sideline
- Gick med
- 18 Jun 2008
- Hoj
- Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Ja, nu sitter jag här med en kopp nymalet kaffe.
Usch va trist! Jag hoppas du inte är ensam iaf.
Ja, nu sitter jag här med en kopp nymalet kaffe.
Usch va trist! Jag hoppas du inte är ensam iaf.
I brist på dagbok får jag väl skriva här...
Som rubriken antyder, hur lyckas man gång på gång intressera sig för nån som är upptagen eller helt enkelt inte intresserad?
Det är en viss person som jag har sett ute några gånger och t o m pratat med nån enstaka gång. Av en kompis har jag dock fått höra att hon är upptagen, så då var det inte mer med det. Jag sköt helt enkelt henne ur tankarna.
Men så, för några dagar sen, brummar det till i telefonen (har ju motorcykelljud som meddelandesignal förstås) och ett sms från någon jag inte har i telefonboken dimper in. Efter några sms fram och tillbaka kommer jag fram till att det är "hon". Fan vad glad jag blev, då jag även senare insåg att det har tagit slut med killen osv.
Hon är på fest hos mig, vi har jättetrevligt, det blir t o m hångel. Jag tillåter mig själv att lite försiktigt tänka att det här kanske är början på något. Men så några dagar senare, efter många sms och lite msn-snack så läser jag;
"Bara så det inte blir något missförstånd nu, men jag träffar någon"
Snacka kalldusch!! Inte fan trodde jag man letade upp folks nummer via gemensamma halv-bekanta, hånglade (förvisso under influens av mycket alkohol) och höll tät kontakt.... bara för att fika nån gång!
Ungefär liknande har ju hänt tidigare och det gör ju inte att jag får det lättare och lättare för att släppa nån in på livet
Så, lite dagboks-snack bara! Nu ska jag ner på stan och fika, helt själv!
Edit: Just nu känns det som att texten "Vem fan behöver kärring när man har en Yamaha" skulle sitta fint på nästa Sh-tröja... Slut edit
Hade det varit en kille som gjort det hade det inte varit oki alls kan jag säga. Men du får hålla ut det är sanrt sommar och då har du en hoj som burrar mellan bennen inte helt fel det du. Ja vem fan behöver en kvinna när man har en hoj haha.
Men en sak är säker.
I haven't give up on life, Just on girls
Så sant så sant, broder!
Nu talar jag utifrån mig själv, men personligen tycker jag det är väldigt tråkigt att gentlemanen är död!
Tänk hur enkelt ni gör det för er, bara genom att öppna bildörren för tjejen? Eller ta med en liten blomma när ni ses? Fjolligt? njae. Jag tycker inte det. Det är skillnad på att "toffla" och på att vara "charmerande".
Jag har aldrig varit på en riktig date, middag mm nivet. och vad jag vet så är det bara en av mina polare som vart det. Varför är det så? Har ni killar slutat bjuda ut oss?
I brist på dagbok får jag väl skriva här...
Som rubriken antyder, hur lyckas man gång på gång intressera sig för nån som är upptagen eller helt enkelt inte intresserad?
Det är en viss person som jag har sett ute några gånger och t o m pratat med nån enstaka gång. Av en kompis har jag dock fått höra att hon är upptagen, så då var det inte mer med det. Jag sköt helt enkelt henne ur tankarna.
Men så, för några dagar sen, brummar det till i telefonen (har ju motorcykelljud som meddelandesignal förstås) och ett sms från någon jag inte har i telefonboken dimper in. Efter några sms fram och tillbaka kommer jag fram till att det är "hon". Fan vad glad jag blev, då jag även senare insåg att det har tagit slut med killen osv.
Hon är på fest hos mig, vi har jättetrevligt, det blir t o m hångel. Jag tillåter mig själv att lite försiktigt tänka att det här kanske är början på något. Men så några dagar senare, efter många sms och lite msn-snack så läser jag;
"Bara så det inte blir något missförstånd nu, men jag träffar någon"
Snacka kalldusch!! Inte fan trodde jag man letade upp folks nummer via gemensamma halv-bekanta, hånglade (förvisso under influens av mycket alkohol) och höll tät kontakt.... bara för att fika nån gång!
Ungefär liknande har ju hänt tidigare och det gör ju inte att jag får det lättare och lättare för att släppa nån in på livet
Så, lite dagboks-snack bara! Nu ska jag ner på stan och fika, helt själv!
Edit: Just nu känns det som att texten "Vem fan behöver kärring när man har en Yamaha" skulle sitta fint på nästa Sh-tröja... Slut edit
Ligga är aldrig fel, det sa jag inte. Men en riktigt trevlig date, och lite grentlemanna fasoner vore på sin plats nuförtidenDate känns så jävla tillgjort.
Det finns andra sätt o umgås, ligga inblandat.
Ev. så kanske, men som det är idag så ska ju alla jävla fruntimmer vara jämlika med oss, så då kan ni nog fan öppna er egen dörr oxå.Ligga är aldrig fel, det sa jag inte. Men en riktigt trevlig date, och lite grentlemanna fasoner vore på sin plats nuförtiden
Tror aldrig en kille öppnat en bildörr för mig? eller dragit ut stolen? jaja, skit samma. Det jag försöker säga är att jag skulle bli positivt överraskad om en kille gjorde det
Ouch!
Kanske man känner sig lite bränd efter det.
Frågan är om hon börjat träffa dennadär andra redan när ni myst i soffan eller om han kom senare. Sen kan det vara så att hon "dejtade" flera samtidigt, vilket inte är alltför ovanligt. Inte för att vara elak men du kanske helt enkelt inte var tillräckligt bra på hånglandet. Vad vet jag, jag är iaf kass på det, därför brukar jag inte ägna mig åt det så ofta, blir så sjukt slabbigt och nu sticks jag nog också.
Fy vad du är oromantisk johan! :arsle:För att den formen av övertidsarbete inte bär sig
Ifall hon inte är intresserad, så kommer hon inte bli det av blommor och middag.
Ifall det var avgörande för att hennes intresse så lär man vara duktigt syssellsatt med att försöka hålla det förhållandet vid liv som försörjare och lekledare.
I normalfallet är hon inte såvärst intresserad. Men inte tillräckligt ointresserad för att det skall kännas smaklöst att få ett par helger till servade med näring och förströelse.... i väntan på att det dyker upp någon som hon åtminstone möjligtvis kan tänka sig som sin nästa kille eller t o m kanske provligga med.
Att jobba över gratis för sin gode arbetsgivare har större potential till utdelning
Edit: ...eller så här... om det är så ointressant att man måste distrahera med blommor, glass och ballonger så bör man nog passera gå istället.
Jag har aldrig propagerat för jämnlikhetEv. så kanske, men som det är idag så ska ju alla jävla fruntimmer vara jämlika med oss, så då kan ni nog fan öppna er egen dörr oxå.
Jag har aldrig propagerat för jämnlikhet
För mig får ni gärna betala, öppna dörrar mm. Dock vill jag inte gå hemma och laga mat hela dagarna....
Jag sa åt min date att komma hit o laga mat förra veckan. Det slutade med att jag oxå stod vid spisen...Jag har aldrig propagerat för jämnlikhet
För mig får ni gärna betala, öppna dörrar mm. Dock vill jag inte gå hemma och laga mat hela dagarna....
Fy vad du är oromantisk johan! :arsle:
Vafan, hur svårt kan det va att vara gentleman? det är ju inte så avancerat. Det handlar ju bara om lite omtanke.
och personer som är så ointresserade, tackar förmodligen inte ja till en dejt från början. Så troligtvis, om tjejen nu gått med på dejt, så finns det ju intresse, och då gäller det ju att sälja in sig själv på bästa möjliga sätt
Det är ju som att köpa bil! Varfös ska jag välja saaben och inte volvon? de må ha samma prestanda och chassi, men det är ju nånting ytterligare som skiljer. Oftast är det komforten... Jag hade ju alla ggr valt en bil med lite goare säten, lite lyxigare inredning. än en bil som påminner om morsans 240 innuti.
Sen kan bilarna va precis likadana i slutändan, det handlar bara om små finesser, som att de gjort en volymknapp i ratten utöver den vanliga i panelen. As skönt att slippa släppa ratten i 160 och ändå kunna höja till den där superbra låten... (fan jag måste köpa mig en lyxig bil när jag blir gammal)
Och det handlar inte om att behöva upprätthålla nån fasad sen heller, men ibland behöver verkligheten en puff i rätt riktning. Sen kan det där avta allt eftersom, men personligheter har olika drag och dessa visas sällan eller aldrig samtidigt, så då kan det va bra att få ett litet försprång, så bruden faktiskt ger killen en chans, kanske just pga att han lånade henne jackan en kväll....
Just saying
Tror aldrig en kille öppnat en bildörr för mig?
och det funkade inte? fyfan...Jag sa åt min date att komma hit o laga mat förra veckan. Det slutade med att jag oxå stod vid spisen...
Jag hade tänkt vara en mansgris o sitta i soffan o bara fråga:
"Vart fan är maten?!"
O nu ikväll så blev jag "dumpad".och det funkade inte? fyfan...
Det är la trevligt att laga mat tillsammans? Jag kan dock inte laga mat så för mig är det rätt viktigt att ha en handledare med i köket
Jo, men hur ofta finns den där första dejten, när du är supernervös för du ska ut med bruden med, "dom" kurvorna, då? kanske är man inte alltid på top, och behöver en andra chans hur "säker" man än är?Jag skulle nog påstå att personkemin alt. utseende (beroende på vad personerna är ute efter) betyder allt.
Ifall personkemin inte stämmer så spelar det ingen roll hur många stolar som dras ut eller bildörrar som öppnas. Det tror jag inte påverkar ens intresse för 5 öre....ähh..tänkte forts skriva något superklokt...men jag går o äter istället =P
Attans, vafan, tur att du inte hann kära ner dig då Man ska hålla sig borta från sånt! annars kan hojåkandet bli lidande i sommar, och det vill vi ju inteO nu ikväll så blev jag "dumpad".
Vi hade inte hållt på så värst länge, så det är inte som att man var nedkärad. Men det var lite tråkigt, riktigt fin tjej faktiskt.
Så länge du inte vill svälta, så är nog det att föredra Jag kan tvätta bilen iställetOm jag lagar maten då ? Då är det lungt eller ?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|