Köp av klocka/armbandsur

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Citizen Night Hawk
Haft min i snart 3 år, har dykt med den, smällt i den ordentligt många ggr, soldriven, har alltid funkat helt perfekt!
E-bay ligger dom väl runt 3.000:-

3000? Är du tokig?

Jag pröjsade strax över tusingen fritt fraktad.

Nu har frugan fått den :fakta.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Hur gör man för att få Seamaster Planet Ocean XL ur hjärnan? Köper en? :gnissla

Gå till urmakaren och testar och har du inte väldigt grova armleder så tittar du på den mindre 42mm modellen. Tänk på att co-axialverken är dyrare att serva än de vanliga automatarna. Tittade själv på den mindre modellen men köpte ur av annat märke istället för Omegan som inte kändes så gedigen som Omega brukar göra...

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
Citizen Night Hawk
Haft min i snart 3 år, har dykt med den, smällt i den ordentligt många ggr, soldriven, har alltid funkat helt perfekt!
E-bay ligger dom väl runt 3.000:-

Den var rätt snygg faktiskt, stör mig dock lite på att det är för mycket vita graderingar på urtavlan.
Hade det vara 20-40%mindre av detta så hade jag handlat på engång. :gnissla
Prisklassen gillades dock väldigt starkt :tummenupp

Fler förslag? :huvet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hänvisade till listpriset, vad DU fick den för är väl inte relevant

Alla kan köpa hur många som helst på Ebay för strax över tusingen. Alltså kostar dom inte 3000 på Ebay som du hänvisade till :confused:

Ursäkta, jag hade fel. Man köper den här och betalar 1519kr fritt fraktat hem till dôrra.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Alla kan köpa hur många som helst på Ebay för strax över tusingen. Alltså kostar dom inte 3000 på Ebay som du hänvisade till :confused:

Ursäkta, jag hade fel. Man köper den här och betalar 1519kr fritt fraktat hem till dôrra.
Precis, funkar smidigt.

Gå till urmakaren och testar och har du inte väldigt grova armleder så tittar du på den mindre 42mm modellen. Tänk på att co-axialverken är dyrare att serva än de vanliga automatarna. Tittade själv på den mindre modellen men köpte ur av annat märke istället för Omegan som inte kändes så gedigen som Omega brukar göra...
Men det är "fetheten", kombinerat med avsaknaden av bling-bling-turre-brajtling-style, som tilltalar. :(

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Men det är "fetheten", kombinerat med avsaknaden av bling-bling-turre-brajtling-style, som tilltalar. :(

Den mindre är fortfarande på 42 mm så den har en viss fethet bara att den inte är lika blingblingturretylösanddokusåpastjärnastor som den på 45mm...även om vissa delar är polerade även på denna Omega.

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Och det är den svarta som på bilden ??, har sett att den finns i silver oxå. Sjukt sugen på en sån där :yoparty

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

Det där får nog bli årets julklapp till mig själv, lagom budget för en student :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur gör man för att få Seamaster Planet Ocean XL ur hjärnan? Köper en? :gnissla
Kollar på en Bell & Ross Professional Hydromax? Iofs en quartz-klocka, och har för mig att den är mindre än Seamaster Planet Ocean XL.

Går till en Rolex eller IWC-återförsäljare.
Jag har ännu inte blivit så särskilt imponerade av IWCs klockor. Men då har jag iofs bara sett de på bild. :va

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Det där får nog bli årets julklapp till mig själv, lagom budget för en student :)

Är oxå sugen, har aldrig handlat på ebay förut. Hur funkar det ? betalar man direkt med kort och hoppas grejerna kommer eller hur gör man ??

edit: nu har jag beställt en, önska mig lycka till :Bugar:Bugar

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är oxå sugen, har aldrig handlat på ebay förut. Hur funkar det ? betalar man direkt med kort och hoppas grejerna kommer eller hur gör man ??

Man pröjsar med PayPal och handlar av en som har bra procent på tidigare affärer.

Duty Free Island är helt riskfritt. Våga leva nu ;)

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Ni som haft era Nighthawk ett tag hur bra sitter den svarta färgen?
Gillar inte repor... så antar att en sådan inte e min grej direkt:D
Vad är det för glas på den? Safir?
hittade inget om det på länken som zeb postade.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ni som haft era Nighthawk ett tag hur bra sitter den svarta färgen?
Gillar inte repor... så antar att en sådan inte e min grej direkt:D
Vad är det för glas på den? Safir?
hittade inget om det på länken som zeb postade.

Safir är inget glas, det är en marknadsföringsploj. Det är ett reptåligt glas på - ja.

Svarta färgen sitter kvar jättebra! Den är eloxerad på en ganska matt yta, så oroa dig inte för det.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Safir är inget glas, det är en marknadsföringsploj. Det är ett reptåligt glas på - ja.

Svarta färgen sitter kvar jättebra! Den är eloxerad på en ganska matt yta, så oroa dig inte för det.

Aha ok:) Ja då kanske det funkar.
Annars så har jag fattat att när det står reptåligt mineralglas! går o repa.
Safirglas, i stort sett omöjligt o repa?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Aha ok:) Ja då kanske det funkar.
Annars så har jag fattat att när det står reptåligt mineralglas! går o repa.
Safirglas, i stort sett omöjligt o repa?

Alla märkesklockor idag har riktigt bra glas om dom kostar lite pengar, du behöver inte tänka på det.

Däremot så har min Breitling ett riktigt härdat glas som är väldigt tjockt (pka dyktätheten 1000m), det repar man inte i första taget, men det kan man kanske förvänta sig för den pengen..

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Alla märkesklockor idag har riktigt bra glas om dom kostar lite pengar, du behöver inte tänka på det.

Min Omega speedmaster har faktiskt plexiglas. Enormt lättrepat... :gnissla

Bra med plexiglas när man flyger till månen och klockan ska befinna sig i vacuum. :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC