Kärlekstrubbelstråden

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jo, men hur ofta finns den där första dejten, när du är supernervös för du ska ut med bruden med, "dom" kurvorna, då? kanske är man inte alltid på top, och behöver en andra chans hur "säker" man än är?

Jag tycker du tänker alldeles för mycket på saker o ting ;)
Min strategi är snarare att inte tänka för mycket och istället bara ta det som en kul grej. Funkar det inte så har man alltid hojen i garaget :tummenupp

Men du..ifall man inte är personen som normalt beteer sig "gentlemannaaktigt" så kommer det synas igenom.
Plus att jag tror att om du går ut med en kille som inte klaffar på alla plan så spelar det väl ingen roll hur mycket av en "gentleman" han är.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fick en liten bok i behändigt format av Miss_Orchidee idag, trevligt att få presenter av sina vänner fastän det var över en månad sen man fyllde år:tummenupp :)

Antar att den är läsvärd, det blir lite kvällslektyr:) :tummenupp

(notera storleken, jämför med snusdosan) :rolleyes:
PICT9621.jpg

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag tycker du tänker alldeles för mycket på saker o ting ;)
Min strategi är snarare att inte tänka för mycket och istället bara ta det som en kul grej. Funkar det inte så har man alltid hojen i garaget :tummenupp

Men du..ifall man inte är personen som normalt beteer sig "gentlemannaaktigt" så kommer det synas igenom.
Plus att jag tror att om du går ut med en kille som inte klaffar på alla plan så spelar det väl ingen roll hur mycket av en "gentleman" han är.
Jodå, jag håller med dig! klart det lyser igenom. Det är det jag menar med att gentlemannen är död, det finns ingen som gör sånt självmant, Folk är inte uppfostrade så idag. tyvärr :) Som den romatiker jag är :)

Jag tänker inte så mycket på det, som sagt så trivs jag bra som singel, och det är inget jag vill eller tänker ändra på innom den närmsta tiden. Jag har min hoj och mina fantastiska vänner och jag är väldigt nöjd med det. Det är så skönt att kunna umgås med en massa folk och ha skitkul om kvällarna, och sen komma hem, till sin lilla oas där det är tyst och lugnt, precis som jag vill ha det hemma :)

Såg förövrigt filmen "om en pojke" idag, om ni inte har sett den så kan jag rekomendera den. Den låter jätte tråkig, men den va faktiskt riktigt bra! Jag blev överraskad :) Jag vill nog se mig som ett ganska nära exemplar av killen som Hugh Grant Spelar i början av filmen...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Kan inte nån ta upp "spelet"?

Minns förr när folk hade heta diskutioner ang de som aldrig ledde nånstans, Carro gillar spelet minns jag ;)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
I
"Bara så det inte blir något missförstånd nu, men jag träffar någon" :brinnerup

Edit: Just nu känns det som att texten
"Vem fan behöver kärring när man har en Yamaha" skulle sitta fint på nästa Sh-tröja...

:pannkyss

Piskrapp skulle hon ha! :mad:

Misströsta inte, då får nog fler chanser att hitta nya offer och för att återigen fucka upp det! :D

Tråkigt att råka ut för nån som bara leker med ens känslor, men var glad att du upptäckte det tifigt innan du hann kärva ner dej ännu mer i den där donnan. :)

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Piskrapp skulle hon ha! :mad:

Misströsta inte, då får nog fler chanser att hitta nya offer och för att återigen fucka upp det! :D

Tråkigt att råka ut för nån som bara leker med ens känslor, men var glad att du upptäckte det tifigt innan du hann kärva ner dej ännu mer i den där donnan. :)

Idag sa hon faktiskt att "hon ju faktiskt inte är tillsammans med nån", vilket kanske kan tolkas som att hon ändå skulle vilja träffas lite och se om något kan växa fram. Men det vette tusan om det är någon att satsa på som håller på på det sättet... :va

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Idag sa hon faktiskt att "hon ju faktiskt inte är tillsammans med nån", vilket kanske kan tolkas som att hon ändå skulle vilja träffas lite och se om något kan växa fram. Men det vette tusan om det är någon att satsa på som håller på på det sättet... :va
Hon är ju antingen ute efter bekräftelse=dålig kvinna, eller så har hon inte bestämt sig för vilken av er hon vill ha.

Låt henne komma till dig, bekräftelse kvinnor är inget o ha.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Hon är ju antingen ute efter bekräftelse=dålig kvinna, eller så har hon inte bestämt sig för vilken av er hon vill ha.

Låt henne komma till dig, bekräftelse kvinnor är inget o ha.

Great minds think alike!
Har du fått nobben 2 ggr förut av samma kvinna,
så är det väl redan 1 gång för mycket..?!

Visst kan du köra på, men ta det isf inte för seriöst och var isf lite mer reserverad med dina känslor.

Men som Ricken uttryckte det så kommer hon till dig (alltså inte bara när det inte finns nån annan) om hon verkligen ÄR intresserad på riktigt så att hon inte bara hör av sig till dej för att du är ett säkert kort.

Nu när hon återigen är "ensam" och inte har nån annan som trånar efter hennes gunst så kanske hon bara utnyttjar dej för att hon vet vad du känner för henne,
och hon i detta "ensamma" sköra läget vill ha lite uppmärksamhet och känna sig attraktiv och använder bara dej som ett medel i att boosta sitt ego.
Iakta försiktighet.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Great minds think alike!
Har du fått nobben 2 ggr förut av samma kvinna,
så är det väl redan 1 gång för mycket..?!

Visst kan du köra på, men ta det isf inte för seriöst och var isf lite mer reserverad med dina känslor.

Men som Ricken uttryckte det så kommer hon till dig (alltså inte bara när det inte finns nån annan) om hon verkligen ÄR intresserad på riktigt så att hon inte bara hör av sig till dej för att du är ett säkert kort.

Nu när hon återigen är "ensam" och inte har nån annan som trånar efter hennes gunst så kanske hon bara utnyttjar dej för att hon vet vad du känner för henne,
och hon i detta "ensamma" sköra läget vill ha lite uppmärksamhet och känna sig attraktiv och använder bara dej som ett medel i att boosta sitt ego.
Iakta försiktighet.

Brunst heter det, inte gunst.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Kan inte nån ta upp "spelet" ? ;)

"spelet" :3freak :hihi
Måste bara få vädra min tankar om detta hemska ord och beteende.
Har aldrig trott på det, än mindre tillämpat det. ALDRIG.
Störtlöjligt beteende av vuxna människor, och det syftar bara till att göra det redan krångliga och svårlästa till om möjligt ännu mera krångligt.
Värdelöst ur alla perspektiv!

Men nu börjar jag ändra uppfattning, tyvärr.
Sen jag flyttat upp till Sthlm fr Kalmar så är det inte direkt samma premisser.

Är man trevlig mot någon, gud förbjude så tolkas det som att man kladdar på en person. Då anses man vara på och desperat, vilket gör att man intar en mer sval position för att undvika att bli misstolkad.

Alltid när jag jobbar och är totalt ointresserad av allt som heter ragg,
ja då får man massa..!(?) Hur fan kan det vara logiskt?
Där står man lagom trött, stressad, osnygg och lite allmänt loj och då fan kommer det nog alltid fram nån charmig snubbe när man är som minst sugen på sådan uppvaktning.
Dessutom känner man sig varken snygg eller sexig och tänker, varför just NU?
Nu när man varken har tid eller är på det humöret och varken känner sig speciellt rolig och representativ.

Däremot när man är ute på krogen och har tid och lust och har stått och valt kläder i 3 timmar och sminkat sig och totalt fnaskat till sig, (läs metaforiskt)
ja då är det nada niente så klart.

Men det hela kanske beror på "spelets" logik/ologik;
Tillgänglig och intresserad= ickeintressant raggningsobjekt
Otillgänglig ointresserad= intresant raggningsobjekt

Börjar tyvärr tro att det ligger nån sanning i "spelet" :gnissla

Fast jag tycker fortfarande att det är störtlöjligt att "låtsas" vara ointresserad om man nu är intresserad.

Men det faktum att jag får mer ragg när jag bara står tyst rätt upp och ner och är tråkig har jag inte förstått..

Men det kanske just beror på att jag är tyst :rolleyes: :va
:D

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
"spelet" :3freak :hihi
Måste bara få vädra min tankar om detta hemska ord och beteende.
Har aldrig trott på det, än mindre tillämpat det. ALDRIG.
Störtlöjligt beteende av vuxna människor, och det syftar bara till att göra det redan krångliga och svårlästa till om möjligt ännu mera krångligt.
Värdelöst ur alla perspektiv!

Men nu börjar jag ändra uppfattning, tyvärr.
Sen jag flyttat upp till Sthlm fr Kalmar så är det inte direkt samma premisser.

Är man trevlig mot någon, gud förbjude så tolkas det som att man kladdar på en person. Då anses man vara på och desperat, vilket gör att man intar en mer sval position för att undvika att bli misstolkad.

Alltid när jag jobbar och är totalt ointresserad av allt som heter ragg,
ja då får man massa..!(?) Hur fan kan det vara logiskt?
Där står man lagom trött, stressad, osnygg och lite allmänt loj och då fan kommer det nog alltid fram nån charmig snubbe när man är som minst sugen på sådan uppvaktning.
Dessutom känner man sig varken snygg eller sexig och tänker, varför just NU?
Nu när man varken har tid eller är på det humöret och varken känner sig speciellt rolig och representativ.

Däremot när man är ute på krogen och har tid och lust och har stått och valt kläder i 3 timmar och sminkat sig och totalt fnaskat till sig, (läs metaforiskt)
ja då är det nada niente så klart.

Men det hela kanske beror på "spelets" logik/ologik;
Tillgänglig och intresserad= ickeintressant raggningsobjekt
Otillgänglig ointresserad= intresant raggningsobjekt

Börjar tyvärr tro att det ligger nån sanning i "spelet" :gnissla

Fast jag tycker fortfarande att det är störtlöjligt att "låtsas" vara ointresserad om man nu är intresserad.

Men det faktum att jag får mer ragg när jag bara står tyst rätt upp och ner och är tråkig har jag inte förstått..

Men det kanske just beror på att jag är tyst :rolleyes: :va
:D

Ähh..det så kallade "spelet" är rent skitsnack...så jävla löjligt.
Tycker man om en person så ska man visa det...vilket då uppskattas ifall personen i fråga gillar en tebax.
Och det här med att vänta ett par dagar regeln innan man ringer tex efter en första dejt..come on!!!...gillade man personen..skicka ett sms direkt efteråt o skriv det! Ifall man har någon chans överhuvudtaget så kommer det uppskattas..och ge mer än att man håller på sig i rädsla om att man inte ska vara för på.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Ähh..det så kallade "spelet" är rent skitsnack...så jävla löjligt.
Tycker man om en person så ska man visa det...vilket då uppskattas ifall personen i fråga gillar en tebax.
Och det här med att vänta ett par dagar regeln innan man ringer tex efter en första dejt..come on!!!...gillade man personen..skicka ett sms direkt efteråt o skriv det! Ifall man har någon chans överhuvudtaget så kommer det uppskattas..och ge mer än att man håller på sig i rädsla om att man inte ska vara för på.

Jo, jag håller med dej till fullo! Men VARFÖR verkar det vara så att "otillgängliga" personer verkar mycket mer intressanta objekt att ragga på än de tillgängliga? Är det kanske en undrmedveten primitiv instinkt/känsla av att man som människa känner behov att utforska och erövra det okända och att det därför varkar mer lockande och spännande att ragga på den icke tillgänglige..?!
:va

cbr600rr_06

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2009
Hoj
honda 06

men du är ju så söt så där kan det inre ar såna fel i alla fall, lycka till snygging:banana

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jo, jag håller med dej till fullo! Men VARFÖR verkar det vara så att "otillgängliga" personer verkar mycket mer intressanta objekt att ragga på än de tillgängliga? Är det kanske en undrmedveten primitiv instinkt/känsla av att man som människa känner behov att utforska och erövra det okända och att det därför varkar mer lockande och spännande att ragga på den icke tillgänglige..?!
:va

Personligen tycker jag inte det är någon skillnad....för mig blir en tjej som redan har kille totalt ointressant.
O att folk känner att de får "ragg" oftare då de är tillsammans med någon beror säkert på att de ser lugnt sköna o avslappnade ut och blir därför approach:ade pga den "calm state of mind" (dogwhisperer killens favoritord) som infinner sig.
Istället för någon som druckit sig sprängfull o hoppar i knät på alla killar o ber dom att känna efter ifall deras bröst känns "äkta" eller inte :rolleyes:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Personligen tycker jag inte det är någon skillnad....för mig blir en tjej som redan har kille totalt ointressant.
O att folk känner att de får "ragg" oftare då de är tillsammans med någon beror säkert på att de ser lugnt sköna o avslappnade ut och blir därför approach:ade pga den "calm state of mind" (dogwhisperer killens favoritord) som infinner sig.
Istället för någon som druckit sig sprängfull o hoppar i knät på alla killar o ber dom att känna efter ifall deras bröst känns "äkta" eller inte :rolleyes:

Jo, jag håller absolut med dej. Men det var inte det jag syftade på.
Skulle ALDRIG för få mej att stöta eller ragga på en upptagen kille, oavsett hur intresserad jag var. Tycker det är respektlöst.
Man ska repektera om någon har ett förhållande.

När jag skrev otillgänglig menade jag inte att man var i ett förhållande, utan att man inte är tillgänglig i sin attityd.
Som tex när jag jobbar, så jobbar jag ju och har fokuserar på det och är stressad och inte precis "tillgänglig" socialt, men det är just oftast då killar stöter på mig.
Och nej, jag super mej inte full (har inte druckit på flera månader) :näsblod
och springer inte dygnrak och kladdar på killar och bjuder ut mej. :hihi
Så det är inte det jag syftar på när jag menar tillgänglig. :D

Det är sällan attraktivit med tjejer (eller killar) som raggar aggressivt och bara är osmakliga och vulgära, kan bli lite för mycket att man snarare blir avtänd och irriterad.

Tycker bara att det är konstigt och tråkigt att det är verkar vara mer framgångsrikt att vara sval, kall och ointresserad än att vara sitt vanliga trevliga jag. :död

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping