"spelet"
Måste bara få vädra min tankar om detta hemska ord och beteende.
Har aldrig trott på det, än mindre tillämpat det. ALDRIG.
Störtlöjligt beteende av vuxna människor, och det syftar bara till att göra det redan krångliga och svårlästa till om möjligt ännu mera krångligt.
Värdelöst ur alla perspektiv!
Men nu börjar jag ändra uppfattning, tyvärr.
Sen jag flyttat upp till Sthlm fr Kalmar så är det inte direkt samma premisser.
Är man trevlig mot någon, gud förbjude så tolkas det som att man kladdar på en person. Då anses man vara på och desperat, vilket gör att man intar en mer sval position för att undvika att bli misstolkad.
Alltid när jag jobbar och är totalt ointresserad av allt som heter ragg,
ja då får man massa..!(?) Hur fan kan det vara logiskt?
Där står man lagom trött, stressad, osnygg och lite allmänt loj och då fan kommer det nog alltid fram nån charmig snubbe när man är som minst sugen på sådan uppvaktning.
Dessutom känner man sig varken snygg eller sexig och tänker, varför just NU?
Nu när man varken har tid eller är på det humöret och varken känner sig speciellt rolig och representativ.
Däremot när man är ute på krogen och har tid och lust och har stått och valt kläder i 3 timmar och sminkat sig och totalt fnaskat till sig, (läs metaforiskt)
ja då är det nada niente så klart.
Men det hela kanske beror på "spelets" logik/ologik;
Tillgänglig och intresserad= ickeintressant raggningsobjekt
Otillgänglig ointresserad= intresant raggningsobjekt
Börjar tyvärr tro att det ligger nån sanning i "spelet"
Fast jag tycker fortfarande att det är störtlöjligt att "låtsas" vara ointresserad om man nu är intresserad.
Men det faktum att jag får mer ragg när jag bara står tyst rätt upp och ner och är tråkig har jag inte förstått..
Men det kanske just beror på att jag är tyst