Kärlekstrubbelstråden

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jo, jag håller absolut med dej. Men det var inte det jag syftade på.
Skulle ALDRIG för få mej att stöta eller ragga på en upptagen kille, oavsett hur intresserad jag var. Tycker det är respektlöst.
Man ska repektera om någon har ett förhållande.

När jag skrev otillgänglig menade jag inte att man var i ett förhållande, utan att man inte är tillgänglig i sin attityd.
Som tex när jag jobbar, så jobbar jag ju och har fokuserar på det och är stressad och inte precis "tillgänglig" socialt, men det är just oftast då killar stöter på mig.
Och nej, jag super mej inte full (har inte druckit på flera månader) :näsblod
och springer inte dygnrak och kladdar på killar och bjuder ut mej. :hihi
Så det är inte det jag syftar på när jag menar tillgänglig. :D

Det är sällan attraktivit med tjejer (eller killar) som raggar aggressivt och bara är osmakliga och vulgära, kan bli lite för mycket att man snarare blir avtänd och irriterad.

Tycker bara att det är konstigt och tråkigt att det är verkar vara mer framgångsrikt att vara sval, kall och ointresserad än att vara sitt vanliga trevliga jag. :död

Oj..tror du missuppfattade mig..pratade inte om dig så du behövde inte ta åt dig. Prata mer generellt ;)

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Kärlek är skit!! :(
Är det?

Så svårt kan det väl inte vara ändå? Man hittar en tjej man tycker om (som inte redan är upptagen, ty det är verkligen inte okej att pilla i förbjudna grytor, borra i andras hål, låna kompisens eller sådana grejer. Men det vet du väl redan, eller hur ;)) och sen lägger man in en stöt på henne (under förutsättning att hon inte redan är tagen då) och går det vägen är man ihop.

Viktigt bara att försäkra sig om att det inte är så att det var någon annans hona man norpade.

Så, vad väntar du på? Ut och skaffa en tjej bara. En som du vill ha. Vilken som helst, så länge hon är ledig. ;)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Är det?

Så svårt kan det väl inte vara ändå? Man hittar en tjej man tycker om (som inte redan är upptagen, ty det är verkligen inte okej att pilla i förbjudna grytor, borra i andras hål, låna kompisens eller sådana grejer. Men det vet du väl redan, eller hur ;)) och sen lägger man in en stöt på henne (under förutsättning att hon inte redan är tagen då) och går det vägen är man ihop.

Viktigt bara att försäkra sig om att det inte är så att det var någon annans hona man norpade.

Så, vad väntar du på? Ut och skaffa en tjej bara. En som du vill ha. Vilken som helst, så länge hon är ledig. ;)

Ja, så lätt är det om det inte varit för det där "och ...." :(

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Så svårt kan det väl inte vara ändå?
Man hittar en tjej man tycker om
(som inte redan är upptagen, ty det är verkligen inte okej att pilla i förbjudna grytor, borra i andras hål, låna kompisens eller sådana grejer. Men det vet du väl redan, eller hur)
och sen lägger man in en stöt på henne
(under förutsättning att hon inte redan är tagen då)
och går det vägen är man ihop.

Så, vad väntar du på? Ut och skaffa en tjej bara. En som du vill ha.
Vilken som helst, så länge hon är ledig. ;)

Om och endast om, har fått en helt nu innebörd efter detta utlåtandet. :D

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Om och endast om, har fått en helt nu innebörd efter detta utlåtandet. :D
Man kan inte vara nog tydlig på den punkten då folk verkar ha svårt att skilja på mitt och sitt. Nu säger jag inte att jag är offer för någon otrohetsaffär, men man hör ju en del i mitt yrke och helt klart så förekommer det kärlekstjuveri, och det värsta är att man inte alltid kan lita på sina vänner ens. Jag menar, hur lågt är det inte att hoppa i säng med kompisens tjej/kille? Det är inte okej :mattias

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Emil läs noga vad Bosse skriver ;)

Kärlek är kärlek, i kärlek och krig är allt tillåtet. När det gäller kärlek så skiter jag fullständigt i de "regler" någon har hittat på.

Det är vad jag tycker, och alla är vi olika..

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Kärlek är kärlek, i kärlek och krig är allt tillåtet. När det gäller kärlek så skiter jag fullständigt i de "regler" någon har hittat på.

Då hoppas jag att du är lika principfast när det är andra vägen om, så du inte hyser agg mot någon som tar det du trodde var ditt. Enligt dig är det ju free for grabs lixom :tummenupp

Idag är en oerhört bra dag f.ö. Känner för att förgylla den med lite visdom.

Ponera att du har en flickvän som är, bara för att leka med tanken lite, rätt fresh (haha ja, ni fattar. Fin fiffan! ;)) och att du verkligen gillar den här brodden. Verkligen gillar. Visst hade det varit underbart. :)

Sommaren passerar förbi med många fina minnen, hösten den lunkar på. Allt är bara sådär sockersött underbart som i filmens undersköna värld. Visst hade det vart najs ;)

Tänk sen att det börjar knaka i en fog. Inte så allvarligt, men lagom sådär. Då lagar man det, rajt? Ja men det är klart man gör :) Och så är det bra sen. Iaf tills dess att det knakar till igen. Vad gör man då? Jo, om det börjar bli jobbigt... Då söker man tröst och stöd hos en vän. Det är vad man har vänner till :) Sen bli allt antagligen bra igen, och med vännens stöd så har man rättat till det som var fel. Inga konstigheter alls ju. Tänk vad bra man kan ha det.

Tänk istället nu att den vännen som man trodde var ens livlina på det stormiga havet av känslor, som man håller i så hårt att knogarna vitnar när det blåser på som värst. Tänk er att den vännen visar sig vara något annat än en vän. Någon som kommer hem till dig när du inte är hemma, och tar för sig av något som är ditt. Som i princip ställer sig och pissar med ett hånskratt på de känslor och svagheter du så förtroendefullt blottat för honom innan. Medan du sitter på jobbet och sliter ihop till maten på familjens bord, eller medan du är i skolan och försöker ta tag i ditt liv, bli något. Just då, då smyger denna lömska figur runt i ditt hem, hos din flickvän... En svaghet bor i hans kropp, som gör att han ger efter för sina köttsliga lustar. Utan skam i kroppen. Utan skam.

Det är inte vad man har vänner till.

Den låga livsform som utan att känna skam både kan sitta och skänka dig stöd och tröst när kärleken till din flicka är svår, samtidigt som han sätter på samma tjej bakom din rygg, borde krypa tillbaka ner i den hålan från var den steg upp. Att utan skam i kroppen, utan minsta ånger, se på sitt offer och behandla en vän, en trogen och intet ont anande vän, på det viset visar bara hur genomrutten och trasig personen själv är inuti.

Undra om det är värt att göra så mot en vän? Speciellt när man efteråt står där med långt ansikte, mer ensam efter än vad man var innan. Är det värt det? Ty ingen bestående kärlek fick man, utan utnyttjad och skamsen fick man se sig ratad. Och de vänner man hade innan, om man nu hade några, vänder ryggen mot dig när de får reda på vad du är för kryp. Var du inte ensam innan så lär du bli det efter en sådan handling.

Så... Är det värt att bete sig på ett sådant vis? Det kan man verkligen fråga sig. Vissa verkar tycka det.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Det finns vissa saker man bara inte gör, det förusätter givetvis att man har saker som samvete.

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Vad tyst det har blivit i tråden. Är det bara jag som har problem med kärleken nu mer eller ?

hajmat

just a girl
Gick med
4 Mar 2009
Hoj
KTM exc 125
Va ni dillar mkt killar :) ja har ett problem. Kan ni lösa det åt mej? Ja e nydumpad, ja de e sant, ni läste rätt, Tess e lös... Min prins har tröttnat på sin gamla trasa, så nu måste ja få mitt hjärta att sluta längta efter han, ja håller på att bli galen snart. Så assa, ja behöver sysselsättning tillsammans me andra utöver att jobba, monca o alla andra kan ju inte ha tid för mej hela tiden... Va som helst funkar för mej, klättra i träd, räkna stenar i asfalten, leta giraffer i slottskogen eller bara ta en fika o tjöta (ni kan ju lära mej allt om höj o meka osv om ni vill då ja ändå ska fixa kortet nu) bara o höra av er om ni inte e för rädda. Monca behöver åxå rastas btw trots hon inte e singel. Ha ha ha

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Va ni dillar mkt killar :) ja har ett problem. Kan ni lösa det åt mej? Ja e nydumpad, ja de e sant, ni läste rätt, Tess e lös... Min prins har tröttnat på sin gamla trasa, så nu måste ja få mitt hjärta att sluta längta efter han, ja håller på att bli galen snart. Så assa, ja behöver sysselsättning tillsammans me andra utöver att jobba, monca o alla andra kan ju inte ha tid för mej hela tiden... Va som helst funkar för mej, klättra i träd, räkna stenar i asfalten, leta giraffer i slottskogen eller bara ta en fika o tjöta (ni kan ju lära mej allt om höj o meka osv om ni vill då ja ändå ska fixa kortet nu) bara o höra av er om ni inte e för rädda. Monca behöver åxå rastas btw trots hon inte e singel. Ha ha ha

Precis osm jag känner vi kan klättra i träd om du vill det var länge sen jag gjorde =) Men det var ett enkelt problem du gav oss ju. Är ju alltid värst med det problemet du har precis efter man blivit dumpad. gud vad jobbigt man tycker det är att vara ensamm just då. men det kommer ju gå över men något att göra är inte helt fel kan jag ju hålla med om. Du kan komma ner och dricka öl med oss imorgon öl och lite snack är aldrig fel :tummenupp

hajmat

just a girl
Gick med
4 Mar 2009
Hoj
KTM exc 125
Precis osm jag känner vi kan klättra i träd om du vill det var länge sen jag gjorde =) Men det var ett enkelt problem du gav oss ju. Är ju alltid värst med det problemet du har precis efter man blivit dumpad. gud vad jobbigt man tycker det är att vara ensamm just då. men det kommer ju gå över men något att göra är inte helt fel kan jag ju hålla med om. Du kan komma ner och dricka öl med oss imorgon öl och lite snack är aldrig fel :tummenupp

Å vart nånstans e "ner hit" då? Ja jobbar till 23.300 imorgon kväll o börjar 08 på lördag... Så de kanske e bäst ja låter bli ölen imorgon kväll humhumhum

cantharis

Guest

Hahahahah ... moncan behöver oxå rastas *asg* :Rockbanan
ska vi dra ut nu då hjärtat o ta en ööööööl :fyllisar

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Å vart nånstans e "ner hit" då? Ja jobbar till 23.300 imorgon kväll o börjar 08 på lördag... Så de kanske e bäst ja låter bli ölen imorgon kväll humhumhum

Ja förstår dig sen har du ju tyvär några mil ner till oss =( även om dom är mer än värda att köra =) vi är så trevliga här nere i skåne kan jag lova. Jag bjuder på dom första ölen på dig :fyllisar :tummenupp

Hahahahah ... moncan behöver oxå rastas *asg* :Rockbanan
ska vi dra ut nu då hjärtat o ta en ööööööl :fyllisar

Ohh en torsdag öl det hade man ju inte tackat nej till det är fint

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!