

Be true to your self and the gifts of the world will be given you!

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Nje, tjejer är bra konstiga faktiskt. Många av oss har hjärnspöken så det skriker om det. Helt galet.
Jag försöker att umgås så mycket jag kan med er grabbar, livet blir så mycket enklare så.
tror det ligger mycket i allt tjejsnack som tjejer sysslar med. De hetsar upp sig över ingenting och vips så har de skapat en "sanning" av nått som inte ens finns. :brinnerup

Ne, jag tror att när det är rätt, så märker man det, det är inte som alla andra halvjobbiga förhållanden man haft där saker inte riktigt passar helt 100. Självklart får man säkerligen jobba för det också, men säkerligen inte lika hårt, eller? Det ska inte va så svårt att vara kär... tror jag :) Eller jag hoppas inte det iallafall. Är det det så kan jag klara mig utan ;)

Ett mycket intressant viss att se på det men mycket sant. Ibland gör man marksyningar som inte gör ont alls och man kan resa sig utan en skråma. Medans vissa vurper ger svåra skador. Sen har vi jo dom värsta av alla som ger en beståend meen. Precis samma sak är det med förhållande ju.
Du kan nog aldrig få ett förhållande där allt passar riktigt 100% va man måste lära sig att kompromissa och hitta lösningar vilket kan vara väl så svårt.

Nej det ska inte vara svårt att vara kär men det är det ju iaf 90% av gångerna kärlek gör ont nästan mer ont en en riktig vurpa.
och ibland är jag inne på ditt spår med att klara mig utan det där med kärlek det fungerar bra som fan en tid sen spricker det helt tyvär. Jobbigt mär det komemr en tjej som river muren man har byggt upp för att skydda sig.

Mycket trevlig liknelse tycker jag.

Många visa ord har sagt av både dig Miss_Orchidee och av dig Bunde. Önskar nästan att jag sagt vissa av sakerna.
M_O: det verkar som att du är en mycket stark tjej som vet klarar sig fint själv, en mycket bra kvalitet, även hos en flickvän. Jag hoppas det går bra med sommarflirten, men varför vänta så länge!?
Jag tror att det är fler av oss som måste våga öppna oss och ta in världen. Möta farorna som lurar och njuta av gåvorna som kommer. Vet iaf att jag själv sullat bort en del fina chanser det senaste året, allra senast i fredags kväll på, hör och häpna, Harry's.

Detta med osäkerhet et c. finns lika mycket hos killarna som hos tjejerna. Den enda skillnaden är att vi killar inte "får" visa den. Ibland önskar jag att jag vore en player för det skulle bli så sjukt mycket lättare då, men samtidigt är jag glad att jag inte är det, för det är inte jag.

Be true to your self and the gifts of the world will be given you!

Ja ibland får man ut några vettiga saker av sig själv men jag pratar bara av egen erfarenhet och hur jag ser på saken. Och ibland önskar jag precis som dig att jag var en Player utan samvete skulle vara så mycket enklare då men vill inte vara ett svin som utnyttjar tjejer. Så säger som dig är glad för att jag inte är det.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nej det ska itne vara svårt att vara kär men det är det ju iaf 90% av gångerna kärlek gör ont nästan mer ont en en riktig vurpa.
och ibland är jag inne på ditt spår med att klara mig utan det där med kärlek det fungerar bra som fan en tid sen spricker det helt tyvär. Jobbigt mär det komemr en tjej som river muren man har byggt upp för att skydda sig.

Du får lära dig att bygga bättre. ;)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ett mycket intressant viss att se på det men mycket sant. Ibland gör man marksyningar som inte gör ont alls och man kan resa sig utan en skråma. Medans vissa vurper ger svåra skador. Sen har vi jo dom värsta av alla som ger en beståend meen. Precis samma sak är det med förhållande ju.
Du kan nog aldrig få ett förhållande där allt passar riktigt 100% va man måste lära sig att kompromissa och hitta lösningar vilket kan vara väl så svårt.

Jag försöker se det såhär, inte bara när det kommer till kärlek iof, men det funkar rätt bra på det med :)

När du vurpar, oavsett hur det går med skador mm. Så måste man resa sig, se vad som gick fel och sen kan man undvika samma vurpa igen. Men det viktigaste är ju att inte bli rädd! Blir man rädd, så kommer man ju aldrig kunna sätta den där lite snabbare tiden på banan.

Jag tror det är viktigt att lära av sina misstag, och analysera det gör man ju automatsiskt när nått går åt helvette, jag hinner tänka en massa när jag vurpar :)brinnerup ) Och detsamma gäller när kärleken inte riktigt fungerar. Man tänker en massa på "vad som gick fel". När man väl har gjort det så är det dags att gå vidare. Släppa rädslan för att det ska hända igen, vad är oddsen att samma sak ska hända igen, typ :rolleyes: men jag hoppas ni förstår vad jag menar? :)

Tjejer vägrar släppa den där rädslan, och dom liksom ni har en skyddsmur runt hjärtat. Den har alla, och den faller lika lätt för tjejer som killar. Det beror bara på om man låter den falla eller inte.
Jag håller mig gärna lite reserverad, ex. jag har många bekanta och vänner, men jag har få personer som faktiskt känner mig utanochinnan.
Träffar jag någon jag tycker är vettig, så plockar jag ner muren bit för bit. (ganska fort :) ) och så får man se helt enkelt.

Faktum är att tjejer inte är så "kalla" som de verkar... men de väntar nog på att ni ska agera starkare tror jag. Nu kan jag ju inte tala utifrån nån annan men. Jag har ex en polare, hon byter kille jämt, är aldrig ensam. För hon hatar att vara ensam.

Jag är hellre ensam än håller på och byter hela tiden. och så länge det inte kommer nån som är något utöver det vanliga, med glimten i ögat och nära till ett varmt leende, som är handlingskraftig. Så kommer jag nog fortsätta leva mitt lugna liv med min hoj:)
______________________________________​

Nu talar jag utifrån mig själv, men personligen tycker jag det är väldigt tråkigt att gentlemanen är död!

Tänk hur enkelt ni gör det för er, bara genom att öppna bildörren för tjejen? Eller ta med en liten blomma när ni ses? Fjolligt? njae. Jag tycker inte det. Det är skillnad på att "toffla" och på att vara "charmerande". :)
Jag har aldrig varit på en riktig date, middag mm nivet. och vad jag vet så är det bara en av mina polare som vart det. Varför är det så? Har ni killar slutat bjuda ut oss?

(shit va långt det blev :arsele )

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Date känns så jävla tillgjort.

Det finns andra sätt o umgås, ligga inblandat. :hihi

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj